Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: vvjoris op woensdag 16 mei 2012, 13:54:34
Ergens las ik dat het gemiddelde maandloon in de Filippijnen 347 euro is, dus zo'n 19.000 pesos. Elders las ik dat 70 % van de Filippijnen onder de armoedegrens leeft, en die grens ligt vermoedelijk wel elders als hier.... na mijn bezoekjes kan ik ook wel inschatten wat 'het leven' ginder kost

Dan had je tijdens die bezoekjes waarschijnlijk niet gezien dat 40% van die filipinos geen klauw wil uitsteken om 1 peso te verdienen. Dat laten ze over aan die andere 30% die op hun manier nog "iets" van het leven willen maken. Wie zijn nu de slavendrijvers ??
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Ken een dame uit de directe hoereca (dus op klantenjacht in bars en zo) die had op een gegeven moment 3 vrienden die haar alle drie 30.000 peso per maand stuurden. Zij zat dan nagenoeg elke avond met een fles wijn va :daag: :daag: :daag:n 1000 peso in G Point en tracteerde af en toe een van haar vriendinnen / collegaatjes met wie ze dan die avond  praatte en natuurlijk wat opscheppen over wat ze allemaal al niet had.

Zij was naturlijk erg kieskeurig geworden, slechts heel af en toe nam ze een klantje, waneer het haar type was en nog jong en zo.
Zo sprokkelde ze nog een 10K peso bij mekaar, dus die had 100.000 peso per maand.
Buiten de kadootjes en eens iets extraas met verjaardag, Valentijnsdag Kerst enz.

Mag ik jullie er op attenderen dat laatst op tv was wat de huidige president Aquino per maand verdient: net geen 120.000 peso per maand.

Oh ja, en als je nu denkt dat deze vrouw (jaar of 25) erg knap was ... neen, ze kon er naar mijn smaak maar net mee door.
Maar ja smaken verschillen.


:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Blauwvinger

Hallo allemaal.
Ik stuur 10.000 Pesos per maand op. Soms 20.000 voor schoolgeld voor de kinderen enz.
Daarnaast is mijn gf met snackshop/restaurant opgestart en willen over 6 maanden de balans opmaken wat
de netto winst per maand is.
En willen met 2 hectare rijstveld beginnen (leasen) en kijken na 1 jaar wat dit gaat opbrengen.
:atyourservice:

vvjoris

Citaat van: josv op woensdag 16 mei 2012, 14:07:48
Citaat van: vvjoris op woensdag 16 mei 2012, 13:54:34
Ergens las ik dat het gemiddelde maandloon in de Filippijnen 347 euro is, dus zo'n 19.000 pesos. Elders las ik dat 70 % van de Filippijnen onder de armoedegrens leeft, en die grens ligt vermoedelijk wel elders als hier.... na mijn bezoekjes kan ik ook wel inschatten wat 'het leven' ginder kost

Dan had je tijdens die bezoekjes waarschijnlijk niet gezien dat 40% van die filipinos geen klauw wil uitsteken om 1 peso te verdienen. Dat laten ze over aan die andere 30% die op hun manier nog "iets" van het leven willen maken. Wie zijn nu de slavendrijvers ??

Dat geloof ik vrij, dat er een (groot) aantal zijn die geen slag willen doen, het is hier niet anders....maar dat hoeft wel niet te betekenen dat diegenen die er wel iets willen van maken uitgebuit moeten worden....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

kristof19

Mijn vriendin is sinds 1.5 maand verhuisd (volledig op mijn vraag) naar een nieuwbouwappartement  + permanente security voor de prijs van 6000 pesos per maand die ik volledig betaal.
We zijn bijna 2 jaar samen ik ik heb ze reeds 5 maal in de Filippijnen bezocht.
Vroeger huurde ze een kamer in een boarderhouse aan 1200 pesos per maand. Ik betaalde enkel maandelijks haar internet voor 1000 pesos. Anderen dingen die ik nuttig achtte en die meestal op mijn vraag kwamen betaalde ik ook. Maar dus een vaste kost ten laste van mij van 1000 pesos per maand.
Mijn vriendin werk in robinson mall in cagayan de oro en verdient ongeveer 6000 pesos per maand.
Aangezien ik 2 maal per maand naar haar toe ga voor ongeveer 24 dagen, heb ik besloten om voor mijn vriendin een appartement te huren zodat ik daar in de toekomst ook kan verblijven. (de 1ste maal zal binnen 10 dagen zijn  :applaus:)
Ik kom tot de volgende conclusie:
2 maal 24 nachten in Harbour Lights hotel aan 1595 per nacht = 48x1595 = 76560 pesos
12 maal 6000 pesos huur = 72000 pesos vermindert met 12x1200 pesos van huur die ze nu niet meer dient te betalen = 57600 pesos
Hiervoor heeft ze haar eigen badkamer, 1 slaapkamer, eigen keuken, eigen toilet en alles nieuw. (boaderhouse was alles gemeenschappelijk uitgezonderd slaapkamer)
Dus win-win situatie voor beide partijen.
:daag:

vvjoris

Citaat van: kristof19 op donderdag 17 mei 2012, 16:22:26

2 maal 24 nachten in Harbour Lights hotel aan 1595 per nacht = 48x1595 = 76560 pesos
12 maal 6000 pesos huur = 72000 pesos vermindert met 12x1200 pesos van huur die ze nu niet meer dient te betalen = 57600 pesos


Prima geregeld....

Hoe je 2 x per maand voor 24 dagen gaat is mij wel een mysterie.... :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

kristof19

Citaat van: vvjoris op donderdag 17 mei 2012, 16:39:18
Citaat van: kristof19 op donderdag 17 mei 2012, 16:22:26

2 maal 24 nachten in Harbour Lights hotel aan 1595 per nacht = 48x1595 = 76560 pesos
12 maal 6000 pesos huur = 72000 pesos vermindert met 12x1200 pesos van huur die ze nu niet meer dient te betalen = 57600 pesos


Prima geregeld....

Hoe je 2 x per maand voor 24 dagen gaat is mij wel een mysterie.... :lachen:

juist foutje :shhh:, moet 2 per per jaar zijn  :cheerleader:

Quezonboy

Ik koop een huisje (30x30 m) met achter en voortuin voor 30.000 pesos voor mijn vriendin en haar moeder in Montalban, 20K deze maand volgend maand 10K. Ze wil haar highschool afronden en Engelse lessen volgen, schoonmoeder is van plan om een zaakje te beginnen eten zorgen voor de buurt (zonder financiele steun van mij hoor).

Mawibata

Citaat van: Quezonboy op donderdag 17 mei 2012, 23:57:18
Ik koop een huisje (30x30 m) met achter en voortuin voor 30.000 pesos voor mijn vriendin en haar moeder in Montalban, 20K deze maand volgend maand 10K. Ze wil haar highschool afronden en Engelse lessen volgen, schoonmoeder is van plan om een zaakje te beginnen eten zorgen voor de buurt (zonder financiele steun van mij hoor).


:ikkeniebegrijp:      :ikkeniebegrijp:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Priba

Quezonboy een huisje van 30 x 30 m. ??? Dat lijkt  meer op een MANSION !!  :lachen: :lachen: :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: en dat voor Dertig Duizend PhP ?? Kun je daar een foto van plaatsen !!!