Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

joe

ik geef het bedrag van de huishuur. niet meer en niet min, dit omwille van: toen ik haar leerde kennen kon mijn echtgenote ook leven, wel in een minderwaardige woning maar het ging toen ook.

joe


klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Alex op maandag 14 april 2014, 19:47:11
Hoe bepalen jullie de hoogte van het bedrag ? en de vraag wel of niet geven ?

Ik denk wel is van: Het is mijn geld, als ik er zelf geen plezier van heb om het te geven, dan krijg je niets. Dus geen geld opsturen, alleen zelf, in eigen persoon geven.
niet zo gierig doen he , :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Alex

Dat jullie voor sinterklaas willen spelen... moeten jullie zelf weten.

daf105paccar

Men moet toch relativeren als je in  :belgiesmiley: woond,geld dat je opstuurd kan je aftrekken van je belastingen.
Dus kost het byna niks.
:atyourservice:

regenwolkje

Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 13:06:57
Men moet toch relativeren als je in  :belgiesmiley: woond,geld dat je opstuurd kan je aftrekken van je belastingen.
Dus kost het byna niks.
:atyourservice:

Huh?  :ikkeniebegrijp: Dat moet ge nu toch eens uitleggen.

daf105paccar

Citaat van: regenwolkje op dinsdag 15 april 2014, 13:11:07
Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 13:06:57
Men moet toch relativeren als je in  :belgiesmiley: woond,geld dat je opstuurd kan je aftrekken van je belastingen.
Dus kost het byna niks.
:atyourservice:

Huh?  :ikkeniebegrijp: Dat moet ge nu toch eens uitleggen.
Mijn boekhouder heeft dat uitgepluisd.
Als je getrouwd bent kan je haar ouders als "ten laste" beschouwen.
Overschrijvingen zijn het bewijs van verstuurde fondsen.
:atyourservice:

Rich

Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 13:17:42
Citaat van: regenwolkje op dinsdag 15 april 2014, 13:11:07
Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 13:06:57
Men moet toch relativeren als je in  :belgiesmiley: woond,geld dat je opstuurd kan je aftrekken van je belastingen.
Dus kost het byna niks.
:atyourservice:

Huh?  :ikkeniebegrijp: Dat moet ge nu toch eens uitleggen.
Mijn boekhouder heeft dat uitgepluisd.
Als je getrouwd bent kan je haar ouders als "ten laste" beschouwen.
Overschrijvingen zijn het bewijs van verstuurde fondsen.
:atyourservice:

Klopt niet.  Ouders en/of kinderen kunnen enkel ten laste zijn als ze op hetzelfde adres in België zijn ingeschreven.
Rich de Nederbelg.

Luc

Citaat van: Rich op dinsdag 15 april 2014, 18:53:46
Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 13:17:42
Citaat van: regenwolkje op dinsdag 15 april 2014, 13:11:07
Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 13:06:57
Men moet toch relativeren als je in  :belgiesmiley: woond,geld dat je opstuurd kan je aftrekken van je belastingen.
Dus kost het byna niks.
:atyourservice:

Huh?  :ikkeniebegrijp: Dat moet ge nu toch eens uitleggen.
Mijn boekhouder heeft dat uitgepluisd.
Als je getrouwd bent kan je haar ouders als "ten laste" beschouwen.
Overschrijvingen zijn het bewijs van verstuurde fondsen.
:atyourservice:

Klopt niet.  Ouders en/of kinderen kunnen enkel ten laste zijn als ze op hetzelfde adres in België zijn ingeschreven.

Sommigen lukt het, anderen weer niet. Van wat hangt het af  :weetikniet:

Als ik de website van financien lees zou het eigenlijk moeten kunnen.


Wat is onderhoudsgeld of alimentatie?

Onderhoudsgeld of alimentatie is een som geld die iemand regelmatig (bv. maandelijks of jaarlijks  ...) stort aan een verwante of (ex-)familielid (kind, ouder, ex-echtgenoot ...) die niet zelf voor zijn eigen behoeften kan instaan. Dat kan het gevolg zijn van de beslissing van een rechter of van een akkoord tussen de onderhoudsplichtige (diegene die het onderhoudsgeld betaalt) en de onderhoudsgerechtigde (diegene die het onderhoudsgeld ontvangt).

Onder welke voorwaarden kan ik mijn betaald onderhoudsgeld aangeven?

U moet gelijktijdig aan de volgende 4 voorwaarden voldoen:

   -u moet het onderhoudsgeld betalen ter uitvoering van een onderhoudsverplichting op grond van het Burgerlijk of het Gerechtelijk Wetboek
   -de persoon die het onderhoudsgeld krijgt mag geen deel uitmaken van het gezin van de persoon die de uitkering betaalt
   -u moet het onderhoudsgeld regelmatig betalen
   -u moet de betaling van het onderhoudsgeld verantwoorden met bewijskrachtige bescheiden


Wat is een "onderhoudsverplichting" en ten opzichte van wie bestaat ze?

De onderhoudsverplichting bestaat onder bepaalde voorwaarden ten opzichte van:

   -echtgenoten, ex-echtgenoten, wettelijk samenwonenden
   -kinderen, kleinkinderen
   -geadopteerde en ten volle geadopteerde kinderen en hun adoptanten
   -ouders, grootouders
   -schoondochters, schoonzonen, schoonouders
  - pleegkinderen en pleegouders

De onderhoudsplicht bestaat niet tussen zijverwanten (broers, zusters, ooms, tantes ...).

Voor uw minderjarige kinderen of studerende meerderjarige kinderen hebt u altijd een onderhoudsplicht. Voor andere personen hebt u alleen een onderhoudsplicht als ze zich in een staat van 'behoeftigheid' bevinden.

Wat is een "gezin"?

Het woord "gezin" moet in zijn gewone betekenis worden verstaan en wijst op een feitelijke toestand die gekenmerkt wordt door een huiselijk samenleven (haard) en -wonen. Tijdelijke onderbrekingen van het samenwonen zijn toegestaan (bijvoorbeeld verblijven op een kot, een jaar in het buitenland studeren ...).

Deze voorwaarde moet worden beoordeeld op het tijdstip van de betaling van het onderhoudsgeld.

Wat is "regelmatig" betalen?

Het begrip "regelmatig" betekent "periodiek".

Het onderhoudsgeld wordt als een regelmatige betaling beschouwd als de stortingen wekelijks, maandelijks of driemaandelijks gebeuren.

Wat zijn "bewijskrachtige bescheiden"?

Bewijskrachtige bescheiden zijn documenten die aantonen

   dat het onderhoudsgeld werkelijk betaald is
   aan wie het onderhoudsgeld betaald is

Dat kunnen bijvoorbeeld bankrekeninguittreksels zijn.

http://financien.belgium.be/nl/particulieren/belastingvoordelen/onderhoudsgeld/betaald/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ingy

Hallo , ik ben INGY

Ik ben belg en getrouwd met Romela sinds 2007. Zij was een weduwe met 2 kinderen in de Filipijnen. We zenden maandelijks geld omdat haar kinderen daar studeren. Dit jaar heb ik een belastingscontrole gehad en het geld dat je opstuurd is onderhevig aan taxen, want er is geen bilateraal akkoord tussen België en de Filippijnen!!! Dus let op!
Ik weet het is weer typisch belgië, maar je moet een aantal formulieren invullen en die naar je belastingskantoor zenden en eerst een taks betalen vooraleer je je geld kan terugvorderen.


De formule: X euro (opgestuurd) x 80%= Y euro
Y euro x 26,75% = taks te betalen voor je aangifte.

Ik ben wel wonende in Wallonië, ik weet niet zeker of dit voor Vlaanderen geldt, maar beter je eens te informeren!

PS: ik moet 3 jaar terug betalen omdat ik dit niet wist!

Groeten INGY