Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

#520
Citaat van: innka3 op woensdag 13 november 2013, 06:43:04
Citaat van: Quezonboy op dinsdag 12 november 2013, 22:27:02


Het is redelijk om 500 peso's per huisje voor de loon van de bouwlui op te sturen en zo'n 1500 peso's voor de materialen per huisje, tenzij je natuurlijk een villa voor ze gaat bouwen.
Natuurlijk kun je ook afwachten tot dat ze met grote bouwprojecten komen en kleine goedkope nieuwbouwhuisjes bouwen zoals die in Montalban. Als je er vroeg bij bent kun je al een gezinshuisje kopen voor 7000 peso's.

:confused2: :confused2: :confused2:aan welke pillen zit je, :denk: of is het ghb  :negatief:
of ben je een paar nullen vergeten of bedoel je dollar :confused2:

Ik denk aan een zeer simpel scutter huisje of krottenwijk huisje, natuurlijk niet aan een huisje met betonnen muren etc, etc. Aan wat voor huis dacht jij een huis die westerlingen gewoonlijk op de Filipijnen hebben? Ja dan moet je er een paar nullen bij zetten.

@Jens; Wat voor huizen en wat voor schade is er dan?

Blauwvinger

Ik denk eerder ook aan 1500 euro ja voor een simpel huisje.

klootzakken (voorheen Jens)



@Jens; Wat voor huizen en wat voor schade is er dan?
[/quote]mijn schoonmoeder woont op Camotis . zij heeft daar een mooie bungalow . en daar is het dak gedeeltelijk van af gewaaid . en zo zijn er meer huizen in de fam waar enige schade aan zit .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

De werklui zullen nu wel meer vragen met zoveel werk.

Voorheen deden ze dat soort klussen voor P200 per man per dag in Ilo Ilo province, dat is nu ook P500.
Prijzen van dakplaten zullen ondanks de door P'noy afgegeven prijs bevriezing ook wel hoger liggen.

Ik hoor deze week nog wat het gaat kosten in noord Iloilo.

maar voor 1500 euro als het enkel wat reperatie is, moeten de door Quezon vermelde prijzen toch te doen zijn voor local pple.
Ze hebben immers niet meer en op hulp zoals wederopbouw programma's is het A. nog veel te vroeg en B. kunnen ze er beter maar niet op rekenen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

De neef van mijn schoonmoeder die timmerman is, vraagt gewoonlijk 250 peso's per dag maar bij stormschade 500 peso's, dat is normaal onder zijn collega's ze zien er niks mis mee.

Het huisje, met betonnen muren, golfplaatdak, meerdere kamers, aparte wc/douchekamer, keuken buiten, kleine tuin voor en grotere achter,  in Montalban kostte 30000 peso's dus zo'n 500 Euro. Voor 1500 Euro zou je drie van zulke huizen kunnen kopen, maar voor wederopbouw is het inderdaad te vroeg, ze mogen blij zijn dat ze voor die tijd nog niet verhongerd zijn. Maar waarom zou dat niet voor hun zijn als de "Westerse" vriend alleen al voor reparatie 1500 Euro wil opsturen?! :ikkeniebegrijp:

Amice

Het dak van het betonnen huis in iloilo was er ook afgewaaid.

Het is inmiddels alweer gerepareerd zonder verdere kosten  :thumb:

Het bamboo huis daarachter heeft weinig of geen schade. Hoe is het mogelijk  :weetikniet:

In een andere barangay is een bamboohuis volledig plat en weggevaagd ook van dezelfde familie.

Ze komen er nog goed vanaf denk ik.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Citaat van: Amice op zaterdag 16 november 2013, 11:14:39
Het dak van het betonnen huis in iloilo was er ook afgewaaid.

Het is inmiddels alweer gerepareerd zonder verdere kosten  :thumb:

Het bamboo huis daarachter heeft weinig of geen schade. Hoe is het mogelijk  :weetikniet:

In een andere barangay is een bamboohuis volledig plat en weggevaagd ook van dezelfde familie.

Ze komen er nog goed vanaf denk ik.


Waarschijnlijk heeft de betonnen huis het bamboo huis beschermde tegen de wind.

huisman45

kijk wat er gebeurt is wens je niemand toe,
maar denk dat het uitzuigen vd buitenlander weer goed gaat.
En de ,meelevende  :negatief: , buitenlander schuift.
Moeten ze wel want anders is hun vrouwtje 4 weken tampo
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

stijn54

Citaat van: Amice op zaterdag 16 november 2013, 11:14:39
Het dak van het betonnen huis in iloilo was er ook afgewaaid.

Het is inmiddels alweer gerepareerd zonder verdere kosten  :thumb:

Het bamboo huis daarachter heeft weinig of geen schade. Hoe is het mogelijk  :weetikniet:

In een andere barangay is een bamboohuis volledig plat en weggevaagd ook van dezelfde familie.

Ze komen er nog goed vanaf denk ik.


Gerepareerd? Voor hoeveel? Het dak met golfplaten van mijn vriendin haar ouderlijk huis in Daanbatayan is voor de helft weggewaaid.

Amice

Citaat van: stijn54 op zaterdag 16 november 2013, 14:35:54
Citaat van: Amice op zaterdag 16 november 2013, 11:14:39
Het dak van het betonnen huis in iloilo was er ook afgewaaid.

Het is inmiddels alweer gerepareerd zonder verdere kosten  :thumb:

Het bamboo huis daarachter heeft weinig of geen schade. Hoe is het mogelijk  :weetikniet:

In een andere barangay is een bamboohuis volledig plat en weggevaagd ook van dezelfde familie.

Ze komen er nog goed vanaf denk ik.


Gerepareerd? Voor hoeveel? Het dak met golfplaten van mijn vriendin haar ouderlijk huis in Daanbatayan is voor de helft weggewaaid.

Ik denk dat ze de oude platen nog konden gebruiken die dan gelukkig aanwezig waren. Koste niet meer dan P1000 in ieder geval omdat broertje(17 jaar) het zelf heeft gedaan, n kanjer van n vent die de hele familie gered heeft tijdens de typhoon.

CitaatWaarschijnlijk heeft de betonnen huis het bamboo huis beschermde tegen de wind.

Dat dacht ik ook ,ware het niet dat achter het bamboo huis enkel nog een sugarcain veld is en dan al de zee, waar m.i. die typhoon vandaan kwam.
Onvoorspelbaar hoe het kan gaan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent