Zoraida' enters Phl; storm signals up in 7 areas

Gestart door vvjoris, maandag 11 november 2013, 10:10:05

Vorige topic - Volgende topic

louis

Het is en blijft een ongeorganiseerd zooitje hier en dat zal niet veranderen want ze willen niet anders.
reden is zowel voor overheid als het volk dat er anders niet gerotzooit kan worden

Vind dat je ,dat gemakkelijk zegd.
Gaat maar eens een begin maken in die totale chaos .Je moet overal tegelijk zijn . Hulp voertuigen zijn  vernield meestal niet ter plaatse moeten van elders komen maar waar.  Eilanden liggen ook verspreidt, moet met schip vervoerd worden . Met die paar helicopter (nog uit de Vietnam oorlog ) zal ook geen maase mee vervoeren. Alleen die C130 Hercules vliegen af en aan doen goed werk . Die Amerikanen komen met een helicopter/vliegtuig (draaiende roters) dat zijn goeie dingen waar bijna overal terecht kan/landen .

Wat ik zie wat er in Manila in die whaerhouse verzameld/verpakt wordt door vrijwilligers, kan ik toch niet zeggen dat er daar aan gerotzooit wordt.

Ja ,geef je wel gelijk duurt even , maar denk dat overal de wereld het zelfde zal zijn. Kijk maar naar New Orléans heeft dagen geduurt voor de hulpverlening pas laat op gang kwam.
Het zijn altijd de die paar dagen na de ramp die belangrijk zijn voor de mensen om te kunnen overleven . Daarna wordt je bedolven onder de hulpgoederen.


boldy

wat ik niet snap is dat ze geen water en eten droppen met helicopters in de gebieden die zwaar zijn getroffen. dat gebeurd nu niet eens  en als iemand mij dat uit kan leggen wrom ze dat niet doen/kunnen dan snap ik dat miss.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

huisman45

Als ze gaan droppen worden er personenen vermoord voor water of voedsel,
het is al een grote rotzooi en als je dat doet word het helemaal een zooitje,
door tekort aan politie en militairen.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig


Rich

Wat ik niet begrijp, is dat in een land met zoveel natuurrampen, er geen noodplan blijkt te zijn, en als er een is dan werkt het volgens mij niet.

Ze zouden toch bijvoorbeeld een groot aantal helicopters standby kunnen houden, om zo de meest getroffen gebieden snel van hulp te kunnen voorzien?

Het is dan wel een ramp van buiten categorie, maar dan nog zie en hoor je dat het dagen duurt eer er ook maar enige hulp komt. Men treft geen enkele voorbereiding lijkt me, en dat blijkt : Philippine Government 'Paralyzed' by Typhoon Aftermath

http://gma.yahoo.com/blogs/abc-blogs/philippine-government-paralyzed-typhoon-aftermath-230151462--abc-news-topstories.html


Rich de Nederbelg.

gosternokke

Ligt er aan dat er in  :smiley-philippines: veel mensen op hoge posten zitten die niet capabel zijn te besturen. Ze hebben slechts een hoge post omdat men tot de politieke elite behoord en niet vanwege hun bestuurlijke kwaliteiten.

En een groot aantal helicopters standby houden ? heben ze wel een groot aantal helicopters ? Hebben ze nog geluk dat ze dit jaar vanwege hun conflict met china , in polen en korea wat helicopters hebben bijgekocht

Amice

Nah er zijn op NAIA helicopters genoeg die prive te huiren zijn.
met een state of calimity kunnen ze zelfs nog vorderen of anders gewoon inhuren, al dan niet met piloot.

Uitvluchten zijn er te over maar in zo een situatie gelden geen woorden maar daden.

Planmatige daden dan wel te verstaan. met 26 typhoons in ieder jaar had daar allang een protocol voor kunnen zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: Rich op woensdag 13 november 2013, 07:26:12
Wat ik niet begrijp, is dat in een land met zoveel natuurrampen, er geen noodplan blijkt te zijn, en als er een is dan werkt het volgens mij niet.

Ze zouden toch bijvoorbeeld een groot aantal helicopters standby kunnen houden, om zo de meest getroffen gebieden snel van hulp te kunnen voorzien?

Het is dan wel een ramp van buiten categorie, maar dan nog zie en hoor je dat het dagen duurt eer er ook maar enige hulp komt. Men treft geen enkele voorbereiding lijkt me, en dat blijkt : Philippine Government 'Paralyzed' by Typhoon Aftermath

http://gma.yahoo.com/blogs/abc-blogs/philippine-government-paralyzed-typhoon-aftermath-230151462--abc-news-topstories.html




Er is zoveel dat jij niet begrijpt.
Als de politiekers er zelf geen baat bij hebben (leest inkomsten) dan komt er geen noodplan!
Ze laten nog liever de slachtoffer sterven terwijl ze wachten op hulp (leest GELD) van het buitenland.

Amice

Citaat van: Luke op woensdag 13 november 2013, 09:14:33
Citaat van: Rich op woensdag 13 november 2013, 07:26:12
Wat ik niet begrijp, is dat in een land met zoveel natuurrampen, er geen noodplan blijkt te zijn, en als er een is dan werkt het volgens mij niet.

Ze zouden toch bijvoorbeeld een groot aantal helicopters standby kunnen houden, om zo de meest getroffen gebieden snel van hulp te kunnen voorzien?

Het is dan wel een ramp van buiten categorie, maar dan nog zie en hoor je dat het dagen duurt eer er ook maar enige hulp komt. Men treft geen enkele voorbereiding lijkt me, en dat blijkt : Philippine Government 'Paralyzed' by Typhoon Aftermath

http://gma.yahoo.com/blogs/abc-blogs/philippine-government-paralyzed-typhoon-aftermath-230151462--abc-news-topstories.html




Er is zoveel dat jij niet begrijpt.
Als de politiekers er zelf geen baat bij hebben (leest inkomsten) dan komt er geen noodplan!
Ze laten nog liever de slachtoffer sterven terwijl ze wachten op hulp (leest GELD) van het buitenland.

Oef Luke heeft gesproken en zo zit dat.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Luke op woensdag 13 november 2013, 09:14:33
Citaat van: Rich op woensdag 13 november 2013, 07:26:12
Wat ik niet begrijp, is dat in een land met zoveel natuurrampen, er geen noodplan blijkt te zijn, en als er een is dan werkt het volgens mij niet.

Ze zouden toch bijvoorbeeld een groot aantal helicopters standby kunnen houden, om zo de meest getroffen gebieden snel van hulp te kunnen voorzien?

Het is dan wel een ramp van buiten categorie, maar dan nog zie en hoor je dat het dagen duurt eer er ook maar enige hulp komt. Men treft geen enkele voorbereiding lijkt me, en dat blijkt : Philippine Government 'Paralyzed' by Typhoon Aftermath

http://gma.yahoo.com/blogs/abc-blogs/philippine-government-paralyzed-typhoon-aftermath-230151462--abc-news-topstories.html




Er is zoveel dat jij niet begrijpt.


Oh, is dat zo?
Rich de Nederbelg.