Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Heb er niks aan toe te voegen  :thumb: Amice......ik hoop maar dat de mensen begrijpend kunnen lezen.

Ondertussen is het hele topic al compleet uit zen verband gerukt en ziet iedereen alleen nog maar de 320â,¬.


Quezonboy heeft een berekening gemaakt....een gemiddelde van al de gegevens van die 17 personen, wat helemaal niet wegneemt dat niet iedereen aan zo'n bedrag zit.

Dus terug  :ontopic:

LIVE ONCE - LIVE IT

Jan69

Citaat van: Amice op zaterdag 10 december 2011, 21:22:31
Citaat van: westhoek op zaterdag 10 december 2011, 17:47:25
Citaat van: Jongske op zaterdag 10 december 2011, 17:00:07
Wat ik bedoel met mens blijven onder de mensen is, dat in mijn ervaring met wat wij geven men menswaardig kan leven in de Filippijnen.

Jongske  :vl:
Ja, en hoeveel is dat dan ? 1000 euro dus als ik het hier lees, niet ? Of zijn Filippijnse mensen minderwaardig en moeten ze maar met minder ofzo ?
Laat voorop gesteld zijn dat het gratis geld is en mij is altijd geleerd om een gegeven paard niet in de bek te kijken.

Wellicht dat er een steeds grotere groep westerlingen ook minderwaardig zijn dan,want die kunnen het niet breder laten hangen dan er inkomen is.
Zoals  wel vaker de toonzetting is van diegene die dat dan wel kunnen, komt het er eigenlijk opneer dat dit enkel aan de rijken is voorbehouden en de rest gedraagt zich dan blijkbaar onmenselijk zo te lezen.

Nou, doe maar dan, stuur maar zoveel mogelijk op, er zijn filipino's genoeg die men er blij mee kan maken en u er vanaf helpen.

Volgend jaar spreken we elkaar dan wel weer hier op het forum, of men dat soort bedragen dan nog zo leuk vindt.

Wat mij verder dan weer opvalt is dat men blijkbaar in thailand met dat soort bedragen niet wegkomt, maar men verwacht dat in de phils wel te kunnen.
Als â,¬ 320 het start bedrag is dan zoekt de Filipina/o net zo hard naar de bodem van uwer schatkist als de thaise hoor en dat hebben ze sneller door dan u lief is.



Wat doen jullie met je spaargeld? Stel dat je inkomen hier genoeg is om hier met je filippijnse vrouw goed te leven, maar dat je ook nog spaargeld hebt, zeg 250kâ,¬ bijvoorbeeld. Ga je daarvan dan opsturen naar de filippijnse familie? De schatkist die bedoeld is voor "later", om niet tot 67 jaar te moeten gaan werken. Beste is dat eiegenliijk nooit te zeggen.

koy

De bedoeling van de opzet van deze topic was om de steun die mensen geven aan hun Filipijnse familie geven, te vergelijken.
Als ik de meeste hier vergelijk, en dan laten we de uitersten vallen, dan storten de meesten een bedrag van om en bij de 10.000 php.
Kan soms wat meer zijn, soms wat minder...

Je moet denk ik niet RIJK zijn om met dit bedrag je familie te ondersteunen en ieder heeft er zijn eigen reden voor. Ik ben vooral blij met de openheid van de forum leden en de interessante verhalen die erachter zitten, met name de motivatie waarom je dat bedrag stuurt. Dan komt het menselijk aspect boven en persoonlijk vindt ik dat heel mooi om te lezen.

graag meer van dat en please keep it  :ontopic:

thx, koy
leven en laten leven...

Jan69

10kPHP is wel ongeveer 1800â,¬, voor velen is dat een maandloon in België. Ik vraag me toch af wat jullie gaan opsturen binnen enkele jaren als de levenskost daar ook zal toenemen en wij hier gaan verarmen terzelfdertijd.
ALs ze zelf gaaat werken een paar uur per week dan zou ze kan mij alles mogen opsturen daarvan, maar of if ga werken voor een filippijnse familie is toch wel vergezocht.

koy

Citaat van: Jan69 op zaterdag 10 december 2011, 22:31:12
10kPHP is wel ongeveer 1800â,¬, voor velen is dat een maandloon in België. Ik vraag me toch af wat jullie gaan opsturen binnen enkele jaren als de levenskost daar ook zal toenemen en wij hier gaan verarmen terzelfdertijd.


Sorry Jan maar je lijkt van een andere planeet of ben je nog nooit in de Phills geweest....???

10.000 php is aan de huidige koers 171,00â,¬

waar haal jij in godsnaam dat bedrag?
leven en laten leven...

Jan69

Was dat niet per maand? 171â,¬ *12 = 2052â,¬ is zelfs meer dan 1800â,¬.

Als de filippijnse familie maar 171â,¬ per jaar kost dan valt dat mee.

koy

Citaat van: Jan69 op zaterdag 10 december 2011, 22:43:26
Was dat niet per maand? 171â,¬ *12 = 2052â,¬ is zelfs meer dan 1800â,¬.

Als de filippijnse familie maar 171â,¬ per jaar kost dan valt dat mee.

Komaan Jan, wie spreekt nu op jaarbasis, je kan evengoed beginnen met wat heb ik er in 10 jaar of in mijn hele leven in gestoken, wees nu aub eens redelijk. We spreken hier allemaal op maandbasis en de meesten zitten dan aan 10.000 php.
Is dat veel voor jou, geen probleem, voor de ene veel voor de andere weinig, voor de meesten hier het gemiddelde wat ze maandelijks sturen.

ten slotte nog een opmerking: elk bedrag, hoe klein ook dat je vermenigvuldigd met 12 is een vrij groot bedrag, en dat geldt ook voor je maandloon.

grtn, koy.
leven en laten leven...

Jan69

#87
Als je van in het begin 2000â,¬ per jaar moet betalen, is het toch meer het "huren" van een vrouw dan in een relatie zitten.
Ik kan voor mijzelf het wel voorstellen dat na een paar jaar huwelijk, dat er dan iets gegeven wordt of een studie van iemand betaald wordt.

Als ik er ooit ééntje zou vinden, dan moet ze daarvoor zelf maar een paar uur voor gaan werken als ze geld wil opsturen.
Zou eens één Belgische man willen zien die voor zijn schoonouders hier geld gaat geven.


Vraag me af hoe diegenen die een jonge filipina trouwen het gaan doen als ze zelf op een pensioen gaan moeten leven  en dan nog ouders gaan onderhouden die jonger zijn dan jezelf.

Digos

Citaat van: Jan69 op zaterdag 10 december 2011, 22:43:26
Was dat niet per maand? 171â,¬ *12 = 2052â,¬ is zelfs meer dan 1800â,¬.

Als de filippijnse familie maar 171â,¬ per jaar kost dan valt dat mee.

Nee, niet per jaar maar per maand.......op jaarbasis is dit inderdaad 2052â,¬.

En ik ben er zeker van dat menig één daar meer dan een maand moet voor gaan werken bij deze, en helemaal niet voor eigen genot.

Met het geen we altijd opsturen......hebben we nog nooit geen klachten gehad, ze moeten maar zien dat ze zich met het amount kunnen redden.
LIVE ONCE - LIVE IT

xav

Citaat van: Jan69 op zaterdag 10 december 2011, 23:34:17
Als je van in het begin 2000â,¬ per jaar moet betalen, is het toch meer het "huren" van een vrouw dan in een relatie zitten.
Ik kan voor mijzelf het wel voorstellen dat na een paar jaar huwelijk, dat er dan iets gegeven wordt of een studie van iemand betaald wordt.

Als ik er ooit ééntje zou vinden, dan moet ze daarvoor zelf maar een paar uur voor gaan werken als ze geld wil opsturen.
Zou eens één Belgisch e man willen zien die voor zijn schoonouders hier geld gaat geven.

ik zou wel es willen zien hoeveel je aan een belgische vrouw kwijt zou zijn...? heb je dat al es berekend per jaar...? zal je meer dan een maandloon kosten denk ik zo...

als je denkt dat je je vrouw aan het huren bent als je ze onderhoud, dan moet je misschien es dringend aan vrienden of collega's voor hoeveel zij hun vrouw huren...

ik weet maar 1 ding... wanneer de vrouwen (of mannen) hier aankomen willen de meeste toch werken... hun eigen brood verdienen... om hun familie te helpen (onderhouden)