Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Antwoord vraag 2; onregelmatig zowel in tijd als bedrag, het ligt er aan waar voor het is.

Quezonboy

#281
Citaat van: Darko69 op vrijdag 18 mei 2012, 14:43:32
Citaat van: Quezonboy op vrijdag 18 mei 2012, 14:37:34
Waarschijnlijk bedoelde ze 30 m2, ze is niet zo goed in rekenen in vierkante meters of het opschrijven ervan :weetikniet:. De verkoper moet het verkopen, :floet: omdat ze hun baan hebben verloren en terug verhuizen naar de thuisprovincie, dus vandaar de goedkope prijs.
Montalban wordt dit jaar een stad en komt een centraal busstation in de buurt dus we zouden het met winst kunnen verkopen als we willen.

Het lukt niet om een foto bij te voegen, het weigert jpg het staat alleen txt toe. :weetikniet:



Kun je serieus een huis kopen voor 30k pesos? 30 m2 is misschien niet groot, maar voor zo'n prijs... Hoe ziet zoiets eruit? Heb je foto's hiervan? Welke faciliteiten heeft de woning? Vragen vragen :ikkeniebegrijp:

De deal is niet doorgegaan want iemand heeft 50000 pesos geboden en waarschijnlijk direct betaald, want de nieuwe eigenaar heeft de sleutel al :evil:. Dit hoorde mijn schoonmoeder pas toen ze ter plaatse was om de eerste aanbetaling te doen. Nu ga ze een zogenaamde Pawn house aanschaffen voor een zelfde bedrag, je blijft daar een jaar wonen en daarna krijg je het geld terug als je eruit gaat, met zelf 2000 pesos rente.

Kano

Citaat van: Quezonboy op zondag 20 mei 2012, 14:34:25
Nu ga ze een zogenaamde Pawn house aanschaffen voor een zelfde bedrag, je blijft daar een jaar wonen en daarna krijg je het geld terug als je eruit gaat, met zelf 2000 pesos rente.

Waarop is de veronderstelling gebaseerd dat de eigenaar na een jaar het geleende geld plus rente zal betalen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Citaat van: Kano op zondag 20 mei 2012, 15:24:27
Citaat van: Quezonboy op zondag 20 mei 2012, 14:34:25
Nu ga ze een zogenaamde Pawn house aanschaffen voor een zelfde bedrag, je blijft daar een jaar wonen en daarna krijg je het geld terug als je eruit gaat, met zelf 2000 pesos rente.

Waarop is de veronderstelling gebaseerd dat de eigenaar na een jaar het geleende geld plus rente zal betalen?


Als ik dit principe goed begrepen heb dan wordt men eigenaar indien men niet aan z'n verplichtingen kan voldoen, dus geen geld op de afgesproken datum verwerft met de eigendom.

Vraag is, staat dit op papier  :weetikniet:

Quezonboy

Citaat van: Kano op zondag 20 mei 2012, 15:24:27
Citaat van: Quezonboy op zondag 20 mei 2012, 14:34:25
Nu ga ze een zogenaamde Pawn house aanschaffen voor een zelfde bedrag, je blijft daar een jaar wonen en daarna krijg je het geld terug als je eruit gaat, met zelf 2000 pesos rente.

Waarop is de veronderstelling gebaseerd dat de eigenaar na een jaar het geleende geld plus rente zal betalen?


Zoniet dan worden wij de eigenaar, vandaar ook de term Pawn. 

shando

Citaat van: Quezonboy op zondag 20 mei 2012, 19:34:40
Citaat van: Kano op zondag 20 mei 2012, 15:24:27
Citaat van: Quezonboy op zondag 20 mei 2012, 14:34:25
Nu ga ze een zogenaamde Pawn house aanschaffen voor een zelfde bedrag, je blijft daar een jaar wonen en daarna krijg je het geld terug als je eruit gaat, met zelf 2000 pesos rente.

Waarop is de veronderstelling gebaseerd dat de eigenaar na een jaar het geleende geld plus rente zal betalen?


Zoniet dan worden wij de eigenaar, vandaar ook de term Pawn. 

Risky...very risky!!!!!

Deep Throat

Zoals mijn goede vader zei, als het allemaal te mooi klinkt om waar te zijn dan is het ook vaak niet waar. Dus ben ik wat sceptisch.
Laat het systeem waar zijn dan krijg je dat volgens mij nooit geeffectueerd met landtitles of zo.

Ik ken wel het principe van wat wij ook in NL kennen, de anti-kraakbewoning.
De enige manier die ik ken om goedkoop aan een huis te komen is via inbeslagname door een bank, in wezen hetzelfde maar dan is de papierwinkel gedaan.

Maar ik hoor er graag meer van. Ik heb het vermoeden dat het dan niet over het soort huizen gaat waar de gemiddelde buitenlander naar op zoek ik.

Amice

Een pawnhouse is niets minder dan een lening met de title als onderpand. Indien niet betaald heeft de geldschieter het nazien aangezien er geen wettelijke gronden bestaan in de filippijnse wet die dat rechtvaardigen. Immers is de pawn geen hypotheek, maar een onderlinge schuldbekentenis wat in dit geval overeenkomt met een ongedekte check.

Foreclosed is dan idd een betere optie.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Digos


Heb al andere verhalen gehoord.....een onderpand is een onderpand.....zoals de banken ook vragen...normaal.

Citaataangezien er geen wettelijke gronden bestaan in de filippijnse wet die dat rechtvaardigen

Wettelijk is wel een heel breed begrip hé in de phils, ken er verschillende die zo aan lots zijn geraakt.

Wat betreft de optie van Quezonboy, zou ik daar nooit voor opteren om in zo'n klein mogelijkste tijdspanne een eigendom te verwerven. Dat is goed als je geld genoeg hebt.....dan is het extra, maar de kans is groot en zit er in dat je na een jaar nog niks hebt.

Zoals reeds aangehaald.....Foreclosed is dan idd een betere optie.

Nog een kleine opmerking
Citaatdaarna krijg je het geld terug als je eruit gaat, met zelf 2000 pesos rente.

Correct, mooi..... :thumb: maar hou er wel rekening mee dat je in de phils meer geld uitgeeft dan wat je ook eens terug kunt ontvangen....hoe mooi ze het ook voorstellen.

Mijn gedacht hé, maar zal er niet ver naast zitten.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Quezonboy

#289
Citaat van: Deep Throat op maandag 21 mei 2012, 05:18:10
Zoals mijn goede vader zei, als het allemaal te mooi klinkt om waar te zijn dan is het ook vaak niet waar. Dus ben ik wat sceptisch.
Laat het systeem waar zijn dan krijg je dat volgens mij nooit geeffectueerd met landtitles of zo.

Ik ken wel het principe van wat wij ook in NL kennen, de anti-kraakbewoning.
De enige manier die ik ken om goedkoop aan een huis te komen is via inbeslagname door een bank, in wezen hetzelfde maar dan is de papierwinkel gedaan.

Maar ik hoor er graag meer van. Ik heb het vermoeden dat het dan niet over het soort huizen gaat waar de gemiddelde buitenlander naar op zoek ik.

:thumb: Dat klopt het gaat hier ook om een zogenaamde "low cost house", zelfde type en buurt als we zouden kopen, "low cost houses" worden zover bekend niet gekocht door buitenlanders. Ze zijn bedoeld voor Filipijnsen met een kleine beurs, een soort sociale huisvesting, je kunt ze vergelijken met de onze veenkoloniale huisjes die je nog overal tegenkomt, alhoewel zwaard verbouwd helaas :stomstomstom:, vaak nog met de kleine hokjes waar vroeger de wc stond. Ze werden vaak door de Nederlandse overheid gebouwd voor dezelfde categorie als nu op de Filipijnen. De 'low cost houses" zijn niet te vergelijken met de krotten die eerder op foto's op dit topic voorkomen.