Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Phille op woensdag 11 januari 2012, 19:00:07
Citaat van: Herbie op woensdag 11 januari 2012, 18:45:58
Citaat van: Phille op woensdag 11 januari 2012, 17:15:02
Citaat van: balikbayan op woensdag 11 januari 2012, 14:44:58
Maar ook daar geld is er water dan kun je een groententuin starten en zo mager en uitgehongerd zien ze er niet uit.

Het blijft natuurlijk wel een beetje het gezicht van armoede

En het is niet overal kommer en kwel hoor, het is niet overal even armoedig.

Mijn vrouw is afkomstig van Balingasag, een dorp met een 50.000 inwoners en men is daar goed bezig!  :jajaja:

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,7801.msg54090.html#msg54090


Phill een DORP met 50.000 inwoners  :ikkeniebegrijp: noem jij dat een dorp? wat noem jij dan een STAD :weetikniet:  :weetikniet:

In de Phils is dat een dorp Herbie  :jajaja:

Mijn vriendin noemt dat geen dorp hoor maar ja iedere filipina is de andere niet.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

spo0n

Citaat van: spo0n op dinsdag 10 januari 2012, 21:17:52
Ik denk persoonlijk ook dat als je daar gaat wonen je nooit dezelfde levenskwaliteit gaat hebben als hier.
Electriciteit die om de haverklap uitvalt, kraantjeswater wat niet te drinken valt. Als je kan beschikken over een fatsoenlijke waterleiding. Gsm netwerken die continue uitvallen. Heel dikwijls overstromingen. Minderwaardige medicatie heb ik me door een filipino laten vertellen....

Toch wel dingen om over na te denken hoor...

Het is niet voor niets een derde wereldland!

Het enige wat ik maar heb horen zeggen is van de medicatie.
De rest heb ik zelf ondervonden, ok locatie zal wel een bep. factor zijn. Ik was in samar en daar viel elke dag de stroom uit, is zelfs een dag geweest dat die 8 keer uitviel!
De waterleiding daar kon je geen waterleiding noemen want daar druppelde water uit.
Dom van mij om kraantjeswater te drinken, heb ik in quezon gedaan omdat mijn vriendin het bracht en ik nit wist dat het uit de kraan kwam. Nu ja, omdat het niet te drinken was vermoedde ik het. Heb het achteraf gevraagd en het kwam van de kraan. Uit beleefheid heb ik het glas uitgedronken wat dom was van me. Het water op hotel in Cebu was eveneens niet te drinken, had ook een vieze smaak en was gezuiverd water...
De coca-cola in samar was zelfs niet te drinken en een heel groot verschil met de coca-cola in Manila. Coke zero of light was zelfs niet te verkrijgen in Samar.
Bij al mijn chatmates die ik tot nogtoe gehad heb, heb ik veel problemen ondervonden met de kwaliteit van het gsm netwerk. Heel dikwijls niet te bereiken of de verbinding valt weg. Ook toen ik daar was en ik een simkaartje kocht had ik heel slecht netwerk, binnenlands en als ik naar huis toe belde.

Ik best geloven dat er rijkere streken zijn en waar de kwaliteit ok is, maar de meeste plaatsen niet hoor. Samar was een regelrechte ramp.
Het dichtsbijzijnde ziekenhuis was op een uur rijden!

Enfin, het was wel eens goed om het allemaal te ervaren. Da's al voor mijn part!
Stel je voor dat je door een slang gebeten wordt of je wordt aangereden... Verzorging komt te laat hoor, je bent er echt aan je lot overgelaten!

spo0n

Om op de vraag van de topic te antwoorden kan ik alleen maar zeggen dat ik mijn ex-vriendin tweemaal 80 euro heb gegeven en was dan voor 2 maanden.
Nooit heeft ze mij uitgelegd waarvoor ze het geld gebruikt had.
En een telefoon naar mij kon er blijkbaar ook niet vanaf... Heel teleurstellend!
Geld opsturen is het slechtste wat je kan doen, je hebt er geen zicht over waarvoor men het gebruikt en ze verwachten het keer op keer opnieuw.
Zelfs de zus van mijn ex-vriendin kwam op een bep. moment of facebook af dat ze geld nodig had voor in het buitenland gaan te werken. Heb het nooit gegeven.
Het wordt terugbetaald en blablabla terwijl ze dit menen!

Luc

Citaat van: spo0n op woensdag 11 januari 2012, 20:08:33
Citaat van: spo0n op dinsdag 10 januari 2012, 21:17:52
Ik denk persoonlijk ook dat als je daar gaat wonen je nooit dezelfde levenskwaliteit gaat hebben als hier.
Electriciteit die om de haverklap uitvalt, kraantjeswater wat niet te drinken valt. Als je kan beschikken over een fatsoenlijke waterleiding. Gsm netwerken die continue uitvallen. Heel dikwijls overstromingen. Minderwaardige medicatie heb ik me door een filipino laten vertellen....

Toch wel dingen om over na te denken hoor...

Het is niet voor niets een derde wereldland!

Het enige wat ik maar heb horen zeggen is van de medicatie.


eigenlijk  :offtopic:

10% of Drugs Fake in Philippines

Filipino lawmakers are seeking strong anti-counterfeiting legislation after a national report announced that one of every ten drugs is fake.

Cagayan de Oro Rep. Rufus Rodriguez and Abante Mindanao party-list Maximo Rodriguez filed House Resolution 742 to start an inquiry by the Committee on Health after reviewing a report by The Filipino Coalition Against Fake Medicines (SAMAHAN) identifying 10% of all medicines in the Philippines as fake, reports the Philippine Journal.

The Filipino Coalition Against Fake Medicines, Samahan Laban sa Pekeng Gamot, is a public and private sector group committed to educating Filipinos about the dangers of fake drugs. Among the coalition members are The Department of Justice, the Drugstore Association of the Philippines, the Philippine Medical Association and the Philippine Pharmacists Association, as well private pharmaceutical makers and retailers.

This follows on the heels of a large fake drug bust in December, when the National Bureau of Investigation seized more than P25 million in fake medications during a sting operation. Regarding their push for inquiry into counterfeit medications, the representatives stated, "There is a need to intensify the enforcement of Republic Act 8203 or the Special Law on Counterfeit Drugs, which punishes sellers of fake drugs with imprisonment of up to six years and a fine of at least P100,000 in order to deter the entry and sale of these fake medicines in the market. There is further need to look at additional safeguards to totally eliminate these counterfeit medicines from the Philippine market to ensure the safety of our consuming public."

Posted Monday January 10, 2011

http://www.safemedicines.org/2011/01/10-of-drugs-fake-in-philippines-.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

vvjoris

Citaat van: josv op woensdag 11 januari 2012, 07:34:55
Citaat van: spo0n op dinsdag 10 januari 2012, 21:17:52
Ik denk persoonlijk ook dat als je daar gaat wonen je nooit dezelfde levenskwaliteit gaat hebben als hier.
Electriciteit die om de haverklap uitvalt, kraantjeswater wat niet te drinken valt. Als je kan beschikken over een fatsoenlijke waterleiding. Gsm netwerken die continue uitvallen. Heel dikwijls overstromingen. Minderwaardige medicatie heb ik me door een filipino laten vertellen....

Toch wel dingen om over na te denken hoor...

Het is niet voor niets een derde wereldland!

Alleen met de 1e en laatste regel ben ik het met je eens. De rest is (m.i.) grote onzin en alleen maar van "horen vertellen" !! Tis maar waar je woont.

Ik ga er in ieder geval wel wonen. Levenskwaliteit is gewoon veel beter als hier. De mensen ginder hebben een joie de vie die we hier allang kwijt zijn, het is hier niks als lopen en rennen, en net als ginder gaat het enkel om geld. Kun je ze het kwalijk nemen als het door de foreign bf in hun handen gegooid wordt? Het is aan de bf daar goed mee om te gaan. Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk maar ik heb Janice - met de nodige ruzies - dat het geld hier niet aan de bomen groeit, en ze begrijpt het nu, maar uiteraard stuur ik nog geld, want ik wil niet dat ze gaat werken voor 6000 pesos per maand 12 uur per dag 6 dagen per week. Ik vraag wat ze nodig heeft, stuur dat op en zeg dat ze moet budgeteren, en om dat uit te leggen waren weer ettelijke uren nodig. En nu zijn we bezig een business voor haar te starten, waar ze erg enthousiast voor is, en ze werkt er wel echt voor ook....

Electric weg, Internet weg, mobile phone weg, .... who cares, have a Tanduay Ice, tomorrow is another day....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

Het is misschien een domme vraag maar kon dan geen baan voor haar zorgen onder jouw voorwaarden? Zoals ik heb gedaan, ik stuur geen cent op deze maand.

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 14 februari 2012, 19:55:33
Het is misschien een domme vraag maar kon dan geen baan voor haar zorgen onder jouw voorwaarden? Zoals ik heb gedaan, ik stuur geen cent op deze maand.
Een baan onder mijn voorwaarden in  :smiley-philippines:? Dat is onmogelijk vrees ik, tenzij ze erg speciale kwaliteiten zou hebben. Iemand die laat ons zeggen een 'normaal' werk heeft verdient zo'n 10,000 peso per maand, voor 60 uur per week. Dat is te gek, mijn kuisvrouw verdient meer met 4 uurkes per week te poetsen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

Citaat van: vvjoris op dinsdag 14 februari 2012, 20:11:22
Citaat van: Quezonboy op dinsdag 14 februari 2012, 19:55:33
Het is misschien een domme vraag maar kon dan geen baan voor haar zorgen onder jouw voorwaarden? Zoals ik heb gedaan, ik stuur geen cent op deze maand.
Een baan onder mijn voorwaarden in  :smiley-philippines:? Dat is onmogelijk vrees ik, tenzij ze erg speciale kwaliteiten zou hebben. Iemand die laat ons zeggen een 'normaal' werk heeft verdient zo'n 10,000 peso per maand, voor 60 uur per week. Dat is te gek, mijn kuisvrouw verdient meer met 4 uurkes per week te poetsen.
Vergeet niet dat ze onderdak en eten gratis krijgen (als het een goeie baas is).

Bulldozer

Met een goeie baan krijg je een auto van de zaak maar van onderdak bij een baan heb ik nog nooit gehoord, alleen als maid maar ik kan mij goed voorstellen dat Joris en zijn vriendin dat niet zouden willen.

vvjoris

Janice zal haar businessje wel starten en zo een inkomen hebben, waarbij ze ook respect krijgt van haar omgeving, en een goed gevoel omdat ze iets betekent, iets neerzet en iets opbouwt....

Blijft dat ik een veelvoud verdien dan wat zij kan verdienen, en ik vind het dan ook normaal dat ik daarvan een stuk aan haar geef, ze zal tenslotte mijn asawa worden....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.