Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Minderwaardige medicatie is iig onzin want men kan hier nagenoeg hetzelfde krijgen als in europa. Er zijn echter wel goedkopere generic medicijnen, maar die zijn niet per definitie minderwaardig maar niet aan n brand name onderhavig. Daarnaast is er nog steeds de medicijnensubsidie van de USA, die verschillende medicijnen goedkoop levert als ontwikkelingshulp.

Op zichzelf is daar niets verkeerd mee want hier kan men kiezen tussen de dure brand name voorgeschreven medicijnen(waar de dokter dan weer provisie over krijgt) of de goedkopere generic medicijnen.
In nederland heb je die keuze amper.

Daarnaast is er een enorm verschil tussen de prijzen onderling.
Vandaag even n lipid test gedaan.
Kosste in Manila dokters P2300
Net naast de deur daar in een diagnostic centre P700.

Ik kan me zo voorstellen waarom de ziektekosten in nederland zo de pan uitrijzen eerlijk gezegd.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 11 januari 2012, 09:18:45
Minderwaardige medicatie is iig onzin want men kan hier nagenoeg hetzelfde krijgen als in europa. Er zijn echter wel goedkopere generic medicijnen, maar die zijn niet per definitie minderwaardig maar niet aan n brand name onderhavig. Daarnaast is er nog steeds de medicijnensubsidie van de USA, die verschillende medicijnen goedkoop levert als ontwikkelingshulp.

Op zichzelf is daar niets verkeerd mee want hier kan men kiezen tussen de dure brand name voorgeschreven medicijnen(waar de dokter dan weer provisie over krijgt) of de goedkopere generic medicijnen.
In nederland heb je die keuze amper.

Daarnaast is er een enorm verschil tussen de prijzen onderling.
Vandaag even n lipid test gedaan.
Kosste in Manila dokters P2300
Net naast de deur daar in een diagnostic centre P700.

Ik kan me zo voorstellen waarom de ziektekosten in nederland zo de pan uitrijzen eerlijk gezegd.

Vandaag betaald voor Lipid en FBS


bananacreek

Citaat van: balikbayan op dinsdag 10 januari 2012, 17:34:29
Idd als het moet kan er ineens veel meer  :lachen:

Ik heb dat / soort hutje eens zien staan op weg naar Twin Lakes gratis aircon

Misschien een optie voor sommigen die gekort gaan worden op hun pensioen  :weetikniet:

Juist dat was de bedoeling als het helemaal fout gaat, maar deze bungalow staat in Sitio Kanghatap- Barangay Pal-Ew, Tanjay city en dan moet je wel in goede lichamelijke conditie blijven om daar te komen.....

Hier nog een paar andere opties en komen in redelijke prijs......... :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:



Prijs inclusief twee huishoudsters................







balikbayan

Je hoeft in ieder geval geen gras te maaien

Rich

Rich de Nederbelg.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

balikbayan

Maar ook daar geld is er water dan kun je een groententuin starten en zo mager en uitgehongerd zien ze er niet uit.

Het blijft natuurlijk wel een beetje het gezicht van armoede

Phille

Citaat van: balikbayan op woensdag 11 januari 2012, 14:44:58
Maar ook daar geld is er water dan kun je een groententuin starten en zo mager en uitgehongerd zien ze er niet uit.

Het blijft natuurlijk wel een beetje het gezicht van armoede

En het is niet overal kommer en kwel hoor, het is niet overal even armoedig.

Mijn vrouw is afkomstig van Balingasag, een dorp met een 50.000 inwoners en men is daar goed bezig!  :jajaja:

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,7801.msg54090.html#msg54090



Herbie

Citaat van: Phille op woensdag 11 januari 2012, 17:15:02
Citaat van: balikbayan op woensdag 11 januari 2012, 14:44:58
Maar ook daar geld is er water dan kun je een groententuin starten en zo mager en uitgehongerd zien ze er niet uit.

Het blijft natuurlijk wel een beetje het gezicht van armoede

En het is niet overal kommer en kwel hoor, het is niet overal even armoedig.

Mijn vrouw is afkomstig van Balingasag, een dorp met een 50.000 inwoners en men is daar goed bezig!  :jajaja:

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,7801.msg54090.html#msg54090




Phill een DORP met 50.000 inwoners  :ikkeniebegrijp: noem jij dat een dorp? wat noem jij dan een STAD :weetikniet:  :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Phille

Citaat van: Herbie op woensdag 11 januari 2012, 18:45:58
Citaat van: Phille op woensdag 11 januari 2012, 17:15:02
Citaat van: balikbayan op woensdag 11 januari 2012, 14:44:58
Maar ook daar geld is er water dan kun je een groententuin starten en zo mager en uitgehongerd zien ze er niet uit.

Het blijft natuurlijk wel een beetje het gezicht van armoede

En het is niet overal kommer en kwel hoor, het is niet overal even armoedig.

Mijn vrouw is afkomstig van Balingasag, een dorp met een 50.000 inwoners en men is daar goed bezig!  :jajaja:

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,7801.msg54090.html#msg54090


Phill een DORP met 50.000 inwoners  :ikkeniebegrijp: noem jij dat een dorp? wat noem jij dan een STAD :weetikniet:  :weetikniet:

In de Phils is dat een dorp Herbie  :jajaja: