Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Amice op maandag 20 juli 2015, 04:24:16
Wat ik me overigens wel afvraag is hoe je dergelijke nieuwe platen herkent om te weten of die al dan niet geverft moeten worden zoals pinnochio dat aangeeft.

Zo op het zicht zie je geen verschil tussen Galvalum (superlume of megalume)en GI, normaal moet de verkoper je hiervan op de hoogte stellen, maar nogal wat van die boys steken zich op de moeite of zijn beschaamd om in een gesprek te raken in het Engels waar ze niet zo bedreven in zijn.

In elk geval staat er op de (niet geverfde) platen een zwarte stempel met in grote letters Galvalum, of voor de recentere versie superlum (de dunste en goedkoopste plaat) of megalum (de dikste of duurste versie)

Deze Galvalum platen bestaan zowel in golfplaten als in platte platen 3 voet breed (+/- 90 cm) en verschillende lengtes.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Cees op zondag 19 juli 2015, 22:55:27

Als je die platen direkt wil schilderen kan je ze gemakkelijk ontvetten want dat moet er gebeuren, met thinner of trichloor ethileen dit
laatste heeft als voordeel dat het onbrandbaar is. daarna eerst een hecht primer (zinkchromaat verf) en dan gewoon schilderen.
Lijkt me dat dit goedkoper is als rustconverter.

gr.Cees

alhoewel de rustconverter zo slecht niet is , lijkt mij de oplossing van Cees het beste als je niet kunt wachten .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinocchio

Citaat van: jens op maandag 20 juli 2015, 18:32:29
Citaat van: Cees op zondag 19 juli 2015, 22:55:27

Als je die platen direkt wil schilderen kan je ze gemakkelijk ontvetten want dat moet er gebeuren, met thinner of trichloor ethileen dit
laatste heeft als voordeel dat het onbrandbaar is. daarna eerst een hecht primer (zinkchromaat verf) en dan gewoon schilderen.
Lijkt me dat dit goedkoper is als rustconverter.

gr.Cees

alhoewel de rustconverter zo slecht niet is , lijkt mij de oplossing van Cees het beste als je niet kunt wachten .

Met paint thinner ga je zeker niet hetzelfde resultaat krijgen als met rust converter en voor het prijsverschil moet je het zeker niet laten.
4 liter is ruim voldoende voor een heel dak (+/- 25m2 per liter)

Prijs 4 liter paint thinner:+/- 354 Pesos
http://price.io/search/?q=Boysen%200340%20Paint%20Thinner%204L

Prijs 4 liter Rust converter: +/- 607 pesos
http://www.wilcon.com.ph/paints-sundries/19643-boysen-71-etching-solution-4l-rust-converter-008600000454.html

bananacreek



Geen beton wall (wel de achterkant zijn hollow blocks met cement finnish) maar Hardiflex platen en je krijgt de naad toch nooit overal helemaal weggewerkt.......





bananacreek

HOUT KOPEN ................... :jajaja: :jajaja: :denk: :denk: :run: :run: :run:

Vandaag had ik het volgende nodig:

1x6x10 (SVS) (side for side planed) 1x
1x2x8 (svs) 1x
2x2x8 (svs) 1x
19 mm marine plywood 1x
1/4 Narra Plywood 6x



5mm marine plywood 6x (had NARRA 1/4 moeten zijn maar narra plywood is wegens een logban NIET meer verkrijgbaar op den  :smiley-philippines:

Dus dan maar naar huis bellen waar de carpenter is maar ze hebben op dat moment een Prayer Meeting in de zaak en met al dat "Halleluja Praise the Lord" kan ik de carpenter niet meer horen dus draai ik mijn volume op en dan zeggen ze "...... :shhh: :shhh: :shhh: :shhh:..they are praying...........dan zeg ik..."Jesus...... ok dan moet ik maar naar een andere zaak?".....dan zeggen ze "Neee, je kan een order plaatsen maar je moet dat fluisterend doen".............. :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run: :benweg: :benweg: :benweg:

5mm zijn de ondermaatse maten van 1/4".............. :run: :run:

Zelfde gebeurd me staal maten.......... :ripba8: :ripba8:

Normaal betaal je eerst (bij Duplamilco) en daarna zoeken ze de materialen bijeen en wordt dat delivered....



Tyronne Uypiching ( ook één van de eigenaars van RUSI motors.......)


Maar ik sta erop dat ik de materialen zo nodig zoals hout ZELF uitkies hetgeen mogelijk is want je maakt het zo vaak mee dat als wanneer je er niet zelf bij staat om daarbij te selecteren je in plaats van een recht stuk hout een Boomerang in je handen krijgt gedrukt en dan zeggen ze nog met een glimlach: "This is straight Joe".... :lachen: :lachen:

In zaken zoals Citiware daar heb je wel beter kwaliteit hout maar je bataalt er ook voor........ :lachen: :lachen:
Meestal speciaal hout (treated)...............







En bij Citiware moet je het zelf ophalen dacht ik (althans in Dumaguete)...........

Sommige mensen bestellen per telefoon en zien later dat er een hoop troep wordt afgeleverd................... :ripba8: :ripba8:
Natuurlijk kan je klagen per telefoon en wordt het als nodig omgeruild maar daar gaat weer een hoop tijd en ellende in zitten dus waarom niet zelf uitzoeken?

BOTTOMLINE?.........uitkijken en zelf uitzoeken om een hoop ellende te besparen want soms proberen ze je behoorlijk te belazeren omdat de stupid foreigners toch niet kunnen nadenken............ :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:



bananacreek



Deze gabber (eigenaar Duplamilco) zei tegen mij dat mijn van Duitse makelij "parketvloer" (lamellen) (even het merk kwijt) voor het leven zou meegaan........ :thumb: :thumb:

Aan mijn Kloten zou mijn vader zeggen.............hier zit hij naast de jonge Klootzak...(1952?)..... :jajaja: :jajaja:  :atyourservice:



En als je klaagt dan wordt er gezegd dat je de vloer niet goed hebt onderhouden want water gaat door de naden heen en dan komt de zaak omhoog........ :negatief: :negatief: :negatief: :run: :run: :run: :run: :run:

Probleem is als je mensen in huis hebt wonen en je bent niet thuis........ en er wordt water op de vloer gemorst en ze maken het niet gelijk droog en ze nooit aan je vertellen dat zulks het geval was....dan ben je de klos.............. :run: :run: :run: :run: :run: :run:

bananacreek

Reden waarom ik geen probleem met het klimaat hier op de  :smiley-philippines: is omdat ik vroeger altijd graag op de kachel zat totdat mijn billetjes rood-heet stonden............. :lachen: :jajaja:


bananacreek

Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 juli 2015, 14:16:13
Reden waarom ik geen probleem met het klimaat hier op de  :smiley-philippines: is omdat ik vroeger altijd graag op de kachel zat totdat mijn billetjes rood-heet stonden............. :lachen: :jajaja:





:denk: :denk: :ontopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run:

jamietagabundok

Ik laat hier momenteel in Mindanao ook een huisje bouwen, zodat die kleine in ieder geval niet in dat bamboehok hoeft op te groeien, nadat die geboren is.

Maar ik verbaas me iedere dag weer.  Wapening voor de kolommen mag van de voorman niet in de regen liggen want dan gaat het roesten.  Dus omdat het regentijd is houd men het continue afgedekt met een zeil.

Grootst mogelijke onzin die er is, want het is juist goed dat de walshuid er af gaat toch heb ik me altijd laten vertellen ?

Aan de andere kant , bij diverse kolommen zit de wapening bijna tegen de bekisting aan, die krijgt dadelijk bij het storten te weinig betondekking. 

Maar dat is dan nieyt belangrijk aldus de voorman, als de voorgescheven hoeveelheid wapening er maar in zit   :negatief:

Rare jongens die pinoys.

Maar ze doen maar, ik was niet van plan we nog verder op te winden, en een hartkwaal of wat dan ook op te lopen hier 

Misschien verkopen ze het huisje wel als ik mijn kont keert, of sangla.   

  Ik heb ieder geval mijn best gedaan, om te zorgen dat die kleine een fatsoenlijk dak boven zijn hoofd heeft.

 

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op woensdag  5 augustus 2015, 02:53:39
Ik laat hier momenteel in Mindanao ook een huisje bouwen, zodat die kleine in ieder geval niet in dat bamboehok hoeft op te groeien, nadat die geboren is.

Maar ik verbaas me iedere dag weer.  Wapening voor de kolommen mag van de voorman niet in de regen liggen want dan gaat het roesten.  Dus omdat het regentijd is houd men het continue afgedekt met een zeil.

Grootst mogelijke onzin die er is, want het is juist goed dat de walshuid er af gaat toch heb ik me altijd laten vertellen ?

Aan de andere kant , bij diverse kolommen zit de wapening bijna tegen de bekisting aan, die krijgt dadelijk bij het storten te weinig betondekking. 

Maar dat is dan nieyt belangrijk aldus de voorman, als de voorgescheven hoeveelheid wapening er maar in zit   :negatief:

Rare jongens die pinoys.

Maar ze doen maar, ik was niet van plan we nog verder op te winden, en een hartkwaal of wat dan ook op te lopen hier 

Misschien verkopen ze het huisje wel als ik mijn kont keert, of sangla.   

  Ik heb ieder geval mijn best gedaan, om te zorgen dat die kleine een fatsoenlijk dak boven zijn hoofd heeft.