Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 12 december 2011, 02:01:04
ging dit topic niet over hoeveel je opstuurd en waarom?
Als je vindt dat ik teveel opstuur, prima, maar om daar nu volledig los op te gaan... het is niet jouw geld, ik werk daarvoor.

kijk  meer wil ik hier niet aan toevoegen  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Uiteraard is het ieders geld maar daar gaat het volgens mij ook niet om.

Wat is anders eigenlijk de reden waarom men wil weten wat n ander opstuurt?
Dat is immers de tekst van dit topic  en derhalve m.i. ook geheel ontopic

Ik kan me zo voorstellen dat er leden bij zijn die teveel opsturen gelijk stellen aan den kano die de big boy in de phils gaat uithangen en met valuta smijt. Het effect daarvan weten we ook allemaal. "een blanke heeft veel geld" ongeacht het inkomen van welke blanke dan ook,zijn we inmiddels allen gelijk voor de filipino,veelal door juist diegene die met valuta smijt. mede daardoor zit het internet vol met golddiggers uit de phils.

Voor diegene die dat dan niet hebben of niet willen geven, kunnen die dan het emailadres en telefoonnummers aan iedere filipino doorgeven zodat ze n bijdrage van die leden kunnen vragen?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

koy

Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 23:40:41
Citaat van: koy op zondag 11 december 2011, 22:03:39
Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 16:18:34
Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 16:03:53
Citaat van: xav op zondag 11 december 2011, 15:53:57
Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...
http://www.easyexpat.com/nl/oslo/werk/werkloosheidsvoorzieningen.htm

Wel Koy, dit is geen pamper beleid ... voor dergelijk systeem teken ik onmiddellijk! Herinner je de discussies nog tijdens de lange regeringsonderhandelingen, zou nog vers in het geheugen moeten zitten; werkloosheidssteun beperken in de tijd.

Ik ben de grootste voorstander om de werkloosheidssteun te koppelen aan de jaren die men gewerkt heeft, als ook de steun in relatie te brengen van het laatste loon; maar dit alles dan beperkt in de tijd. In België kan men eindeloos lang van steun genieten en dat noem ik pamperen! Dat is mijn punt. Waar ik niet wil zeggen dat steun voor al wie door omstandigheden niet in de mogelijkheid is actief bij te dragen aan de maatschappij geen steun meer zouden mogen krijgen. Maar al wie gezond is, die zou men moeten activeren. Al wie door handicap, ziekte, werkongeval, of wat dan ook, die verdienen uiteraard onze steun. Maar dat is totaal iets anders dan pamperen.



Phille maat, je moet mij niet noemen, want ik heb dit niet geschreven...

Alle pogingen om  :ontopic: ten spijt.

Oeps ... klein foutje! Waarom is het  :offtopic: Koy? Is het sturen van geld voor jou zo vanzelfsprekend en past het niet dat ik dat fenomeen in vraag stel?

Ik weet niet wat het "activeringsbeleid van de nieuwe regering", "gas in Noorwegen", "het Scandinavisch model" en de "film Daens" met dit topic te maken hebben en ik vraag je ook niet om het mij uit te leggen. Start er gerust wat mij betreft een nieuw topic voor op.

En om op je vraag te antwoorden, Nee vanzelfsprekend is het sturen van geld niet voor mij, maar hier gaat het erover ALS men geld stuurt HOEVEEL dat ongeveer is en wat de MOTIVATIE hiervoor is zodat andere leden zich hierin terug kunnen vinden en vergelijken. En da's volgens mij voldoende voor één topic (zoals anderen hier posten stay  :ontopic: please of start je eigen discussie op).

thx, koy.
leven en laten leven...

Phille

Citaat van: koy op maandag 12 december 2011, 09:00:49
Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 23:40:41
Citaat van: koy op zondag 11 december 2011, 22:03:39
Citaat van: Phille op zondag 11 december 2011, 16:18:34
Citaat van: westhoek op zondag 11 december 2011, 16:03:53
Citaat van: xav op zondag 11 december 2011, 15:53:57
Noorwegen, zoals gelijk welk ander land is goed als je geld hebt... eens werkloos ben je daar ook de pineut en beland je meestal op straat... heb het genoeg gezien in de vijf keer dat ik in Noorwegen was... als je met de plaatselijke bevolking praat weet je direct genoeg...
http://www.easyexpat.com/nl/oslo/werk/werkloosheidsvoorzieningen.htm

Wel Koy, dit is geen pamper beleid ... voor dergelijk systeem teken ik onmiddellijk! Herinner je de discussies nog tijdens de lange regeringsonderhandelingen, zou nog vers in het geheugen moeten zitten; werkloosheidssteun beperken in de tijd.

Ik ben de grootste voorstander om de werkloosheidssteun te koppelen aan de jaren die men gewerkt heeft, als ook de steun in relatie te brengen van het laatste loon; maar dit alles dan beperkt in de tijd. In België kan men eindeloos lang van steun genieten en dat noem ik pamperen! Dat is mijn punt. Waar ik niet wil zeggen dat steun voor al wie door omstandigheden niet in de mogelijkheid is actief bij te dragen aan de maatschappij geen steun meer zouden mogen krijgen. Maar al wie gezond is, die zou men moeten activeren. Al wie door handicap, ziekte, werkongeval, of wat dan ook, die verdienen uiteraard onze steun. Maar dat is totaal iets anders dan pamperen.



Phille maat, je moet mij niet noemen, want ik heb dit niet geschreven...

Alle pogingen om  :ontopic: ten spijt.

Oeps ... klein foutje! Waarom is het  :offtopic: Koy? Is het sturen van geld voor jou zo vanzelfsprekend en past het niet dat ik dat fenomeen in vraag stel?

Ik weet niet wat het "activeringsbeleid van de nieuwe regering", "gas in Noorwegen", "het Scandinavisch model" en de "film Daens" met dit topic te maken hebben en ik vraag je ook niet om het mij uit te leggen. Start er gerust wat mij betreft een nieuw topic voor op.

En om op je vraag te antwoorden, Nee vanzelfsprekend is het sturen van geld niet voor mij, maar hier gaat het erover ALS men geld stuurt HOEVEEL dat ongeveer is en wat de MOTIVATIE hiervoor is zodat andere leden zich hierin terug kunnen vinden en vergelijken. En da's volgens mij voldoende voor één topic (zoals anderen hier posten stay  :ontopic: please of start je eigen discussie op).

thx, koy.

Mij niet gelaten Koy, ik verwijs alleen maar naar de consequenties van geld sturen, niet meer niet minder dan dat. Rest mij nog de vraag waarom precies je die vraag stelt, waarom vind je het zo belangrijk om te weten hoeveel anderen sturen, ik kan me daar het één en het ander bij voorstellen, maar ik ga geen aannames maken.

Om binnen het topic te blijven en binnen het jargon van onze nieuwe regering, voor de ene zal 100,00 â,¬ per maand een vette vis zijn en voor de andere zijn het borrelnootjes. Deze vraagstelling zijn appelen met citroenen vergelijken. Om te antwoorden op je vraag, ik stuur alleen geld voor het schoolgeld van haar jongere broer, dit gebeurd twee keer per jaar en is voor de betaling van het schoolgeld. Dit is ongeveer 45.000,00 pesos (+/- 800 euro) per jaar (hoeveel). Waarom doe ik dat (motivatie), omdat een diploma het hem gemakkelijker zal maken werk te vinden in de toekomst.


Baliw-katok

#114
Citaat van: Phille op maandag 12 december 2011, 09:21:54
Om te antwoorden op je vraag, ik stuur alleen geld voor het schoolgeld van haar jongere broer, dit gebeurd twee keer per jaar en is voor de betaling van het schoolgeld. Dit is ongeveer 45.000,00 pesos (+/- 800 euro) per jaar (hoeveel). Waarom doe ik dat (motivatie), omdat een diploma het hem gemakkelijker zal maken werk te vinden in de toekomst.

Verstandige keuze Phille.   Zo heb ik het ook gedaan en het heeft de familie nog geen windeieren gelegd.     Ok, ik ben een pak  geld kwijt, maar ik heb wel enkele families  een toekomst gegeven.

In de 17 jaar dat ik gehuwd ben, heb ik enkel geld opgestuurd voor onderwijs en/of  "zekerheid"  op een inkomen.

Schoonzoon,  alle papieren/bijkomende kosten betaald bij zijn sollicitatie naar werk in het Midden Oosten.  Hij komt in februari 2012 voor het eerst terug uit Doha (Qatar) waar hij zijn contract van twee jaar heeft uitgedaan.  Inmiddels heeft hij al een volgende contract op zak en kan dus "rijkelijk" zijn vrouw (die barangay counselor is) en 4 kinderen onderhouden en laten studeren.

Schoonzus laten studeren voor onderwijzeres.  Ze heeft het geluk gehad amper na een half jaar aan de slag te kunnen en is nu vast benoemd.  Evenwel zit ze in een zéér ver afgelegen barangay (enkel met boot bereikbaar) en moet ze telkens inslapen voor 1 week alvorens man en kind te zien.  Om deze situatie wat te verbeteren volgt ze nu haar "Masteral" waardoor ze eventueel later dichter bij huis kan verhuizen of in de verre toekomst directrice worden.

Schoonzus laten studeren voor verpleegster (+boardexam) : zij heeft een 1 jarig contract gekregen bij de DSWD en dit wordt binnenkort verlengd. Ze is nog single en kan aldus een spaarpotje aanleggen ... want kuripot is ze wel :-)

Tenslotte nog het risico genomen om een schoonzus en haar man te helpen bij een handel (sari-sari + "groothandel").  Dacht dat komt nooit goed en ben mijn geld kwijt.  Nee hoor, dit koppeltje koopt olie, zout, eieren en suiker in grote verpakkingen, verdeelt het in "tingi-tingi" en met de motorfiets trekt mijn schoonzoon elke dag de bergen in om de kleine sari-sari winkeltjes te bevoorraden.  Ze hebben niet het meest luxueuze leven maar voorzien volledig in hun dagelijkse leven (met 3 kinderen) en dit toch al 7 jaar lang.  

Eerlijkheidshalve dien ik eraan toe te voegen dat ik nog een schoonbroer heb laten studeren die het na twee jaar volledig verknoeid heeft.  Zijn resultaten waren verre van goed en hij kon wel niet anders dan toegeven dat hij het verknald had aangezien zijn vriendin zwanger was  .... blah blah blah.  Geldkraan dicht en zijn kans verkeken.  Drie jaar heeft hij serieus afgezien om zijn gezin te onderhouden (inmiddels tweede kindje) maar aangezien zijn vrouw reeds begonnen was met haar opleiding onderwijzeres heb ik -nadat alle anderen waren afgestudeerd- hem nu een tweede kans gegeven.  Ttz ik betaal de laatste twee jaar opleiding voor zijn vrouw.  Inmiddels nog anderhalf jaar te gaan en maar hopen op een goede afloop.  Maar kijkende wat zijn broers en zussen bereikt hebben, denk ik dat hij zijn les wel heeft geleerd.  Zijn vrouw gaat op mijn kosten naar school en hij zorgt met hier en daar wat bijklussen dat hij zijn kinderen wat eten kan geven. 

Ik denk dat investeren in onderwijs de beste keuze is die gemaakt kan worden.  Zomaar geld sturen voor  hun dagelijks onderhoud is zinloos aangezien dit nooit of te nimmer stopt.  

westhoek

Citaat van: koy op maandag 12 december 2011, 09:00:49

En om op je vraag te antwoorden, Nee vanzelfsprekend is het sturen van geld niet voor mij, maar hier gaat het erover ALS men geld stuurt HOEVEEL dat ongeveer is en wat de MOTIVATIE hiervoor is zodat andere leden zich hierin terug kunnen vinden en vergelijken. En da's volgens mij voldoende voor één topic (zoals anderen hier posten stay  :ontopic: please of start je eigen discussie op).

thx, koy.
Maar wat is jouw motivatie eigenlijk ?

En ik heb alvast DE motivatie opgeschreven. De rest kan er wat rond de pot draaien, dat mogen ze, maar ik maak mezelf alvast geen blaasjes wijs hoor en aan chantage doe ik niet mee, daarom de breuk met de ex.
Ik wil wat helpen (= om ze bij mij te houden, anders zoekt ze het elders), maar genoeg is genoeg, dat ze het nu maar elders gaat zoeken.

koy

Citaat van: westhoek op maandag 12 december 2011, 10:26:45
Citaat van: koy op maandag 12 december 2011, 09:00:49

En om op je vraag te antwoorden, Nee vanzelfsprekend is het sturen van geld niet voor mij, maar hier gaat het erover ALS men geld stuurt HOEVEEL dat ongeveer is en wat de MOTIVATIE hiervoor is zodat andere leden zich hierin terug kunnen vinden en vergelijken. En da's volgens mij voldoende voor één topic (zoals anderen hier posten stay  :ontopic: please of start je eigen discussie op).

thx, koy.
Maar wat is jouw motivatie eigenlijk ?

En ik heb alvast DE motivatie opgeschreven. De rest kan er wat rond de pot draaien, dat mogen ze, maar ik maak mezelf alvast geen blaasjes wijs hoor en aan chantage doe ik niet mee, daarom de breuk met de ex.
Ik wil wat helpen (= om ze bij mij te houden, anders zoekt ze het elders), maar genoeg is genoeg, dat ze het nu maar elders gaat zoeken.

In plaatst van domweg te vragen wat mijn motivatie is, zou je beter eerst scrollen naar de eerste post, vermits ik dit topic opstartte en daar kan je de bedragen en de motivatie hieromtrent lezen.
leven en laten leven...

koy

#117
Citaat

Rest mij nog de vraag waarom precies je die vraag stelt, waarom vind je het zo belangrijk om te weten hoeveel anderen sturen, ik kan me daar het één en het ander bij voorstellen, maar ik ga geen aannames maken.


Wat wil je hiermee nu weeral insinueren? en wat kan je je er bij voorstellen? Phille als je A zegt wees dan een man en zeg ook B, of hou je kop!

Ik wou enkel het topic opstarten om mensen de kans te geven om te vergelijken wat de één opstuurt tov wat de andere opstuurt en wat hiervoor de motivatie zou kunnen zijn, niet meer niet minder.
leven en laten leven...

westhoek

Citaat van: koy op maandag 12 december 2011, 12:48:02
Citaat van: westhoek op maandag 12 december 2011, 10:26:45
Citaat van: koy op maandag 12 december 2011, 09:00:49

En om op je vraag te antwoorden, Nee vanzelfsprekend is het sturen van geld niet voor mij, maar hier gaat het erover ALS men geld stuurt HOEVEEL dat ongeveer is en wat de MOTIVATIE hiervoor is zodat andere leden zich hierin terug kunnen vinden en vergelijken. En da's volgens mij voldoende voor één topic (zoals anderen hier posten stay  :ontopic: please of start je eigen discussie op).

thx, koy.
Maar wat is jouw motivatie eigenlijk ?

En ik heb alvast DE motivatie opgeschreven. De rest kan er wat rond de pot draaien, dat mogen ze, maar ik maak mezelf alvast geen blaasjes wijs hoor en aan chantage doe ik niet mee, daarom de breuk met de ex.
Ik wil wat helpen (= om ze bij mij te houden, anders zoekt ze het elders), maar genoeg is genoeg, dat ze het nu maar elders gaat zoeken.

In plaatst van domweg te vragen wat mijn motivatie is, zou je beter eerst scrollen naar de eerste post, vermits ik dit topic opstartte en daar kan je de bedragen en de motivatie hieromtrent lezen.
Had ik gedaan, en ik lees nergens je 'motivatie'.

westhoek

#119
Citaat van: koy op maandag 12 december 2011, 12:54:35

Citaat

Rest mij nog de vraag waarom precies je die vraag stelt, waarom vind je het zo belangrijk om te weten hoeveel anderen sturen, ik kan me daar het één en het ander bij voorstellen, maar ik ga geen aannames maken.


Wat wil je hiermee nu weeral insinueren? en wat kan je je er bij voorstellen? Phille als je A zegt wees dan een man en zeg ook B, of hou je kop!

Ik wou enkel het topic opstarten om mensen de kans te geven om te vergelijken wat de één opstuurt tov wat de andere opstuurt en wat hiervoor de motivatie zou kunnen zijn, niet meer niet minder.

Kan je niet wat vriendelijker doen zeg ??