Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Baron op dinsdag  3 december 2013, 00:50:25
:hoedjeaf:

Als ik kontant opneem met mijn Visa card betaal ik 4 %
Is dat anders bij een prepaid visa card?

Gebruik sowieso nooit het credit van mijn credit Visa card. Dat is alleen voor noodgeval (=ziekenhuis in de PH)

:atyourservice:
Ik betaal 4 euro per transactie (pinnen ATM) maar idd dat veschilt van bank tot bank .

Wat pinnen met prepaid visa kost , eerlijk gezegt  :weetikniet:

Het is alleen als de uitgaven van je Asawa/Vriendin in de  :smiley-philippines: onder controle wilt houden.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

marc sercu

ik stuur 200 dollar per maand voor haar internetverbinding en voor haar laptop die ze maandelijks afbetaald voor de rest zou ze wel eens 50 dollar durven vragen voor eten te kopen anders niets mijn vriendin woont bij ozamis city en ik ben van westouter en omdat haar familie van arme afkomst is maken wij al geen deel meer uit om te trouwen in belgie zo is europa nu marc

Amice

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 december 2013, 01:55:47
Citaat van: Baron op dinsdag  3 december 2013, 00:50:25
:hoedjeaf:

Als ik kontant opneem met mijn Visa card betaal ik 4 %
Is dat anders bij een prepaid visa card?

Gebruik sowieso nooit het credit van mijn credit Visa card. Dat is alleen voor noodgeval (=ziekenhuis in de PH)

:atyourservice:
Ik betaal 4 euro per transactie (pinnen ATM) maar idd dat veschilt van bank tot bank .

Wat pinnen met prepaid visa kost , eerlijk gezegt  :weetikniet:

Het is alleen als de uitgaven van je Asawa/Vriendin in de  :smiley-philippines: onder controle wilt houden.  :jajaja:

Prepaid visa(van een filippijnse bank) kost enkel P10 om een bedrag te storten op de visa account, dat bedrag is renteloos en maximaal P100000. Opname per atm kost niets als het in de phils zelf is, in het buitenland zal er qua kosten geen verschil zijn met een normale visacard.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

koy

Citaat van: marc sercu op maandag 13 januari 2014, 09:06:14
ik stuur 200 dollar per maand voor haar internetverbinding en voor haar laptop die ze maandelijks afbetaald voor de rest zou ze wel eens 50 dollar durven vragen voor eten te kopen anders niets mijn vriendin woont bij ozamis city en ik ben van westouter en omdat haar familie van arme afkomst is maken wij al geen deel meer uit om te trouwen in belgie zo is europa nu marc

Vind ik persoonlijk al een heel budget en ook de limiet als je weet hoeveel geld dit is in PH maar ok ik begrijp je wel. Hou het wel onder controle want af en toe een extra 50â,¬ en je zit snel aan het dubbele.

succes,
koy
leven en laten leven...

Ronny55

Citaat van: marc sercu op maandag 13 januari 2014, 09:06:14
ik stuur 200 dollar per maand voor haar internetverbinding en voor haar laptop die ze maandelijks afbetaald voor de rest zou ze wel eens 50 dollar durven vragen voor eten te kopen anders niets mijn vriendin woont bij ozamis city en ik ben van westouter en omdat haar familie van arme afkomst is maken wij al geen deel meer uit om te trouwen in belgie zo is europa nu marc
Wat die "arme afkomst" ermee te maken heeft snap ik niet echt goed .  :weetikniet:  Als je de vooopzetting heb voor een fiancee heeft " rijk of arm" daar niks mee te maken. Dat het niet 1,2,3 met de vingers in de neus geklaard zal zijn weten we ook al . Maar opgeven, nooit he Marc ....Komaan  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Citaat van: Amice op maandag 13 januari 2014, 09:39:31
Prepaid visa(van een filippijnse bank) kost enkel P10 om een bedrag te storten op de visa account, dat bedrag is renteloos en maximaal P100000. Opname per atm kost niets als het in de phils zelf is, in het buitenland zal er qua kosten geen verschil zijn met een normale visacard.

Over welke bank hebben we het hier? 

Amice

RCBC bank
Maar ook PSB heeft zoiets maar dan met mastercard i.pl.v. visa
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

prutser

Wij wonen samen in Manila dus wat ze van mij krijgt, ligt anders dan bij mensen die (een deel van het jaar) apart wonen. Die van mij kreeg aanvankelijk vrij spel via ATM card in de trant van "mijn geld is jouw geld" dus haal maar af wat je nodig hebt. Dat wilde ze niet want mijn geld was mijn geld. Ze wilde een echte allowance, waarbij niet wordt gecontroleerd waar het geld naartoe gaat. Moeder heeft twee keer per week dialyse nodig, daarbovenop nog eens de traditionele nietsnut-kuya die (met vrouw en 3 kinders) door zijn ouders (en dus gedeeltelijk door mij) onderhouden wordt, schulden van de vader, enz. Kent iedereen hier wel. Sommen steeds groter. Paar keer grote ruzie over gehad, ze is het een paar keer afgebold na haar trouwring te hebben weggegooid. Hoe meer ik wilde weten waar het geld naartoe ging, hoe meer werd gezegd dat ik mijn mond moest houden want ik zou nanay of tatay haar/zijn gevoelens wel eens kunnen kwetsen. Zelfs het voorstel om vaders schulden over te nemen om torenhoge interesten te vermijden, werd me kwalijk genomen. Ze denken liever aan vandaag dan aan morgen, ook al gaat de hele familie op die manier de dieperik in. Lang verhaal kort: heb haar die allowance toegezegd, 20k per maand, vond ik persoonlijk al niet slecht, des te meer omdat dat geld alleen voor haar familie of echt persoonlijke dingen diende. De rest werd betaald uit de "gezinspot". Was niet voldoende. Ook nog family outing, flatscreen TV voor nanay, GSM's voor alle broers en zussen, enz. Het verlanglijstje was lang. En als je dan denkt een bedankje te krijgen als je kilo's paaseieren meesleurt, kleren geeft, gratis gaat schilderen (haar eigen broer vraagt er geld voor), enz. enz. ook deze lijst is lang, nee hoor. Integendeel, afgesnauwd worden en te horen krijgen dat je niets mag verwachten als je iets geeft. Enfin, ze is er nu vandoor, terug naar haar ouders, ik stelde duidelijk teveel vragen en gaf te weinig. Ik ben daar niet meer welkom, ben ook mijn dochter ("haar" dochter uit een vorige relatie) kwijt en sta officieel geboekt als dikke egoïst. Moraal van het verhaal: hoe meer je geeft, hoe meer ze willen... Kreeg zelfs te horen dat ik haar te hard liet werken. Ze moest enkel één keer per week het kleine appartementje kuisen (met stofzuiger !) en de was doen (met Europese metalen wasmachine)... Al de rest, inclusief voor het kind zorgen, deed ik. Ik heb mijn les geleerd, helaas te laat. Veel energie, tijd en geld kwijt maar ik leef tenminste nog en heb nog geld over. Als ik andere verhalen hoor, ben ik nog één van de gelukkigen.

stijn54

@Prutser. Sterkte man.
Uw verhaal overtuigt me om hier geen vaste relatie meer aan te gaan. Ik ben 60 en ik ga hier telkens overwinteren zolang mijn gezondheid het toelaat. Je weet nooit of je iemand tegenkomt met weinig geldnoden hetzij voor haar of familie maar de kans is klein.
Ik heb nu al enkele vriendinnen gehad waarmee het goed klikte maar de toekomstverwachtingen brachten steeds de relatie op de helling. Zolang je alleen met je vriendin bent vind ik het prachtig maar van zodra familie erbij komt is het veel minder.

peldoman

Dus prutser, jij kunt nu heel goed zien?
Je ogen zijn nu open gegaan gelukkig.
Wees maar blij en good luck.