Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

Jan69

Citaat van: xav op zaterdag 10 december 2011, 23:43:44
Citaat van: Jan69 op zaterdag 10 december 2011, 23:34:17
Als je van in het begin 2000â,¬ per jaar moet betalen, is het toch meer het "huren" van een vrouw dan in een relatie zitten.
Ik kan voor mijzelf het wel voorstellen dat na een paar jaar huwelijk, dat er dan iets gegeven wordt of een studie van iemand betaald wordt.

Als ik er ooit ééntje zou vinden, dan moet ze daarvoor zelf maar een paar uur voor gaan werken als ze geld wil opsturen.
Zou eens één Belgisch e man willen zien die voor zijn schoonouders hier geld gaat geven.

ik zou wel es willen zien hoeveel je aan een belgische vrouw kwijt zou zijn...? heb je dat al es berekend per jaar...? zal je meer dan een maandloon kosten denk ik zo...

als je denkt dat je je vrouw aan het huren bent als je ze onderhoud, dan moet je misschien es dringend aan vrienden of collega's voor hoeveel zij hun vrouw huren...

ik weet maar 1 ding... wanneer de vrouwen (of mannen) hier aankomen willen de meeste toch werken... hun eigen brood verdienen... om hun familie te helpen (onderhouden)

Dat versta ik niet, als je een Belgische vriendin/vrouw hebt dan gaat die meestal waarschijnlijk ook werken, die heeft dan ook zeker 1500â,¬ ter beschikking per maand. Waarom zou ik dan nog geld van mij moeten geven aan die vriendin/vrouw?

Op het werk is er een dertiger en die geeft een bepaald bedrag voor het gezin waarvan de hypotheek ook van betaald wordt. (ik heb een eigen huis en nog ongeveer 25.000â,¬ af te leggen, maar een veelvoud van dat bedrag als spaargeld, dus eiegenlijk heb ik geen hypotheek). Dus wat zou ik nog moeten betalen aan mijn vrouw als ze al gratis kan wonen?

Ik vraag me toch af hoeveel jullie nog opzij leggen voor latere kosten? Als je 2000â,¬ stort aan de filippijnen, dan nog eens om de twee jaar of zo naar ginderen trekt om de familie te gaan bezoeken.

Amice

Iedere vrouw kost geld is het gezegde.
Echter gaat het vergelijk met een filipina en een belgische/nederlandse vrouw mank als de filipina nog in de filippijnen woont(en daar ging dit topic over toch?)
Immers krijgt de nederlandse vrouw(of dat in belgie ook is weet ik niet) heffingskorting (aanrechtsubsidie)en kan beroep doen op alle sociale voorzieningen van nederland belgie en is wettelijk ook behoorlijk beschermd.
Al deze zaken heeft de filipina niet en is er dus reden om daar enig compensatie voor te verlenen.
Immers is een van de belangrijkste redenen om samen met iemand te zijn om voor elkaar te zorgen.

Dat is iets anders dan huren lijkt me zo.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

koy

Dit topic gaat erover om te weten welk bedrag wordt opgestuurd en wat de reden daarvoor is.

Als je 0â,¬ wil sturen zoals Jan69 en je hebt dat gemotiveerd, ok dan weten we dat ook, maar ik denk dat je een uitzondering bent.

De meesten hier zijn sociaal meevoelend met hun Filipijnse familie en steunen die mensen, niet met luxe goederen maar met basis behoeftes (basic needs) zoals daar zijn; eten, huur, elektriciteit, ondersteuning voor studies van de kinderen etc. Ik vind dat persoonlijk niet meer dan normaal en het past in de familie cultuur die op de Filipijnen heerst.

Maar nogmaals, ik respecteer ieder zijn mening (ook die van Jan69) en je mening kwijt kunnen daarvoor is dat forum hier.

:daag: koy
leven en laten leven...

josv

Citaat van: koy op zondag 11 december 2011, 09:50:41
Dit topic gaat erover om te weten welk bedrag wordt opgestuurd en wat de reden daarvoor is.

Als je 0â,¬ wil sturen zoals Jan69 en je hebt dat gemotiveerd, ok dan weten we dat ook, maar ik denk dat je een uitzondering bent.

De meesten hier zijn sociaal meevoelend met hun Filipijnse familie en steunen die mensen, niet met luxe goederen maar met basis behoeftes (basic needs) zoals daar zijn; eten, huur, elektriciteit, ondersteuning voor studies van de kinderen etc. Ik vind dat persoonlijk niet meer dan normaal en het past in de familie cultuur die op de Filipijnen heerst.

Maar nogmaals, ik respecteer ieder zijn mening (ook die van Jan69) en je mening kwijt kunnen daarvoor is dat forum hier.

:daag: koy

Koy, als ze zelf al niet kunnen zorgen voor basic needs als eten of huur ( electriciteit is geen basic need ) dan zit er toch wat structureel mis in die familie. Zeker als het "in de familie cultuur past om zich te laten onderhouden door een witneus" !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

westhoek

#95
Citaat van: josv op zondag 11 december 2011, 11:52:43
Citaat van: koy op zondag 11 december 2011, 09:50:41
Dit topic gaat erover om te weten welk bedrag wordt opgestuurd en wat de reden daarvoor is.

Als je 0â,¬ wil sturen zoals Jan69 en je hebt dat gemotiveerd, ok dan weten we dat ook, maar ik denk dat je een uitzondering bent.

De meesten hier zijn sociaal meevoelend met hun Filipijnse familie en steunen die mensen, niet met luxe goederen maar met basis behoeftes (basic needs) zoals daar zijn; eten, huur, elektriciteit, ondersteuning voor studies van de kinderen etc. Ik vind dat persoonlijk niet meer dan normaal en het past in de familie cultuur die op de Filipijnen heerst.

Maar nogmaals, ik respecteer ieder zijn mening (ook die van Jan69) en je mening kwijt kunnen daarvoor is dat forum hier.

:daag: koy

Koy, als ze zelf al niet kunnen zorgen voor basic needs als eten of huur ( electriciteit is geen basic need ) dan zit er toch wat structureel mis in die familie. Zeker als het "in de familie cultuur past om zich te laten onderhouden door een witneus" !!
Structureel iets mis met dat soort van landen ja.
Geef hen 10% SZ zoals we die hier kennen en de vreemdeling mag het elders gaan zoeken. Denk daar maar eens rustig over na.
En de hoofdredenen zijn niet 'om de familie te helpen' (dat maken we onszelf wijs natuurlijk), maar omdat 't vriendje of 't vriendinnetje het dan toch op een ander gaat zoeken of liggen.
En die gene die er anders over denkt, dat mag ook. Maar ik zal niet ver van de waarheid zitten, en ik maak mezelf niets wijs hoor.

Quezonboy

Van de oorsprongkelijke totaal heb ik de twee mensen afgehaald die elke maand 1500 euro (87478,86 php) afgehaald dan hou je over;
142445,29 php / 15 mensen =
9496,35 php dat is in euro's 162,83 euro (11-12-2011) per maand.

westhoek

Citaat van: Quezonboy op zondag 11 december 2011, 13:38:58
Van de oorsprongkelijke totaal heb ik de twee mensen afgehaald die elke maand 1500 euro (87478,86 php) afgehaald dan hou je over;
142445,29 php / 15 mensen =
9496,35 php dat is in euro's 162,83 euro (11-12-2011) per maand.

'No Money, No Honey'

Phille

Als iedereen nu eens zijn eigen rekening maak dan zijn we al een heel eind op de goeie weg.

Hoeveel de zender wenst op te sturen is een persoonlijke keuze en in functie van het budget en andere factoren, met hoeveel de ontvanger tevreden is hangt dan ook weer af van de ingesteldheid van de persoon in kwestie. Een ding weet ik zeker, een pamper beleid heeft nog nergens tot een structurele oplossing geleid. Hoeveel mensen zijn er hier niet die het pamper beleid van de Belgische regering ter discussie stellen, dat men beter zou inzetten op een activeringsbeleid ipv iedereen te pamperen? Waarom zouden we dan een pamper beleid promoten richting de Filipijnen? Ik heb geen enkel bezwaar tegen steun, maar dan toch liever steun welke een structurele oplossing biedt.

En er moet hier ook een groot onderscheid gemaakt worden tussen hoeveel er gestuurd kan worden wanneer zijn partner in de Filipijnen leeft en wanneer zijn partner in België is. Is een wereld van verschil!




.



westhoek

Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 14:21:48
Als iedereen nu eens zijn eigen rekening maak dan zijn we al een heel eind op de goeie weg.

Hoeveel de zender wenst op te sturen is een persoonlijke keuze en in functie van het budget en andere factoren, met hoeveel de ontvanger tevreden is hangt dan ook weer af van de ingesteldheid van de persoon in kwestie. Een ding weet ik zeker, een pamper beleid heeft nog nergens tot een structurele oplossing geleid. Hoeveel mensen zijn er hier niet die het pamper beleid van de Belgische regering ter discussie stellen, dat men beter zou inzetten op een activeringsbeleid ipv iedereen te pamperen? Waarom zouden we dan een pamper beleid promoten richting de Filipijnen? Ik heb geen enkel bezwaar tegen steun, maar dan toch liever steun welke een structurele oplossing biedt.

En er moet hier ook een groot onderscheid gemaakt worden tussen hoeveel er gestuurd kan worden wanneer zijn partner in de Filipijnen leeft en wanneer zijn partner in België is. Is een wereld van verschil!


Ja kijk, het staat je vrij uw leven op te bouwen zonder dat (in uw ogen) 'pamperbeleid. Als jij vindt dat dit nog nergens naartoe heeft geleid, kan ik je eens een boek aanraden geschiedenis. Niet zo lang geleden waren hier ook kinderen aan het werk, niet zo lang geleden was er armoede troef.
De steun welke Westerse landen hebben opgebouwd hebben WEL structureel iets opgelost ! Voorbeelden legio. De Scandinavische landen hebben nog een ergere 'pamperbeleid' en kijk ; ze zijn de rijkste landen op aarde. Hoe zou dat komen ?  :denk: :denk: :denk: