Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: PeterVL op dinsdag  9 juli 2013, 09:39:33
Voor alle duidelijkheid wil ik eerst zeggen dat we ons personeelsbestand inmiddels hebben aangevuld dus gelieve me niet langer(soms agressieve)e-mails te sturen.

Anderzijds ga ik akkoord met wat sommige mensen hier poneren en je dus moet zaaien naar de zak. Ikzelf zou zeker niet toe komen met 60,000 peso per maand hier ik heb  mijn eigen huis en business here uiteraard. Maar ik merk vaak dat velen jawel velen zich alles wat euforisch voorstellen alsof alles gratis is hier. Het hangt er ook vanaf waar je woont om de vaste kosten te bepalen maar vergis je niet als je je leven hier wil invullen als een Europeaan heb je flink wat geld nodig. Ik ken hier belgen, nederlanders, britten enzovoort die het moeten doen met een pensioentje, vaak hebben ze geen kapitaal om een huis te kopen en voor een redelijk huis betaal je snel tussen 20,000 en 45,000 peso om te HUREN . Ok als je de levenswijze van een filipino kan aannemen lukt het wel. Maar laat ons eens eerlijk zijn beste mensen, ook hier slaan de prijzen de pan uit en vergeet ook niet dat je hier NIET de sociale zekerheid hebt zoals in Belgie of nederland; ziek worden hier is een ramp als je geen geld(veeel geld) hebt. ik zie hier veel dramas van mensen die de muren oplopen omdat ze zich niet kunnen vinden in het klimaat(na een tijd)en zich rot vervelen.
De meeste mensen zijn uiteraard enthousiast als ze het hebben over hun vakantie in the Phils maar permanent wonen hier is andere koek.
Ik weet dat er nu een ware exodus is van mensen die terug gaan naar belgie of nederland en vaak zonder the beloved filipina spouse.
Mag ik vragen aan alle mensen van Belgie en nederland om correcte informatie te geven en niet langer hun frustraties te verbergen want dan zijn jullie slechte raadgevers.
Ja, wat jij daar aan huurprijzen aanhaald , dat zijn voor upperklass huizen ... ken hier verschillende  :eu: die huren aan 5 tot 15 k per maand, als je wilt wonen zoals in  :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: dan moet je niet naar hier komen.
Wil hier leven als een  :eu: dan is het beter dat je blijft waar je bent , dat kost hier idd meer dan in  :eu:

Wil maar zeggen mits een beetje aanpassing kan je met hetgeen waar je in  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: mee moet overleven kan je in de  :smiley-philippines: goed mee  leven. Het is hier niet anders, je zal de teering naar de neering moeten zetten en sommige hebben deze "oude" regel verleerd.

Sedert juni 2012 hebben we er, niet geplant wel welkom, 'n tweeling bij . Het gevolg is 15 a 20K extra kosten/maand ,dus ipv 4 a 5 x/week uit eten en stappen wordt er nu meer thuis gebleven . Het is gewoon een kwestie van preoriteiten stellen.

Voor zover ik weet zijn er genoeg mensen die in  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: het moeten rooien met minder dan 1000 euro/maand .... met schrik in het hart de winter zien komen omdat ze de verwarmings kosten niet of nauwelijks kunnen ophoesten en daardoor moeten kou lijden.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

her

Als je zo naar die hoge euro kijkt de laatste tijd dan lijkt t wel of nu de Filipino's nu aan zet zijn en massaal geld naar Europa sturen. P. Maar zonder gekheid een heel klein gedeelte van de Filipijnen bulken van het geld en ik denk dat die flink investeren in Europa. Dit door middel van aankoop van onroerend goed en een gigantische import uit Europa. Denk aan chocolade, drank en zuivel producten. De Filipijnen staat nu op nummer 1 van snelst groeiende economieën ter wereld. De normale mam merkt er alleen niks van.

Amice

CitaatJa, wat jij daar aan huurprijzen aanhaald , dat zijn voor upperklass huizen ... ken hier verschillende  EU-vlag die huren aan 5 tot 15 k per maand, als je wilt wonen zoals in  belgiesmiley of nederlandsevlag dan moet je niet naar hier komen.

Mja ik denk er ietsje anders over en wel dat je voor die P15k wel degelijk kunt wonen zoals in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: en dan ook nog eens vrijstaand als het moet en geen rijtjes woning waar nederland vol mee staat.
De kwaliteit van de woning zal je als huurder een rotzorg wezen want het is immers niet je eigendom, zolang alles maar in goede staat verkeerd en werkt.
Er zijn plenty townhouses en bungalows te huur voor die prijs. De huizen hier hoeven immers niet geisoleerd te zijn met dure dubbele geisoleerde muren en dubbel isoglas ramen, maar het comfort binnenshuis kan goedkoop eensluidend als in  :eu: zijn en is meer afhankelijk van de inrichting.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wesleymoget

mijn eerste relatie met een filipina

Dit meisje kwam uit manila,en was 24 jaar en ik was 20. ik kende haar nu zowat een week en zij vertelde mij over haar plannen abroad te gaan werken.. om een lang verhaal even kort te maken, ik zij tegen haar dat ik dat liever niet wou en vroeg haar werk te zoeken in manilla.. toevallig had ze niet zoveel geld meer en dus niet genoeg om nieuwe broadband te kopen ik ben zo stom geweest om haar 50 euro te sturen om nieuwe internet connectie te kopen.. na 2-3 weken elke dag skypen was ik best wel madly in love met dit meisje..en zij haar dat ik haar wou komen opzoeken binnen een maand of 2-3 ik heb haar dan ook gevraagd hoeveel geld ze ongeveer nodig had om te overleven zonder te werken..ze woonde in een boarding house met 2 van der beste vriendinen en haar ouders zaten in de bicol region.. ze zij dat ze met 5000 peso wel de maand door kwam dus heb ik haar 100 euro gestuurd..dit meisje hield nogal van een drankje en was dan ook vaak met haar vriendinnen lekker aan het zuipen(van mijn geld waarschijnlijk..) ik was er niet zo'n voorstander van..al gouw na onze eerste maand begon ik mijn vertrouwen in haar te verliezen ik voelde aan dat ze me niet genoeg vertelde en dat ze mischien ook alles bij elkaar loog wat ik nogsteeds niet weet..vanaf dat moment kregen we veel ruzie's en ik was altijd de gene die het goed moest maken waar ik op een gegeven moment ging denken wat doe ik verkeerd? helemaal niks! we hadden het vaak over een condominium welk en waar.. uiteindelijk kwam in mij op "hoe moet ik die condo betalen als ik hier zit" ik heb haar dit gevraagd waarop ze antwoorden.. mij het geld sturen dan ga ik hem betalen.. toen vertrouwde ik het helemaal niet meer.. we kregen nog meer ruzie's en op een gegeven moment kon ik niks meer tegen haar zeggen of ze zij "going to start an argue again?? ik vondt het zo naar want ik wist hoe aardig ze kon zijn maar ze was gewoon helemaal verandert.. het was gewoon een duivel geworden..Toch was het weer goed gekomen tussen ons waarschijnlijk omdat ze geld nodig had wat ik ook uiteindelijk weer gestuurd heb ze zeggen altijd liefde maakt blind maar nadat ik het geld gestuurd had hadden we weer flinke ruzie en daarna had ik haar al een dag niet meer gezien..daarna kwam ze weer online en vertelde me dat ze een probleem had maar ik mocht het niet weten..om een of andere reden.. ze zij dat ze wat tijd voor haar zelf nodig had (geen werk heledag niks doen leven van mij geld genoeg tijd voor jezelf zou je denken) maar het was nog niet genoeg voor haar.. na 3 lange dagen wachten op reactie's nogsteeds helemaal niks ik kreeg er een beetje de pest in

uiteindelijk ben ik naar de site gegaan waar ik haar ontmoet heb.. en heb ik een andere filipina ontmoet 20 jaar zit nog op school zat in haar examen jaar..heb haar dit hele verhaal uitgelegd, en ze was bereid te luisteren en advies te geven..wat ik geweldig vondt...zo'n lieve meid had ik nog nooit ontmoet ze vertelde mij dat ze echt paf stond van hoe dat andere meisje mij behandelde ze zij juist dat ze blij moest zijn met iemand zoals ik na veel gepraat met deze lieverd, en nog steeds geen reactie van die van 24 heb ik het besluit genomen..ik heb het uitgemaakt..en de volgende ochtend had ik ineens weer reactie's van die van 24 ze was ineens weer aardig en wou me terug en dit en dat, veel gepraat waarom ik het uitgemaakt had.. ze begreep er geen reet van en het was natuurlijk weer allemaal mij schuld zoals altijd..toen werd ik echt kwaad op der heb haar overal geblokeerd omdat ze me toch wel terug wou waarom? ik denk persoonlijk alleen voor het geld.. er heeft nog veel meer gespeeld maar als ik dat allemaal moet vertellen dan heb ik echt 5 pagina's vol 


UITEINDELIJK heb ik haar bij elkaar 400 euro gestuurd in een tijd van 2 maanden :crazy:


Oja na een week lang discuseren over me ex met dat andere meisje vertelde ze mij dat ik het van me af moest zetten  uiteindelijk waren we uit gepraat over me ex.. en heb dit meisje mij gevraagd of ik een relatie met haar wou en heb daarop ja gezegd nu al bijna een maand gelukkig samen en heb het gevoel dat dit de waren voor mij is :)
nogsteeds erg lief en verteld me alles we hebben dan ook echt 0,0 geheimen voor elkaar zelfs als haar moeder een scheet laat verteld ze dat  :haha: ze heeft 6 maanden een ldr gehad met een duitser en die heeft niks meer van zich laten horen (eikel) DIT MEISJE HEEFT GELUKKIG NIKS VAN MIJ NODIG ALLEEN MAAR LIEFDE :) en daar ben ik blij om

kijk als je nou stuurt om te helpen omdat er wat gaande is okey.. maar ik heb hier goed van geleerd ga niet zomaar geld sturen als je haar bijvoorbeeld nog niet zolang kent en ze maakt op een of andere omweg duidelijk dat ze geld nodig heeft... eerst tot de bodem uitpluizen en dan pas sturen

Phoe wat een verhaal ging er ineens eventjes in op sorry als het niet in de juiste topic staat



Fail_over

Citaat van: PeterVL op dinsdag  9 juli 2013, 09:39:33
voor een redelijk huis betaal je snel tussen 20,000 en 45,000 peso om te HUREN .

Wij huurden in Manila een 3 story huis in een Barangay voor 5500 php p/m.   :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stijn54

Wel ik heb mijn vriendin met 100.000 pesos gesponserd met de laatste barangay verkiezingen die ze dan spijtig genoeg verloren heeft met 6 stemmen. Of ze deze 100.000 pesos  helemaal gebruikt heeft voor de verkiezingen weet ik uiteraard niet. Nu woont ze in Daanbantayan en heeft de supertyphoon daar lelijk huis gehouden. Ik heb haar nog niet gehoord sinds donderdag. Het familiehuis wel in steen maar golfplaten dak staat aan het strand en ik vrees het ergste. Wie gaat dit allemaal betalen? Wat een slechte timing. Ik vertrek op 30 november naar haar. Ik heb haar woensdag 25.000 peso opgestuurd om een kamertje met douche en keukentje te huren + 1 maand deposit in Cebu City. Ik weet niet wat ik nu mag verwachten van haar. Ik heb gemengde gevoelens , ze komt trouw over maar zoals ze zelf toegeeft heeft ze geld nodig omdat ze geen werk heeft allen een sari sari in haar moeders huis wat misschien nu verwoest is. Ik wacht bang af. Allemaal moeilijk.

gosternokke

http://www.youtube.com/watch?v=_mzSV1yHUQk

Les 1  : Stuur NOOIT geld aan een pinay die je nog niet persoonlijk heb ontmoet.    En een online chat =geen personal ontmoeting. Via een chat op internet valt veel te faken en te verbergen.

gosternokke

Citaat van: stijn54 op zaterdag  9 november 2013, 20:17:53
Wel ik heb mijn vriendin met 100.000 pesos gesponserd met de laatste barangay verkiezingen die ze dan spijtig genoeg verloren heeft met 6 stemmen. Of ze deze 100.000 pesos  helemaal gebruikt heeft voor de verkiezingen weet ik uiteraard niet. Nu woont ze in Daanbantayan en heeft de supertyphoon daar lelijk huis gehouden. Ik heb haar nog niet gehoord sinds donderdag. Het familiehuis wel in steen maar golfplaten dak staat aan het strand en ik vrees het ergste. Wie gaat dit allemaal betalen? Wat een slechte timing. Ik vertrek op 30 november naar haar. Ik heb haar woensdag 25.000 peso opgestuurd om een kamertje met douche en keukentje te huren + 1 maand deposit in Cebu City. Ik weet niet wat ik nu mag verwachten van haar. Ik heb gemengde gevoelens , ze komt trouw over maar zoals ze zelf toegeeft heeft ze geld nodig omdat ze geen werk heeft allen een sari sari in haar moeders huis wat misschien nu verwoest is. Ik wacht bang af. Allemaal moeilijk.


Hier een luchtfoto van Daanbantayan, ziet er niet best uit


Blauwvinger

Met alle respect met `de goeie meisjes`, want die zijne er ook wel
ALS JE HAAR ALLEEN VIA INTERNET KENT, STUUR NOOIT GELD OVER.
Ga een poosje skypen en chatten. ok, is het wat, ga haar eerst opzoeken in  :smiley-philippines:
:thumb:

erikjohan


Les 2 luister naar Gosternokke want hij heeft helemaal gelijk