Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Luc

De Tanduay superior van 12 jaar oud vind ik wel lekker maar die kost wel meer dan 1â,¬.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Yoshi

Ik stuur niets op. We zijn natuurlijk nog niet zo lang samen (nu bijna 3 maanden, maar we hebben elkaar 5-6 maanden geleden leren kennen). Ik heb haar ook eerder toevallig ontmoet, maar we hebben nooit gesproken over geld. Het enige wat we doen is elkaar een kado sturen wanneer we "zoveel maanden samen" zijn en dan is dat een kado van gelijkwaardige waarde (een beetje zoals koppels het hier in België ook zouden doen). Nu deze maand heb ik een beetje meer gegeven omdat ze jarig is en heb iets extra opgestuurd. Nuja, mijn vriendin verdient goed haar geld, kan zowat doen wat ze wil, maar binnenkort verhuist ze van haar dorp naar Manila om daar te gaan wonen en werken, dus een nieuwe job zoeken die niet zoveel zal verdienen als haar huidige, maar ze kijkt er in ieder geval naar uit. Rond Kerstmis ga ik normaal naar daar en ook voor onze reis delen we gewoon de kosten. Ze had ook voorgesteld om de kosten van het vliegtuigticket te delen, maar ik heb gezegd dat dat niet nodig was (aangezien ze zelf ook al aan het sparen is voor een ticket richting België). Ze voelde haar eigen toch nog wat schuldig en heeft besloten om de taxiritjes en verschillende etentjes te betalen haha. Ik ben ook nooit van plan om geld op te sturen, ze zou dat ook nooit willen. Het enige wat we doen is er eens mee lachen (aangezien ze vindt dat iedereen die wil werken geld kan verdienen).

SaginBanana

Citaat van: Yoshi op vrijdag  3 augustus 2012, 00:14:49
Ik stuur niets op. We zijn natuurlijk nog niet zo lang samen (nu bijna 3 maanden, maar we hebben elkaar 5-6 maanden geleden leren kennen). Ik heb haar ook eerder toevallig ontmoet, maar we hebben nooit gesproken over geld. Het enige wat we doen is elkaar een kado sturen wanneer we "zoveel maanden samen" zijn en dan is dat een kado van gelijkwaardige waarde (een beetje zoals koppels het hier in België ook zouden doen). Nu deze maand heb ik een beetje meer gegeven omdat ze jarig is en heb iets extra opgestuurd. Nuja, mijn vriendin verdient goed haar geld, kan zowat doen wat ze wil, maar binnenkort verhuist ze van haar dorp naar Manila om daar te gaan wonen en werken, dus een nieuwe job zoeken die niet zoveel zal verdienen als haar huidige, maar ze kijkt er in ieder geval naar uit. Rond Kerstmis ga ik normaal naar daar en ook voor onze reis delen we gewoon de kosten. Ze had ook voorgesteld om de kosten van het vliegtuigticket te delen, maar ik heb gezegd dat dat niet nodig was (aangezien ze zelf ook al aan het sparen is voor een ticket richting België). Ze voelde haar eigen toch nog wat schuldig en heeft besloten om de taxiritjes en verschillende etentjes te betalen haha. Ik ben ook nooit van plan om geld op te sturen, ze zou dat ook nooit willen. Het enige wat we doen is er eens mee lachen (aangezien ze vindt dat iedereen die wil werken geld kan verdienen).

Super inspirend verhaal Yoshi. Marinero ook! Ik verbaas me er over dat steeds meer jonge professionals, 24 jaar oud en meer, al een vriendin hebben op de Filipijnen, vaak via internet, en dan uiteindelijk toch bij elkaar samen kunnen gaan wonen. In mijn tijd was dat nog een onmogelijke opgave, niet alleen vanwege de kosten, maar ook vanwege werk, visa en communicatiemogelijkheden. Vaak waren de filipijnse meiden die je tegen kwam op dating bureaus erg arm. Je hebt het dan ook wel getroffen met zo'n vriendin. Mag ik vragen hoe/waar je elkaar hebt leren kennen en hoe zo'n lange afstandsrelatie dan verloopt (zonder of met problemen)?

@ marinero, ik zie dat je momenteel in de filipijnen verblijft, werk je daar dan ook? Of ben je van plan dat ze bij jou hier gaat wonen? Dat lijkt me nog niet zon makkelijke opgave... ik snap ook niet hoe ze als werkloze met een touristenvisum naar hier kan komen??? maar succes!

Yoshi

Citaat van: SaginBanana op vrijdag  3 augustus 2012, 00:21:26
Super inspirend verhaal Yoshi. Marinero ook! Ik verbaas me er over dat steeds meer jonge professionals, 24 jaar oud en meer, al een vriendin hebben op de Filipijnen, vaak via internet, en dan uiteindelijk toch bij elkaar samen kunnen gaan wonen. In mijn tijd was dat nog een onmogelijke opgave, niet alleen vanwege de kosten, maar ook vanwege werk, visa en communicatiemogelijkheden. Vaak waren de filipijnse meiden die je tegen kwam op dating bureaus erg arm. Je hebt het dan ook wel getroffen met zo'n vriendin. Mag ik vragen hoe/waar je elkaar hebt leren kennen en hoe zo'n lange afstandsrelatie dan verloopt (zonder of met problemen)?

@ marinero, ik zie dat je momenteel in de filipijnen verblijft, werk je daar dan ook? Of ben je van plan dat ze bij jou hier gaat wonen? Dat lijkt me nog niet zon makkelijke opgave... ik snap ook niet hoe ze als werkloze met een touristenvisum naar hier kan komen??? maar succes!

We hebben elkaar leren kennen via internet op een (Amerikaans) forum waar het eigenlijk ging over TV-series, voetbal, films, en dergelijke. En op een gegeven moment vroeg ik iets over Twitter omdat ik er absoluut niet mee kon werken en zij was eigenlijk degene die mij verder hielp en zo zijn we aan de praat geraakt, eigenlijk echt toevallig dus en van in het begin was er een soort klik en we zijn gewoon niet meer gestopt met praten. In het begin natuurlijk afwachtend en dan hebben we eens gebeld, en eventjes later begonnen met Skype. Zo hebben we elkaar beter leren kennen en dan besloten om toch de stap te wagen en een relatie te beginnen. Tot nu toe gaat het goed, al zal die eerste keer elkaar ontmoeten ook spannend zijn natuurlijk (je weet nooit hoe het zo gaat), maar ik hoop echt dat we gewoon samen blijven. Het enige waar ik moeite mee heb, is dit vertellen tegen mijn ouders. Mijn vader weet er al wel wat van (denk ik), maar mijn moeder niet en ik denk dat zij gewoon direct gaan denken aan "Exotische Liefde". Ik hoop gewoon dat ze mij steunen, want door de afstand is het al moeilijk genoeg :).

vvjoris

Citaat van: Yoshi op vrijdag  3 augustus 2012, 01:01:27
... ik denk dat zij gewoon direct gaan denken aan "Exotische Liefde".

Trek u absoluut niet aan wat je in 'exotische liefde' ziet, in de realiteit is het net als een 'niet-exotische' relatie, hoor. Mekaar elke dag beter leren kennen, verliefd worden, mekaar echt graag gaan zien, en zoals het bij mij nu is, 'leren' met mekaar samen te leven, want het grote verschil zit hem in de cultuur, want hoewel we dezelfde 'christelijke' basis hebben, zijn er enorme verschillen en kunnen beide partijen heel shockerend doen tegenover mekaar, zonder het zelf te weten.

Het is natuurlijk wel exotisch....je zit hier tenslotte in de tropen é....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Yoshi

Citaat van: vvjoris op vrijdag  3 augustus 2012, 02:04:33
Trek u absoluut niet aan wat je in 'exotische liefde' ziet, in de realiteit is het net als een 'niet-exotische' relatie, hoor. Mekaar elke dag beter leren kennen, verliefd worden, mekaar echt graag gaan zien, en zoals het bij mij nu is, 'leren' met mekaar samen te leven, want het grote verschil zit hem in de cultuur, want hoewel we dezelfde 'christelijke' basis hebben, zijn er enorme verschillen en kunnen beide partijen heel shockerend doen tegenover mekaar, zonder het zelf te weten.

Het is natuurlijk wel exotisch....je zit hier tenslotte in de tropen é....

Natuurlijk, maar je kent dat hé. Ze hebben dan dat programma gezien en denken dat het bij iedereen zo is, geldklopperij. Ik hoop gewoon dat ze beseffen dat ik ook wel slim genoeg ben om te weten wat ik doe en mij daarin vertrouwen.

Kano

@Yoshi  Laat ze dan dit forum lezen en de foto's zien van al die gelukkige paren  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Marinero

Citaat van: Quezonboy op donderdag  2 augustus 2012, 18:14:27
Als je haar met een toeristenvisum naar Nederland toe haalt hoe heb je die visum dan gekregen nu ze werkloos is?  :confused2:

Niet!

vvjoris

Citaat van: Marinero op vrijdag  3 augustus 2012, 05:07:57

:offtopic: Het toeristenvisumverhaal

Ik heb al een heel bezwaarschrift opgesteld in geval het visum wordt afgewezen


Om maar even  :offtopic: te blijven ... wat ik hier allemaal lees over afgewezen visumaanvragen voor  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: vind ik allemmal heel erg, hoewel ik het probleem niet heb momenteel, omdat ik het toch niet zinvol acht Janice naar  :belgiesmiley: te halen, omdat ik weet dat ze hier toch ongelukkig zou zijn. We zullen wel eens op vakantie komen als we getrouwd zijn en misschien kindjes hebben....

Toch stoort het me enorm dat de  :belgiesmiley: en blijkbaar ook de  :nederlandsevlag: overheid hun eigen regels overtreden, ... eender welk crapuul mag hier binnen zolang ze maar uit de EU komen, of uit Noord Afrika voor een zogezegde gezinsheriniging... wie een voor eender welke cultuur een perfectie gezinssituatie heeft, maar het meisje of de partner komt uit Azië, daar wordt ontzettend moeilijk over gedaan....

En ik heb het over meer dan alleen dat,... wat ik met de overheid meegemaakt heb tot voor enkele maanden grenst ook aan het ongelooflijke: het effectief overtreden van hun eigen regels, ik heb daar zwart op wit bewijs van, verantwoordelijken op niveau van de stad, of zelfs nationale overheid aanschrijven, en die reageren zelfs niet eens, het beschermen van overheids-verantwoordelijken van hiun eigen 'soort', en politie en justitie die aan hetzelfde tempo werken als in de  :smiley-philippines: .... Eigenlijk zouden burgers die wantoestanden als deze ervaren (zoals dus het om drogredenen weigeren van visa, of echt voor de liefde getrouwde mensen afdoen als 'schijn'-gehuwd) zich moeten verenigen en de overheid voor het Europees hof of iets dergelijks dagen, of via de media aandacht vragen, en de politieke verantwoordelijken aan de kaak stellen. Niet dat dat veel opbrengt, want voor de media is het niet sensationeel genoeg, of trekken de verantwoordelijken daar er zich ook geen blaas van aan, en onze bevolking vergeet al heel snel wat er in pers, radio of op TV geweest is, zelfs over zwart op wit bewezen corruptie (in België is corruptie dus een belangenconflict é, het vullen van je zakken als politicus zou wel eens in conflict kunnen zijn met je verantwoordelijkheid inzake het vertegenwoordigen van je kizers, niet meer dan dat....)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Citaat van: Yoshi op vrijdag  3 augustus 2012, 00:14:49
Ze voelde haar eigen toch nog wat schuldig en heeft besloten om de taxiritjes en verschillende etentjes te betalen haha. Ik ben ook nooit van plan om geld op te sturen, ze zou dat ook nooit willen. Het enige wat we doen is er eens mee lachen
(aangezien ze vindt dat iedereen die wil werken geld kan verdienen).

Met zo'n instelling kom je al een heel eind in de Filippijnen

:thumb: