Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Ok het ging er om hoeveel je opstuur  :ontopic: niet om de levenstandaard.

Er zijn 17 mensen volgens die hebben opgegeven hoeveel ze opsturen, ik heb berekend dat ze samen 317403,01 php (ik heb de euro's omgerekend naar php).

317403,01 / 17 =
Mensen sturen gemiddeld 18670,77 php naar de Filipijnen vandaag is dat 320,15 euro, meestal voor familie, huur en levensonderhoud.

Jango007

 :denk: meer dan 320 Euro per maand ...Ja watte,zitten hier precies een paar dikke verdieners bij .

Herbie

Citaat van: Jango007 op zaterdag 10 december 2011, 08:09:26
:denk: meer dan 320 Euro per maand ...Ja watte,zitten hier precies een paar dikke verdieners bij .

Ja zeg dat wel das bijna 20k in een maand, de meesten moeten daar 3 maanden voor werken in een fabriek 10 uur per dag.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

westhoek

Citaat van: Jango007 op zaterdag 10 december 2011, 08:09:26
:denk: meer dan 320 Euro per maand ...Ja watte,zitten hier precies een paar dikke verdieners bij .

Dikke verdieners ? Stel dat je vrouw bij u komt wonen, kom je er dan goedkoper vanaf misschien ?
Ik stel alleen maar vast dat Filippijnse vrouwen snel content zijn. Sommigen spreken hier van 85 euro  :ikkeniebegrijp: Mijn ex-Thaise was niet tevreden met zo'n bedrag, vandaar ook de breuk,....

Als ik een familie tevreden zou kunnen stellen met 320 euro, graag hoor,.....

Jango007

Citaat van: westhoek op zaterdag 10 december 2011, 11:46:07
Citaat van: Jango007 op zaterdag 10 december 2011, 08:09:26
:denk: meer dan 320 Euro per maand ...Ja watte,zitten hier precies een paar dikke verdieners bij .


Als ik een familie tevreden zou kunnen stellen met 320 euro, graag hoor,.....
Niemand houd u tegen om dit te doen he ,maar dan niet klagen komen dat ze achter u geld zitten  :evil:

Quezonboy

Citaat van: Herbie op zaterdag 10 december 2011, 10:27:33
Citaat van: Jango007 op zaterdag 10 december 2011, 08:09:26
:denk: meer dan 320 Euro per maand ...Ja watte,zitten hier precies een paar dikke verdieners bij .

Ja zeg dat wel das bijna 20k in een maand, de meesten moeten daar 3 maanden voor werken in een fabriek 10 uur per dag.

De mensen die veel opsturen, zeggen er niet bij dat ze veelverdieners zijn, als ze veel opsturen is dat voor meerdere familieleden, je moet het geld dus uitsmeren over het aantal familieleden.

Jongske

Wat ik bedoel met mens blijven onder de mensen is, dat in mijn ervaring met wat wij geven men menswaardig kan leven in de Filippijnen.

Jongske  :vl:

westhoek

Citaat van: Jango007 op zaterdag 10 december 2011, 13:57:01
Citaat van: westhoek op zaterdag 10 december 2011, 11:46:07
Citaat van: Jango007 op zaterdag 10 december 2011, 08:09:26
:denk: meer dan 320 Euro per maand ...Ja watte,zitten hier precies een paar dikke verdieners bij .


Als ik een familie tevreden zou kunnen stellen met 320 euro, graag hoor,.....
Niemand houd u tegen om dit te doen he ,maar dan niet klagen komen dat ze achter u geld zitten  :evil:

Maar wat voor een antwoord is dit nu weer ?? Bovendien quoot je maar het geen u het beste uitkomt.

Enerzijds schrijven ze hier dat je minstens 1000 euro nodig hebt om basis te kunnen leven, anderzijds zitten sommigen hier 85 euro te geven,....
Groot verschilleken hoor. Stel dat ik een Filippijnse vriendin zou hebben en ik zou 320 euro moeten geven voor steun familie om van het gezaag vanaf te zijn : graag dus.
Met 320 euro moet je alvast in TH niet afkomen zoals ik reeds schreef. Vandaar de breuk zoals ik reeds schreef en ik moet herhalen omdat je me verkeerd quoot.
Dus moet ik dringend naar de fils  :denk: En wat een budget van 320 euro te maken heeft met 'veelverdiener' weet ik nog altijd niet. Als de 10.000 euro's hoor om visaproblemen op te lossen, ... :ikkeniebegrijp: Die (waren) zijn pas rijk als ze er dat voor over hadden.

westhoek

Citaat van: Jongske op zaterdag 10 december 2011, 17:00:07
Wat ik bedoel met mens blijven onder de mensen is, dat in mijn ervaring met wat wij geven men menswaardig kan leven in de Filippijnen.

Jongske  :vl:
Ja, en hoeveel is dat dan ? 1000 euro dus als ik het hier lees, niet ? Of zijn Filippijnse mensen minderwaardig en moeten ze maar met minder ofzo ?

Amice

Citaat van: westhoek op zaterdag 10 december 2011, 17:47:25
Citaat van: Jongske op zaterdag 10 december 2011, 17:00:07
Wat ik bedoel met mens blijven onder de mensen is, dat in mijn ervaring met wat wij geven men menswaardig kan leven in de Filippijnen.

Jongske  :vl:
Ja, en hoeveel is dat dan ? 1000 euro dus als ik het hier lees, niet ? Of zijn Filippijnse mensen minderwaardig en moeten ze maar met minder ofzo ?
Laat voorop gesteld zijn dat het gratis geld is en mij is altijd geleerd om een gegeven paard niet in de bek te kijken.

Wellicht dat er een steeds grotere groep westerlingen ook minderwaardig zijn dan,want die kunnen het niet breder laten hangen dan er inkomen is.
Zoals  wel vaker de toonzetting is van diegene die dat dan wel kunnen, komt het er eigenlijk opneer dat dit enkel aan de rijken is voorbehouden en de rest gedraagt zich dan blijkbaar onmenselijk zo te lezen.

Nou, doe maar dan, stuur maar zoveel mogelijk op, er zijn filipino's genoeg die men er blij mee kan maken en u er vanaf helpen.

Volgend jaar spreken we elkaar dan wel weer hier op het forum, of men dat soort bedragen dan nog zo leuk vindt.

Wat mij verder dan weer opvalt is dat men blijkbaar in thailand met dat soort bedragen niet wegkomt, maar men verwacht dat in de phils wel te kunnen.
Als â,¬ 320 het start bedrag is dan zoekt de Filipina/o net zo hard naar de bodem van uwer schatkist als de thaise hoor en dat hebben ze sneller door dan u lief is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent