Earthquake & Typhoon Relief => Misschien kunnen we helpen

Gestart door vvjoris, zondag 10 november 2013, 10:20:10

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: gosternokke op dinsdag 12 november 2013, 21:21:27

Terwijl de gemiddelde filipino tijdens bouwen op alles en nog wat beknibbeld, stukje minder betonstaal hier en  en een stuk minder wapengstaal daar.  Degelijk bouwen zou veel narigheid tijdens noodweer voorkomen.


Ja, maar ze moeten wel beknibbelen want ze hebben gewoon de middelen niet. Wat wil je als de mensen amper beleg op hun boterham verdienen.

Rich de Nederbelg.

Amice

Hier nog zo een hypocriet als het op betalen aankomt:

ABS-CBNnews.com
"You know very well know that Ma'am is very emotional.  :ikkeniebegrijp: So, her relatives looking after her tell her that the television set is out of order (to isolate her from the news). She knows about the typhoon, but she doesn't know the extent of the damage," Marcos' media relations officer Lito Gorospe said.


Imelda Marcos shielded from Leyte typhoon damage
abs-cbnnews.com
Former Philippine first lady Imelda Marcos has not been informed about the extent of the destruction caused by super typhoon Haiyan in her former home city, Tacloban in the central Philippines, which has been hardest hit, an aide


Maar !!! ze wist wel als eerste vragen te stellen over de aanwezigheid  en de waarde van Deuterium  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: Amice op dinsdag 12 november 2013, 23:04:00
Mooi pleidooi Gosternokke, maar waar komen die extra te besteden miljoenen dan wel niet vandaan? Juist ja van de zieltjes die moeten beknibbelen op wapenstaal in hun eigen huis.
Zover dat huis dan concrete is want velen zullen het moeten doen met een bamboo hutje.

Ook al zijn er middelmaat rijken met een mooi concrete huis, dan maakt dat rijk zijn op dit moment ook niet meer uit want n huis hebben ze nu toch ook niet, net als diegene die in een bamboo hut woonde en daar zit nu net het verschil.
Concrete of bamboo huis, het blijft volk en geen kerk.
Het verschil tussen uitgebuit worden of uitbuiten dus.

Tja dan krijg je dit soort wellustige foto's ja, die terecht niet vaak genoeg gepubliceerd kunnen worden.



Ja , dat denkt zo een beetje iedereen dat arme Filipinoos voor de kosten van zo een kerkgebouw te bouwen moeten opdraaien.   Zou niet kunnen , het merendeel van de leden behoord tot de armste groepen in  :smiley-philippines:

  INC word al sinds de jaren 50 van de vorige eeuw gesponsord door groepen rechtse anti-katholieke cristenen in Amerika,  en dan moet je niet aan miljoenen maar miljarden dollars denken.

  Bovendien is  INC zelf in Amerika ook aktief sinds 1968 onder de naam Church of Crist,   en die hebben al bijna net zo veel leden als in  :smiley-philippines:   

  In de beginperiode natuurlijk uitsluitend naar Amerika geemigreerde filipinoos als leden, maar nu zeer in trek bij  african-americans en latinoos.

  Dus een nieuwe geldstroom is aangeboord  :applaus:   Voor het geval de oude mocht opdrogen  :biggrinn:

innka3

Citaat van: gosternokke op dinsdag 12 november 2013, 15:28:23

 Honderden vrijwilligers zijn bezig met pakketjes te maken.   En daar worden de eigen rijstvoorraden die men voor nood  op diverse plaatsen in het land heeft liggen voor aangesproken.   Deze fotoos zijn van de opslag in Cebu dacht ik.  Ook hun hebben te maken met logistiek problemen. maar tis zeker niet zo dat ze stilzitten.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=547607688656665&set=a.293895640694539.70738.102917283125710&type=1&theater
hoort deze idioot daar ook bij :negatief: btw ik ben niets :¨l
dit is zo ongeveer de vertaling
al who die because of yolanda because they praise satan?? If all the philipino die we INC wil go to heaven and the chatolics wil go to hell

huisman45

Dat bedoel ik met die idioten die in die onzin gaan geloven,puur een sekte
En dan tebedenken dat er op dit forum ook een paar bijzitten of erbij hangen.
Daar wil je toch niet bijhoren of ze moeten van het vrouwtje
de sekte is al thuis doorgedrongen dan.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Amice

Ach als het 1 van die miljarden schuift zal menigeen nogwel overstag gaan  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: huisman45 op woensdag 13 november 2013, 01:14:02
En als ze zeggen het  is een act of God om de kerk te sparen,
dan is het ook een act of God om de thyphoon over hun land te laten gaan.
Of hadden die priesters in Dumageute dan toch gelijk,wij bidden harder dus wij zijn gespaard. :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :benweg: :benweg:


Ik merkte dat terzijde op tegen mijn  :smiley-philippines: collega Dj  op maandagavond dat het een absurde gedachte was dat de reden van de kleine koerscorrection van de storm te danken was aan de enorme prayers onder leiding van bisshop elect Msgr. Julito Cortes wich was aired over de radio van Ely Dejaresco...........en ik kreeg het hard te verduren en werd uitgemaakt als een zoon van satan.........kijk nou werd ik nogmaals hard tegen de al gewonde kloten geschopt binnen twee dagen...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




vvjoris

Citaat van: innka3 op woensdag 13 november 2013, 08:56:46
Citaat van: gosternokke op dinsdag 12 november 2013, 15:28:23

 Honderden vrijwilligers zijn bezig met pakketjes te maken.   En daar worden de eigen rijstvoorraden die men voor nood  op diverse plaatsen in het land heeft liggen voor aangesproken.   Deze fotoos zijn van de opslag in Cebu dacht ik.  Ook hun hebben te maken met logistiek problemen. maar tis zeker niet zo dat ze stilzitten.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=547607688656665&set=a.293895640694539.70738.102917283125710&type=1&theater
hoort deze idioot daar ook bij :negatief: btw ik ben niets :¨l
dit is zo ongeveer de vertaling
al who die because of yolanda because they praise satan?? If all the philipino die we INC wil go to heaven and the chatolics wil go to hell


Kan iemand in 't nederlands vertalen wat die gast zegt?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

@ Joris het staat er in het engels boven .    Die gast die spoort niet trouwens.

josv

Citaat van: gosternokke op vrijdag 15 november 2013, 08:55:55
@ Joris het staat er in het engels boven .    Die gast die spoort niet trouwens.

Dat doen ze m.i. geen van allen in die INC !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....