Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 12 september 2015, 01:30:08
Citaat van: Admin op dinsdag  8 september 2015, 09:36:19
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 07:33:53
Wat doe ik verkeerd  ??   Grrr  hoe kan dat nou ,   :negatief: eerste foto ging per ongeluk  goed  :thumb:

Dit is je eerste foto/bericht:


ontw [img[url=http://postimage.org/]http://[img]http://s7.postimg.org/5q8itqix7/11988192_1642607542677538_4347527964107539888_n.jpg[/img][/url]
[url=http://postimage.org/]upload gifs[/url]][/img]erp


Fout 1: img-tags in het woord ontwerp
Fout 2: link in de de voorlooptag
Fout 3: extra http:// in de link
Fout 4: link was al een complete link met tags

Oplossing: enkel de complete link na het woord ontwerp. Ik zal dat bericht aanpassen maar de volgende berichten graag zelf volgens de juiste procedure posten.


ontwerp
[url=http://postimage.org/][img]http://s7.postimg.org/5q8itqix7/11988192_1642607542677538_4347527964107539888_n.jpg[/img][/url]
[url=http://postimage.org/]upload gifs[/url]




  Dank U voor het plaatsen de foto   Admin !   Alleen de uitleg hoe het dan wel moet is voor mij  veel te ingwikkeld als digibeet

Wie kan het heel simpel uitleggen ?



  Want ik wil graag foto,s plaatsen. Ik zie nu dingen gebeuren  die volgens mij niet kloppen, lateien van cocolumber, en de voordeurjump is zo geplaatst dat de dear naar buiten draaid ?


Maar misschien zijn ze dat in  :smiley-philippines:   wel zo geleerd,     Je houd wel meer ruimte van binnen als die deur naar buiten draaid,  helaas voor degene die voor de deur staat ,krijg de deur in zijn gezicht  :lachen:

Dat is dan een zogenaamde "JEHOVA WITNESS DOOR PROTECTION"...........werkt altijd  :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Mijn vader had ook de deur aangepast en met sucses...totdat ik de deur een keer opengooide tegen de borst van de melkboer............. :lachen: :negatief: :negatief: :negatief: :run: :run: :run: :run:


klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 12 september 2015, 14:23:15
Citaat van: Cobra op zaterdag 12 september 2015, 09:04:44
Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 12 september 2015, 01:30:08

Ik zie nu dingen gebeuren  die volgens mij niet kloppen, lateien van cocolumber, en de voordeurjump is zo geplaatst dat de dear naar buiten draaid ?


ZOOOOO herkenbaar wat je hier zegt.   :lachen:

Voor diegene die daar al eens gebouwd hebben.

Gewoon niet nadenken (net als die filipijnse bouwvakkers) dan overleef je het wel !


P.S. Loopt de douche wel af naar het afvoerputje of de andere kant op (filipijnse methode) ?   :ikkeniebegrijp:

:lachen:   Er zit nog geen betonvloer is , dus dat gaan we dan zien of het putje op het hoogste punt zit in plaats van laagste   :biggrinn:

Valt me wel op men is al 1 maand bezig en ik heb nog geen waterpas op de bouw gesignaleerd. Alles word met schietlood en slangenwaterpas gedaan.

  Toen die kolommen uit de bekisting kwamen, waren er enkel zeer glad.ik denk daar leg ik na 5 uur alsde voorman weg is mijn uit  :nederlandsevlag:  meegebrachte waterpas tegen aan om te controlren of alles goed in het lood staat.   Maar wat hadden ze nou gedaan, die kolom ruw gehakt en toen met een troffel cemntklodders ertenaan gegooid.  Ja dat is voor betere hechting van de stuclaag, kon ik door al die inmiddels hard geworden cementklodders er geen waterpas meer tegenhouden   :negatief:

wees niet bang en vergeet die waterpas uit Europa , niets is zuiverder dan een waterpas slang en een schietlood .daar kan geen modern gereedschap tegen op zelfs het duurste lazer of waterpas toestel moet het afleggen tegen de wetten van de natuur .

en zo'n kolom opruwen ?  dat hoort ook zo  en doen zij goed .

tsja het water niet naar het putje?   :lachen: dat hoort ook zo , tenminste in de fils overal het zelfde daar .  dit mag je wel ter dege in de gaten houden bij je bouw .   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Cobra

Citaat van: jens op zaterdag 12 september 2015, 16:08:06


wees niet bang en vergeet die waterpas uit Europa , niets is zuiverder dan een waterpas slang en een schietlood .daar kan geen modern gereedschap tegen op zelfs het duurste lazer of waterpas toestel moet het afleggen tegen de wetten van de natuur .

en zo'n kolom opruwen ?  dat hoort ook zo  en doen zij goed .


Idd is een waterpas slang zuiver Jens, helemaal met je eens.


Maar de manier waarop ze een schietlood gebruiken in de PH staat recht tegenover hoe ik het geleerd heb als timmerman in NL.

Bij een schietlood moet het houten blokje waar het touwtje door loopt 1 cm dikker zijn dan het schietlood wat eronder hangt, meestal van brons of messing gemaakt.

Dan hou je het blokje boven tegen het af te stellen object en dan moet het schietlood beneden 5 mm van het object hangen en dan is het waterpas.



In de PH hangen ze gewoon een schietlood aan een blokje, kijken schuin van boven langs het touwtje of het overal even ver van het object is.

Helaas bedriegt dat als je van zeer dichtbij en schuin van boven af kijkt, dan moet je van enige afstand er naar kijken en dan is het zuiverder.

Maar het hoort zoals in NL word geleerd, blokje 1 cm dikker en schietlood 5 MM van het object af beneden.



Ook een profiel afstellen is weer zoiets, ze slaan eerst de schuine lat tegen een paal in de grond vast en als het profiel waterpas (?) staat spijkeren ze de lat boven tegen het profiel.

Ik heb ze dat daar geleerd om eerst de lat boven vast te spijkeren tegen het profiel, dan waterpas zetten en daarna vast te spijkeren tegen de paal.

Dat had 1 van hen ook meteen door dat het profiel dan ook waterpas bleef staan en niet bewoog bij het vast spijkeren, de anderen begrepen het niet.

Maar das normaal daar.

Ze leren alles van elkaar in de praktijk en vrijwel alles gaat precies tegen de draad in.


Zoals o.a. een nieuwe binnenband steken in een fietswiel, dan schroeven ze dat ringetje wat bedoeld is om te verhinderen dat het ventiel in de band verdwijnt als die later leeg moest zijn, gewoon op de binnenband en stoppen ze de binnenband zo in de buitenband.

Als later de band leeg is kan het ventiel gewoon in de band verdwijnen.



En zo gaat het bij alles daar, ze nemen alles over van anderen die het ook verkeerd doen.

Ik ging om hout en zei dat het redelijk recht moest wezen, pakt die vent een stuk hout, legt het einde 1 meter achter zijn hoofd op zijn schouder en kijkt dan naar de resterende 2 meter voor hem of die recht is.

Ik zeg hem meteen dat het zo niet hoort en doe voor hoe het wel moet, gewoon oppakken en over de hele lengte er langs kijken.

Volgende pakt hij op en legt het einde 1 meter achter zijn hoofd op zijn schouder en kijkt naar de resterende 2 meter voor hem of die recht is. :ikkeniebegrijp:

:floet:  :floet:  :floet:

Ze zijn  niet hardleers hoor, echt niet.  :neeneenee:

Dom en niet nadenkend zijn ze ook niet.

Dwars c.q. eigenzinnig  ook niet.



Vanaf dag 1 heb ik bij alles waar ik bij kon zijn opgelet vanaf s'morgens tot s'avonds en zelfs dan hadden ze me nog bij mijn kloten, garagemuur 13 cm uit het lood gezet.

Helemaal afgebroken en opnieuw gemetseld, deze keer WEL WATERPAS.



Ik wens iedereen veel sterkte toe die met zulke "vakmensen" een huis wil bouwen daar.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

jamietagabundok

Zo, Cobra heeft zijn hart weer eens kunnen luchten, van alle frustratie die er nog zit van het bouwen    :lachen:


Ja een muur 13  cm uit het lood zou ik ook niet accepteren.

Ben toch beniewd hoe het met mijn voordeur kozijn afloopt ?  Ik zag op de tekening dat die daar ook naar buiten draaid   :negatief:

Alleen nou weet ik nog steeds niet wat gebruikelijk is hier  :smiley-philippines:   :weetikniet:

Ik denk dat in  :nederlandsevlag: je bouwvergunning moet aanpasen als je dat ding naar buiten laat draaien.

Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op zondag 13 september 2015, 02:02:16

Ben toch beniewd hoe het met mijn voordeur kozijn afloopt ?  Ik zag op de tekening dat die daar ook naar buiten draaid   :negatief:

Alleen nou weet ik nog steeds niet wat gebruikelijk is hier  :smiley-philippines:   :weetikniet:


In de VS heeft men dikwijls een dubbele voordeur. Een stevige die naar binnen draait en eentje om de muggen tegen te houden die naar buiten draait.

Wellicht heeft de architect gedacht laten we de muggen maar buiten houden door de deur naar buiten te laten draaien  :lachen:

nils


Hire boven een dubbeldeurs die naar binnenzwaait.
Ik denk dat het gebruikelijk is dat de deur naar binnen draait, zodat je het bezekniet tegen de kop stoot.

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op zondag 13 september 2015, 02:02:16
Zo, Cobra heeft zijn hart weer eens kunnen luchten, van alle frustratie die er nog zit van het bouwen    :lachen:


Ja een muur 13  cm uit het lood zou ik ook niet accepteren.

Ben toch beniewd hoe het met mijn voordeur kozijn afloopt ?  Ik zag op de tekening dat die daar ook naar buiten draaid   :negatief:

Alleen nou weet ik nog steeds niet wat gebruikelijk is hier  :smiley-philippines:   :weetikniet:

Ik denk dat in  :nederlandsevlag: je bouwvergunning moet aanpasen als je dat ding naar buiten laat draaien.
:lachen: :lachen: in regel draaien de deuren naar binnen, waarschijnlijk eenverkeerde deur besteld die enkel in een richting te montereb is.....Bij mijn weten is het wel zou dat de meeste hun ramen naar buiten laten draaien, in zoverre dat het geen jalouzieen zijn, Zelf heb ik hier de ramen naar binnen laten draaien... Wat al dan niet gebruikelijk is op de  :smiley-philippines: , daar heb ik nu niet echt een boodschap aan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Gibson

Citaat van: Ronny55 op zondag 13 september 2015, 07:53:35
Citaat van: jamietagabundok op zondag 13 september 2015, 02:02:16
Zo, Cobra heeft zijn hart weer eens kunnen luchten, van alle frustratie die er nog zit van het bouwen    :lachen:


Ja een muur 13  cm uit het lood zou ik ook niet accepteren.

Ben toch beniewd hoe het met mijn voordeur kozijn afloopt ?  Ik zag op de tekening dat die daar ook naar buiten draaid   :negatief:

Alleen nou weet ik nog steeds niet wat gebruikelijk is hier  :smiley-philippines:   :weetikniet:

Ik denk dat in  :nederlandsevlag: je bouwvergunning moet aanpasen als je dat ding naar buiten laat draaien.
:lachen: :lachen: in regel draaien de deuren naar binnen, waarschijnlijk eenverkeerde deur besteld die enkel in een richting te montereb is.....Bij mijn weten is het wel zou dat de meeste hun ramen naar buiten laten draaien, in zoverre dat het geen jalouzieen zijn, Zelf heb ik hier de ramen naar binnen laten draaien... Wat al dan niet gebruikelijk is op de  :smiley-philippines: , daar heb ik nu niet echt een boodschap aan.


Ik dacht dat een voordeur altijd naar binnen draait en een achterdeur altijd naar buiten (zeker in nederland).
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Cobra

Citaat van: nils op zondag 13 september 2015, 07:46:03

Ik denk dat het gebruikelijk is dat de deur naar binnen draait, zodat je het bezekniet tegen de kop stoot.


Dat heb ik dus ook geleerd op de LTS dat dat de reden is dat de voordeur naar binnen moet draaien.

En de achterdeur naar buiten.

Maar ja, dat is nederlandse/belgische logica, dat is niet gelijk aan  :smiley-philippines: logica.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Cobra


Citaat van: jamietagabundok op zondag 13 september 2015, 02:02:16
Zo, Cobra heeft zijn hart weer eens kunnen luchten, van alle frustratie die er nog zit van het bouwen    :lachen:

Ja lach maar nu je het nog kan jamietagabundok, als de bouw klaar is en het afvoerputje van de douche zit op het hoogste punt van de vloer en er word een muur helemaal nat zodra het water er op gaat omdat ze vergeten zijn een dop op de waterleiding te doen en nog veel meer van zulke achterlijke dingen, dan zal het lachen je wel vergaan.


Je zal de eerste zijn als alles 100% in orde is bij de bouw.

Als ik achteraf terugkijk op mijn bouw vraag ik me nog steeds af waarom ik niemand de kop ingeslagen heb.

Want het doet ze absoluut niks hoor als ze van lompigheid of zelfs moedwillig een grote schadepost veroorzaken, ze kijken je aan of ze water zien branden.

Mogelijk staan ze achter je rug nog te lachen er over.



Overigens zal het niet de eerste eigenaar zijn die vermoord word door een bouwvakker omdat hij b.v. zei dat een muur 20 cm uit het lood staat en hij dat niet accepteerd.

Das een zware belediging hoor.



Ene M. op Luzon ging s'avonds op zijn bouw kijken, (overdag bleef hij speciaal al weg voor al wat hij zag) 1 muur stond 30 cm uit het lood.

Hij maakt zich kwaad, pakt een voorhamer en ramt heel die muur er uit.

Zijn vrouw helemaal in paniek : "Ze gaan je vermoorden morgen !!!!".

Zijn vrouw wilde die muur gewoon zo laten staan om de bouwvakkers niet kwaad te maken, das ook normaal daar.

Goede nieuws is dat hij het overleeft heeft, hij is niet aangevallen. :happy:


Mijn voorzichtige conclusie : Een huis bouwen in de PH is geen aanrader voor iemand met een zwak hart .


Je kan als buitenlander beter een huis kopen van een andere buitenlander die net klaar is er mee en ineens  terug naar zijn heimat gaat.

Die zijn er zoveel daar, zulke huizen gaan meestal ook weg voor een stuk minder dat wat de bouw gekost heeft.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice: