Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: INGY op dinsdag 15 april 2014, 20:52:05
De formule: X euro (opgestuurd) x 80%= Y euro
Y euro x 26,75% = taks te betalen voor je aangifte.

Of 21,4 % van het totaal.

http://www.belgium.be/nl/belastingen/inkomstenbelastingen/particulieren_en_zelfstandigen/aangifte/vestiging_van_de_aanslag/
Van 11 890 tot 19 810 euro (netto jaarlijks belastbaar inkomen)   Belastingtarief   40 %

Stel je stort 1.000 euro + 214 taks = 1.214
40% belasting minder over een netto inkomensdaling van 1.000
1214 - 400 = 814

Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 13:06:57
Men moet toch relativeren als je in  :belgiesmiley: woond,geld dat je opstuurd kan je aftrekken van je belastingen.
Dus kost het byna niks.
:atyourservice:

Afhankelijk of je die taks betaalt, kost het je netto tussen de 60 en 81,4 % uit eigen beurs. Bijna niets is relatief.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

daf105paccar

Beste raad die ik kan geven ios een met een boekhouder te praten.
:belgiesmiley: belastingswetgeving is zo ingewikkeld dat professional advies nodig is.
Het loont de moeite.  :atyourservice:

kristof19

Citaat van: INGY op dinsdag 15 april 2014, 20:52:05
Hallo , ik ben INGY

Ik ben belg en getrouwd met Romela sinds 2007. Zij was een weduwe met 2 kinderen in de Filipijnen. We zenden maandelijks geld omdat haar kinderen daar studeren. Dit jaar heb ik een belastingscontrole gehad en het geld dat je opstuurd is onderhevig aan taxen, want er is geen bilateraal akkoord tussen België en de Filippijnen!!! Dus let op!
Ik weet het is weer typisch belgië, maar je moet een aantal formulieren invullen en die naar je belastingskantoor zenden en eerst een taks betalen vooraleer je je geld kan terugvorderen.


De formule: X euro (opgestuurd) x 80%= Y euro
Y euro x 26,75% = taks te betalen voor je aangifte.

Ik ben wel wonende in Wallonië, ik weet niet zeker of dit voor Vlaanderen geldt, maar beter je eens te informeren!

PS: ik moet 3 jaar terug betalen omdat ik dit niet wist!

Groeten INGY

Dus die taks geldt enkel als je de opgestuurde gelden wenst in te brengen in je belastingsaangifte? Anders niet toch?
Want ik geef mijn geld aan wie ik wil!

stijn54

Citaat van: kristof19 op woensdag 16 april 2014, 15:13:57
Citaat van: INGY op dinsdag 15 april 2014, 20:52:05
Hallo , ik ben INGY

Ik ben belg en getrouwd met Romela sinds 2007. Zij was een weduwe met 2 kinderen in de Filipijnen. We zenden maandelijks geld omdat haar kinderen daar studeren. Dit jaar heb ik een belastingscontrole gehad en het geld dat je opstuurd is onderhevig aan taxen, want er is geen bilateraal akkoord tussen België en de Filippijnen!!! Dus let op!
Ik weet het is weer typisch belgië, maar je moet een aantal formulieren invullen en die naar je belastingskantoor zenden en eerst een taks betalen vooraleer je je geld kan terugvorderen.


De formule: X euro (opgestuurd) x 80%= Y euro
Y euro x 26,75% = taks te betalen voor je aangifte.

Ik ben wel wonende in Wallonië, ik weet niet zeker of dit voor Vlaanderen geldt, maar beter je eens te informeren!

PS: ik moet 3 jaar terug betalen omdat ik dit niet wist!

Groeten INGY



Dus die taks geldt enkel als je de opgestuurde gelden wenst in te brengen in je belastingsaangifte? Anders niet toch?
Want ik geef mijn geld aan wie ik wil!

Geld ook in Vlaanderen, Heb ook controle daarop gehad en vijf jaar taks moeten betalen.
Uiteraard enkel als je dit inbrengt in de belastinggaangifte.
Blijft wel een fiscaal voordeel.


klootzakken (voorheen Jens)

dus pas maar op hier op het forum  :lachen: de belasting kijkt ook mee.

laat ze VERREKKEN . :happy:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: segers op dinsdag 15 april 2014, 11:47:00
Citaat van: Alex op dinsdag 15 april 2014, 08:18:50
Dat jullie voor sinterklaas willen spelen... moeten jullie zelf weten.

  ja maar, als ik het op mijn manier bekijk speeld bijna elke westerling hier voor sinterklaas zeker diegenen die er een lief vriendin of asawa  opnahouden ,er zitten natuurlijk individuen hier die dat niet zo graag horen[   :biggrinn:  ]of beseffen.

   en het gezegde 'no money no honey' or walay bayad walay sakay[no pay no ride]is zeker van toepassing voor westerlingen op wat uitzonderingen na maar die worden dan toch vroeg of laat in de val gelokt   :lachen:  .

  ik moet nog altijd de 1ste belg of ned tegenkomen die er een live-in girlfrend of asawa op na  houd zonder zijne pitaka regelmatig te openen of zonder zijn partner een lapje grond of huisje [soms villa] kadeau te doen.

pitaka = wallet in visayan..... :daag:
zo is het pressies. een poky trekt nu eenmaal meer dan 10 paarden . :lachen: ik ken mijn asawa nu 14 jaar en het verhaal Filipijnen heeft mij zo ong een slordige 150.000 euro gekost al in .dan heb ik het alleen over de fils :smiley-philippines:. dat houd niet in dat ik zonder mijn asawa nu 150.000â,¬ rijker zou zijn  :neeneenee: die had ik er in ned ook wel door gejast.

 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Alex


Cobra

Citaat van: Alex op woensdag 16 april 2014, 19:51:24
wat is een poky?

Een "Poky" is in het Visaya een "Boto" en in het tagalog een "BILAT"

En ze kunnen flink stinken.

Nu heb je al wel een idee denk ik.

In het nederlands politiek correct gezegd een Kat met een "U".

:lachen:
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Alex

mijn vriendin zei wel eens, een mix tussen engels en nederlands... als we te laat waren: "be laat".... ha ha...  Zij vond het niet grappig, ik wel.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Cobra op woensdag 16 april 2014, 20:08:30
Citaat van: Alex op woensdag 16 april 2014, 19:51:24
wat is een poky?

Een "Poky" is in het Visaya een "Boto" en in het tagalog een "BILAT"

En ze kunnen flink stinken.

Nu heb je al wel een idee denk ik.

In het nederlands politiek correct gezegd een Kat met een "U".

:lachen:
perfect vertaald Jaap.  :lachen: dit had ik je zelfs niet kunnen verbeteren , en ik hou van een duidelijke uitleg van zaken . wat overigens niet altijd in goede aarde valt hier .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.