Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: SaginBanana op dinsdag 31 juli 2012, 20:47:28
Citaat van: Darko69 op dinsdag 31 juli 2012, 17:13:57
Off topic: Koy, heb ik je voorbij zien komen in het programma exotische liefde?

het al benauwd  :lachen: Dannie is die kale? Hoe zou het daar nu mee zijn...

Hopelijk beseft ie het nu  ?
Met hare tweede account op FB en al de rest,.....

SaginBanana

#311
Citaat van: westhoek op dinsdag 31 juli 2012, 22:41:39
Citaat van: SaginBanana op dinsdag 31 juli 2012, 20:47:28
Citaat van: Darko69 op dinsdag 31 juli 2012, 17:13:57
Off topic: Koy, heb ik je voorbij zien komen in het programma exotische liefde?

het al benauwd  :lachen: Dannie is die kale? Hoe zou het daar nu mee zijn...

Hopelijk beseft ie het nu  ?
Met hare tweede account op FB en al de rest,.....

Grappige display westhoek, no money no honey. Eigenlijk is het altijd zo. Jij bent degene die naar de Filipijnen moet vliegen, ze zullen vrijwel nooit naar jou komen zelfs al stuur je ze het geld, vertrouwen ze je niet echt. Terwijl wij altijd degene moeten zijn die wel een  'vreemde' willen ontmoeten. Linksom of rechtsom betaal je ook hun eten of levensonderhoud daar, dus vroeger of laat, no money no honey...

Toch raar dat ze zo extreem goedgelovig zijn.  Die moeder roept zo ' en dat geld wat je allemaal kwijt bent tegen haar oude volwassen zoon ha ha, wat kun je eraan veranderen zegt hij, en hij gaat maar zo door (amusementsprogramma is het inderdaad wel, maar ik vind het zelfs niet grappig meer gewoon zielig) 'Jhonny (en zijn familie) zitten bijtend op hun lippen met afkeur geld (zo'n 3000 euro in totaal) op te sturen, maar toch doen ze het en trappen ze iedere keer weer in hetzelfde verhaal. De foto hangt al op zijn desk, maar hij heeft haar nog nooit op de webcam oid gezien (en vaak is dat in rusland dan even een neppe ingehuurde vrouw door een bende). Voor dat geld had hij allang zelf een vlucht kunnen boeken. Genoeg tijd heeft hij blijkbaar ook wel.

Danny is ook een geval apart, die weet van dat 2e facebook account, maar doet alsof er niets aan de hand is dat ze het voluit ontkent. Is hij uiteindelijk ook opgelicht? (ik heb het einde nog niet gezien). Vaak pak je deze gevallen op date in asia er zo wel uit, 'looking for support' of bouwen maanden lang een chatsessierelatie met je op, waarna ze opeens allerlei problemen krijgen...

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is die ene jonge blonde schipper en die partyganger uit manila die zoveel ruzie maakten, zouden die nog contact hebben. Of hoe zit het  met de buschaufeur en Zyrin, die uit elkaar gingen en daarna had hij weer iemand anders gevonden (maar weet niet wie)... Vragen, vragen... het programma stopte ook zo ineens abrupt... ben benieuwd of er nog een vervolg (ooit) komt.

@ Mawibati, ja die is het, maar die verdwijnt binnen een week uit de herhalingen online op sbs6...

westhoek

Den Dany ga je nog een paar keer zien, zal terugkomen met lang, zwart geverfd haar. Hoe diep moet je nog vallen. Heeft nadien nog eens een poll gehouden op een website 'Dany en Joana happy together' of zoiets, met als doel een visum af te dwingen. De Johny komt nog eens terug met rekenkunde. Ach, t'is gewoon zielig om zien.
En dan zijn ze verwonderd dat BE de visumplicht nog verscherpt ? Tja, wat wil je als politiekers zoiets zien op 'den tv', ze hebben ons allemaal een mooie dienst bewezen met hun optreden.

Hoe het nu verder is met die gasten ? I have no clue, maar zou het ook graag weten. Als het slecht is gaan we het niet weten, zo gaat dat.
Had ik toegegeven aan de ex, ik had niks meer, en waarschijnlijk ook geen vriendin. Nu heb ik een ex. en money voor een andere honey.

SaginBanana

#313
Citaat van: westhoek op dinsdag 31 juli 2012, 23:57:39
Den Dany ga je nog een paar keer zien, zal terugkomen met lang, zwart geverfd haar. Hoe diep moet je nog vallen. Heeft nadien nog eens een poll gehouden op een website 'Dany en Joana happy together' of zoiets, met als doel een visum af te dwingen. De Johny komt nog eens terug met rekenkunde. Ach, t'is gewoon zielig om zien.
En dan zijn ze verwonderd dat BE de visumplicht nog verscherpt ? Tja, wat wil je als politiekers zoiets zien op 'den tv', ze hebben ons allemaal een mooie dienst bewezen met hun optreden.

Hoe het nu verder is met die gasten ? I have no clue, maar zou het ook graag weten. Als het slecht is gaan we het niet weten, zo gaat dat.
Had ik toegegeven aan de ex, ik had niks meer, en waarschijnlijk ook geen vriendin. Nu heb ik een ex. en money voor een andere honey.


Jij hebt dan in ieder geval wel de goede keuze gemaakt. Als ze je niet willen met weinig geld, dan willen ze je om de verkeerde redenen. Ben je nu weer (online?) op zoek naar een nieuwe vriendin?

Wat mij ook opvalt is dat ze hier in de phils blond of licht haar helemaal niet waarderen! Ik ben juist zo blij met mijn blonde lokken, maar mijn vriendin, kennissen en vrienden stellen altijd voor om het zwart te verven omdat dat volgens hun nog mooier zou staan! Ik snap daar echt niks van. Ik Thailand vereren ze mijn blonde lokken, hier verafschuwen ze die bijna!

Ik ben benieuwd naar de volgende afleveren, maar het einde weten we al: het gaat mis :P Eigenlijk veel makkelijker voor hun is om gewoon een exotische in eigen land te daten, die zijn er genoeg op dia zo te zien in belgie/antwerpen/amsterdam... maarja dat is vaak ook geen zuivere koffie of ze moeten al weg na 1 jaar als au pair

Ik zat trouwens nog te denken, als je nou gewoon vanuit manila naar thailand vliegt, kun je vanuit daar door zonder visum richting oezbehekistan, kun je vanuit daar de auto nemen en zo de EU inrijden... Dus ik snap dat visum probleem niet echt, als je een beetje creatief bent kun je het met een beetje geluk bij eventuele grens controle omzeilen, en zeg nou zelf, die hele lange grens is niet overal bewaakt... zeker via Oekraine kun je makkelijk binnen komen. De ingang bij Istanbul kun je beter niet nemen. Havens bij amsterdam antwerpen etc zijn ook goed bewaakt en vliegvelden in europa gaan ook niet, maar als je een stuk wilt rijden met de auto kan dat best zonder gedoe

westhoek

Ik zit nog op DIA ja, maar niet echt om een vriendin te zoeken, ik heb ze allemaal wel door. Als ik dan al eens een goed gesprek heb met een wat oudere dame, waarvan je mag aannemen dat ze wat verstandiger zijn, hoor je ze nadien niet meer. En ik loop er niet achter als een schoothondje. Ik zou dat wel doen mocht er een maandelijkse rente aan vasthangen,....
Met jonge meiden: die hebben vanalles voor, ziek en examen te betalen, geen eten, etc.... ik hou me van de domme, ga zeker geld opsturen, ma damn...nu net die website van WU down.....ondertussen is hopelijk haar bloesje uit en amuseer me kostelijk.

Op internet moet je ze niet gaan zoeken, die zijn te slim omdat er teveel johny's op zitten vrees ik. Die brengen op, wij niet.


SaginBanana

#315
Citaat van: westhoek op woensdag  1 augustus 2012, 00:23:07
Ik zit nog op DIA ja, maar niet echt om een vriendin te zoeken, ik heb ze allemaal wel door. Als ik dan al eens een goed gesprek heb met een wat oudere dame, waarvan je mag aannemen dat ze wat verstandiger zijn, hoor je ze nadien niet meer. En ik loop er niet achter als een schoothondje. Ik zou dat wel doen mocht er een maandelijkse rente aan vasthangen,....
Met jonge meiden: die hebben vanalles voor, ziek en examen te betalen, geen eten, etc.... ik hou me van de domme, ga zeker geld opsturen, ma damn...nu net die website van WU down.....ondertussen is hopelijk haar bloesje uit en amuseer me kostelijk.

Op internet moet je ze niet gaan zoeken, die zijn te slim omdat er teveel johny's op zitten vrees ik. Die brengen op, wij niet.



Zo zijn de meeste inderdaad, alhoewel, ik er ook een aantal 'serieuze' tegen kom die nooit om geld vragen, maar wel altijd willen dat ik hun ontmoet... vervolgens zijn ze halsoverkop verliefd spontaan op het vliegveld, willen, amper van het vliegveld af meteen achter de eerste beste boom of bed het doen om zwanger worden om zo support te krijgen, of althans, een bankrekening binnen te slepen... door zich op een of andere manier te binden...

Ja het beste is om gewoon hier zelf een tijdje te leven en dan zijn er kandidaten genoeg. Maar vaak is het zo, degene die het eerst bijten of op je af komen , zijn de ergste... (hebben pinoy bf, kinderen te onderhouden etc...). Ben je eenmaal weer uit de phil, ben je zo vervangen. Het is niet makkelijk om echt iemand te vinden die echt bij je blijft, ook zonder geld op te sturen... want vaak gaat het alleen daarom... geld...

Maarja, er komt een tijd dat jij ook het internet daten/strippen beu bent, wat ben je dan van plan, op goed geluk het eerste de beste vliegtuig instappen?

westhoek

Ik heb nog nooit een date gehad via het internet en ik ga dat ook niet doen. Ik vertrouw dat niet en ben bang. Het is gewoon afgrijselijk met wat voorstellen ze afkomen. Ik durf dat zelfs hier niet te schrijven. Het feit dat ze die dingen ook aan mij voorstellen wil zeggen dat er een publiek voor is. Bangelijk !!!! En het is van Filippijnse kant. Van Thaise kant heb ik dat nog nooit meegemaakt. Zijn ze daar zo laag gevallen of wat is dat ?

Nee, ik ga ter plaatse en bestel nog een paar ogen voor op de rug.

SaginBanana

#317
Citaat van: westhoek op woensdag  1 augustus 2012, 00:35:40
Ik heb nog nooit een date gehad via het internet en ik ga dat ook niet doen. Ik vertrouw dat niet en ben bang. Het is gewoon afgrijselijk met wat voorstellen ze afkomen. Ik durf dat zelfs hier niet te schrijven. Het feit dat ze die dingen ook aan mij voorstellen wil zeggen dat er een publiek voor is. Bangelijk !!!! En het is van Filippijnse kant. Van Thaise kant heb ik dat nog nooit meegemaakt. Zijn ze daar zo laag gevallen of wat is dat ?

Nee, ik ga ter plaatse en bestel nog een paar ogen voor op de rug.

Ik snap wat je bedoeld. Seks met kinderen of ouderen voor de webcam in ruil voor geld, plassen, poepen etc.. ze doen alles voor geld, en bij de gedachte alleen al moet ik kotsen. Vaak stellen ze ook voor om meteen na het ontmoeten kinderen te maken of te trouwen... dat kan gewoon geen echte liefde zijn, en vaak genoeg ook snel na het trouwen gescheiden of met het geld er van door. Thaise zijn wat dominanter, filipijnsen wat onderdaniger en doen meer wat je zegt heb ik het idee, alhowel peter lavrijsen het tegenovergestelde beweerde dat filipijnse vrouwen juist wat dominanter zijn en een eigen wil hebben...Thaise stellen dit niet voor, die zijn over het algemeen welvarender en minder in nood. Daarnaast is hun engels vaak te gebrekkig en hebben ze lokaal genoeg klandizie. Er komt dan ook wel een apart publiek op de phils af, en je ziet wel dat 90% op de dating sites filipijns zijn, mede omdat het zo lucratief gebleken is en er sommige succes stories zijn. Ik ben er daar een van. Eerst normaal praten, daarna brief contact, bellen en enkele maanden later echt ontmoet en het klikte. Sindsdien na wat maanden samenzijn een visum aangevraagd om hier te werken als au pair, en zo is het balletje gaan rollen... na velen jaren nu terug in phils gepensioneerd. Ikzelf zou als ik daar maar voor 3 weken was, geen echte relatie kunnen vinden, want ben je eenmaal weg, is de kans groot dat ze je inruilen... maar ik wens je succes, ga je trouwens naar thailand of phils?

vvjoris

Citaat van: westhoek op woensdag  1 augustus 2012, 00:23:07

Op internet moet je ze niet gaan zoeken, die zijn te slim omdat er teveel johny's op zitten vrees ik. Die brengen op, wij niet.


Je mag de Filipina's niet allemaal over dezelfde kam scheren hoor, ik ken Janice initieel ook via het internet, en toen ik hier voor het eerst kwam ging het er helemaal niet over zo snel mogelijk een kleine te maken zodat we 'gebonden' zouden zijn. De laatste 5 jaar hebben we mekaar beter leren kennen, door héél veel te chatten, te bellen, en nu het erg goed gaat wil ik zoveel mogelijk bij haar op de Phills zijn, dus wat mij betreft bouwen we onze relatie 'normaal' op, niet zoveel verschillend zoals het in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: zou zijn.

Waar je natuurlijk wel rekening moet mee houden is het cultuurverschil, en aanpassing langs beide kanten is noodzakelijk, alleen kun je sommige dingen niet veranderen: ze zullen onderling altijd Bisaya of Tagalog blijven spreken, ze zullen altijd jaloers blijven, voor de relatie 'settled' is zal er steeds enig wantrouwen zijn, ze willen support voor hunzelf en voor de familie, liefst zoveel mogelijk, maar ze hebben geen idee hoe met geld om te gaan, denken aan morgen, maar niet aan volgende week, enz enz, enz

Dus eens je een liefje hebt, moet je ze leren wat budgetteren is, en vooral dat het geld in  :eu: niet aan de bomen groeit, en ze deze twee zaken aanleren is een zeer zware en lange taak...

Daten via internet zal altijd risico's inhouden, als het nu met een  :smiley-philippines: of een meisje van een ander land is... Als je dat risico niet wil lopen, kan je ook via een soort van agentschap daten, zodat asawa in spé eerst gescreend is.... Ik ken er zo één in Cebu, ze organiseren dating trips vanuit EU of USA naar Cebu, als hiervoor interesse is, doe maar pm, dan informeer ik even...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

#319
Ja... ik kan me helemaal vinden in het budgeteren gedeelte. Ik merk dat ik mezelf soms helemaal laat meeslepen en ook klakkeloos mijn eigen geld begin uit te geven als ik het niet bij hou. En dan bedoel, veel uit eten gaan in restaurants. Als ik in een goede bui ben is mijn geld zo weg.

Ik hou nu precies bij wat ik waarvoor uitgeef en hoe duur iets is, zodat ik dit sneller in mn kop heb zitten. Ik heb laatst geld uitgeleend wat niet op tijd terugkwam.... Serieus gezegd dat ik het erg vond dat een afspraak niet nagekomen werd, en meteen allerlei activiteiten gestopt zoals een etentje afzeggen en andere dingen. Drie dagen later heb ik alles netjes teruggekregen. En het is helemaal niet dat ze je proberen te beroven, tenminste niet mijn schoonfamilie, maar iedereen moet van de illusie afgeholpen worden dat het geld voor ons aan bomen groeit. Als het voor jou zo makkelijk te vergaren is loop je niet moeilijk te doen over een lening die niet afbetaald wordt, zullen ze waarschijnlijk denken. Die indruk hebben ze gewoon.

Ik ben ook heel open met mijn vriendin en laat haar mijn bankrekening + uitgaven ook gewoon zien; ik lieg niet, ik knoop precies de eindjes aan elkaar. Het is voor een Filipino ook absurd te zien wat wij neerleggen voor een appartementje in nederland. En we verzekeren ons helemaal suf, voor honderden euro's. Later kun je een halve rechtszaak beginnen om te innen, maar goed. Zeker met tickets en andere zooi kan ik niet voor sinterklaas spelen, dat is duidelijk. ik kan me vreselijk opwinden over mensen die geen baan hebben, geld gaan lenen, en dan zie je op facebook dat ze bij de kapper zitten.  :explotieren:
Helemaal als de vorige baan door deze persoon zelf is opgezegd omdat het werken 's nachts "niet leuk is"
Ik werk altijd bij nacht en ontij, dus daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen. No mercy!!

Je kan 1000 euro sturen hoor, het komt allemaal op. Als ik zie dat sommige mensen 80 euro sturen dan verbaas ik me daar over, dat lijkt mij best weinig. Da's boffen dan maar! Ik hou de touwtjes wel in handen, ik doe de budgetten wel.

Ik denk dat als je je toekomstige vrouw via internet leert kennen, je heel erg moet oppassen. De vrouwen die op internet zitten zoeken echt een westerling, waarom? omdat ze allemaal zo knap zijn? Nou dat denk ik niet. Laten we realistisch zijn. Het moet wel om het financiële gedeelte zijn. Ik vind vrouwen die als een homing missile op je portomonnee afvliegen een beetje eng. Het gaat op die manier veel te snel, dat kan heel erg fout gaan zoals we van de verhalen wel kennen. Maar zo zijn er ook eerlijke en goede vrouwen die serieus zijn, en gewoon dromen van een leven met een westerling, zoals de westerse mannen dromen van een aziatische vrouw. Die zitten er ook tussen, ok. In dat geval zal het ook wel goed komen denk ik, en groei je als je bij elkaar past vanzelf naar elkaar toe. Vooral vertrouwen op je GUT instinct. Die heeft het heel vaak bij het rechte eind!

Ik zou gewoon lekker op vakantie gaan hiernaartoe, en zelf gewoon een beetje daten met dames hier, en juist niks geen internet. Er lopen hier zulke leuke vrouwen rond die niet een heel mannennetwerk op internet hebben. Ik zou liever een vrouw vinden die gewoon werkt, dan eentje die internet elke dag afschuimt.