Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Idd als het moet kan er ineens veel meer  :lachen:

Ik heb dat / soort hutje eens zien staan op weg naar Twin Lakes gratis aircon

Misschien een optie voor sommigen die gekort gaan worden op hun pensioen  :weetikniet:

xav

Citaat van: bananacreek op dinsdag 10 januari 2012, 16:47:56
De woning van een AOW'er.................. :thumb: :thumb:

Als het moet dan kan het............ :jajaja: :jajaja: :jajaja:



maar het uitzicht is onbetaalbaar  :thumb:

Phille

Citaat van: balikbayan op dinsdag 10 januari 2012, 08:19:46
Geld ook voor mij Phille, is pas over een jaar of wat aan de orde en ons huis daar ach het werkt prima allemaal.

Het kan wat meer afwerking en kleur gebruiken een verfje doet wonderen en zo nog wat kleine dingetjes.

Tot die tijd vind ik het genoeg en is de bunker (muur is 30cm beton) afdoende.

Plus ik heb een zoon !

Ik zou niet weten waarom ik een klein fortuin in de PH zou investeren als mijn zoon het niet erft of er gaat wonen.

Wat daar is blijft daar en wat hier is blijft hier en dan vind ik dit wel genoeg om later achter te laten.

Mocht ik extra geld nodig hebben er komen elke dag een 1500 scholieren voor mijn deuren langs om naar highschool te gaan.

Ps. het is helemaal niet denigrerend om te zeggen dat jij er niet zou willen wonen.

Dat snap ik, ik woon hier ook wat luxer  :biggrinn:

Ieder zijn situatie is uniek en iedereen moet maar zijn eigen rekening maken. Dus ik heb alle begrip voor jou situatie als je maar gelukkig zijt  :happy: :happy:

Wat ik schreef is vanuit mijn eigen beleving en projectie naar hoe ik het zou willen mocht ik ginds gaan wonen; tegen dat ik op pensioen ga, wat niet voor morgen is; dan ben ik niet bepaald van plan om een gans leven gewerkt te hebben om dan in de Filipijnen in armoe te gaan leven  :neeneenee: dan wil ik van mijn verdiend pensioen met volle teugen genieten en mijn huidige levensstandaard gewoon verder zetten, en ruil ik dus graag het koude weertje hier in voor het warme weertje in de Phils. Blijkt mijn budget niet toereikend genoeg te zijn om te leven zoals ik wil, dan blijf ik gewoon in dit koud landje.

Het kan ook de bedoeling niet zijn, zoals ik hier al wel eens lees, om gepromoveerd te worden tot de belangrijkste bron van inkomen voor de familie. Want ik ben van mening dat je één peso of Euro maar één keer kan uitgeven en dan geef ik dat uit aan mijn vrouw en mezelf. Klinkt dit egoïstisch  :weetikniet: waarschijnlijk wel; maar ik blijf consequent in mijn redenering; ik heb geen gans leven gewerkt om in armoede en miserie te gaan leven  :neeneenee: Als het naïef overkomt met te zeggen dat als ik in de Phils zou gaan wonen dat het dan is om van mijn oude dag te genieten dan is dat maar zo, als ginds gaan wonen zou dit betekenen dat ik moet inboeten op levenskwaliteit (in mijn perceptie) dan blijf ik ik België. Hoe mijn vrouw hier tegenover staat zal ik jullie laten weten als het zover is  :weetikniet: ...

:daag:


xav

der zijn nog landen genoeg waar het warm is phille... (ver weg van haar familie als dat uw probleem is)

Herbie

Citaat van: xav op dinsdag 10 januari 2012, 20:02:48
der zijn nog landen genoeg waar het warm is phille... (ver weg van haar familie als dat uw probleem is)

Ja Thailand is er heel goed om te wonen, en het eten ook veel beter.
Mijn vriendin altijd maar zagen om terug te gaan naar Thailand. Ze vond
het eten daar zo lekker. En ben je lekker ver weg van de familie.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Phille

Citaat van: xav op dinsdag 10 januari 2012, 20:02:48
der zijn nog landen genoeg waar het warm is phille... (ver weg van haar familie als dat uw probleem is)

Ge moet mijn woorden nu niet verdraaien; iedereen recht op zijn eigen mening; als jij het fijn vind wanneer je later in de Phils je oude dag wilt doorbrengen en je moet inbinden om de familie te onderhouden dan is dat jou keuze en heb ik daar respect voor. Voor sommige is dat allemaal vanzelfsprekend, wel voor mij is het dat niet! Ik zal wel nen asociale tip zijn zekers!  :jajaja:




xav

verdraai ik uw woorden...?

wat ik lees is dat je geen verantwoordelijkheid voor haar familie wil afleggen, zodat je geen enkele cent van jou zuurverdiende centjes verliest... ok, is uw beslissing...

ik zeg gewoon dat de phils niet uw enige optie is als je in een warm land wil wonen... benidorm is er ook nog altijd natuurlijk...

Phille

Citaat van: xav op dinsdag 10 januari 2012, 20:23:48
verdraai ik uw woorden...?

wat ik lees is dat je geen verantwoordelijkheid voor haar familie wil afleggen, zodat je geen enkele cent van jou zuurverdiende centjes verliest... ok, is uw beslissing...


Ook dit is mijn woorden verdraaien ... maar OK, werk jij maar lekker hard je hele leven en spendeer dan je zuurverdiende aan je schoonfamilie, om dan op een bepaald moment berooid op de stoep van de ambassade te staan  :crying1: want dan zal diezelfde familie je niet komen helpen (deze verhalen zijn hier in overvloed te lezen)!


Amice

Nou Phille, garantie tot op de stoep dat je van je pensioen kunt genieten in de levenskwaliteit die je nu gewend bent. tegen die tijd is alles wel dusdanig veranderd dat jij je visie zal moeten bijstellen vrees ik.

De babyboomers van weleer, dachten en denken nu ook van hun zuur verdiende geld te kunnen gaan pensioeneren, maar voorlopig wordt er enkel maar gekort, dienen pensioenfondsen verder te korten per 2013 en gaat de pensioenleeftijd omhoog.

Desalniettemin hoop ik met je mee dat het allemaal beter zal gaan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

spo0n

Ik denk toch wel dat 90% van de Filipina's verwachten dat er geld naar de ouders opgestuurd wordt hoor. Het draait er ginder allemaal omhezelfde, weg uit de armoede en sponsering.
Als je denkt dat een Filipina voor ons valt uit pure liefde of om wie we zijn, vergeet het maar. Het draait om wat we hebben en voor hun eigen er het voordeel uit te halen.

liefde kan er met de tijd komen, maar mensen die hun vriendin trouwen bij het eerste bezoek... Of filipina's die verwachten dat je hun dadelijk trouwt... hmmm, bedenkenswaardig...