Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Worldremit gaat snel, je kunt afhaalkantoor invullen, door to door, of een bank.
Tot â,¬50,00 kost het â,¬2,50 maar ze hanteren een slechte koers.
Ik krijg bijna elke week wel een kortingscode van hun in mijn mailbox.
Verder werkt het prima, geadresseerde krijgt een smsje met nummer waarmee hij/zij het geld kan ophalen.

opinie

Citaat van: roadrunner op zaterdag  9 augustus 2014, 09:22:59
Citaat van: Luke op dinsdag  6 mei 2014, 10:52:02
Je mag van Europa 10.000 EUR transporteren zonder aan te geven maar in de PH is het "maar" 10.000 USD. (aprox. 7200 EUR)

Voel je je dan nog wel veilig als je het wisselkantoor met dat bedrag (in peso) buitenkomt?
De loketbediende (of een toevallige voorbijganger die je bezig ziet) moet maar een vriend SMS'en en ze staan je onderweg op te wachten want 9.999â,¬ is daar ....... heeeeel veel geld

Zouden er mensen zijn die het verschil tussen Euro en Dollar kennen? Want als je 9.999 euro wisselt, mogen ze je niet gestopt hebben. Zie de bijdrage van Luke.

Hoeveel ga je winnen met contant te wisselen?

Is het verschil het risico waard om overvallen te worden?

2.000 peso meer en achteraf ontdekken dat ze 5.000 vergaten te geven?

Het geld kan ook op een  :eu: bank staan en zodat ter plaatse niemand je financiële toestand kent. Toch gewoon te bereiken via e-banking en ATM.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

Citaat van: opinie op donderdag 14 augustus 2014, 01:04:53
Citaat van: roadrunner op zaterdag  9 augustus 2014, 09:22:59
Citaat van: Luke op dinsdag  6 mei 2014, 10:52:02
Je mag van Europa 10.000 EUR transporteren zonder aan te geven maar in de PH is het "maar" 10.000 USD. (aprox. 7200 EUR)

Voel je je dan nog wel veilig als je het wisselkantoor met dat bedrag (in peso) buitenkomt?
De loketbediende (of een toevallige voorbijganger die je bezig ziet) moet maar een vriend SMS'en en ze staan je onderweg op te wachten want 9.999â,¬ is daar ....... heeeeel veel geld

Zouden er mensen zijn die het verschil tussen Euro en Dollar kennen? Want als je 9.999 euro wisselt, mogen ze je niet gestopt hebben. Zie de bijdrage van Luke.

Hoeveel ga je winnen met contant te wisselen?

Is het verschil het risico waard om overvallen te worden?

2.000 peso meer en achteraf ontdekken dat ze 5.000 vergaten te geven?

Het geld kan ook op een  :eu: bank staan en zodat ter plaatse niemand je financiële toestand kent. Toch gewoon te bereiken via e-banking en ATM.
Volledig mee akkoord , "de kool is de soep niet waard". Ben er van overtuigd dat er goedkopere middelen zijn om geld in de  :smiley-philippines: te krijgen vanuit  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: dan de wijze die ik gebruik, maar na zeven jaar nog nooit problemen gehad....Ik ga dan echt niet beginen te zoeken naar een goedkopere manier om een paar peso/jaar uit te sparen. Kwestie van geen problemen te zoeken waar er geen zijn.

Nu is het wel zo dat geld overmaken als je hier (  :smiley-philippines: ) niet woont niet hetzelfde is dan als je hier woont.

Het RVP wil mijn pensioen ook rechtstreeks naar de  :smiley-philippines: sturen maar in mijn geval (mijnwerkerspensioen) enkel 80%... Ben nu effe aan het uitvogelen wat er met de andere 20% gebeurd, telefonisch wilde of konden ze daar niet op antwoorden. 

Regel   Nationaliteitsvoorwaarde   Het voordeel   Betaalbaar in het buitenland?

1   
Belgen, staatlozen, UNO-vluchtelingen, bevoorrechte vreemdelingen;
Onderdanen van een andere lidstaat van de EER (Britten, Bulgaren, Grieks-Cyprioten, Denen, Duitsers, Esten, Finnen, Fransen, Grieken, Hongaren, Ieren, Italianen, IJslanders, Letten, Liechtensteiners, Litouwers, Luxemburgers, Maltezen, Nederlanders, Noren, Oostenrijkers, Polen, Portugezen, Roemenen, Slovenen, Slowaken, Spanjaarden, Tsjechen en Zweden);
onderdanen van Algerije, Australië, Bosnië-Herzegovina, Canada, Chili, Congo (koopvaardij), de Filippijnen, India, Israël, Japan, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, San Marino, Servië, Tunesië, Turkije, Uruguay, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Zwitserland.
Rust- of overlevingspensioen   Ja, in heel de wereld

2   De weduwen en weduwnaars (ongeacht hun nationaliteit) van
personen met de nationaliteit van een lidstaat van de EER. Voor opsomming: zie regel 1;
onderdanen van Algerije, Bosnië-Herzegovina, Canada, Chili, de Filippijnen, India, Israël, Japan, de Federale Republiek Joegoslavië, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, Servië, Tunesië, Turkije, Uruguay, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Zwitserland.
Overlevingspensioen   Ja, in heel de wereld

3   Turks-Cyprioten   Rust- of overlevingspensioen   Ja, bij verblijf in Cyprus, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, IJsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Portugal, Spanje, Turkije en Zweden.

4   Ongeacht de nationaliteit   Rust- of overlevingspensioen   Ja, bij legaal verblijf in een EU-lidstaat (behalve Denemarken)

5   Ongeacht de nationaliteit   Rust- of overlevingspensioen mijnwerker   Ja, maar slechts voor 80 %


Bron: http://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/foreigner/paymentpension/paginas/default.aspx
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

#663
Citaat van: Ronny55 op donderdag 14 augustus 2014, 04:00:16
Citaat van: Luke op dinsdag  6 mei 2014, 10:52:02
Je mag van Europa 10.000 EUR transporteren zonder aan te geven maar in de PH is het "maar" 10.000 USD. (aprox. 7200 EUR)

Het RVP wil mijn pensioen ook rechtstreeks naar de  :smiley-philippines: sturen maar in mijn geval (mijnwerkerspensioen) enkel 80%... Ben nu effe aan het uitvogelen wat er met de andere 20% gebeurd, telefonisch wilde of konden ze daar niet op antwoorden. 


4. De gerechtigden op een pensioen dat uit hoofde van een bezigheid als mijnwerker werd toegekend en die de betaling eveneens over heel de wereld kunnen bekomen. De betaling van dit pensioen in het buitenland zal slechts tot beloop van 80% geschieden indien de gepensioneerde geen onderdaan is van een Staat waarmee België verbonden is door een bilaterale of multilaterale overeenkomst

Landen waarmee België een overeenkomst gesloten heeft    
   

Verdragen zowel van toepassing op werknemers als op zelfstandigen

    Australië
    Canada
    Quebec (provincie in Canada)
    Chili
    Filippijnen
    Kroatië
    Turkije
    VS
    Japan
    Zuid-Korea
    Macedonië
    Uruguay
    India
    Zwitserland*

http://www.rsvz-inasti.fgov.be/nl/international/bilateral_agreement.htm
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Tja zo te zien heeft Luc met dat bericht dan toch 20% van je pensioen verdient Ronny55

en krijg je dus 100% uitbetaald, vermits je dus wel geregistreerd woonachtig bent in de phils.

Moet een stella of jupiler waard zijn voor je.   :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag 14 augustus 2014, 11:58:27
Tja zo te zien heeft Luc met dat bericht dan toch 20% van je pensioen verdient Ronny55

en krijg je dus 100% uitbetaald, vermits je dus wel geregistreerd woonachtig bent in de phils.

Moet een stella of jupiler waard zijn voor je.   :biggrinn:

Of ik ben verkeerd ingelicht of ergens klopt hier iets niet .... :weetikniet: Of het zou zijn dat ik niet begrijpelijk kan lezen  :weetikniet:

Voor zover ik weet ben ik nog geen onderdaan van de  :smiley-philippines: staat....ik woon hier wel maar dat is alles. Idd moest ik de  :smiley-philippines: nationaliteit hebben ...geen probleem ,100% in het zakje ...Maar nu ....Laat me gewoon in  :belgiesmiley: uitbetalen....geen problemen zoeken waar er geen zijn.


zal slechts tot beloop van 80%

indien de gepensioneerde geen onderdaan is van een Staat waarmee België verbonden is door een bilaterale of multilaterale overeenkomst



Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 15 augustus 2014, 02:28:34

Voor zover ik weet ben ik nog geen onderdaan van de  :smiley-philippines: staat....ik woon hier wel maar dat is alles. Idd moest ik de  :smiley-philippines: nationaliteit hebben ...geen probleem


Om een onderdaan te zijn hoef je niet de nationaliteit te bezitten,

http://www.betekenis-definitie.nl/onderdaan

Amice

Mja, wellicht dat Ronny55 moeite heeft met onderdanig zijn  :biggrinn:

Maar er is hoop Ronny55 want P'noy noemt al zijn burgers "Bosses"

:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 15 augustus 2014, 08:43:05
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 15 augustus 2014, 02:28:34

Voor zover ik weet ben ik nog geen onderdaan van de  :smiley-philippines: staat....ik woon hier wel maar dat is alles. Idd moest ik de  :smiley-philippines: nationaliteit hebben ...geen probleem


Om een onderdaan te zijn hoef je niet de nationaliteit te bezitten,

http://www.betekenis-definitie.nl/onderdaan

(internationaal publiekrecht)bewoner van een bepaald gebied, waardoor hij ondergeschikt is aan de regerende vorst of regering. Ook wel Staatsburger genoemd.

Op zien minst voor interpretatie vatbaar.

Citaat van: Amice op vrijdag 15 augustus 2014, 09:19:41
Mja, wellicht dat Ronny55 moeite heeft met onderdanig zijn  :biggrinn:

Maar er is hoop Ronny55 want P'noy noemt al zijn burgers "Bosses"

:lachen:

Ben heel onderdanig...Alvast ten opzichte van mijn Asawa..Als die zegt , "vandaag was je niet af" dan doe ik dat ook niet of " vandaag ga met vrienden stappen en koud bier drinken terwijls ik lekker knus thuis blijf"  :jajaja: dan doe ik dat gewoon, van de 1ste keer....Moest ze het me 2 x zeggen dan heb ik het de 1ste x niet gehoord .   :floet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Heb nog maar eens opgezocht en inderdaad laat ik het rechtstreeks naar de  :smiley-philippines: sturen krijg ik maar 80% ...Met een beetje logica is het goed te begrijpen , ik ga mijn pesioen niet naar de  :smiley-philippines: laten komen als ik in ,bvb, Vietnam woon ..... Ben zolang ik Belg ben een Belgisch staatsburger als ook een onderdaan van de Belgische staat. Moest het niet zo zijn ,dan hebben ze een wet gemaakt die totaal geen draagkracht heeft. Laten we een beetje logisch blijven.

Regel   Nationaliteitsvoorwaarde   Het voordeel   Betaalbaar in het buitenland?


5   Ongeacht de nationaliteit   Rust- of overlevingspensioen mijnwerker   Ja, maar slechts voor 80 %

Bron: http://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/foreigner/paymentpension/paginas/default.aspx
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.