Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Citaat van: pacootje 49 op zondag  4 mei 2014, 08:12:25
En, als je 50000â,¬ zou sturen, hoe kan je dat doen? Want grote bedragen is niet zo gemakkelijk. Wij wonen wel in Spanje, maar dat blijft gelijk denk ik, Nederland, België of Spanje.

50.000  :denk: wow.
Beste is om 5x naar  :smiley-philippines: met 9.999 Euro cash meenemen.
Tot 10.000 mag je meenemen zonder aan tegeven.
En  wissel kantoor zoeken met de hoogste rate.
( In Davao 61,41 vorige maand)  :atyourservice:


Luke

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag  6 mei 2014, 10:47:16
Citaat van: pacootje 49 op zondag  4 mei 2014, 08:12:25
En, als je 50000â,¬ zou sturen, hoe kan je dat doen? Want grote bedragen is niet zo gemakkelijk. Wij wonen wel in Spanje, maar dat blijft gelijk denk ik, Nederland, België of Spanje.

50.000  :denk: wow.
Beste is om 5x naar  :smiley-philippines: met 9.999 Euro cash meenemen.
Tot 10.000 mag je meenemen zonder aan tegeven.
En  wissel kantoor zoeken met de hoogste rate.
( In Davao 61,41 vorige maand)  :atyourservice:



Je mag van Europa 10.000 EUR transporteren zonder aan te geven maar in de PH is het "maar" 10.000 USD. (aprox. 7200 EUR)

Lenn

Het is helemaal geen probleem om grote bedragen over te maken vanuit Europa, maar ben wel uitgeschreven voor de belasting en voor de europese bank sta ik ingeschreven in de Ph.En omdat de meeste europese landen een belastingverdrag hebben met de Ph, hoef ik in de Ph. dus ook niks te betalen.

Adik

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag  6 mei 2014, 10:47:16
Citaat van: pacootje 49 op zondag  4 mei 2014, 08:12:25
En, als je 50000â,¬ zou sturen, hoe kan je dat doen? Want grote bedragen is niet zo gemakkelijk. Wij wonen wel in Spanje, maar dat blijft gelijk denk ik, Nederland, België of Spanje.

50.000  :denk: wow.
Beste is om 5x naar  :smiley-philippines: met 9.999 Euro cash meenemen.
Tot 10.000 mag je meenemen zonder aan tegeven.
En  wissel kantoor zoeken met de hoogste rate.
( In Davao 61,41 vorige maand)  :atyourservice:



De limieten die je hier noemt zijn volgens mij girale bedragen. De meldplicht voor cash gelden ligt volgens mij op 2000 euro, zoals o.a. surichange dit hanteert. Dit zijn verder objectieve indicatoren. Er bestaat ook nog zo iets als subjectief. Het zal me niets verbazen als een paar keer net onder het grensbedrag zitten ook een subjectieve indicator is. Aan de andere kant als jij bv met je inkomen kunt aantonen dat bepaalde bedragen niet raar zijn, dan heb je denk ik weinig te vrezen van een dergelijke melding.

Blauwvinger

Om 50.000 Euro op 1 bank te storten voor langere tijd, is ook niet verstandig.
Bankgarantie is tot 500.000 Peso
Dus dat is 5 (6) verschillende soorten banken een rekening openen :crazy: :atyourservice:

Herbie

Citaat van: Herbie op maandag  5 mei 2014, 09:10:53
Ok de test gedaan, kon niet wachten. Nu ik toch nog in de :smiley-philippines: zit.
Visa kaart 10.000 peso 163.98â,¬. Koers 60,98 + 5â,¬ kosten = 168,98â,¬  0â,¬ Fee bedoel ik die 200 peso soms.
Azimo      10.000 peso 165.55â,¬. Koers 60,40 + 0â,¬ kosten = 165,55â,¬

Verschil 3,43â,¬ goedkoper met Azimo dan visa kaart belfius. Zonder die 5â,¬
Verschil van visa met azimo koers verschil 1,57â,¬

Zo daar haalt azimo misschien dan zijn fee vandaan met lagere koers te geven, maar nog altijd voordeler.

Bedankt serge81 zal het de komende maanden bekijken of het zo blijft.
Volgens mij is dat nu het goedkoopste, of weet iemand iets beter.

Vanaf nu betaal je met Azimo terug de Fee 2.99 :eu: :negatief:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

roadrunner

Citaat van: Luke op dinsdag  6 mei 2014, 10:52:02
Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag  6 mei 2014, 10:47:16
Citaat van: pacootje 49 op zondag  4 mei 2014, 08:12:25

50.000  :denk: wow.
Beste is om 5x naar  :smiley-philippines: met 9.999 Euro cash meenemen.
Tot 10.000 mag je meenemen zonder aan tegeven.
En  wissel kantoor zoeken met de hoogste rate.
( In Davao 61,41 vorige maand)  :atyourservice:



Je mag van Europa 10.000 EUR transporteren zonder aan te geven maar in de PH is het "maar" 10.000 USD. (aprox. 7200 EUR)

Voel je je dan nog wel veilig als je het wisselkantoor met dat bedrag (in peso) buitenkomt?
De loketbediende (of een toevallige voorbijganger die je bezig ziet) moet maar een vriend SMS'en en ze staan je onderweg op te wachten want 9.999â,¬ is daar ....... heeeeel veel geld


Pinocchio

Citaat van: roadrunner op zaterdag  9 augustus 2014, 09:22:59

De loketbediende (of een toevallige voorbijganger die je bezig ziet) moet maar een vriend SMS'en en ze staan je onderweg op te wachten want 9.999â,¬ is daar ....... heeeeel veel geld


Het probleem stelt zich vooral indien er voldoende tijd is om de overvallers te "rekruteren"

Bijvoorbeeld als je op voorhand een afspraak hebt gemaakt om geld af te halen, of in de luchthaven indien men je naar een klaarstaande wagen brengt met een of andere smoes (bijvoorbeeld "gratis")

Als je grote sommen wil wisselen kan je in de meeste gevallen vragen aan de wisselagent om het geld naar je woning of hotel te brengen.

In het geval van een hotel check je dan ook best op een onverwacht moment uit (zonder vooraf mee te delen wanneer dat zal zijn) en stap je niet in een klaarstaande taxi maar pick er een uit die voorbijkomt,

Blauwvinger

Bedoelde het als voorbeeld. omdat hier de vraag gesteld werd.
Ik zou het ook nooit doen om zoveel mee tenemen.
Dan zou ik het via de bank doen als buitenlandse overboeking.



Blauwvinger

Of gewoon al je vermogen op de bank droppen en naar  :smiley-philippines: sturen
en dan  :benweg: naar  :smiley-philippines: