Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Het beste is in schijven van 9999 euro, dit om een onderzoek van het ministerie van financieen te vermijden ....Als ik 7 jaar geleden mijn huis hier kocht heb ik 45.000 euro in eens overgeschreven , de bank moet bedragen boven de 10.000 euro aangegeven op het ministerie van financieen(Ps :Dat wist ik niet, de bank zie overschrijvingen tot 50K euro geen probleem.) . Eventueel als je pech hebt volg er een onderzoek over de herkomst van je geld , zelf was ik dus een van de gelukkige. Gevolg, de gunstige wisselkoers op het moment dat ik de opdracht gaf was er bij de overdracht niet meer , na 2 maanden pas mijn geld gehad , gevog, 100 tot 150 T peso verlies ....Met dank aan de bank, die me daar niet over had ingelicht en aan de  :belgiesmiley: staat die zich al de tijd van de wereld gaf voor het onderzoek. De reden dat ik "gekozen" werd? gezien mijn oorspronkelijks bank geen overschrijving kon doen naar de  :smiley-philippines: heb ik eerst een rekening moeten openen bij een bank die dat wel kon, dan het geld naar daar overschrijven en dan naar de  :smiley-philippines: . Dat werd als zeer verdacht aanschouwd naar witwaspraktijk....komaan zeg 45.000 euro, peanuts, gewoon belachelijk.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Citaat van: Ronny55 op maandag 11 augustus 2014, 02:57:00
Het beste is in schijven van 9999 euro, dit om een onderzoek van het ministerie van financieen te vermijden ....Als ik 7 jaar geleden mijn huis hier kocht heb ik 45.000 euro in eens overgeschreven , de bank moet bedragen boven de 10.000 euro aangegeven op het ministerie van financieen(Ps :Dat wist ik niet, de bank zie overschrijvingen tot 50K euro geen probleem.) . Eventueel als je pech hebt volg er een onderzoek over de herkomst van je geld , zelf was ik dus een van de gelukkige. Gevolg, de gunstige wisselkoers op het moment dat ik de opdracht gaf was er bij de overdracht niet meer , na 2 maanden pas mijn geld gehad , gevog, 100 tot 150 T peso verlies ....Met dank aan de bank, die me daar niet over had ingelicht en aan de  :belgiesmiley: staat die zich al de tijd van de wereld gaf voor het onderzoek. De reden dat ik "gekozen" werd? gezien mijn oorspronkelijks bank geen overschrijving kon doen naar de  :smiley-philippines: heb ik eerst een rekening moeten openen bij een bank die dat wel kon, dan het geld naar daar overschrijven en dan naar de  :smiley-philippines: . Dat werd als zeer verdacht aanschouwd naar witwaspraktijk....komaan zeg 45.000 euro, peanuts, gewoon belachelijk.

Maar gaarne wat meer uitleg, in schijven van 9999, dus zeg, vandaag 9999 over maken.
Morgen weer, of moet er een tijdslimiet tussen zitten? Zo ja, hoe lang 1 maand?
Het is eigenlijk van de zotte dat je niet gewoon over je eigen geld kan beslissen!


Adik

#652
Er zijn wat ze noemen een aantal objectieve indicatoren. De bedraggrens die genoemd is is er 1 van. Er bestaan echter ook subjectieve indicatoren. Een paar keer een bedrag net onder de grens overmaken kan zo'n subjectieve indicator zijn. Ik zeg kan. Want voor iemand met een giga salaris elke maand staat een bedrag in een ander licht dan wanneer je vuilnisman bent bij wijze van spreken.

En als je denkt, ik moet al dat gedoe niet, ik neem wel cash op dan ben je nog 'verdachter'. In europa wordt cash als verdacht beschouwd aangezien dit moeilijk te herleiden is. Bij een overboeking kan het bedrag redelijk gevolgd worden.

Mijn advies: als je niets te verbergen hebt, doe niet moeilijk en maak gewoon over. Die keer dat er gevraagd wordt naar herkomst of bestemming van gelden (mocht een bepaald bedrag bijvoorbeeld ongebruikelijk zijn in je transactiegeschiedenis) is vervelend maar verklaarbaar (vaak dien je de achtergrond/reden van overboeken te vermelden en is dat al voldoende voor de bank) transparant en nog altijd vele malen veiliger.

Hoe groot is de kans dat een bank meer van je wil weten, en hoe erg is dat in vergelijking tot de kans van een beroving met alle gevolgen van dien?

Immers, mocht je beroofd worden dan is je zuurverdiende geld echt weg (en dan mag je nog van geluk spreken dat je het na kunt vertellen)! Bij een overboeking die fout is uitgevoerd kun je tenminste nog verhaal halen (mits je zelf geen fout in het rekeningnummer van de begunstigde maakt).


Bovenstaande is gebaseerd op enerzijds ervaringen waar ik regelmatig bestolen toeristen (sommige met een heel veel cash. In het buitenland is bankensector niet zo betrouwbaar als hier) heb moeten bijstaan, en anderzijds later in mijn carriere veel regelgeving meegekregen omtrent het ken-uw-klant principe waar ook banken compliant aan dienen te zijn. 





Amice

CitaatIn het buitenland is bankensector niet zo betrouwbaar als hier

Bij zo een opmerking rijzen mij de haren ten bergen.  :jajaja:
Even vergeten zeker dat de  :eu: banken zich momenteel in een vertrouwenscrisis met de klanten begeeft zeker?  :weetikniet:

Waar het feitelijk omgaat is dat ze (lees de belastingdienst/overheid) geen concurrentie duldt in het  afjatten van geld en dus de banken opgedragen heeft om dergelijke controles uit te voeren en transacties van bepaalde waarde te melden.

Banken en betrouwbaarheid is voltooid verleden tijd hoor.

De overheid was al niet te vertrouwen en maakt bovenstaande enkel maar meer aannemelijker.

Je zou de staatsloterij maar gewonnen hebben en het geld niet in  :nederlandsevlag: willen hebben....dan ben je mooi in de aap gelogeert want alvorens je, jou geld in het buitenland hebt, ben je het voor een groot deel kwijt.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adik

Citaat van: Amice op maandag 11 augustus 2014, 13:06:08
CitaatIn het buitenland is bankensector niet zo betrouwbaar als hier

Bij zo een opmerking rijzen mij de haren ten bergen.  :jajaja:
Even vergeten zeker dat de  :eu: banken zich momenteel in een vertrouwenscrisis met de klanten begeeft zeker?  :weetikniet:

Waar het feitelijk omgaat is dat ze (lees de belastingdienst/overheid) geen concurrentie duldt in het  afjatten van geld en dus de banken opgedragen heeft om dergelijke controles uit te voeren en transacties van bepaalde waarde te melden.

Banken en betrouwbaarheid is voltooid verleden tijd hoor.

De overheid was al niet te vertrouwen en maakt bovenstaande enkel maar meer aannemelijker.

Je zou de staatsloterij maar gewonnen hebben en het geld niet in  :nederlandsevlag: willen hebben....dan ben je mooi in de aap gelogeert want alvorens je, jou geld in het buitenland hebt, ben je het voor een groot deel kwijt.



Even los van het vertrouwen dat het bankwezen in zijn algeheel heeft verspeeld door (oorzaak te zijn van) een wereldwijde crisis, is de bankklant in Nederland een heeeeeeel stuk beter beschermd dan in sommige andere landen in de wereld.

Wat betreft de roverheid is het bijna overal in de wereld hetzelfde dunkt me? Een paar belastingparadijzen uitgezonderd?

Adik

Wellicht handig om te weten: bij western union kun je online een profiel aanmaken en op verschillende manieren geld overboeken. Scheelt toch weer een tippel naar GWK. Je kunt met ideal betalen, krijgt per email het nummer waarmee men aldaar cash kan innen.

Ook kun je volgens hun website een mobiele transactie doen. Hiervoor heb je zelf een credit card nodig (heb een prepaid card van skrill aangevraagd voor een tientje per jaar. Kan ook met ideal geladen worden) en wordt het op de smart money account (of dat gelijkwaardige product van globe) van de begunstigde bijgeschreven. Dan kan alles dus online afgehandeld worden. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vooral dit laatste kan goed van pas komen.

Het is me namelijk al een paar keer overkomen dat ik wat geld heb verstuurd zodat ze de periode na een typhoon konden doorkomen maar dan zijn kantoren gesloten en/of lag het netwerk plat. Met deze online dienst en een beetje anticiperen op weersvoorspellingen kun je dat misschien net voor zijn.


Rich

Het is al meerdere keren gezegd hier, dat Western Union veel te duur is, en voorzover ik weet een slechte koers heeft.  :negatief:
Rich de Nederbelg.

Adik

Citaat van: Rich op woensdag 13 augustus 2014, 13:06:25
Het is al meerdere keren gezegd hier, dat Western Union veel te duur is, en voorzover ik weet een slechte koers heeft.  :negatief:


Zoals je in mijn eerdere reactie kunt lezen is mijn motivatie niet de goedkoopste te vinden maar de meest vlotte met zo min mogelijk fysieke beperkingen. Altijd handig om achter de hand te houden. Als er andere aanbieders zijn die aan mobiele overboekingen doen (zodat ze niet meer naar kantoor hoeven en ook niet dagen op een bankoverschrijving hoeven te wachten) dan houd ik me aanbevolen.

Rich

Citaat van: Lex1980 op woensdag 13 augustus 2014, 13:18:11
Citaat van: Rich op woensdag 13 augustus 2014, 13:06:25
Het is al meerdere keren gezegd hier, dat Western Union veel te duur is, en voorzover ik weet een slechte koers heeft.  :negatief:


Zoals je in mijn eerdere reactie kunt lezen is mijn motivatie niet de goedkoopste te vinden maar de meest vlotte met zo min mogelijk fysieke beperkingen. Altijd handig om achter de hand te houden. Als er andere aanbieders zijn die aan mobiele overboekingen doen (zodat ze niet meer naar kantoor hoeven en ook niet dagen op een bankoverschrijving hoeven te wachten) dan houd ik me aanbevolen.

OK, neem nu bijv Worldremit, veel goedkoper en snel, gegevens invullen en na enkele ogenblikken is het geld al ter plaatse beschikbaar.

https://www.worldremit.com
Rich de Nederbelg.

Adik

#659
Citaat van: Rich op woensdag 13 augustus 2014, 13:35:14
Citaat van: Lex1980 op woensdag 13 augustus 2014, 13:18:11
Citaat van: Rich op woensdag 13 augustus 2014, 13:06:25
Het is al meerdere keren gezegd hier, dat Western Union veel te duur is, en voorzover ik weet een slechte koers heeft.  :negatief:


Zoals je in mijn eerdere reactie kunt lezen is mijn motivatie niet de goedkoopste te vinden maar de meest vlotte met zo min mogelijk fysieke beperkingen. Altijd handig om achter de hand te houden. Als er andere aanbieders zijn die aan mobiele overboekingen doen (zodat ze niet meer naar kantoor hoeven en ook niet dagen op een bankoverschrijving hoeven te wachten) dan houd ik me aanbevolen.

OK, neem nu bijv Worldremit, veel goedkoper en snel, gegevens invullen en na enkele ogenblikken is het geld al ter plaatse beschikbaar.

https://www.worldremit.com

Via welke kanalen is het ter plaatse beschikbaar? Kantoren? Of kunnen ze het ook mobiel bijschrijven?

Edit - ik zie net dat ze ook smart money en gcash ondersteunen. Bedankt voor de tip!