Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pope's Visit

Gestart door Ronny55, donderdag 8 januari 2015, 01:15:53

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Ik zag recente cijfers die spreken over 80 % kathloliek.   En 80% van 100 miljoen mensen is nog altijd 80 miljoen zielen. :thumb:   En laat dan de helft daarvan zeer devoot en  trouwe kerkganger zijn.  En heb je het het nog altijd over 40 miljoen mensen die zondags een duit in het zakje doen  :biggrinn: 

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag 18 januari 2015, 11:32:06
Citaat van: regenwolkje op zondag 18 januari 2015, 11:17:01
CitaatMeer dan 90 procent van de 98,4 miljoen inwoners van de Filipijnen is -volgens KerkNet- katholiek.

Dat percentage zal wel wat overdreven zijn zeker? Misschien dat 90 procent wel een of andere kerk aanhangt, maar niet noodzakelijk de katholieke. Toen ik daar was heb ik toch veel verschillende kerkgebouwen gezien die niet katholiek waren, de ene al wat grootser dan de andere.


nee ik geloof ook niet  dat dit percentage juist is.
Iglesio ni cristo is behoorlijk groot en daarnaast zijn er nog de new born cristians,die toch ook niet een te onderschatten groep vormt.
Het zuiden is daarnaast nog overwegend moslim

De RK kerk hier denkt nun haar grip op de massas te kunnen verstevingen ...maar gaat toch weer zwakker worden op den duur.....internet kan je niet meer stoppen.... :lachen: :lachen:

En ons ook niet...... :neeneenee: :neeneenee:




opinie

Paus: "Katholieken moeten niet kweken als konijnen"

Citaat: Franciscus vertelde hen een anekdote over een arme vrouw die zwanger was van haar achtste kind. Zeven kinderen waren met een keizersnede geboren. "Je wil toch geen zeven weeskinderen", had de paus haar enkele maanden gezegd. "Dat is nu een voorbeeld van onverantwoordelijk ouderschap." Einde citaat
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2213714

[embed=640,525]http://youtu.be/T_tBbsr7pX4[/embed]

Vergelijk de toestand in  :eu: begin 20ste eeuw:

Armen vermenigvuldigden meestal er op los, rijkere gezinnen minder. De uitvlucht dat het was/is om een inkomen te hebben via de kinderen is een drogreden. Kinderen hebben voordat ze kunnen werken verzorging dus geld nodig.

En dan hebben we het nog niet over bepaalde personen die meisjes in een arm land gaan gebruiken en ze zwanger maken.

Klagen over de lokale mannen die dat doen en ondertussen zelf geen haar beter. Net als al de leden van de fanclub.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

Citaat van: opinie op dinsdag 20 januari 2015, 23:08:06
Paus: "Katholieken moeten niet kweken als konijnen"

Citaat: Franciscus vertelde hen een anekdote over een arme vrouw die zwanger was van haar achtste kind. Zeven kinderen waren met een keizersnede geboren. "Je wil toch geen zeven weeskinderen", had de paus haar enkele maanden gezegd. "Dat is nu een voorbeeld van onverantwoordelijk ouderschap." Einde citaat
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2213714

[embed=640,525]http://youtu.be/T_tBbsr7pX4[/embed]

Vergelijk de toestand in  :eu: begin 20ste eeuw:

Armen vermenigvuldigden meestal er op los, rijkere gezinnen minder. De uitvlucht dat het was/is om een inkomen te hebben via de kinderen is een drogreden. Kinderen hebben voordat ze kunnen werken verzorging dus geld nodig.

En dan hebben we het nog niet over bepaalde personen die meisjes in een arm land gaan gebruiken en ze zwanger maken.

Klagen over de lokale mannen die dat doen en ondertussen zelf geen haar beter. Net als al de leden van de fanclub.

Toch zijn er verschillen en is het  ook niet altijd zoals boven omschreven.
Wat als de man vroegtijdig komt te overlijden maar wel 8 kinderen achterlaat bij de vrouw?
Als hij was blijven leven was er niets aan de hand want hij zorgde goed voor ze maar plots overlijden in een land waar men lak heeft aan de bevolking (na de verkiezingen) en daardoor geen back up hebben, is dan wrang noodlot.

En zelfs dan nog zorgt de moeder van deze 8 kinderen ervoor dat ze allemaal naar college kunnen, na de eerste en de tweede werd dat zelfs makkelijker voor haar omdat die 2 nu al zelf verdienen en kunnen helpen. Huidige stand van zaken is dat er inmiddels 4 zijn afgestudeerd en 1 op college zit en de rest nog naar elementary en high school gaan.
De vermeende drogreden is daarom niet altijd van toepassing.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Veel kinderen vroeger in  :eu: en nu nog in de  :smiley-philippines: was/is een vorm van sociale zekerheid. Wanneer je oud en ziek bent kunnen de kinderen voor je zorgen. Kijk maar hoe miljoenen OFW jaarlijks geld opsturen naar de familie in de  :smiley-philippines: Hoe meer kinderen hoe meer $$$
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

robinson7268

Citaat van: Amice op zondag 18 januari 2015, 11:32:06
Citaat van: regenwolkje op zondag 18 januari 2015, 11:17:01
CitaatMeer dan 90 procent van de 98,4 miljoen inwoners van de Filipijnen is -volgens KerkNet- katholiek.

Dat percentage zal wel wat overdreven zijn zeker? Misschien dat 90 procent wel een of andere kerk aanhangt, maar niet noodzakelijk de katholieke. Toen ik daar was heb ik toch veel verschillende kerkgebouwen gezien die niet katholiek waren, de ene al wat grootser dan de andere.


nee ik geloof ook niet  dat dit percentage juist is.
Iglesio ni cristo is behoorlijk groot en daarnaast zijn er nog de new born cristians,die toch ook niet een te onderschatten groep vormt.
Het zuiden is daarnaast nog overwegend moslim

Wat bedoel je met het zuiden ? Toch niet Mindanao hoop ik. Volgens mij is alleen de bevolking van ARMM overwegend moslim en de rest van Mindanao grotendeels christelijk.

Amice

Citaat van: robinson7268 op woensdag 21 januari 2015, 13:18:42
Citaat van: Amice op zondag 18 januari 2015, 11:32:06
Citaat van: regenwolkje op zondag 18 januari 2015, 11:17:01
CitaatMeer dan 90 procent van de 98,4 miljoen inwoners van de Filipijnen is -volgens KerkNet- katholiek.

Dat percentage zal wel wat overdreven zijn zeker? Misschien dat 90 procent wel een of andere kerk aanhangt, maar niet noodzakelijk de katholieke. Toen ik daar was heb ik toch veel verschillende kerkgebouwen gezien die niet katholiek waren, de ene al wat grootser dan de andere.


nee ik geloof ook niet  dat dit percentage juist is.
Iglesio ni cristo is behoorlijk groot en daarnaast zijn er nog de new born cristians,die toch ook niet een te onderschatten groep vormt.
Het zuiden is daarnaast nog overwegend moslim

Wat bedoel je met het zuiden ? Toch niet Mindanao hoop ik. Volgens mij is alleen de bevolking van ARMM overwegend moslim en de rest van Mindanao grotendeels christelijk.

Zover ik weet zit daar toch de grootste groep moslims opeengehoopt, zoals in een ander topic al naar voren kwam zijn bepaalde gebieden daar voornamelijk in handen van moslims.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek


Lorre

Ronny55, zoals reeds in 'een ander topic' vermeld, I'm safe under your wings!!