Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

boldy

1500 euro is nog veel te weinig man minstens 1800 heb je nodig om in de filistijnen te wonen  :lachen:  het leven daar is natuurlijk niet veel goedkoper dan hier en hier verdienen de meeste mensen natuurlijk ook meer dan 1500 pleurie . kom op a u b blijf ff in de realiteit leven er zijn hier meer mensen die minder dan 1500 euro verdienen dan erboven denk ik zo ,en die redden her hier ook .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Verschil zit ook in of men werkt of enkel renteniert. Hobbies heeft  etc.
Als je de hele dagen niks te doen hebt zoek je al gauw vertier en dat kost meer. Ledigheid is immers den duivels oorkussen.

Met â,¬ 1000 heb je een normaal bestaan hier die in verhouding tot het te besteden bedrag je meer te veroorloven geeft in de  :smiley-philippines: dan in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

#162
Citaat van: xav op zaterdag 10 december 2011, 23:43:44
Citaat van: Jan69 op zaterdag 10 december 2011, 23:34:17




ik weet maar 1 ding... wanneer de vrouwen hier aankomen willen de meeste toch werken... hun eigen brood verdienen... om hun familie te helpen (onderhouden)

Juist: HUN familie. Niet eens hun eigen gezin. Dat is voor de man. De meeste Filipina's werken graag, lui zijn ze niet. Meer dan 50 uur per week ook voor vrouwen die al 60 zijn. En mooi alles opsturen !! Lichamelijk zijn ze in EU, maar geestelijk, emotioneel enz. zijn ze in de PH bij hun familie.
Natuurlijk niet allemaal, maar ik ken er EChT tientallen in EU die zo zijn.

Sommigen hebben dan nog geluk. Ik ken er die op die manier 20 familieleden hebben laten studeren, een internetcafee ge-opend (is fout afgelopen) enz. De meesten die gestudeerd hebben zijn min of meer goed tercht gekomen.

In de PH noemt men ze wel ooit de helden van de PH. Maar ik zie het meer als gebrainwashede slachtoffers.

Ik heb Viola ook eerst moeten detoxineren van dat gif, en daarna opnieuw ge-hersenspoeld zodatr ze nu alleen nog geld geeft aan mij, voor mijn motrors en auto en alles wat daarbij komt kijken. nIs ook duur. Treffens, barbecue avonden, te hard rijden proces verbaal.

Voorheen gaven wij vast 75 euro (4500 peso). voor een 6 jarig jongetje. Nou, dat was te weinig zeiden de brutalerikken. Ook moesten we daar boven op nog geld geven voor een studie pot voor de jongen  (kunnen zij daaruit goed vreten en feesten). Toen was ons antwoord: 4500 peso niet goed, dan krijg je niks meer. Al een paar jaren zo.Iedere mogelijke (vieze) truc om geld van ons te lenen en krijgen hebben we langs zien komen. De laatste: svp geld voor het samen leggen van de beenderen van de ouders in een graf. Natuurlijk mogen wij dat alleen betalen. Dat is namelijk makkelijker rekenen. Gewoon ale kosten plus 100 % oplichting. NU, Viola betaalde het. Nu komt ie mensen: 3 weken later weer hetzelfde verzoek. Ons antwoord: maar dat hebben we toch 3 weken geleden al betaald. Wat hebben jullie met dat geld gedaan. Antwoord: het gaat niet om ons, het gaat om onze ouders. De vieszakken. Ik heb overwogen een bevriende advocate te vragen en te betalen om die het leven zuur te maken met allerlei beschuldigingen. had daar wel 10 K voor over. Maar Viola wil het niet, die zegt dat ze zo maar verrekken. Dat mogen ze dan letterlijk: al liggen ze op sterven krijgen ze nog niks meer. Hadden ze maar van het van ons gestolen (want zo ervaar ik dat) geld iets opzij moeten leggen.

:evil: :floet:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

josv

Citaat van: Baron op zaterdag  7 januari 2012, 08:03:19
al liggen ze op sterven krijgen ze nog niks meer. Hadden ze maar van het van ons gestolen (want zo ervaar ik dat) geld iets opzij moeten leggen.

:evil: :floet:

Goeie kerstgedachte  :lachen: Maar je hebt wel gelijk. Nene is ook al ontsmet van dat virus. Wij betaalde alles (vrijwillig) om Oma een behoorlijke graf te geven, maar dat stelletje lapzwansen van werkeloze, zuipende, kindertjesmakende familie-leden vond het nodig  om een soort "salaris" te vragen om het graf te maken ( flinke betonplaat, dakje erboven, lik verf... ). Sindsdien zijn de familie-relaties aan die zijde aardig bekoeld.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

balikbayan

Gewoon niet de balans verstoren die er al jaren heerst, eenieder zijn eigen problemen op laten lossen.

Wij sturen 1x per 2 maanden 150 euro voor moeders en dat is het de rest moet maar zorgen voor zichzelf dat deden ze voorheen ook.

Het is net als het leerproces van mijn zoon die is 6 jaar. Hij mag heel veel van mij ook al weet ik van te voren oh jee dat gaat niet goed. Als het dan fout gaat zeg ik en ? Hoe ga je dat oplossen ?

Als je hun problemen oplost komen er steeds meer problemen

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Inderdaad, hoe makkelojker ze het krijgen hoe vaker dat ze komen.

Wijgaven de (oude) moeder ook vast maandelijks een be4drag waar ze naast haar leraressen pensioentje fijn van kon leven. Dat er dan automatisch ook naar die anderen gaat daar doe je toch niks aan. Zo zijn moeders. Kadootje voor de kinderen en kleinkinderen, wat lekkers in huis. Maar in ieder geval had ze het zelf dus ook goed.


:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

spo0n

Citaat van: Amice op vrijdag  6 januari 2012, 18:11:26
Verschil zit ook in of men werkt of enkel renteniert. Hobbies heeft  etc.
Als je de hele dagen niks te doen hebt zoek je al gauw vertier en dat kost meer. Ledigheid is immers den duivels oorkussen.

Met â,¬ 1000 heb je een normaal bestaan hier die in verhouding tot het te besteden bedrag je meer te veroorloven geeft in de  :smiley-philippines: dan in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley:

Vind je â,¬1000 niet wat weinig om de eindjes aan elkaar te knopen?
Zeker als alleenstaande, huur, wagen, electriciteit, water, belastingen...
Met â,¬1000 ga je niet ver komen en zeker geen normaal leven leiden hoor!

Amice

Citaat van: spo0n op zaterdag  7 januari 2012, 20:16:15
Citaat van: Amice op vrijdag  6 januari 2012, 18:11:26
Verschil zit ook in of men werkt of enkel renteniert. Hobbies heeft  etc.
Als je de hele dagen niks te doen hebt zoek je al gauw vertier en dat kost meer. Ledigheid is immers den duivels oorkussen.

Met â,¬ 1000 heb je een normaal bestaan hier die in verhouding tot het te besteden bedrag je meer te veroorloven geeft in de  :smiley-philippines: dan in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley:

Vind je â,¬1000 niet wat weinig om de eindjes aan elkaar te knopen?
Zeker als alleenstaande, huur, wagen, electriciteit, water, belastingen...
Met â,¬1000 ga je niet ver komen en zeker geen normaal leven leiden hoor!

Nou vertel jij de nederlandse regering dan maar eens dat de AOW omhoog moet, want die is wel mooi â,¬1042 per maand Bruto zelfs dacht ik.
Daarnaast is het minimum bijstands  bedrag voor alleenstaande ca. â,¬ 700, dus dan schort er toch echt iets aan het minimum bestaans criteria van de overheden in europa.

Maar ik had het er dan ook over dat je met dat bedrag een normaal leven kon leiden in de Filippijnen. Desalniettemin zou ik ze de kost niet willen geven die voor dat bedrag dienen rond te komen in Nederland en al helemaal niet in Europa.
Je mag dus maar hopen dat je je baan niet verliest, anders ben je mooi in de aap gelogeerd.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

spo0n

Citaat van: Amice op zaterdag  7 januari 2012, 22:30:46
Citaat van: spo0n op zaterdag  7 januari 2012, 20:16:15
Citaat van: Amice op vrijdag  6 januari 2012, 18:11:26
Verschil zit ook in of men werkt of enkel renteniert. Hobbies heeft  etc.
Als je de hele dagen niks te doen hebt zoek je al gauw vertier en dat kost meer. Ledigheid is immers den duivels oorkussen.

Met â,¬ 1000 heb je een normaal bestaan hier die in verhouding tot het te besteden bedrag je meer te veroorloven geeft in de  :smiley-philippines: dan in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley:

Vind je â,¬1000 niet wat weinig om de eindjes aan elkaar te knopen?
Zeker als alleenstaande, huur, wagen, electriciteit, water, belastingen...
Met â,¬1000 ga je niet ver komen en zeker geen normaal leven leiden hoor!

Nou vertel jij de nederlandse regering dan maar eens dat de AOW omhoog moet, want die is wel mooi â,¬1042 per maand Bruto zelfs dacht ik.
Daarnaast is het minimum bijstands  bedrag voor alleenstaande ca. â,¬ 700, dus dan schort er toch echt iets aan het minimum bestaans criteria van de overheden in europa.

Maar ik had het er dan ook over dat je met dat bedrag een normaal leven kon leiden in de Filippijnen. Desalniettemin zou ik ze de kost niet willen geven die voor dat bedrag dienen rond te komen in Nederland en al helemaal niet in Europa.
Je mag dus maar hopen dat je je baan niet verliest, anders ben je mooi in de aap gelogeerd.



Een nieuwe job zoieken mss?
Jij zei dat â,¬1000 een mooi bedrag was om hier rond te komen, niet dus.
En als je je werk verliest zit je idd vies in de miserie :( Het gaat er niet beter op worden, integendeel zelfs...

Aan de andere kant is de bedoeling van dat lage bedrag ook om de mensen aan te zetten om werk te zoeken.
Als zonder te werken men evenveel zouden verdienen als wij werkende mensen, tja... wie wil er dan nog gaan werken?

Digos


Die 1000â,¬ die amice aangaf telt wel voor de phils hé.

Met dat bedrag kom je goed rond in de  :smiley-philippines: als je niet alle dagen in het cafe hangt of op restaurant zit met een dikke 4X4 onder je gat.

LIVE ONCE - LIVE IT