Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: Jongske op maandag 12 december 2011, 13:33:05
Bij het lezen van sommige reacties (een vrouw huren doe je in een bordeel) Kan ik mijn walging met moeite onderdrukken, ik beklaag dan ook de vrouw die het leven moet delen met zo een egoist.
Het verwonderd me dan ook geenszins dat zo iemand het dan moeten gaan zoeken zo ver mogelijk van zijn woonplaats waar ze de naivieteit van de vrouwen kunnen misbruiken,en dat wanneer deze vrouwen hun ogen dan opengaan ze het ergens anders gaan zoeken.
Ter informatie mijn vrouw hoeft hier niet te gaan werken om haar familie een menswaardig leven te geven.

Jongske  :vl:
Wees eens duidelijk, jouw vrouwtje is volbloed Vlaamse ?

westhoek

Citaat van: Jongske op vrijdag  9 december 2011, 17:44:31
Wij geven 12000 peso/maand daarbovenop de rijstoogst van ongeveer 6000 m² rijstveld is ~ 1000 Kg netto.
Soms nog een extra voor verjaardag of dergelijke.
Als tegenprestatie onderhoud van huis, zwembad en dergelijke, en ook de studie-kosten van een nichtje.
We blijven graag mens onder de mensen.

Jongske  :vl:

Bij mij moest ze geen 'tegenprestatie' doen,..... en stak ik de familie hun ogen niet uit met 'huis en zwembad'.
Ter info, mijn bijdragen bedroegen meer dan 200 euro,...

Rich

Citaat van: westhoek op maandag 12 december 2011, 13:47:19
Citaat van: Jongske op vrijdag  9 december 2011, 17:44:31
Wij geven 12000 peso/maand daarbovenop de rijstoogst van ongeveer 6000 m² rijstveld is ~ 1000 Kg netto.
Soms nog een extra voor verjaardag of dergelijke.
Als tegenprestatie onderhoud van huis, zwembad en dergelijke, en ook de studie-kosten van een nichtje.
We blijven graag mens onder de mensen.

Jongske  :vl:

Bij mij moest ze geen 'tegenprestatie' doen,..... en stak ik de familie hun ogen niet uit met 'huis en zwembad'.


Waar slaat dat nou in Godsnaam op?  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

callebaut

#133
Citaat
Bij mij moest ze geen 'tegenprestatie' doen,..... en stak ik de familie hun ogen niet uit met 'huis en zwembad'.
Ter info, mijn bijdragen bedroegen meer dan 200 euro,...


Ter tittel van inlichting ... de familie woont en maakt gebruik  van het huis met zwembad ...daarom zijn quote : wij blijven graag mens onder de mensen  :thumb: :thumb:

Jan69

Mocht ik ex-mijnwerker zijn met al 20 jaar een vast inkomen zonder te moeten werken of Europees ambtenaar, dan zou me het geven van geld ook niet zo moeilijk liggen. Maar als 42-jarige is er geen garantie dat ik nog werk zal hebben de komende 20 jaar. Als je alles weggeeft en je verliest je werk, dan zal je jongere vrouw het ook wel afbollen als je geld op is.

Niets is zo vervangbaar als een man.

westhoek

Citaat van: Jan69 op maandag 12 december 2011, 14:15:20
Mocht ik ex-mijnwerker zijn met al 20 jaar een vast inkomen zonder te moeten werken of Europees ambtenaar, dan zou me het geven van geld ook niet zo moeilijk liggen. Maar als 42-jarige is er geen garantie dat ik nog werk zal hebben de komende 20 jaar. Als je alles weggeeft en je verliest je werk, dan zal je jongere vrouw het ook wel afbollen als je geld op is.

Niets is zo vervangbaar als een man.

Voila,...sommigen zien dit niet helder in, en zullen het aan der lijve -vroeg of laat- ondervinden.

It is the money, honey, niets meer of minder dan dat.

westhoek

#136
Citaat van: callebaut op maandag 12 december 2011, 14:12:37

Citaat
Bij mij moest ze geen 'tegenprestatie' doen,..... en stak ik de familie hun ogen niet uit met 'huis en zwembad'.
Ter info, mijn bijdragen bedroegen meer dan 200 euro,...


Ter tittel van inlichting ... de familie woont en maakt gebruik  van het huis met zwembad ...daarom zijn quote : wij blijven graag mens onder de mensen  :thumb: :thumb:
Jaja, ik begrijp het wel hoor. Je zal ze er nooit buiten krijgen.

xav

wat ik niet begrijp westhoek... als je echt zo'n hekel hebt aan het land en de "cultuur"... wat zoek je er dan eigenlijk...?

Tinulang_Manok

Wellicht ten overvloede omdat het volgens mij toch tegen dovemansoren gericht is, maar waarom stuur ik nast geld voor opleidingen (waarvan het nut denk ik evident is) ook geld voor lopende zaken (zoals eten en dergelijke).

Dat is omdat ik mijn asawa eens gevraagd heb wat er gebeurd zou zijn met het gezin als haar zus NIET met een Noor getrouwd was en er dus geen geld gestuurd zou zijn.

Ten eerste zouden geen van de kinderen een opleiding hebben gevolgd, en ik vind het zelf best wel tof dat ze toch onderlegd is en fatsoenlijk engels kan.

Ten tweede zou waarschijnlijk het hele gezin het pad hebben gevolgd van de oudste broer en in Cebu zijn aanbeland in een squatters area waar met gescharrel te weinig geld bij elkaar bij elkaar geharkt wordt. Dit komt er dus in de praktijk op neer dat de kinderen opgroeien in een ongezonde omgeving, met te weinig/eenzijdige voeding en met een zeer beperkte opleiding, vaak zullen ook zij dus eindigen ergens in de slums van Cebu (en daar zijn er genoeg van).

Op dit moment woont bijna iedereen in het dorp van herkomst, krijgt gezond te eten en volgt een redelijk tot goede opleiding. Als ik dan de keus heb om de familie van mijn vrouw wat te helpen, dan doe ik dat, het belangrijkst is dan opleiding, maar ook voeding is belangrijk aangezien het lastig leren is op een lege maag.

Ik geef nooit of te nimmer iets aan enige 'zielige mensen' actie aangezien ik geen zin heb te betalen voor de mercedes van de directeur van een 'hulp'organisatie, maar van het geld dat ik stuur zie ik, als ik in de filippijnen ben direct resultaat. De familie van mijn vrouw (die tenslotte ook mijn familie is geworden omdat ik met haar besloten heb te trouwen) is gezond, gaat naar school, en de meesten zijn hard aan het werk om iets te maken van hun leven.

Ik zie dus direct resultaat van hetgeen ik doe met mijn geld, en het is een resultaat dat mij en mijn vrouw aanstaat. Dat is wel eens anders als ik kijk naar het rente percentage van mijn spaarrekening.
Het is mijn keuze, ik weet dat het verkeerd kan gaan, maar zolang ik een resultaat zie dat mij aanstaat en ik heb de mogelijkheid om te helpen heb ik geen reden om anders te handelen.
Amare et sapere vix deo conceditur

Jan69

Citaat van: Jongske op maandag 12 december 2011, 13:33:05
Bij het lezen van sommige reacties (een vrouw huren doe je in een bordeel) Kan ik mijn walging met moeite onderdrukken, ik beklaag dan ook de vrouw die het leven moet delen met zo een egoist.
Het verwonderd me dan ook geenszins dat zo iemand het dan moeten gaan zoeken zo ver mogelijk van zijn woonplaats waar ze de naivieteit van de vrouwen kunnen misbruiken,en dat wanneer deze vrouwen hun ogen dan opengaan ze het ergens anders gaan zoeken.
Ter informatie mijn vrouw hoeft hier niet te gaan werken om haar familie een menswaardig leven te geven.

Jongske  :vl:

Als het gaat om 200â,¬ per maand, dan kan ze dat gemakkelijk gaan verdienen in een strijkateljee bijvoorbeeld. Wat gaat je vrouw anders gans de dag doen in Belgie (als er geen kinderen zijn of ze gaan naar school)?
Jij zit blijkbaar in de Filippijnen en dan is het toch anders dan als ze in Belgie is.

Er is een verschil tussen een egoist en een realist.