Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pope's Visit

Gestart door Ronny55, donderdag 8 januari 2015, 01:15:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 januari 2015, 14:54:03


Dat MC band spul had ik vroeger ook op de flat in Beverwijk en moest via het balkon van de Spaanse buren het 45 graden dak op na een storm om de mooie antenne weer te repareren...

Merken zoals Lafayette, Robyn enz... en dan mocht je maar tot een vermogen van 5watts zenden maar we hadden allemaal een linear amp. van minstens 50W er achter staan en dan kwam de PTT in een wagen met een zoekantenne om je spul in beslag te nemen..... :lachen: :lachen: :negatief: :negatief:





"Break a Break a Break ....dit is de Klootzak voor Mark Rutte........Groot Opperhoofd u wordt verzocht om wakker worden.........over........

.................":

Radiostilte?...........................Staat van Beleg?...Martial Law in  :nederlandsevlag:?..................... :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk: :confused2: :confused2: :confused2:

Ok zeg jij het maar eerst broeder Samson?....



:offtopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic: :benweg: :benweg: :benweg:

Ik heb er geen verstand van maar er zitten hier meerdere in de phils(ook nederlanders) die nog steeds gebruik maken daarvan of in ieder geval een zender hebben en zelfs op grote afstand(zelfs tot nederland)

Dat schjnt hier allemaal te mogen  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Rich de Nederbelg.

peldoman

Paus Franciscus heeft zijn bezoek aan de Filipijnen ingekort. Hij was in het gebied dat ruim een jaar geleden werd getroffen door de orkaan Haiyan, toen een nieuwe tropische storm kwam opzetten. De Vaticaanse delegatie nam het zekere voor het onzekere en vertrok na een paar uur weer


Toen de paus aankwam in de stad Tacloban regende het al flink. Toch maakte de paus een ronde door de stad. Net als honderdduizenden gelovigen droeg Franciscus een gele regenponcho.

In de kathedraal van Tacloban hield de paus een korte toespraak. Hij bood zijn excuses aan voor zijn vervroegde vertrek, maar zei dat hij anders niet meer weg kon komen voor de storm aan land kwam.

Bron: NOS
Popi Jopi bang voor de storm?

Budgie

Citaat van: peldoman op zaterdag 17 januari 2015, 14:06:03
Paus Franciscus heeft zijn bezoek aan de Filipijnen ingekort. Hij was in het gebied dat ruim een jaar geleden werd getroffen door de orkaan Haiyan, toen een nieuwe tropische storm kwam opzetten. De Vaticaanse delegatie nam het zekere voor het onzekere en vertrok na een paar uur weer


Toen de paus aankwam in de stad Tacloban regende het al flink. Toch maakte de paus een ronde door de stad. Net als honderdduizenden gelovigen droeg Franciscus een gele regenponcho.

In de kathedraal van Tacloban hield de paus een korte toespraak. Hij bood zijn excuses aan voor zijn vervroegde vertrek, maar zei dat hij anders niet meer weg kon komen voor de storm aan land kwam.

Bron: NOS
Popi Jopi bang voor de storm?

Natuurlijk want hij is de opvolger van Petrus en niet van Jezus Christus! Hij ging wel met het laatste vliegtuig dat vertrok
Getting older beats the alternative -dying young

Ronny55

Citaat van: peldoman op zaterdag 17 januari 2015, 14:06:03
Paus Franciscus heeft zijn bezoek aan de Filipijnen ingekort. Hij was in het gebied dat ruim een jaar geleden werd getroffen door de orkaan Haiyan, toen een nieuwe tropische storm kwam opzetten. De Vaticaanse delegatie nam het zekere voor het onzekere en vertrok na een paar uur weer


Toen de paus aankwam in de stad Tacloban regende het al flink. Toch maakte de paus een ronde door de stad. Net als honderdduizenden gelovigen droeg Franciscus een gele regenponcho.

In de kathedraal van Tacloban hield de paus een korte toespraak. Hij bood zijn excuses aan voor zijn vervroegde vertrek, maar zei dat hij anders niet meer weg kon komen voor de storm aan land kwam.

Bron: NOS
Popi Jopi bang voor de storm?

Nu ja , die heeft ook maar weinig vertrouwen in God, "Zijne baas", die had toch zeker niks hebben laten gebeuren met zijn rechter hand hier op aarde,  :weetikniet: . Dan maar predikken ,"heb vertrouwen in God", maar zelf  :confused2: .....Of weet hij beter, iets wat ze hun volgelingen niet vertellen.  :weetikniet: .

Ik geloof in God , met al Zijn beperkingen, maar dat hypocriete klubje van de "kerk" is aan mij niet besteed.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

louis

Citaat van: Ronny55 op zondag 18 januari 2015, 01:12:04
Citaat van: peldoman op zaterdag 17 januari 2015, 14:06:03
Paus Franciscus heeft zijn bezoek aan de Filipijnen ingekort. Hij was in het gebied dat ruim een jaar geleden werd getroffen door de orkaan Haiyan, toen een nieuwe tropische storm kwam opzetten. De Vaticaanse delegatie nam het zekere voor het onzekere en vertrok na een paar uur weer


Toen de paus aankwam in de stad Tacloban regende het al flink. Toch maakte de paus een ronde door de stad. Net als honderdduizenden gelovigen droeg Franciscus een gele regenponcho.

In de kathedraal van Tacloban hield de paus een korte toespraak. Hij bood zijn excuses aan voor zijn vervroegde vertrek, maar zei dat hij anders niet meer weg kon komen voor de storm aan land kwam.

Bron: NOS
Popi Jopi bang voor de storm?

Nu ja , die heeft ook maar weinig vertrouwen in God, "Zijne baas", die had toch zeker niks hebben laten gebeuren met zijn rechter hand hier op aarde,  :weetikniet: . Dan maar predikken ,"heb vertrouwen in God", maar zelf  :confused2: .....Of weet hij beter, iets wat ze hun volgelingen niet vertellen.  :weetikniet: .

Ik geloof in God , met al Zijn beperkingen, maar dat hypocriete klubje van de "kerk" is aan mij niet besteed.


Denk dat de paus misschien niet bang was en de volste vertrouwen in God had. Maar ik dat die honderde regel neven die daar rond zwermde , daar niet zo gerust op was .Want dat vliegtuig zat ook hele maal vol met nog allerlei andere figuren ven kerk en pers ed. . Na vertrek moest nog een vliegtuig weg zien te komen. Veel later had dat zeker niet moeten gebeuren .Want het waaide al behoorlijk.

Vond toch al link om een 1 miljoen mensen naar een plek te sturen wat maar via 1 weg te berijken is . Een podium die met de volle breedte in de wind staat , pal aan zee.
Achteraf is dat nog goed afgelopen. ,,,,,,,maar als iets had gebeurt ,,,,,miljoenenmensen kijken keken mee op de tv en alles is direct te volgen.

Vandaag in Manila , het is nu nog droog maar,,,,, Hoop dat dit weer gauw voorbij is, want dan heb ik weer een normaal internet ontvangst,
Ben benieuwd of dit over komt.

Amice

Citaat van: louis op zondag 18 januari 2015, 02:53:12
Citaat van: Ronny55 op zondag 18 januari 2015, 01:12:04
Citaat van: peldoman op zaterdag 17 januari 2015, 14:06:03
Paus Franciscus heeft zijn bezoek aan de Filipijnen ingekort. Hij was in het gebied dat ruim een jaar geleden werd getroffen door de orkaan Haiyan, toen een nieuwe tropische storm kwam opzetten. De Vaticaanse delegatie nam het zekere voor het onzekere en vertrok na een paar uur weer


Toen de paus aankwam in de stad Tacloban regende het al flink. Toch maakte de paus een ronde door de stad. Net als honderdduizenden gelovigen droeg Franciscus een gele regenponcho.

In de kathedraal van Tacloban hield de paus een korte toespraak. Hij bood zijn excuses aan voor zijn vervroegde vertrek, maar zei dat hij anders niet meer weg kon komen voor de storm aan land kwam.

Bron: NOS
Popi Jopi bang voor de storm?

Nu ja , die heeft ook maar weinig vertrouwen in God, "Zijne baas", die had toch zeker niks hebben laten gebeuren met zijn rechter hand hier op aarde,  :weetikniet: . Dan maar predikken ,"heb vertrouwen in God", maar zelf  :confused2: .....Of weet hij beter, iets wat ze hun volgelingen niet vertellen.  :weetikniet: .

Ik geloof in God , met al Zijn beperkingen, maar dat hypocriete klubje van de "kerk" is aan mij niet besteed.


Denk dat de paus misschien niet bang was en de volste vertrouwen in God had. Maar ik dat die honderde regel neven die daar rond zwermde , daar niet zo gerust op was .Want dat vliegtuig zat ook hele maal vol met nog allerlei andere figuren ven kerk en pers ed. . Na vertrek moest nog een vliegtuig weg zien te komen. Veel later had dat zeker niet moeten gebeuren .Want het waaide al behoorlijk.

Vond toch al link om een 1 miljoen mensen naar een plek te sturen wat maar via 1 weg te berijken is . Een podium die met de volle breedte in de wind staat , pal aan zee.
Achteraf is dat nog goed afgelopen. ,,,,,,,maar als iets had gebeurt ,,,,,miljoenenmensen kijken keken mee op de tv en alles is direct te volgen.

Vandaag in Manila , het is nu nog droog maar,,,,, Hoop dat dit weer gauw voorbij is, want dan heb ik weer een normaal internet ontvangst,
Ben benieuwd of dit over komt.

Het regent hier in Manila inmiddels en ja dat dit circus maar gauw afgelopen is want ik moet naar Manila en dat is geen pretje als popie jopie er nog is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

regenwolkje

"Voor de Filipino's is dit een ware revelatie, een herboren worden"

In de Filipijnse hoofdstad Manilla zijn zo'n 3 miljoen mensen op de been voor de misviering van paus Franciscus. De viering vormt het slotevenement van het pausbezoek aan Sri Lanka en de Filipijnen.

Dat de paus een warm welkom zou krijgen in de Filipijnen, is geen verrassing. Na Brazilië en Mexico telt de archipel de op twee na grootste katholieke bevolking ter wereld. Meer dan 90 procent van de 98,4 miljoen inwoners van de Filipijnen is -volgens KerkNet- katholiek.

In de hele hoofdstad en elders in het land is de afbeelding van de paus niet weg te branden. Zijn portret is te zien op grote affiches, T-shirts, munten, koffietassen en alle denkbare memorabilia (zie foto's onderaan). Sinds enkele weken trekt er zelfs een pausmusical rond in het land.

Vandaag zijn maar liefst 3 miljoen mensen naar de misviering van paus Franciscus afgezakt, en dat ondanks de stromende regen. "Bij goed weer waren er het zeker 5 à 6 miljoen geweest", zegt de Vlaamse scheutist Jan Couvreur. "Maar het is een overweldigend succes, een echte revelatie. Het is voor de mensen hier een soort herboren worden, en er is de nieuwe hoop die ze hierdoor krijgen."


bron

regenwolkje

CitaatMeer dan 90 procent van de 98,4 miljoen inwoners van de Filipijnen is -volgens KerkNet- katholiek.

Dat percentage zal wel wat overdreven zijn zeker? Misschien dat 90 procent wel een of andere kerk aanhangt, maar niet noodzakelijk de katholieke. Toen ik daar was heb ik toch veel verschillende kerkgebouwen gezien die niet katholiek waren, de ene al wat grootser dan de andere.

Amice

Citaat van: regenwolkje op zondag 18 januari 2015, 11:17:01
CitaatMeer dan 90 procent van de 98,4 miljoen inwoners van de Filipijnen is -volgens KerkNet- katholiek.

Dat percentage zal wel wat overdreven zijn zeker? Misschien dat 90 procent wel een of andere kerk aanhangt, maar niet noodzakelijk de katholieke. Toen ik daar was heb ik toch veel verschillende kerkgebouwen gezien die niet katholiek waren, de ene al wat grootser dan de andere.


nee ik geloof ook niet  dat dit percentage juist is.
Iglesio ni cristo is behoorlijk groot en daarnaast zijn er nog de new born cristians,die toch ook niet een te onderschatten groep vormt.
Het zuiden is daarnaast nog overwegend moslim
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent