Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Adik

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 13:52:39
Ja, het is wat groot uitgevallen   :lachen:  14 bij 14 meter in het vierkant exlusief dirtie kitchen,  maar die komt later los er bij te staan gewoon van bamboe, want wat is een pinay zonder dirtie kitchen ?


Kosten ;casco ruwbouw 2 miljoen piso,  afwerking hangt af hoe luxe het word, of niet natuurlijk, je kan het zo gek maken als je wil.

Leg je graniet of mariwasa tiles op de vloer , ja dat scheeld

Hoe heb je het qua eigendom geregeld als ik mag vragen? Het is haar plot, maar qua woning?

Beetje offtopic maar  :hoedjeaf: dat je na je eerste topics met advies ook leuke dingen blijft plaatsen hier die het forum verlevendigen.  :thumb:

Veel succes aan je asawa met de bevalling. Hoop dat de bouw niet al te veel stress geeft.

Cobra

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Nou alles wat Cobra heeft beschreven wat er fout kon gaan ging ook fout. Ik noem slechts  geen plastic op de funderingssleuf, wel hadden ze er 10 cm grind in gestort , dus wapening bleef wel schoon en vrij van modder.

En heb je dat gewoon door laten gaan ?
Beton storten zonder plastic er in ?

Even flink je bek open trekken wil nog wel eens helpen daar om duidelijk te maken wie de baas is, degene die alles betaalt.


Bij mij kregen ze geen kans er voor, zonder een grote bek open te trekken heb ik het duidelijk gemaakt wie de baas is.



Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Geen trilnaald gebruikt bij de kolommen, nergens trouwens, resultaat zie j e als de kist eraf is, grindnesten, daar smeren ze dus subiet  cementcpecie overheen, maar ja ik ben heus niet achterlijk , of blind ook al draag ik bril  min zeven.


Zo krijg je een zwakke kolom, maar dat weten zij niet, al zouden ze het weten, ze maken zich nergens druk om, als ze de boel maar kunnen verzieken zijn ze tevreden.

Ik zie overigens dat ze eerst de kolommen hebben gezet en later de hollowblocks er tussen metselen.

Precies verkeerd, maar das normaal daar, nadenken lijkt bij wet verboden.

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Geen afstandhouders, hier en daar een enkel kei als afstandhouder, gevolg op veel plekken te weinig betondekking, en hier en daar zit de wapening zelfs tegen de kist aan   :negatief:
  Kennen ze hier in :smiley-philippines: geen afstandhouders voor wapening. ?

Ik heb een houten balk gepakt en daar taps toelopende gaten in gemaakt en elke dag een X aantal afstandhouders gemaakt tot ik een zak vol had.

Ik heb ze idd nog nergens gezien in de PH.


Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Beton word met een gare mixer gedraaid, en verschild enorm van samenstelling viel me op dan heel droog dan weer te nat, en ook een baal cement flikeren ze met papieren zan en al in die mixer, niet zo erg want die mixer breekt die zak binnen 5 seconden open, maar haalden ze dan de zak er maar uit, maar nee die komt dus in kleine stukjes in de beton terecht   :negatief:

Daar kan je aan zien wat hun enthousiasme is , nul, nul.


Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Pluspunt:  ik heb goede voorman die de 15 man goed aanstuurd, niemand krijgt de kans wat aan te lummelen,  en ik ben er zelf   hele dag bij, als extra controle,


Das al heel wat, had hij ook een vuurwapen op zak, want das niks bijzonders daar omdat een opmerking van de voorman dat iets niet goed gedaan is in de PH vaak al een hele goede reden is om hem  te vermoorden. :moord:    :shoot13lj7:

Dat beschouwen ze als een zware belediging als iemand durft te zeggen dat ze iets niet goed gedaan hebben.


T'is in de PH anders dan hier in Europa.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op dinsdag  8 september 2015, 14:38:25
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 07:13:12
ontwerp

upload gifs

Kunt u mij ook even hoogzwanger maken?........... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:....... :sexhq0: :sexhq0: :sexhq0:


Sorry , Bananacreek maar ik val alleen op vrouwelijk geslacht en dan nog zeker 10 jaar jonger dan mij  :lachen:

jamietagabundok

Citaat van: Adik op dinsdag  8 september 2015, 18:37:34
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 13:52:39
Ja, het is wat groot uitgevallen   :lachen:  14 bij 14 meter in het vierkant exlusief dirtie kitchen,  maar die komt later los er bij te staan gewoon van bamboe, want wat is een pinay zonder dirtie kitchen ?


Kosten ;casco ruwbouw 2 miljoen piso,  afwerking hangt af hoe luxe het word, of niet natuurlijk, je kan het zo gek maken als je wil.

Leg je graniet of mariwasa tiles op de vloer , ja dat scheeld

Hoe heb je het qua eigendom geregeld als ik mag vragen? Het is haar plot, maar qua woning?

Beetje offtopic maar  :hoedjeaf: dat je na je eerste topics met advies ook leuke dingen blijft plaatsen hier die het forum verlevendigen.  :thumb:

Veel succes aan je asawa met de bevalling. Hoop dat de bouw niet al te veel stress geeft.



  Klopt Adik het is haar perceel grond,   ja qua woning nog niets geregeld, maar ik begreep van Bananacreek wat ik heb gelezen dat het huis op zich op naam van foreigner kan komen , de grond dus nooit.

Ik heb me nog niet verdiept in hoe dat dan moet , dus Babancreek gaarne U w advies in deze

  Stress valt tot nu toe mee, wel veel lawaai zo een betonmixer, met een ous japans 1 cilinder dieselmotortje erop.

  Dat ding word aangeslingerd, en als die start staat de hele straat blauw van de rook.

Dus het middagdutje van de ,,asawa ,,schiet er wel eens bij in

jamietagabundok

Citaat van: Cobra op dinsdag  8 september 2015, 19:39:31
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Nou alles wat Cobra heeft beschreven wat er fout kon gaan ging ook fout. Ik noem slechts  geen plastic op de funderingssleuf, wel hadden ze er 10 cm grind in gestort , dus wapening bleef wel schoon en vrij van modder.

En heb je dat gewoon door laten gaan ?
Beton storten zonder plastic er in ?

Even flink je bek open trekken wil nog wel eens helpen daar om duidelijk te maken wie de baas is, degene die alles betaalt.


Bij mij kregen ze geen kans er voor, zonder een grote bek open te trekken heb ik het duidelijk gemaakt wie de baas is.



Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Geen trilnaald gebruikt bij de kolommen, nergens trouwens, resultaat zie j e als de kist eraf is, grindnesten, daar smeren ze dus subiet  cementcpecie overheen, maar ja ik ben heus niet achterlijk , of blind ook al draag ik bril  min zeven.


Zo krijg je een zwakke kolom, maar dat weten zij niet, al zouden ze het weten, ze maken zich nergens druk om, als ze de boel maar kunnen verzieken zijn ze tevreden.

Ik zie overigens dat ze eerst de kolommen hebben gezet en later de hollowblocks er tussen metselen.

Precies verkeerd, maar das normaal daar, nadenken lijkt bij wet verboden.

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Geen afstandhouders, hier en daar een enkel kei als afstandhouder, gevolg op veel plekken te weinig betondekking, en hier en daar zit de wapening zelfs tegen de kist aan   :negatief:
  Kennen ze hier in :smiley-philippines: geen afstandhouders voor wapening. ?

Ik heb een houten balk gepakt en daar taps toelopende gaten in gemaakt en elke dag een X aantal afstandhouders gemaakt tot ik een zak vol had.

Ik heb ze idd nog nergens gezien in de PH.


Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Beton word met een gare mixer gedraaid, en verschild enorm van samenstelling viel me op dan heel droog dan weer te nat, en ook een baal cement flikeren ze met papieren zan en al in die mixer, niet zo erg want die mixer breekt die zak binnen 5 seconden open, maar haalden ze dan de zak er maar uit, maar nee die komt dus in kleine stukjes in de beton terecht   :negatief:

Daar kan je aan zien wat hun enthousiasme is , nul, nul.


Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 10:42:17
Pluspunt:  ik heb goede voorman die de 15 man goed aanstuurd, niemand krijgt de kans wat aan te lummelen,  en ik ben er zelf   hele dag bij, als extra controle,


Das al heel wat, had hij ook een vuurwapen op zak, want das niks bijzonders daar omdat een opmerking van de voorman dat iets niet goed gedaan is in de PH vaak al een hele goede reden is om hem  te vermoorden. :moord:    :shoot13lj7:

Dat beschouwen ze als een zware belediging als iemand durft te zeggen dat ze iets niet goed gedaan hebben.


T'is in de PH anders dan hier in Europa.





  Ja Cobra tis  :smiley-philippines:  bouwen geen   :eu:     :lachen:


   Eigenlijk vond ik die oplossing van 10 centimetr grind in de funderingsleuf al heel goede oplossing, okay tis geen plastic maar beter dan dat de wapening in de modder ligt

  De bouwvakkers krijgen eigenlijk de kans niet iets fout te doen, want die voorman zit er wel bovenop, dus zo gauw hij iets ziet dat niet goed dreigd te gaan, word ingegrepen.

Ik he nog geen ruzies gezien ,dus alles gaat nog    al in redelijke harmonie.


  Een van de carpenters is nu bezig van hoekstaal de dakspanten voor de flauwe kapconstuctie te lassen.

  Voorman zegt het is een  all/rounder, klopt ook wel hij timmerd bekisting , heeft lay/out gedaan, metseld hollowblocks  en ik zie hem ook aan die betonmixer sleutelen soms,

Maar lassen kan die dus absoluut niet,  :negatief:  Lasbikhamer hebben ze ook nog nooit van gehoord kenelijk, ze steken af en toe wat met een schroevedraaier   :lachen:

  Blijven lachen is  mijn motto, ik was niet van plan hier te gaan stressen  of een hartkwaal op te lopen

jamietagabundok

P.S  Daar is al eerder een discussie over geweest hier op forum wat nou juist was eerst de kolommen, of eerst de hollowblocks en later de kolommen.

Bij mij is het eerst gedaan, en ik kan er mee leven,  omdat men overal wapining heeft heeft uitsteken door de kist heen waar de muur van hollowblocks mee word verankerd aan de kolommen.

Kijk als die hollowblockmuren zonder enige verankering plompverloren tusssen die kolommen waren gemetseld hadden ze wel een probleem gehad met mij.

Maar dat was tervoren doorgesproken  en ik was akkoord.

Maar het blijf zaak er zelf  een oogje in het zeil te houden, ze gingen de slab storten van het dakterras, en ik zie dat er maar 1 afvoer van zeg rond 10 centimer zit voor dat hele dakterras.

Ik zeg tegen die voorman is te weinig, als die ene een keer verstopt zit loopt de boel onder,  dan is hij wel zo dat hij zonder morren opdracht geeft een tweede afvoer bij te plaatsen  :thumb:

Was eigenlijk de bedoeling dat het project klaar zou zijn voor de baby word geboren, maar de vergunning liet lang op zich wachten, en ik wilde als buitenlander niet bouwen zonder, zoals de buren hiernaast.

Die zeggen gewoon ,, is niet nodig het zit toch vescholen achter banane en cocosbomen.  Ik wil later geen geouwehoer dat het illigaal bouwwerk is.

En met 15 man gaat het best snel, we zijn nu 1 maand bezig nog maar, hollowblocks waren al maanden terug gemaakt trouwens.   Ok tober moet het dak erop zitten.


Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 22:04:17

  Klopt Adik het is haar perceel grond,   ja qua woning nog niets geregeld, maar ik begreep van Bananacreek wat ik heb gelezen dat het huis op zich op naam van foreigner kan komen , de grond dus nooit.


Het bouwen van een woning in de Filippijnen verloopt in grote mate net zoals in Europa.

Dat betekend: grond , architect , bouwaanvraag , bouwvergunning.

De naam van de eigenaar(s) staat op het plan van de architect , wordt overgenomen in de bouwaanvraag en tenslotte in de bouwvergunning.

Tenzij er wordt gewerkt zonder bouwvergunning staat de naam van de eigenaar(s) dus vast op het ogenblik dat de bouwvergunning wordt afgeleverd en daar kan achteraf niets meer worden aan veranderd tenzij verkoop, lease en dergelijke.

opinie

Citaat van: jamietagabundok op donderdag  6 augustus 2015, 00:19:41
Inmiddels is er ook wapening aangekomen en gebogen en gevlochten, en staat er wapening voor 6 kolommen, ( die volgens mij veel te lang is) want het word alleen een beganegrond, zonder verdiep.

O ja?

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 07:13:12
ontwerp

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 07:40:08

Inkom is op de tekening hoger dan de rest, linkervleugel heeft een dakterras met borstwering. Daarom lopen de kolommen door boven het gelijkvloers niveau.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

jamietagabundok

We werken MET bouwvergunning, en daar staat naam van vriendin als opdrachtgever.

Maar had ik niet eerder gelezen hier ,ik dacht van Bananakreeck,  dat als de foreigner de jaarlijkse tax betaald hij als eigenaar van het huis te boek kan komen te staan ?

Wellich kan heer Banacreek dat nog een precies uit de doeken doen ??