Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

boldy

eigenlijk kan je het beste niks zeggen over hoeveel of wat je geeft/stuurt want ze lopen tog altijd te zeiken dat het teveel of te weinig . iedereen moet zelf weten wat ie geeft/stuurt en daar moet niemand zijn eigen mee te bemoeien  :atyourservice:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

westhoek

Citaat van: xav op maandag 12 december 2011, 15:13:20
wat ik niet begrijp westhoek... als je echt zo'n hekel hebt aan het land en de "cultuur"... wat zoek je er dan eigenlijk...?
Waar heb ik dat geschreven ? Echt marginaals. Als je niet om een normale manier kunt discussiëren, lees dan anderen zijn berichten ipv de mijne.


Tinulang_Manok

Citaat van: boldy op maandag 12 december 2011, 17:47:34
eigenlijk kan je het beste niks zeggen over hoeveel of wat je geeft/stuurt want ze lopen tog altijd te zeiken dat het teveel of te weinig . iedereen moet zelf weten wat ie geeft/stuurt en daar moet niemand zijn eigen mee te bemoeien  :atyourservice:
:thumb:
Amare et sapere vix deo conceditur

Baliw-katok

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 12 december 2011, 16:35:52
Ik zie dus direct resultaat van hetgeen ik doe met mijn geld, en het is een resultaat dat mij en mijn vrouw aanstaat. Dat is wel eens anders als ik kijk naar het rente percentage van mijn spaarrekening.
Het is mijn keuze, ik weet dat het verkeerd kan gaan, maar zolang ik een resultaat zie dat mij aanstaat en ik heb de mogelijkheid om te helpen heb ik geen reden om anders te handelen.

:thumb:  wijze woorden ... (en dat van een gekookt kieken  :lachen: )

:thumb: :thumb: :thumb:

xav

Citaat van: westhoek op maandag 12 december 2011, 17:56:18
lees dan anderen zijn berichten ipv de mijne.



zal ik met veel plezier doen  :thumb:

want als dat een discussie is voor jou... amaai  :lachen:

opinie

Hoeveel er gestuurd wordt indien er gestuurd wordt, is volgens mij onderworpen aan enkele aandachtspunten.

  • Is het echt nodig of is het een eenvoudige manier van verdienen?
  • Is het net als het droppen van voedselpaketten of structureel?
  • Staat of valt de relatie met de steun?
  • Wordt het in dank aangenomen of als vanzelfsprekend gezien?
  • Heeft men een gezin?
  • Hoe wijd en zijd is de verwantschap?
  • Wat is het gezinsinkomen?

Er zijn nog wel meer te bedenken maar de voornaamste zullen wel tussen zitten.

  • De ouders hebben beide een goede job maar extra geld voor de show versus met moeite rond komen.
  • Het beste voorbeeld is een opleiding maar dan moet die persoon ook een bijdrage doen voor de rest van broers/zussen eens men een job heeft. Dat wordt vaak "vergeten".
  • Als de relatie rechtevenredig is met het bedrag dan zal men hetzij geplukt, hetzij alleen eindigen.
  • Niet de eerste die zo welkom is als het vijfde wiel aan een wagen desondanks zijn bijdragen.
    Daar verwijst het "pamperen" naar. Als men zomaar geld krijgt zonder een greintje inspanning dan heeft men ook geen respect voor de gever. Dit geldt voor  :smiley-philippines: en  :eu:
  • Een eigen gezin is een apart gegeven. Ook daar ken ik voorbeelden van. :jajaja: Hij betaalt alles: huis, stroom, gas, school voor hun kinderen, eten, ... Zij houdt haar inkomen voor haar en haar familie.  :denk:
  • Men moet realistisch blijven, men kan niet de hele wereld veranderen.
  • Het inkomen is wel het belangrijkste punt. Ook afbetalingen, huur, ...
    Ook niet uit oog verliezen dat indien de partner een goede job met dito inkomen wil, men van de meeste werkgevers niet jaarlijks drie maanden vrij krijgt.

Ook mag men niet de fout maken om te rekenen met wat men kan met dat geld in de  :eu: , reken wat het waard is in de  :smiley-philippines: . Ook als de rechtschapen ontvanger niet bij machte is om het geld te beheren (plots is het huis een daklozenhotel) loopt het verkeerd af.

Bijdragen, omdat de anderen het ook doen, is dwaas. Weloverwogen handelen en desnoods er nog eens goed over nadenken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Digos


Nou ja......heel wat voer, hier gaat Westhoek nog wel effe mee bezig zijn.


Maar voor de rest niks verkeerd mee en wel eens iets om heel goed over na te denken.
LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

Citaat van: opinie op maandag 12 december 2011, 23:51:00
Hoeveel er gestuurd wordt indien er gestuurd wordt, is volgens mij onderworpen aan enkele aandachtspunten.

  • Is het echt nodig of is het een eenvoudige manier van verdienen?
  • Is het net als het droppen van voedselpaketten of structureel?
  • Staat of valt de relatie met de steun?
  • Wordt het in dank aangenomen of als vanzelfsprekend gezien?
  • Heeft men een gezin?
  • Hoe wijd en zijd is de verwantschap?
  • Wat is het gezinsinkomen?

Er zijn nog wel meer te bedenken maar de voornaamste zullen wel tussen zitten.

  • De ouders hebben beide een goede job maar extra geld voor de show versus met moeite rond komen.
  • Het beste voorbeeld is een opleiding maar dan moet die persoon ook een bijdrage doen voor de rest van broers/zussen eens men een job heeft. Dat wordt vaak "vergeten".
  • Als de relatie rechtevenredig is met het bedrag dan zal men hetzij geplukt, hetzij alleen eindigen.
  • Niet de eerste die zo welkom is als het vijfde wiel aan een wagen desondanks zijn bijdragen.
    Daar verwijst het "pamperen" naar. Als men zomaar geld krijgt zonder een greintje inspanning dan heeft men ook geen respect voor de gever. Dit geldt voor  :smiley-philippines: en  :eu:
  • Een eigen gezin is een apart gegeven. Ook daar ken ik voorbeelden van. :jajaja: Hij betaalt alles: huis, stroom, gas, school voor hun kinderen, eten, ... Zij houdt haar inkomen voor haar en haar familie.  :denk:
  • Men moet realistisch blijven, men kan niet de hele wereld veranderen.
  • Het inkomen is wel het belangrijkste punt. Ook afbetalingen, huur, ...
    Ook niet uit oog verliezen dat indien de partner een goede job met dito inkomen wil, men van de meeste werkgevers niet jaarlijks drie maanden vrij krijgt.

Ook mag men niet de fout maken om te rekenen met wat men kan met dat geld in de  :eu: , reken wat het waard is in de  :smiley-philippines: . Ook als de rechtschapen ontvanger niet bij machte is om het geld te beheren (plots is het huis een daklozenhotel) loopt het verkeerd af.

Bijdragen, omdat de anderen het ook doen, is dwaas. Weloverwogen handelen en desnoods er nog eens goed over nadenken.

:thumb:

westhoek

Citaat van: xav op maandag 12 december 2011, 18:13:57
Citaat van: westhoek op maandag 12 december 2011, 17:56:18
lees dan anderen zijn berichten ipv de mijne.



zal ik met veel plezier doen  :thumb:

want als dat een discussie is voor jou... amaai  :lachen:
Ja klopt, moeilijk voor mij ook hoor,.... als men al het woord 'motivatie' niet kent.
Ik kan niemand verwijten dat ze geen hogere studies hebben gedaan natuurlijk, dat merk ik wel.

westhoek

Citaat van: Digos op dinsdag 13 december 2011, 00:09:18

Nou ja......heel wat voer, hier gaat Westhoek nog wel effe mee bezig zijn.


Maar voor de rest niks verkeerd mee en wel eens iets om heel goed over na te denken.

Probeer jij het eerst eens te begrijpen, maar ik vrees het ergste.
Op de man spelen daarentegen,....

Einde 'discussie', ik moet mijn werkvolk gaan controleren.