Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

boldy

je kan tog een 2de rekening openen  :ikkeniebegrijp: je kan zelf weten hoeveel geld je er dan opzet  . ik heb 2 rekeningen 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin (of het goedkoper is weet ik niet maar wel 10 keer makkelijker dan andere manieren) ik schrijf geld over en 10 sec later kan ze pinnen  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Lex1980 op zondag  1 december 2013, 23:24:37
Ik heb niet alle 54 pagina's doorgelezen maar verbaas me er een beetje over dat mensen die daar af en toe komen, niet gewoon een bankpasje achterlaten zodat vriend(in)/(schoon)familie daar kan pinnen. Is toch veel goedkoper dan internationaal overboeken of de commissies bij geldkantoren? Of mis ik iets?
of mis ik iets ?  Nee nog niet maar als je zo,n bankpas achter laat duurt het nooit lang. heb het aan den lijve ondervonden .de verleiding is te groot voor die klanten , het zijn net herdershonden , er komt een tijd dan pakken ze je .

stelletje achterlijke gladiolen , ze slachten zo de kip met de gouden eieren .hoe maf ben je dan? heb er al eens wat over geschreven hier op het forum. 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

robert van dijck

Citaat van: boldy op maandag  2 december 2013, 06:13:57
je kan tog een 2de rekening openen  :ikkeniebegrijp: je kan zelf weten hoeveel geld je er dan opzet  . ik heb 2 rekeningen 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin (of het goedkoper is weet ik niet maar wel 10 keer makkelijker dan andere manieren) ik schrijf geld over en 10 sec later kan ze pinnen  :thumb:

Heel juist Boldy, ik doe dat zo al jaren, nooit geen problemen, er wel voor zorgen dat je of zij op die 2° rekening niet negatief kunt gaan.

groeten

Robert

Herbie

Joy heeft van mij een maestro en een visa kaart. Al een paar jaren. Maestro staat er geen geld op, is gewoon nood kaart moest er iets met de visa kaart gebeuren, dan kan ik nog altijd geld daar op storten.
Visa kaart laten blokkeren op 500â,¬. Zo dat is het maximum dat ze kan afhalen. Maar is nog nooit gebeurt. Netjes vraagd ze elke maand om de kaart te gebruiken. 8k per maand :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

josv

Citaat van: robert van dijck op maandag  2 december 2013, 06:53:02
Citaat van: boldy op maandag  2 december 2013, 06:13:57
je kan tog een 2de rekening openen  :ikkeniebegrijp: je kan zelf weten hoeveel geld je er dan opzet  . ik heb 2 rekeningen 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin (of het goedkoper is weet ik niet maar wel 10 keer makkelijker dan andere manieren) ik schrijf geld over en 10 sec later kan ze pinnen  :thumb:

Heel juist Boldy, ik doe dat zo al jaren, nooit geen problemen, er wel voor zorgen dat je of zij op die 2° rekening niet negatief kunt gaan.

groeten

Robert

Tja, ik heb het nooit anders gedaan. nu ik hier woon is het ook wel makkelijk om een 2e rekening ( + pas ) te hebben voor als 1 pas kapot is. Of voor een andere witneus die plotseling geen pas meer heeft  :biggrinn: :biggrinn: ;)
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Adik

Citaat van: Amice op maandag  2 december 2013, 00:34:06
Ik vraag me af of dat dan idd goedkoper zal zijn.
Immers heb je te maken met koersverschillen, pinkosten van de  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: bank en dan ook nog eens de banken maffia fee van P200  voor gelimiteerde opname. Bij de meeste banken P200 per P10000 pinbedrag in de  :smiley-philippines:



Dat zijn inderdaad behoorlijk stevige opnamekosten. Ik heb zelf een poosje terug een Unionpay debitcard aangevraagd bij de Chinese ICBC bank in Amsterdam. De rekening kost niets, en opname kosten zijn met E 1,50 lager dan de Nederlandse betaalkaarten. De pas is tot mijn verbazing ook nog gewoon gearriveerd met de post maar we hadden het nog niet uitgeprobeerd. Bij de grote ramp heb ik in verband met de haast toch maar online via GWK overgeboekt, dus heb de kosten van de Filippijnse bank nog niet kunnen testen...

Adik

Citaat van: boldy op maandag  2 december 2013, 06:13:57
je kan tog een 2de rekening openen  :ikkeniebegrijp: je kan zelf weten hoeveel geld je er dan opzet  . ik heb 2 rekeningen 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin (of het goedkoper is weet ik niet maar wel 10 keer makkelijker dan andere manieren) ik schrijf geld over en 10 sec later kan ze pinnen  :thumb:

Als je ooit in de gelegenheid bent kan ik je aanraden om je partner op de 2e rekening te volmachten, en dan een volmacht kaart aan te vragen. Sommige bankfilialen zullen moeilijk doen indien ze geen BSN nummer heeft maar als men er achter komt dat je je pincode en kaart aan een ander hebt gegeven dan kun je wel fluiten naar een vergoeding als je ooit geskimmed wordt.

Ik heb het zelf helaas mogen meemaken op mijn eigen rekening. Eerst naar de bank en men wilde niet meewerken omdat in de wet zou staan dat die BSN nummer verplicht is (wat niet zo is - en je tekent zelf voor de verantwoordelijkheid). Vervolgens geskimmed en daarna nalatig verweten waar ik tegen geprotesteerd heb en zelfs onder de aandacht hebt gebracht dat de bank met hun beleid die nalatigheid stimuleerde. Uiteindelijk uit coulance toch schadeloos gesteld en later alsnog gemachtigd en pas geregeld bij een ander filiaal van dezelfde bank  :floet:

Adik

Citaat van: jens op maandag  2 december 2013, 06:36:43
Citaat van: Lex1980 op zondag  1 december 2013, 23:24:37
Ik heb niet alle 54 pagina's doorgelezen maar verbaas me er een beetje over dat mensen die daar af en toe komen, niet gewoon een bankpasje achterlaten zodat vriend(in)/(schoon)familie daar kan pinnen. Is toch veel goedkoper dan internationaal overboeken of de commissies bij geldkantoren? Of mis ik iets?
of mis ik iets ?  Nee nog niet maar als je zo,n bankpas achter laat duurt het nooit lang. heb het aan den lijve ondervonden .de verleiding is te groot voor die klanten , het zijn net herdershonden , er komt een tijd dan pakken ze je .

stelletje achterlijke gladiolen , ze slachten zo de kip met de gouden eieren .hoe maf ben je dan? heb er al eens wat over geschreven hier op het forum. 

Dat noemt men geloof ik van dag tot dag leven  :biggrinn:

Ronny55

Citaat van: Herbie op maandag  2 december 2013, 07:05:34
Joy heeft van mij een maestro en een visa kaart. Al een paar jaren. Maestro staat er geen geld op, is gewoon nood kaart moest er iets met de visa kaart gebeuren, dan kan ik nog altijd geld daar op storten.
Visa kaart laten blokkeren op 500â,¬. Zo dat is het maximum dat ze kan afhalen. Maar is nog nooit gebeurt. Netjes vraagd ze elke maand om de kaart te gebruiken. 8k per maand :thumb:


Citaat van: boldy op maandag  2 december 2013, 06:13:57
je kan tog een 2de rekening openen  :ikkeniebegrijp: je kan zelf weten hoeveel geld je er dan opzet  . ik heb 2 rekeningen 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin (of het goedkoper is weet ik niet maar wel 10 keer makkelijker dan andere manieren) ik schrijf geld over en 10 sec later kan ze pinnen  :thumb:

Dat zijn idd gemakkelijke oplossingen, voorop gesteld daar je een goede betrouwbare relatie hebt. Mijn rekeningen in  :belgiesmiley: zijn gemeenschappelijk en van beide rekeningen heeft zij een bankkaart waar ze in geval van "nood" mee mag pinnen. Tot nog toe (in 4 jaar) heeft ze daar nog nooit gebruik van gemaakt.
Ok, extra kaart extra kosten, niets is gratis . Dat nemen we er dan maar bij , we geven meer geld uit aan onzinnige dingen dan die 16 euro dat me dat per jaar kost.
Uiteraard proberen we de kosten zo laag mogelijk te houden, maar het gemak dat we nu hebben mag voor mij iets kosten, daar heb ik geen probleem mee.
Wat Herbie doet is de beste oplossing, de visakaart, daar bestaat ook zoiets als een "prepaid visa" wat erop staat kan afgehaald worden, dan kan je zelfbeslissen hoeveel je erop zet. Pinnen met visa is het goedkoopste.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Baron

 :hoedjeaf:

Als ik kontant opneem met mijn Visa card betaal ik 4 %
Is dat anders bij een prepaid visa card?

Gebruik sowieso nooit het credit van mijn credit Visa card. Dat is alleen voor noodgeval (=ziekenhuis in de PH)

:atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).