Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Moet je mij die eerste P... de poot toch uitleggen... :confused2:

serge81

website om geld op te sturen en stukken voordeliger dan western union

www.azimo.com

Lorre

Citaat van: serge81 op vrijdag  2 mei 2014, 20:18:31
website om geld op te sturen en stukken voordeliger dan western union

www.azimo.com

Waarom zou Western Union onveilig zijn?  Duur(der) zijn ze wel, maar onveilig?  Leg es uit.

regenwolkje

Citaat van: Lorre op vrijdag  2 mei 2014, 20:31:21
Citaat van: serge81 op vrijdag  2 mei 2014, 20:18:31
website om geld op te sturen en stukken voordeliger dan western union

www.azimo.com

Waarom zou Western Union onveilig zijn?  Duur(der) zijn ze wel, maar onveilig?  Leg es uit.

Te snel gelezen? Hij zei 'voordeliger', niet 'veiliger'.

Azimo beweert het mogelijk te maken om geld te versturen zonder kosten (van Azimo zelf). Volgens de website krijgt mijn vriendin als ik 200 euro verzend 12072,29 pesos. Klinkt wel iets te mooi om waar te zijn vind ik. Wellicht zijn er nog ergens verborgen kosten.

Op dit moment maak ik gebruik van een prepaid kredietkaart (bpaid) om mijn vriendin haar allowance te sturen. Ik zet via overschrijving geld op de kaart, en zij kan er dan in winkels mee betalen en via ATM geld uit de muur halen. Nadelen hiervan zijn:


  • maar 1 ATM in het stadje die de kaart aanvaardt (Mastercard netwerk). Als de automaat offline is, moet ze naar een andere stad om geld uit de muur te halen. Gelukkig had ik een Visa card bij mijn bezoek en geen Mastercard...
  • onderhevig aan de mafia fee bij gebruik van ATM: 200 pesos per afhaling.
  • maximum afhaalbedrag aan de automaat is maar 10000 pesos, dus ze moet 2 afhalingen doen en dus twee keer de mafia fee betalen  :negatief:
  • het duurt ongeveer 3 werkdagen eer het geld ginder geraakt. Als daar een weekend of een feestdag tussenzit dan is het dus heel lang wachten.

Lorre


serge81

Citaat van: Lorre op vrijdag  2 mei 2014, 20:31:21
Citaat van: serge81 op vrijdag  2 mei 2014, 20:18:31
website om geld op te sturen en stukken voordeliger dan western union

www.azimo.com

Waarom zou Western Union onveilig zijn?  Duur(der) zijn ze wel, maar onveilig?  Leg es uit.


euhm ik denk niet dat ik onveilig heb geschreven :-)

serge81

Citaat van: regenwolkje op vrijdag  2 mei 2014, 20:54:27
Citaat van: Lorre op vrijdag  2 mei 2014, 20:31:21
Citaat van: serge81 op vrijdag  2 mei 2014, 20:18:31
website om geld op te sturen en stukken voordeliger dan western union

www.azimo.com

Waarom zou Western Union onveilig zijn?  Duur(der) zijn ze wel, maar onveilig?  Leg es uit.

Te snel gelezen? Hij zei 'voordeliger', niet 'veiliger'.

Azimo beweert het mogelijk te maken om geld te versturen zonder kosten (van Azimo zelf). Volgens de website krijgt mijn vriendin als ik 200 euro verzend 12072,29 pesos. Klinkt wel iets te mooi om waar te zijn vind ik. Wellicht zijn er nog ergens verborgen kosten.

Op dit moment maak ik gebruik van een prepaid kredietkaart (bpaid) om mijn vriendin haar allowance te sturen. Ik zet via overschrijving geld op de kaart, en zij kan er dan in winkels mee betalen en via ATM geld uit de muur halen. Nadelen hiervan zijn:


  • maar 1 ATM in het stadje die de kaart aanvaardt (Mastercard netwerk). Als de automaat offline is, moet ze naar een andere stad om geld uit de muur te halen. Gelukkig had ik een Visa card bij mijn bezoek en geen Mastercard...
  • onderhevig aan de mafia fee bij gebruik van ATM: 200 pesos per afhaling.
  • maximum afhaalbedrag aan de automaat is maar 10000 pesos, dus ze moet 2 afhalingen doen en dus twee keer de mafia fee betalen  :negatief:
  • het duurt ongeveer 3 werkdagen eer het geld ginder geraakt. Als daar een weekend of een feestdag tussenzit dan is het dus heel lang wachten.



Hey ik gebruik azimo al enkele keren en het verschil is dat als he geld opstuurt met azimo je een betere rate krijgt ten opzicht van WU , tevens zijn de kosten ook altijd hetzelfde van 5 euro ten opzichte van WU waar je meer zal moeten betalen naarmate het bedrag hoger word,  het bedrag dat ik opgestuurd heb heeft mijn verloofde altijd juist mogen ontvangen en dit in een palawan pawnshop, geen problemen mee en dit kan je tevens online doen, enige minpunt mss maar alle is in mijn ogen nu niet echt een negatief punt het duurd wel 24 uur maar ze krijgt er zelf ook bericht van wanneer het ter beschikking is , voordeliger is het in ieder geval wel ten opzichte van WU

Rich

Citaat van: serge81 op vrijdag  2 mei 2014, 20:18:31
website om geld op te sturen en stukken voordeliger dan western union

www.azimo.com

Nou, ik denk dat het bij de meesten onder ons ondertussen wel bekend is dat WU geldwolven zijn en veel te veel kosten aanrekenen en een lage rate hanteren. Het vernoemen niet meer waard dus.

World remit is wel een goeie : https://www.worldremit.com
Rich de Nederbelg.

Herbie

Citaat van: Rich op zaterdag  3 mei 2014, 00:28:45
Citaat van: serge81 op vrijdag  2 mei 2014, 20:18:31
website om geld op te sturen en stukken voordeliger dan western union

www.azimo.com

Nou, ik denk dat het bij de meesten onder ons ondertussen wel bekend is dat WU geldwolven zijn en veel te veel kosten aanrekenen en een lage rate hanteren. Het vernoemen niet meer waard dus.

World remit is wel een goeie : https://www.worldremit.com

@ serge81 en Rich kunnen jullie mij vertellen hoeveel ik moet betalen als ik P8000 stuur.

Zonder in te loggen komen mijn berekening op 132.45 :eu: voor azimo        0.00â,¬ Fee
                                                                   139.96 :eu: voor worldremit 6.99â,¬ Fee

Gaat wel over totaal prijs. Zo de vraag is als je ingelogd bent komen er dan nog kosten bij?
                                 
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

innka3

#619
mijn vrouw gebruikt sunro de 5de keer gratis .en volgens haar de beste  :weetikniet:


http://www.sunro.nl/charges/

http://www.sunro.nl/internet-banking/

ook voor  :belgiesmiley: en nee ik heb geen aandelen hier :daag: