Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: SaginBanana op woensdag  1 augustus 2012, 00:42:11
Citaat van: westhoek op woensdag  1 augustus 2012, 00:35:40
Ik heb nog nooit een date gehad via het internet en ik ga dat ook niet doen. Ik vertrouw dat niet en ben bang. Het is gewoon afgrijselijk met wat voorstellen ze afkomen. Ik durf dat zelfs hier niet te schrijven. Het feit dat ze die dingen ook aan mij voorstellen wil zeggen dat er een publiek voor is. Bangelijk !!!! En het is van Filippijnse kant. Van Thaise kant heb ik dat nog nooit meegemaakt. Zijn ze daar zo laag gevallen of wat is dat ?

Nee, ik ga ter plaatse en bestel nog een paar ogen voor op de rug.

Ik snap wat je bedoeld. Seks met kinderen of ouderen voor de webcam in ruil voor geld, plassen, poepen etc.. ze doen alles voor geld, en bij de gedachte alleen al moet ik kotsen. Vaak stellen ze ook voor om meteen na het ontmoeten kinderen te maken of te trouwen... dat kan gewoon geen echte liefde zijn, en vaak genoeg ook snel na het trouwen gescheiden of met het geld er van door. Thaise zijn wat dominanter, filipijnsen wat onderdaniger en doen meer wat je zegt heb ik het idee, alhowel peter lavrijsen het tegenovergestelde beweerde dat filipijnse vrouwen juist wat dominanter zijn en een eigen wil hebben...Thaise stellen dit niet voor, die zijn over het algemeen welvarender en minder in nood. Daarnaast is hun engels vaak te gebrekkig en hebben ze lokaal genoeg klandizie. Er komt dan ook wel een apart publiek op de phils af, en je ziet wel dat 90% op de dating sites filipijns zijn, mede omdat het zo lucratief gebleken is en er sommige succes stories zijn. Ik ben er daar een van. Eerst normaal praten, daarna brief contact, bellen en enkele maanden later echt ontmoet en het klikte. Sindsdien na wat maanden samenzijn een visum aangevraagd om hier te werken als au pair, en zo is het balletje gaan rollen... na velen jaren nu terug in phils gepensioneerd. Ikzelf zou als ik daar maar voor 3 weken was, geen echte relatie kunnen vinden, want ben je eenmaal weg, is de kans groot dat ze je inruilen... maar ik wens je succes, ga je trouwens naar thailand of phils?

Wel ja, je blijkt ervaren te zijn want je weet meteen wat ik bedoel.

Ik heb alleszins een ticket naar Bangkok eind september. Dan weet ik het nog niet. Al die reisadviezen op de site van de ambassade maken me bang, ook al hetgene ik intussen weet via chatten, daar sta ik niet achter !
Ben intussen vele filmpjes aan het bekijken op Youtube, ja, dan zijn de Phils toch wel wat anders dan Thailand. Ik zie nog wel wat ik ga doen, kan nog wat nadenken.

westhoek

Citaat van: vvjoris op woensdag  1 augustus 2012, 02:06:29
Citaat van: westhoek op woensdag  1 augustus 2012, 00:23:07

Op internet moet je ze niet gaan zoeken, die zijn te slim omdat er teveel johny's op zitten vrees ik. Die brengen op, wij niet.


Je mag de Filipina's niet allemaal over dezelfde kam scheren hoor, ik ken Janice initieel ook via het internet, en toen ik hier voor het eerst kwam ging het er helemaal niet over zo snel mogelijk een kleine te maken zodat we 'gebonden' zouden zijn. De laatste 5 jaar hebben we mekaar beter leren kennen, door héél veel te chatten, te bellen, en nu het erg goed gaat wil ik zoveel mogelijk bij haar op de Phills zijn, dus wat mij betreft bouwen we onze relatie 'normaal' op, niet zoveel verschillend zoals het in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: zou zijn.

Waar je natuurlijk wel rekening moet mee houden is het cultuurverschil, en aanpassing langs beide kanten is noodzakelijk, alleen kun je sommige dingen niet veranderen: ze zullen onderling altijd Bisaya of Tagalog blijven spreken, ze zullen altijd jaloers blijven, voor de relatie 'settled' is zal er steeds enig wantrouwen zijn, ze willen support voor hunzelf en voor de familie, liefst zoveel mogelijk, maar ze hebben geen idee hoe met geld om te gaan, denken aan morgen, maar niet aan volgende week, enz enz, enz

Dus eens je een liefje hebt, moet je ze leren wat budgetteren is, en vooral dat het geld in  :eu: niet aan de bomen groeit, en ze deze twee zaken aanleren is een zeer zware en lange taak...

Daten via internet zal altijd risico's inhouden, als het nu met een  :smiley-philippines: of een meisje van een ander land is... Als je dat risico niet wil lopen, kan je ook via een soort van agentschap daten, zodat asawa in spé eerst gescreend is.... Ik ken er zo één in Cebu, ze organiseren dating trips vanuit EU of USA naar Cebu, als hiervoor interesse is, doe maar pm, dan informeer ik even...
Bedankt Joris. Nee, ik scheer ze niet allemaal over diezelfde kam, maar het valt toch op. Alles is meteen goed voor een date.
En zo 'desperate' ben ik niet hoor :-) Ik zie wel wat de toekomst brengt.

SaginBanana

Citaat van: Marinero op woensdag  1 augustus 2012, 03:49:04
Je kan 1000 euro sturen hoor, het komt allemaal op. Als ik zie dat sommige mensen 80 euro sturen dan verbaas ik me daar over, dat lijkt mij best weinig. Da's boffen dan maar! Ik hou de touwtjes wel in handen, ik doe de budgetten wel.

Ik zou gewoon lekker op vakantie gaan hiernaartoe, en zelf gewoon een beetje daten met dames hier, en juist niks geen internet. Er lopen hier zulke leuke vrouwen rond die niet een heel mannennetwerk op internet hebben. Ik zou liever een vrouw vinden die gewoon werkt, dan eentje die internet elke dag afschuimt.


Klopt, of je nou 1000 euro of 100 stuurt, het is binnen 1 week vaak op. Van sparen kennen ze niet veel, en geld dat op de bank staat is maar raar, ze hebben liever cash dat ze kunnen uitgeven. Vaak hebben ze ook geen doel, je loopt maar door de mall en dan vinden ze vanalles leuk, deze jurk, die koelkast, wasmachine voor ma, nieuwe schoenen, dan nog even eten met halo halo als toetje en misschien wel een nieuwe pc, of meteen de helft uitlenen aan iemand die weet dat jij geld hebt gekregen en nu een super groot probleem heeft en jouw hulp per se nodig heeft... Je moet ze echt leren budgeteren, maar hier ben ik het met je eens. Ik hou gewoon de controle zelf over mijn financien, ze kan wel zien wat erop staat, maar er niet aankomen. Als ik dan al iets geef, schrijft ze alles op hoe ze het uitgeeft in het begin, en nu ik haar langer ken, hoeft dat niet meer en is er vertrouwen, is er een soort ritme, en weet ze de grenzen.

Ik ben het ook met je eens dat je ter plekke wellicht betere kandidaten vind dan op internet, die een heel harem hebben (en soms uitmelken om in luillekkerland te leven). Zo doet de familie dat ook vaak met kinderen die in het buitenland werken, uitmelken en zelf niet werken en alleen maar uitgeven. De gekste smoezen kom je tegen. Jammer, dat zit blijkbaar ook in de cultuur bij de meeste, "it's just a lie... but you know what my mahal, you must be proud at me because I make you wiser", dat doen mijn bloed koken, alsof je blij moet zijn dat ze tegen je liegen en je er wat van leert.

Maarja, echte dames die goed werk hebben zijn lastig te vinden, en vaak al bezet of hebben kinderen die ze moeten onderhouden. Het blijft ook lastig contact te leggen met hen, zomaar op ze afstappen vind ik altijd lastiger dan eerst online praten en alvast een 'afspraak hebben' en een eerste confirmatie van wederzijdse interesse kan voor de niet casanova toch een opstapje zijn naar meer...


SaginBanana

#323
Citaat van: westhoek op woensdag  1 augustus 2012, 08:43:15

Wel ja, je blijkt ervaren te zijn want je weet meteen wat ik bedoel.

Ik heb alleszins een ticket naar Bangkok eind september. Dan weet ik het nog niet. Al die reisadviezen op de site van de ambassade maken me bang, ook al hetgene ik intussen weet via chatten, daar sta ik niet achter !
Ben intussen vele filmpjes aan het bekijken op Youtube, ja, dan zijn de Phils toch wel wat anders dan Thailand. Ik zie nog wel wat ik ga doen, kan nog wat nadenken.

Pas maar op, dat als je asawa in de ochtend zin heeft in seks en je zegt ja, dan pist ze je helemaal onder omdat ze denkt dat jij dat zo lekker vindt :lachen:

Nou is het niet zo dat ze bij ontmoeting ook zo zijn hoor. Ze zijn juist extreem aardig, koken voor je, wassen je, kammen zelfs je haar als een baby, dat is ook onderdeel van de cultuur en sommigen maken daar misbruik van door hun extreme fantasien tot realiteit te brengen.

Maak je maar niet druk over dat reisadvies, ikzelf ben ook een aantal maanden in Bangkok geweest, en er was amper sprake van opstand of overstroming. En Abu Sayaf heeft mij in de PHils ook nog niet te pakken, maar ik vermijd dan ook moslimgebieden. Het is in Bangkok wel ontzettend moeilijk om te daten, de meeste en makkelijkste om aan te spreken zijn vaak prostituees die ook massages geven. Het is ook een drukke hectische stad. Dan zit je in de Phils vaak wat rustiger in de natuur, en zijn de vrouwen wat relaxter en wat meer aanspreekbaar, en aangezien ze goed engels spreken loopt het wat soepeler. Daarentegen, hebben de Thai vaak betere banen. Tenzij, ze uit Isaan komen en ze familie moeten onderhouden, dan wordt je vroeg of laat weer uitgemelkt, want ze hebben verwachtingen en als ze op dia zijn vaak een heel harem waaruit ze kunnen kiezen. Hoe daten jullie dan in een stad? Gaan jullie gewoon ergens in een restaurantje zitten en dan wachten totdat je iets interessants voorbij ziet lopen? Ga je een hotel of bank binnen en vraag je haar uit? Spreek je een onschuldige voorbijganger aan met de vraag hoe je ergens moet komen, waarna je vraagt of ze met je mee wil? Dan is het wel fijn als ze ook tijd voor je hebben...want in de plaatselijke 7-11 is het next customer... en doorlopen maar...hooguit een knipoog :kusxe8:

westhoek

Citaat van: SaginBanana op woensdag  1 augustus 2012, 11:37:50


Pas maar op, dat als je asawa in de ochtend zin heeft in seks en je zegt ja, dan pist ze je helemaal onder omdat ze denkt dat jij dat zo lekker vindt

:weetikniet: :ikkeniebegrijp: :denk: :confused2:

Djee, ik leer hier bij en zo kinky ben ik nu ook nie  :crazy:

En dat op mijnen ouderdom  :biggrinn:

vvjoris

Citaat van: SaginBanana op woensdag  1 augustus 2012, 11:37:50
Hoe daten jullie dan in een stad? Gaan jullie gewoon ergens in een restaurantje zitten en dan wachten totdat je iets interessants voorbij ziet lopen? Ga je een hotel of bank binnen en vraag je haar uit? Spreek je een onschuldige voorbijganger aan met de vraag hoe je ergens moet komen, waarna je vraagt of ze met je mee wil?

Je ziet het direct aan hun gelaatsuitdrukking als ze interesse hebben, eigenlijk niet anders als je bij ons naar een meisje kijkt, maar natuurlijk, je indruk kan verkeerd zijn, dus moet je 't altijd een beetje voorzchtig aanpakken. Gelukkig hoef ik het 'courtship'-spelletje niet te spelen, want ik heb genoeg aan Janice, ik hou van haar, en ik heb geen behoefte aan meer of andere, al kijk ik natuurlijk altijd, want hier is nogal wat moois te zien....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

Citaat van: Darko69 op woensdag  1 augustus 2012, 12:20:23
Citaat van: Marinero op woensdag  1 augustus 2012, 03:49:04
Je kan 1000 euro sturen hoor, het komt allemaal op. Als ik zie dat sommige mensen 80 euro sturen dan verbaas ik me daar over, dat lijkt mij best weinig. Da's boffen dan maar! Ik hou de touwtjes wel in handen, ik doe de budgetten wel.

Hoezo verbaas je je daarover? Mijn vriendin heeft teveel trots om zomaar geld aan te nemen van mij en wilt graag onafhankelijk blijven financieel gezien. Want wat als het uitgaat? Heb weleens tegen m'n zin aangeboden om geld te sturen vanwege een huurachterstand(3k php) die ze had, maar dit werd niet aangenomen, hiervoor in de plaats bracht ze haar telefoon voor een week naar de pawnshop. Als jij er niet was kon je vriendin of de familie niet normaal verder leven? Of is ze echt straat arm?

Wilt niet zeggen dat ik mensen niet begrijp als ze geld sturen, maar ik zie het in het begin graag aan waar de liefde puur is op gebaseerd. En ergens heb ik het idee al geaccepteerd dat geld sturen een normale zaak is, alleen doe ik het liever nog even niet.

Haar broertje had mij een keer toegevoegd op facebook en vroeg als ik terug kom een pasalubong voor hem mee te nemen. Dat kon ik van hem nog wel begrijpen aangezien zijn leeftijd, maar toen ik dit vertelde aan m'n vriendin begon ze haar ogen uit de kop te schamen.

Ik zal ook niet snel mijn bankrekening laten zien, dat heeft ze dan maar op mijn woord te nemen. En anders laat ik wel mijn betaalrekening zien :lachen:

Oh was jij dat joh? No offence, ik verbaas me er over hoe je het klaar speelt, op die fiets. Maar je legt het al uit. Als ik 80 euro stuur is het zo weg. Om een lang verhaal kort te maken, ze kan nu even niet werken omdat ze naar nederland komt zometeen om me te bezoeken en ik betaal haar verplichtingen hier zolang. Bovendien gaan we trouwen, we gaan er van uit dat we voor eeuwig bij elkaar blijven, ook al weet je dat natuurlijk nooit. Daarom zit ik op de 500 dollar p/m en ik moet zeggen dat ik het zelf ook in no time kwijt ben als ik hier in  :smiley-philippines: ben... Ik ben al aan het leren dat het hier helemaal niet goedkoop is! Vers eten elke dag, net zo duur als in NL.

Nog even en we draaien de geldstroom om hè!

vvjoris

Citaat van: Marinero op woensdag  1 augustus 2012, 15:28:38
Ik ben al aan het leren dat het hier helemaal niet goedkoop is! Vers eten elke dag, net zo duur als in NL.


Sorry, zenne, maar in NL is grocery al goedkoper dan in BE, en als ik hier 1000 pesos uitgeef in Gaisano, SM or Robinson of whatever, heb ik 3 keer zoveel als in België. Vlees en vis kosten minder dan de helft als  :belgiesmiley:, anderhalve liter 'echte' cola 38 pesos, bij ons 1,70 euro...., Tanduay 1 euro, bacardi in  :belgiesmiley: 15 euro....en smaakt net hetzelfde....het is gewoon uitkijken, de basics zijn véééél goedkoper, enkel sommige zaken zijn even duur, en imported stuff (bvb zuivel, blijkbaar zijn hier geen koeien) is duurder....

Als je hier 1000 euro per maand hebt is het al confortabel, als je 2000 hebt ben je rijk...en vanalles is mogelijk voor een bijverdienste, en een Belg is in ieder geval minder lazy dan een Filipino, dus als je 't goed aanpakt never a problem, en bovendien....it's always more fun tin the Philippines.....

Probleempje wel als we maar 10 pesos meer krijgen voor een euro...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

stijn54

Ik ga naar de ALDI en dat is even goedkoop als in PH.

Mawibata



Citaat van: stijn54 op woensdag  1 augustus 2012, 17:22:04
Ik ga naar de ALDI en dat is even goedkoop als in PH.

In de  :smiley-philippines:  heb je ook ALDI   :jajaja:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.