Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Phille

Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 14:40:02
Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 14:21:48
Als iedereen nu eens zijn eigen rekening maak dan zijn we al een heel eind op de goeie weg.

Hoeveel de zender wenst op te sturen is een persoonlijke keuze en in functie van het budget en andere factoren, met hoeveel de ontvanger tevreden is hangt dan ook weer af van de ingesteldheid van de persoon in kwestie. Een ding weet ik zeker, een pamper beleid heeft nog nergens tot een structurele oplossing geleid. Hoeveel mensen zijn er hier niet die het pamper beleid van de Belgische regering ter discussie stellen, dat men beter zou inzetten op een activeringsbeleid ipv iedereen te pamperen? Waarom zouden we dan een pamper beleid promoten richting de Filipijnen? Ik heb geen enkel bezwaar tegen steun, maar dan toch liever steun welke een structurele oplossing biedt.

En er moet hier ook een groot onderscheid gemaakt worden tussen hoeveel er gestuurd kan worden wanneer zijn partner in de Filipijnen leeft en wanneer zijn partner in België is. Is een wereld van verschil!


Ja kijk, het staat je vrij uw leven op te bouwen zonder dat (in uw ogen) 'pamperbeleid. Als jij vindt dat dit nog nergens naartoe heeft geleid, kan ik je eens een boek aanraden geschiedenis. Niet zo lang geleden waren hier ook kinderen aan het werk, niet zo lang geleden was er armoede troef.
De steun welke Westerse landen hebben opgebouwd hebben WEL structureel iets opgelost ! Voorbeelden legio. De Scandinavische landen hebben nog een ergere 'pamperbeleid' en kijk ; ze zijn de rijkste landen op aarde. Hoe zou dat komen ?  :denk: :denk: :denk:

Wat Scandinavische landen betreft: ik weet niet waar jij je informatie haalt, maar ik vermoed dat deze info onjuist is of volledig achterhaald. Noorwegen doet het zeer goed, omdat zij een grote hoeveelheid gas hebben; maar de andere Scandinavische landen die doen het toch heel wat minder. Lees het artikel 'De mythe van het Scandinavisch model' maar eens http://workforall.net/scandinavischeMythe.html.

Wat de rest van je pleidooi betreft, ja het klopt wat je zegt, de film Daens is daar een zeer goed voorbeeld van. Maar die tijden met de tijden van vandaag vergelijken is een vergelijking die serieus mank loopt. Dat was geen pamper beleid maar bescherming van de gewone mens; men moest nog wel degelijk werken om zijnen boterham te verdienen, maar dan wel in menswaardige omstandigheden. Dit is niet wat ik noem pamperen.

Wat de rest van de wereld betreft, als er dan zoveel voorbeelden zijn, dan zou ik het op prijs stellen dat je er dan ook enkele aanhaalt!

Het is al vaak aangekaart dat bijvoorbeeld voedselhulp in ontwikkelingslanden slechts een pleister op een houten been is en geen enkel toekomstperspectief voor die mensen biedt, tenzij wachten op een volgend voedselpakket onder de noemer toekomst perspectief valt.





xav

Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...

westhoek

#103
Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 15:33:36
Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 14:40:02
Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 14:21:48
Als iedereen nu eens zijn eigen rekening maak dan zijn we al een heel eind op de goeie weg.

Hoeveel de zender wenst op te sturen is een persoonlijke keuze en in functie van het budget en andere factoren, met hoeveel de ontvanger tevreden is hangt dan ook weer af van de ingesteldheid van de persoon in kwestie. Een ding weet ik zeker, een pamper beleid heeft nog nergens tot een structurele oplossing geleid. Hoeveel mensen zijn er hier niet die het pamper beleid van de Belgische regering ter discussie stellen, dat men beter zou inzetten op een activeringsbeleid ipv iedereen te pamperen? Waarom zouden we dan een pamper beleid promoten richting de Filipijnen? Ik heb geen enkel bezwaar tegen steun, maar dan toch liever steun welke een structurele oplossing biedt.

En er moet hier ook een groot onderscheid gemaakt worden tussen hoeveel er gestuurd kan worden wanneer zijn partner in de Filipijnen leeft en wanneer zijn partner in België is. Is een wereld van verschil!


Ja kijk, het staat je vrij uw leven op te bouwen zonder dat (in uw ogen) 'pamperbeleid. Als jij vindt dat dit nog nergens naartoe heeft geleid, kan ik je eens een boek aanraden geschiedenis. Niet zo lang geleden waren hier ook kinderen aan het werk, niet zo lang geleden was er armoede troef.
De steun welke Westerse landen hebben opgebouwd hebben WEL structureel iets opgelost ! Voorbeelden legio. De Scandinavische landen hebben nog een ergere 'pamperbeleid' en kijk ; ze zijn de rijkste landen op aarde. Hoe zou dat komen ?  :denk: :denk: :denk:

Wat Scandinavische landen betreft: ik weet niet waar jij je informatie haalt, maar ik vermoed dat deze info onjuist is of volledig achterhaald.

Vermoedens ?

CitaatNoorwegen doet het zeer goed, omdat zij een grote hoeveelheid gas hebben; maar de andere Scandinavische landen die doen het toch heel wat minder. Lees het artikel 'De mythe van het Scandinavisch model' maar eens http://workforall.net/scandinavischeMythe.html.

Wat de rest van je pleidooi betreft, ja het klopt wat je zegt, de film Daens is daar een zeer goed voorbeeld van.
Mijn info komt alvast niet van een filmpken (trouwens historisch niet helemaal correct)

CitaatMaar die tijden met de tijden van vandaag vergelijken is een vergelijking die serieus mank loopt. Dat was geen pamper beleid maar bescherming van de gewone mens; men moest nog wel degelijk werken om zijnen boterham te verdienen, maar dan wel in menswaardige omstandigheden. Dit is niet wat ik noem pamperen.

Wat de rest van de wereld betreft, als er dan zoveel voorbeelden zijn, dan zou ik het op prijs stellen dat je er dan ook enkele aanhaalt!

ok, de eerste wereld tegenover de tweede, derde en vierde wereld, toevallig is er je 'pamperbeleid' in die eerste, in de rest niet. Nog iets ? Wees blij dat je in die eerste woont, kan je lekker op verlof naar de Fils. Je kan ook naar rijkere landen gaan natuurlijk, maar of de vrouwtjes daar zo makkelijk te krijgen zijn,n betwijfel ik.

Ik heb alvast geen zand in de ogen en ik zeg het zoals het is.

CitaatHet is al vaak aangekaart dat bijvoorbeeld voedselhulp in ontwikkelingslanden slechts een pleister op een houten been is en geen enkel toekomstperspectief voor die mensen biedt, tenzij wachten op een volgend voedselpakket onder de noemer toekomst perspectief valt.

Is voedsel- en medische hulp een pamperbeleid ??????????????

westhoek

Citaat van: xav op zondag 11 december 2011, 15:53:57
Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...
http://www.easyexpat.com/nl/oslo/werk/werkloosheidsvoorzieningen.htm

xav

Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 16:03:53
Citaat van: xav op zondag 11 december 2011, 15:53:57
Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...
http://www.easyexpat.com/nl/oslo/werk/werkloosheidsvoorzieningen.htm

je kan me zoveel pagina's tonen dat je wil... kom eens terug als je met de mensen zelf gepraat hebt en je er zelf geweest bent, dat heeft een realistisch beeld...

maar dit gaat volledig  :offtopic:

Phille

Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 16:03:53
Citaat van: xav op zondag 11 december 2011, 15:53:57
Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...
http://www.easyexpat.com/nl/oslo/werk/werkloosheidsvoorzieningen.htm

Wel Koy, dit is geen pamper beleid ... voor dergelijk systeem teken ik onmiddellijk! Herinner je de discussies nog tijdens de lange regeringsonderhandelingen, zou nog vers in het geheugen moeten zitten; werkloosheidssteun beperken in de tijd.

Ik ben de grootste voorstander om de werkloosheidssteun te koppelen aan de jaren die men gewerkt heeft, als ook de steun in relatie te brengen van het laatste loon; maar dit alles dan beperkt in de tijd. In België kan men eindeloos lang van steun genieten en dat noem ik pamperen! Dat is mijn punt. Waar ik niet wil zeggen dat steun voor al wie door omstandigheden niet in de mogelijkheid is actief bij te dragen aan de maatschappij geen steun meer zouden mogen krijgen. Maar al wie gezond is, die zou men moeten activeren. Al wie door handicap, ziekte, werkongeval, of wat dan ook, die verdienen uiteraard onze steun. Maar dat is totaal iets anders dan pamperen.


koy

Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 16:18:34
Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 16:03:53
Citaat van: xav op zondag 11 december 2011, 15:53:57
Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...
http://www.easyexpat.com/nl/oslo/werk/werkloosheidsvoorzieningen.htm

Wel Koy, dit is geen pamper beleid ... voor dergelijk systeem teken ik onmiddellijk! Herinner je de discussies nog tijdens de lange regeringsonderhandelingen, zou nog vers in het geheugen moeten zitten; werkloosheidssteun beperken in de tijd.

Ik ben de grootste voorstander om de werkloosheidssteun te koppelen aan de jaren die men gewerkt heeft, als ook de steun in relatie te brengen van het laatste loon; maar dit alles dan beperkt in de tijd. In België kan men eindeloos lang van steun genieten en dat noem ik pamperen! Dat is mijn punt. Waar ik niet wil zeggen dat steun voor al wie door omstandigheden niet in de mogelijkheid is actief bij te dragen aan de maatschappij geen steun meer zouden mogen krijgen. Maar al wie gezond is, die zou men moeten activeren. Al wie door handicap, ziekte, werkongeval, of wat dan ook, die verdienen uiteraard onze steun. Maar dat is totaal iets anders dan pamperen.



Phille maat, je moet mij niet noemen, want ik heb dit niet geschreven...

Alle pogingen om  :ontopic: ten spijt.
leven en laten leven...

Phille

Citaat van: koy op zondag 11 december 2011, 22:03:39
Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 16:18:34
Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 16:03:53
Citaat van: xav op zondag 11 december 2011, 15:53:57
Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...
http://www.easyexpat.com/nl/oslo/werk/werkloosheidsvoorzieningen.htm

Wel Koy, dit is geen pamper beleid ... voor dergelijk systeem teken ik onmiddellijk! Herinner je de discussies nog tijdens de lange regeringsonderhandelingen, zou nog vers in het geheugen moeten zitten; werkloosheidssteun beperken in de tijd.

Ik ben de grootste voorstander om de werkloosheidssteun te koppelen aan de jaren die men gewerkt heeft, als ook de steun in relatie te brengen van het laatste loon; maar dit alles dan beperkt in de tijd. In België kan men eindeloos lang van steun genieten en dat noem ik pamperen! Dat is mijn punt. Waar ik niet wil zeggen dat steun voor al wie door omstandigheden niet in de mogelijkheid is actief bij te dragen aan de maatschappij geen steun meer zouden mogen krijgen. Maar al wie gezond is, die zou men moeten activeren. Al wie door handicap, ziekte, werkongeval, of wat dan ook, die verdienen uiteraard onze steun. Maar dat is totaal iets anders dan pamperen.



Phille maat, je moet mij niet noemen, want ik heb dit niet geschreven...

Alle pogingen om  :ontopic: ten spijt.

Oeps ... klein foutje! Waarom is het  :offtopic: Koy? Is het sturen van geld voor jou zo vanzelfsprekend en past het niet dat ik dat fenomeen in vraag stel?

Tinulang_Manok

ging dit topic niet over hoeveel je opstuurd en waarom?
Als je vindt dat ik teveel opstuur, prima, maar om daar nu volledig los op te gaan... het is niet jouw geld, ik werk daarvoor.
Amare et sapere vix deo conceditur