Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: gosternokke op zaterdag  9 november 2013, 20:39:47
http://www.youtube.com/watch?v=_mzSV1yHUQk

Les 1  : Stuur NOOIT geld aan een pinay die je nog niet persoonlijk heb ontmoet.    En een online chat =geen personal ontmoeting. Via een chat op internet valt veel te faken en te verbergen.
Faken en verbergen op een chat,100 procent akkoord mee.
NOOIT geld sturen aan een pinay die je nog niet persoonlijk ontmoet hebt ga ik niet akkoord mee.
Alles hangt ervan af hoe en op welke wijze je haar ontmoet hebt op de chat.
Mijn geval,ontmoet op MegaFriends,paar maanden eerst berichten gestuurd via MegaFriends.Een maand of 2 via email en dan op de chat.
Op al die maanden leer je iemand toch min of meer kennen en met een beetje gezond verstand kun je al veel afleiden aan de gesprekken en berichten hoe die persoon denkt of wat ze wil.Natuurlijk moet men wel bereid zijn om de oogkleppen af te zetten indien het niet goed "aanvoeld".
Nu wat betreft het geven van geld.Mijn toen nog chatmaatje heeft mij op al die maanden 1 maal geld gevraagd,het ongelooflijke hoge bedrag van 3500 pesos,naar haar normen,die ik haar ook gegeven heb zonder vragen bij te stellen.Voor mij was het de ideale test om uit te testen of wer nog meer zulke vragen zouden komen om geld.
Die zijn er niet meer gekomen,uitgezonderd die keer dan dat ik haar 100 euro gestuurd heb om haar verjaardag eens goed te vieren tesamen met haar ouders.
Mijn eerste reis naar de Filipijnen,8 maand na onze ontmoeting heb ik geld gestuurdnaar haar om het hotel te boeken op haar naam,kwam goedkoper uit.Stom van mij?
Volgens velen hier misschien wel,maar voor mij niet want ik vertrouwde haar toen al voor de 100 procent en dat vertrouwen heeft ze nooit geschonden toern we nog niet gehuwd waren,nu nog niet trouwens.
Dus mijn besluit is,nooit geld sturen ? Zou niet weten waarom.Alles hangt af van persoon tot persoon,iedere al dan niet relatie of situatie is verschillend.
Niet iedere pinay die op een dag een kleine som geld  vraagt of een kleine financiele hulp is daarom een golddigger met de bedoeling je kaal te plukken.
Een beetje wantrouwen is niks verkeerd aan,integendeel kan je soms voor een hoop miserie beschermen,maar TE wantrouwig zijn deugt ook van geen kanten,kan je beter alleen blijven,hoef je dan niet paranoide te zijn ook.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk,ik mag misschien wel zeggen dat ik geluk gehad heb met mijn vrouw maar zoals haar zullen er nog wel honderdduizenden van zijn.Men moet ze enkel weten te vinden en dat zal wel niet in uitgangsbuurten en oscure bars zijn vrees ik.

Ronny55

Het is een straatje zonder eind, geld sturen , niet sturen   :weetikniet: Denk dat ieder voor zich dat moet uitmaken....Maar let wel of je nu een  :smiley-philippines: se of een  :belgiesmiley: se wilt versieren ,het kost altijd geld. Mijn ervaring? Heb hopen geld uitgegeven om  :belgiesmiley: meisjes het "hof " te maken....etentjes ,discobezoek,vacantie's , geschenkjes enz.... Mijn  :smiley-philippines: vrouw, 1,5 jaar mee gechat alles samen zo'n 500 euro op twee jaar opgestuurd...verjaardag, kerstmis, zomaar, enz. Dat is zowat het equivalent van 2 maand met een  :belgiesmiley: vriendin als je er voorzichtig mee omspringt....
Het punt is, een  :belgiesmiley: vriendin kost je zo'n 100 á 200 euro/maand om haar gezeur te aanhoren....Als je dan af en toe 100 euro naar je  :smiley-philippines: vriendin stuurd zijn er "azijnpissers"die daar een heilige dag van maken....Komaan zeg "get real"....Ken meer mannen die door hun  :belgiesmiley: vrouw/vriendin veel harder afgezet zijn. Waaronder ondergetekende... :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

dozo

ik ben het helemaal met jou eens ,van het begin tot het eind.
iedereen moet zelf weten wat hy doet en hoe hy het doet :¨l

gosternokke

Tuurlijk iedereen mag zelf weten wat ie met zen eigen geld doet.   Aleen de vraag is of je verstandig aan doet . Sommige mensen trekken wel heel snel hun portemonnee open voor iemand die ze nog maar een paar dagen van een chat kennen.

Ik lees op veel  :smiley-philippines: forums en talrijk zijn de verhalen, waarbij binnen de paar dagen ,een familielid in het ziekenhuis beland en er een grote openstaande rekening is, En de akkefietjes volgen elkaar snel op.

vvjoris

Citaat van: gosternokke op zondag 10 november 2013, 09:41:52
(...) ,een familielid in het ziekenhuis beland en er een grote openstaande rekening is, En de akkefietjes volgen elkaar snel op.

Moet hier echt wel hartelijk om  :lachen:

Binnenkort zal ik mijn post 'Joris & Neai' verder 'aanvullen' daar zal dan ook een en ander verteld worden over pesos opsturen ....

(om er geen misverstand over te laten verstaan: het lijkt erop dat Neai (toch) mijn definitieve keuze zal worden, en zij is in ieder geval niet de persoon die 'only in it for the money' is)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Baron

Citaat van: Cosyns Guy op zondag 10 november 2013, 00:49:13
Citaat van: gosternokke op zaterdag  9 november 2013, 20:39:47
http://www.youtube.com/watch?v=_mzSV1yHUQk

Les 1  : Stuur NOOIT geld aan een pinay die je nog niet persoonlijk heb ontmoet.    En een online chat =geen personal ontmoeting. Via een chat op internet valt veel te faken en te verbergen.
Faken en verbergen op een chat,100 procent akkoord mee.
NOOIT geld sturen aan een pinay die je nog niet persoonlijk ontmoet hebt ga ik niet akkoord mee.
Alles hangt ervan af hoe en op welke wijze je haar ontmoet hebt op de chat.
Mijn geval,ontmoet op MegaFriends,paar maanden eerst berichten gestuurd via MegaFriends.Een maand of 2 via email en dan op de chat.
Op al die maanden leer je iemand toch min of meer kennen en met een beetje gezond verstand kun je al veel afleiden aan de gesprekken en berichten hoe die persoon denkt of wat ze wil.Natuurlijk moet men wel bereid zijn om de oogkleppen af te zetten indien het niet goed "aanvoeld".
Nu wat betreft het geven van geld.Mijn toen nog chatmaatje heeft mij op al die maanden 1 maal geld gevraagd,het ongelooflijke hoge bedrag van 3500 pesos,naar haar normen,die ik haar ook gegeven heb zonder vragen bij te stellen.Voor mij was het de ideale test om uit te testen of wer nog meer zulke vragen zouden komen om geld.
Die zijn er niet meer gekomen,uitgezonderd die keer dan dat ik haar 100 euro gestuurd heb om haar verjaardag eens goed te vieren tesamen met haar ouders.
Mijn eerste reis naar de Filipijnen,8 maand na onze ontmoeting heb ik geld gestuurdnaar haar om het hotel te boeken op haar naam,kwam goedkoper uit.Stom van mij?
Volgens velen hier misschien wel,maar voor mij niet want ik vertrouwde haar toen al voor de 100 procent en dat vertrouwen heeft ze nooit geschonden toern we nog niet gehuwd waren,nu nog niet trouwens.
Dus mijn besluit is,nooit geld sturen ? Zou niet weten waarom.Alles hangt af van persoon tot persoon,iedere al dan niet relatie of situatie is verschillend.
Niet iedere pinay die op een dag een kleine som geld  vraagt of een kleine financiele hulp is daarom een golddigger met de bedoeling je kaal te plukken.
Een beetje wantrouwen is niks verkeerd aan,integendeel kan je soms voor een hoop miserie beschermen,maar TE wantrouwig zijn deugt ook van geen kanten,kan je beter alleen blijven,hoef je dan niet paranoide te zijn ook.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk,ik mag misschien wel zeggen dat ik geluk gehad heb met mijn vrouw maar zoals haar zullen er nog wel honderdduizenden van zijn.
   Men moet ze enkel weten te vinden en dat zal wel niet in uitgangsbuurten en oscure bars zijn vrees ik.


Lees svp de laatste zin van de quote, en dan mijn reaktie hier op:
En zelfs dat wil ik betwijfelen. Ook, zelfs, in uitgangsbuurten en obscure bars zijn veel goede vrouwen te vinden. En die leer je dan ook kennen, inschatten enz.
Natuurlijk bij persoonlijke ontmoetingen. Je vindt er golddiggers maar ook goudstukken, ook in de bars!

Ik zal nooit op een vrouw neerkijken, haar uit principe niet vertrouwen enz. puur vanwege het feit dat ze in een bar rondhangt!

Groetjes  :thumb:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

vvjoris

Citaat van: Baron op zondag 10 november 2013, 10:24:20

Ik zal nooit op een vrouw neerkijken, haar uit principe niet vertrouwen enz. puur vanwege het feit dat ze in een bar rondhangt!


Ik kijk op niemand neer, hoe dom of slecht ze in mijn ogen ook mogen zijn (en ik heb het niet enkel over Filipina's, maar net zogoed Belgen, Nederlanders of Marokkanen of whatever) maar ik vertrouw niemand meer op het eerste zicht, of dat nu een vrouw of een man is, en in een bar rondhangt of niet ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: gosternokke op zondag 10 november 2013, 09:41:52
Tuurlijk iedereen mag zelf weten wat ie met zen eigen geld doet.   Aleen de vraag is of je verstandig aan doet . Sommige mensen trekken wel heel snel hun portemonnee open voor iemand die ze nog maar een paar dagen van een chat kennen.

Ik lees op veel  :smiley-philippines: forums en talrijk zijn de verhalen, waarbij binnen de paar dagen ,een familielid in het ziekenhuis beland en er een grote openstaande rekening is, En de akkefietjes volgen elkaar snel op.
Tja, dat klopt inderdaad wat je daar zegt, maar je hebt ervaring genoeg om te weten wat de levensomstandigheden hier zijn, ook dat ze gedreven worden door uiterste armoede.  Het is echter naief te denken dat golddiggers alleen hier bestaan.  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: mannen die door hun repectievelijke  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: vriendin tot het kan niet meer gepluimd werden daar is geen forum over. Kan je verzekeren dat daar vééél meer gevallen van zijn en vééél extremer.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Hebbie gelijk in Ronny55.   Maar de meesten zullen het niet aan de grote klok hangen , dat ze helemaal kaalgepluimd zijn. 

innka3

 :denk: deze wesley is 20 j en stuurd 400 â,¬ op binnen 2 m en word ook nog afgezeken door """zijn internet geliefde""

beste wesley Nooit geld sturen aan wie en voor wat dan ook ''voor je van bil bent gegaan met de internet geliefde""
dan heb je genaaid nu ben je genaaid :biggrinn: ga er eens naar de  :smiley-philippines: of naar pattaya om eens
wat rond te kijken en te voelen .en natuurlijk niet achter je kliene wesley aan blijven lopen,maar je verstand gebruiken. dus vergeet dat internet gedoe, face to face is beter :hoedjeaf: