Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: jens op vrijdag 18 april 2014, 21:27:17
das een gleuf die aan de grote kant is , :lachen:

Je bedoel zo`n een waar je de vuist in steek of een waar je het kind in kan terug stoppen?
Getting older beats the alternative -dying young

Cosyns Guy

Citaat van: jens op vrijdag 18 april 2014, 21:27:17
das een gleuf die aan de grote kant is , :lachen:
Zal dan wel een dialect woord zijn zeker...niet te vinden met google wat het is

Rudic

Citaat van: koy op dinsdag 15 november 2011, 23:05:16
Beste vrienden, ik lees hier dikwijls over het sturen van budget, allowance, geld dus, money naar de geliefde asawa, vriendinneke in de Filipijnen.
Nu vraag ik me altijd stiekem af tiens "hoeveel zou die sturen?" en met welke regelmaat...

Ik vraag me af of het een taboe is of we er eerlijk mee willen over communiceren. Of willen we wel weten wat de andere stuurt maar willen we zelf niets kwijt. Aan alle moedigen onder u, doe mee aan dit topic met de bedoeling eruit te leren, wat is aanvaardbaar en wat is overdreven. Natuurlijk blijft het erg individueel en moet iedereen dat voor zich uitmaken, maar ik ben erg benieuwd of ik teveel, genoeg of te weinig stuur.

Dus graag 2 info's hier posten: 1. hoeveel stuur je op? (met eventueel motivatie waarom) en 2. met welke regelmaat
Ik zal alvast beginnen met het goede voorbeeld te geven:

Koy:
1. Ik stuur elke maand 10.000 php
Hiervan gaat 3500 naar de opleiding van de broer (stage als kapitein op schip) en 2500 naar kot van Marven, de rest onkosten zoals eten, gasfles, zak rijst, elektriciteit, etc...
2. Ik stuur dit elke maand aan het begin van de maand

en jij?
Vanaf de eerste maand dat ik haar kende stuurde ik al 100 euro. Een operatie heb ik betaald van haar en elke maand 100 euro. Na de trouw, omdat ik gezegd heb om te stoppen met werken en de visum aan te vragen, stuurde ik 200 euro per maand, daar zat dan ook geld in voor als het visum wordt goedgekeurd het vliegtuig geld in. En als je het nog niet moest weten, al het geld dat je stuurt na de trouw naar de Filipijnen kan je aftrekken van de belastingen. Onderhoudsgeld voor de moeder. Niet overdrijven met het geld max 1200 euro per jaar geef ik aan. Is wel iets meer dat ik stuur maar dat is voor de verbouwingen aan het huis, dat reken ik niet mee.

Budgie

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 18 april 2014, 23:25:16
Citaat van: jens op vrijdag 18 april 2014, 21:27:17
das een gleuf die aan de grote kant is , :lachen:
Zal dan wel een dialect woord zijn zeker...niet te vinden met google wat het is


Jens kan niet zo goed Nederlands daar bij de Duitse grens Hij bedoelde natuurlijk Gigantus
Getting older beats the alternative -dying young

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Budgie op woensdag 23 april 2014, 21:54:48
Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 18 april 2014, 23:25:16
Citaat van: jens op vrijdag 18 april 2014, 21:27:17
das een gleuf die aan de grote kant is , :lachen:
Zal dan wel een dialect woord zijn zeker...niet te vinden met google wat het is


Jens kan niet zo goed Nederlands daar bij de Duitse grens Hij bedoelde natuurlijk Gigantus
yep ik had er idd een fout in zitten , ik bedoelde vagantus. 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

 :ikkeniebegrijp:

Vagantes of vagantus(latijns) =  varieren of uitgestrekt

Bedoel je dan uitgerekte vagina :weetikniet:

Je houdt ons wel bezig met het vrouwelijke geslachdeel zo.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

nils

Voor diegene die dicht bij de Duitse grens wonen en regelmatig wat zenden, is deze transfer agency wellicht wel wat.
http://www.ma-transworld.de

+ Publiceren hun actuele exchange op hun website en met 0,6 pesos onder die van google zeker niet slecht.
+ Transfer tot 2500 euro kost slechts 7 Euro
+- duurt 12-48 uur voordat het op een Filippijnse bankrekening overgemaakt is
- Je moet je van te voren registreren en je legitimeren bij een Duits postkantoor.
- kan volgens mij alleen als je een Duitse rekening hebt

koy

Citaat van: Rudic op woensdag 23 april 2014, 17:31:39
Citaat van: koy op dinsdag 15 november 2011, 23:05:16
Beste vrienden, ik lees hier dikwijls over het sturen van budget, allowance, geld dus, money naar de geliefde asawa, vriendinneke in de Filipijnen.
Nu vraag ik me altijd stiekem af tiens "hoeveel zou die sturen?" en met welke regelmaat...

Ik vraag me af of het een taboe is of we er eerlijk mee willen over communiceren. Of willen we wel weten wat de andere stuurt maar willen we zelf niets kwijt. Aan alle moedigen onder u, doe mee aan dit topic met de bedoeling eruit te leren, wat is aanvaardbaar en wat is overdreven. Natuurlijk blijft het erg individueel en moet iedereen dat voor zich uitmaken, maar ik ben erg benieuwd of ik teveel, genoeg of te weinig stuur.

Dus graag 2 info's hier posten: 1. hoeveel stuur je op? (met eventueel motivatie waarom) en 2. met welke regelmaat
Ik zal alvast beginnen met het goede voorbeeld te geven:

Koy:
1. Ik stuur elke maand 10.000 php
Hiervan gaat 3500 naar de opleiding van de broer (stage als kapitein op schip) en 2500 naar kot van Marven, de rest onkosten zoals eten, gasfles, zak rijst, elektriciteit, etc...
2. Ik stuur dit elke maand aan het begin van de maand

en jij?
Vanaf de eerste maand dat ik haar kende stuurde ik al 100 euro. Een operatie heb ik betaald van haar en elke maand 100 euro. Na de trouw, omdat ik gezegd heb om te stoppen met werken en de visum aan te vragen, stuurde ik 200 euro per maand, daar zat dan ook geld in voor als het visum wordt goedgekeurd het vliegtuig geld in. En als je het nog niet moest weten, al het geld dat je stuurt na de trouw naar de Filipijnen kan je aftrekken van de belastingen. Onderhoudsgeld voor de moeder. Niet overdrijven met het geld max 1200 euro per jaar geef ik aan. Is wel iets meer dat ik stuur maar dat is voor de verbouwingen aan het huis, dat reken ik niet mee.

Toch nog iemand die hier  :ontopic: kan blijven...
Je zal begrijpen dat jullie KUT praat mij niet interesseert en wss nog enkelen
leven en laten leven...

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: koy op donderdag  1 mei 2014, 10:53:36
Citaat van: Rudic op woensdag 23 april 2014, 17:31:39
Citaat van: koy op dinsdag 15 november 2011, 23:05:16
Beste vrienden, ik lees hier dikwijls over het sturen van budget, allowance, geld dus, money naar de geliefde asawa, vriendinneke in de Filipijnen.
Nu vraag ik me altijd stiekem af tiens "hoeveel zou die sturen?" en met welke regelmaat...

Ik vraag me af of het een taboe is of we er eerlijk mee willen over communiceren. Of willen we wel weten wat de andere stuurt maar willen we zelf niets kwijt. Aan alle moedigen onder u, doe mee aan dit topic met de bedoeling eruit te leren, wat is aanvaardbaar en wat is overdreven. Natuurlijk blijft het erg individueel en moet iedereen dat voor zich uitmaken, maar ik ben erg benieuwd of ik teveel, genoeg of te weinig stuur.

Dus graag 2 info's hier posten: 1. hoeveel stuur je op? (met eventueel motivatie waarom) en 2. met welke regelmaat
Ik zal alvast beginnen met het goede voorbeeld te geven:

Koy:
1. Ik stuur elke maand 10.000 php
Hiervan gaat 3500 naar de opleiding van de broer (stage als kapitein op schip) en 2500 naar kot van Marven, de rest onkosten zoals eten, gasfles, zak rijst, elektriciteit, etc...
2. Ik stuur dit elke maand aan het begin van de maand

en jij?
Vanaf de eerste maand dat ik haar kende stuurde ik al 100 euro. Een operatie heb ik betaald van haar en elke maand 100 euro. Na de trouw, omdat ik gezegd heb om te stoppen met werken en de visum aan te vragen, stuurde ik 200 euro per maand, daar zat dan ook geld in voor als het visum wordt goedgekeurd het vliegtuig geld in. En als je het nog niet moest weten, al het geld dat je stuurt na de trouw naar de Filipijnen kan je aftrekken van de belastingen. Onderhoudsgeld voor de moeder. Niet overdrijven met het geld max 1200 euro per jaar geef ik aan. Is wel iets meer dat ik stuur maar dat is voor de verbouwingen aan het huis, dat reken ik niet mee.

Toch nog iemand die hier  :ontopic: kan blijven...
Je zal begrijpen dat jullie KUT praat mij niet interesseert en wss nog enkelen
kan ik mij goed voorstellen Koy , jij houd immers niet van zo,n ding. maar je kunt er gif op innemen als de dames in spe geen kut hadden!!!! werd er helemaal niets op gestuurd naar de Filipijnen. of denk jij dat de mensen hier allemaal aan liefdadigheid doen. het draait nu eenmaal allemaal om de 4 P,s .de poot de pik de pruim en de portemonnee .   :atyourservice:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

nils

Als je nagaat dat het verzonden geld soms in een zwart gat verdwijnt,
is het wellicht toch on topic.   :ikkeniebegrijp:  :jajaja: