Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: Pinocchio op woensdag  9 september 2015, 08:59:40
Hoe het zit bij aankoop van een bestaande woning op een stuk grond daarmee heb ik geen ervaring.

De woning waar we momenteel gebruik van maken heeft een tittle voor de grond op naam van mijn vrouw en de woning staat op naam van ons beiden. Die werd ook bebouwd toen we gehuwd waren.

Jaarlijks betalen we hiervoor 2 verschillende grondlasten, 1 voor de grond en 1 voor de woning.

Een woning die we ooit voor mijn (intussen overleden) schoonouders bouwden stond volledig op naam van mijn vrouw zelfde werkwijze, grond kopen, huis bouwen enkel tittle voor de grond en 2 verschillende grondlasten.

Die woning is intussen niet meer van ons.

Enkele jaren geleden hadden we nog een bouwvergunning nodig voor een hollow block  afsluiting van een stuk grond, daar is verder niets aan de grondlasten veranderd.

Een tittle van een huis heb ik dus nooit gezien, wel van een condominium volledig op naam van een buitenlander.

Voor zover mij bekend wordt de waardevermeerdering van een woning bijgehouden in de gemeente/stad en de waarde van de grond in de provincie.

J

Is dus net zoals hier, wat bereft waardevermeerdering en grondlasten.
Doch teruggaand op de initiële stelling : hoe wordt een bouwrecht omgezet in een eigendomstitel?
NIET via de administratieve beslissing van een bouwvergunning, niet waar? Notarieel (of hoe gaat dat in de Filippijnen) vast te leggen.
Ik zie nog geen onwaarheid in mijn eerste stelling, ondanks ik geen ervaring heb met bouwen/kopen daar...


bananacreek


bananacreek

De grond staat geregistreerd in de Provincial Deeds of sale (Capitol Dumaguete (back) en het huis staat geregistreed bij de Assessors office in de plaats waar het huis en de grond zich bevinden..... en u betaald "real estate tax" voor de grond en de imporovements (huis in dit geval) bij dezelfde Assessors office op dezelfde tax declaration....

Voor een fencing permit wordt normaal gesproken de real estate tax niet verhoogd (assessment adjustment)

Het huis van uw schoonouders staat nog steeds helemaal leeg.............(zo te zien)... :denk: :denk:

Er bestaat geen title van een woning en dat is de "improvement" (building) op de tax declaration en er is alleen een "Torrens Title" van de grond welke geregistreerd staat bij de Register of deeds (in uw geval de provincial register of Deeds) of in de absence van een Torrens Title een "TAX DECLARATION" en het veranderen van een tax delaration naar een Torrens Title neemt vele jaren en vele kosten in beslag (vooral als het land als agricultural land geregistreerd staat)

De waardevermeerdering wordt door de Assessors Office bijgehouden en van tijd tot tijd is er een "re-assessment"  van alle geregistreerde eigendommen in een bepaald gebied.... waarbij de real estate taxes meestal omhoog gaan en dat wordt dan in een lokale krant weergegeven......(dit geval was het de Negros Chronicle voor veel plaatsen in Negros Oriental)

bananacreek

In mijn geval betaal ik real estate taxes voor mijn werkplaats en het huis op mijn naam en mijn ex voor het land (op haar naam)........


panshit

Beste forum leden

Wie kan mij vertellen wat ik het beste doen kan.?
Ik wil namelijk een gazon voor mijn huis maken.
Is hier in de Filipijnen gras zaad tekoop?
Gras zoden?
Welk soort gras kan ik beste gebruiken?


bananacreek

Citaat van: jiggy op woensdag  9 september 2015, 10:04:55
Citaat van: pierrevanwies&segers op woensdag  9 september 2015, 08:49:44

    .

:thumb:

Kort en bondig, duidelijke taal.
Bedankt !

Geheel fout...............een foreigner (alien) KAN WEL EEN HUIS OP ZIJN NAAM HEBBEN (zoals mijn huis op MIJN naam)

In dat artikel is de zaak fout omschreven zoals (house & lot)....want er staat nergens in de constitution van 1987 evenals in welke code dan ook dat een alien GEEN huis of (building) op eigen naam mag hebben......

IN DE UITSPRAAK VAN DE RTC BETREFFENDE DE "DISOLUTION OF CONJUGAL PROPERTIES" TUSSEN MIJN EX EN EN MIJZELF WERD DUIDELIJK DOOR DE RECHTER OMSCHREVEN DAT ER NERGENS IN DE WET STAAT VERMELD DAT EEN ALIEN GEEN HUIS OP NAAM MAG HEBBEN, EN ALS EEN RESULTAAT DAARVAN WERD ER BEVOLEN DAT BEIDE HUIZEN ZOUDEN MOETEN WORDEN VERKOCHT EN DE OPBRENGST DAARVAN 50-50 ZOU MOETEN WORDEN VERDEELD OMDAT WE BEIDEN ALS CO-OWNERS WERDEN AANGESTELD....(omdat de huizen als conjugal werden beschouwd)...EN DEZE UITSPRAAK WERD LATER DOOR DE SUPREME COURT BEVESTIGD....

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op woensdag  9 september 2015, 00:49:43
We werken MET bouwvergunning, en daar staat naam van vriendin als opdrachtgever.

Maar had ik niet eerder gelezen hier ,ik dacht van Bananakreeck,  dat als de foreigner de jaarlijkse tax betaald hij als eigenaar van het huis te boek kan komen te staan ?

Wellich kan heer Banacreek dat nog een precies uit de doeken doen ??

Nummer één...ik ben geen heer.... :neeneenee: :neeneenee:

Normaal gesproken moet de eigenaar op wiens naam de grond staat tekenen voor conform voordat een building permit door de city engineers office kan worden afgegeven....

Er staat nergens omschreven dat een foreigner GEEN building permit kan aanvragen zolang de eigenaar van de grond tekend voor conform maar in mijn geval staan het huis en de werkplaats wel degelijk op mijn naam en ik betaal elk jaar real estate taxes (voor de gebouwen) (imporvements)

En de werkplaats building permit was afgegeven gedurende de trial period van de "dissolution of conjugal properties in 2006"..maar ik ga wel de helft verliezen omdat het op het land van mijn ex staat.............. :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run:

Ik moest toen een affidavit ondertekenen dat de city enineer never could be held responsible in case of any court legitations later on......(zoiets)

bananacreek

Heb ik het fout...laat me het weten met een  :smiley-philippines: wetsartikel waarin het tegendeel staat.......... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 14:34:56
Citaat van: jamietagabundok op woensdag  9 september 2015, 00:49:43
We werken MET bouwvergunning, en daar staat naam van vriendin als opdrachtgever.

Maar had ik niet eerder gelezen hier ,ik dacht van Bananakreeck,  dat als de foreigner de jaarlijkse tax betaald hij als eigenaar van het huis te boek kan komen te staan ?

Wellich kan heer Banacreek dat nog een precies uit de doeken doen ??

Nummer één...ik ben geen heer.... :neeneenee: :neeneenee:

Normaal gesproken moet de eigenaar op wiens naam de grond staat tekenen voor conform voordat een building permit door de city engineers office kan worden afgegeven....

Er staat nergens omschreven dat een foreigner GEEN building permit kan aanvragen zolang de eigenaar van de grond tekend voor conform maar in mijn geval staan het huis en de werkplaats wel degelijk op mijn naam en ik betaal elk jaar real estate taxes (voor de gebouwen) (imporvements)

En de werkplaats building permit was afgegeven gedurende de trial period van de "dissolution of conjugal properties in 2006"..maar ik ga wel de helft verliezen omdat het op het land van mijn ex staat.............. :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run:

Ik moest toen een affidavit ondertekenen dat de city enineer never could be held responsible in case of any court legitations later on......(zoiets)

Ik ga de helft verliezen omdat men gaat zeggen: "BUILD IN BAD FAITH".......maar in het jaar 2006 ging ik er nog steeds van uit dat ik wel mijn rechten had omdat er nog geen conclusie was van de Supreme Court betreffende de bestaande court case............