Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

koy

@ VVJoris
@ Darko69
@ Marinero

Ik snap niet wat jullie geklaag te maken heeft met dit topic.
Het staat jullie vrij om een eigen topic te openen hierover, maar mensen storen zich wel aan ellenlange discussies en geklaag dat niets met dit topic te maken heeft!

:ontopic:
leven en laten leven...

SaginBanana

#351
Citaat van: koy op zaterdag  4 augustus 2012, 10:56:06
@ VVJoris
@ Darko69
@ Marinero

Ik snap niet wat jullie geklaag te maken heeft met dit topic.
Het staat jullie vrij om een eigen topic te openen hierover, maar mensen storen zich wel aan ellenlange discussies en geklaag dat niets met dit topic te maken heeft!

:ontopic:

In die zin willen ze zeggen dat ze vrijwel NIETS opsturen naar hun asawa (ze sturen alleen duizenden euros voor niks naar ambassades voor visas die ze niet krijgen), en puur van de liefde leven. Tevens laten ze zien dat een visum bemachtigen handen vol geld kost, en er dus vaak veel opgestuurd moet worden, en niet alleen geld, ook papieren sturen ze op,  zo erg dat ze grijze haren ervan krijgen en hun vaderland verafschuwen. Ik heb ooit eens gezegd, als je een gelukkig financieel rijk leven wilt hebben moet je niet in de filipijnen gaan wonen tegen een lokaal salaris, noch je partner naar nederland proberen te halen, en een relatie van slechts vakantiebezoeken werkt ook niet echt bij aan een succesvol gelukkig relatieleven m.i.  :lachen: Als je eenmaal begint met sturen, wordt dit een verwachting en loop je de kans dat ze jouw geld lief hebben en niet jou, snel opsturen en trouwen wordt afgeraden en we weten allemaal waarom als we andere topics lezen. Ze laten zien dat er ook Filipijnse zijn die wel hun financien en business op orde hebben, zonder al te veel verwachtingen van familie en ze best eerlijk willen delen. Dit kan een verruimende kijk geven op jouw topic. Ik houd daarentegen wel van de keiharde getallen hier die mensen per maand opsturen en hun verhaal erachter, dus ellenlange discussies mogen inderdaad wat minder hier ben ik met je eens.

Trouwens eigenaardig feitje dat in dit topic past: toen mijn asawa geen id had wilde ze niet dat ik het geld naar haar familie stuurde, die zouden dan het geld zelf opeisen of gedeelte ervan willen, dus ging dat via een vriendin waar ik het naartoe moest sturen. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Marinero

Citaat van: koy op zaterdag  4 augustus 2012, 10:56:06
@ VVJoris
@ Darko69
@ Marinero

Ik snap niet wat jullie geklaag te maken heeft met dit topic.
Het staat jullie vrij om een eigen topic te openen hierover, maar mensen storen zich wel aan ellenlange discussies en geklaag dat niets met dit topic te maken heeft!

:ontopic:

Begrepen. Geklaag is verwijderd.

bertalert


Hey  :daag:,

Graag had ik een en ander toegevoegd aan de discussie, hopelijk kunnen jullie mijn bijdrage appreciƫren:


Ik heb tot nu toe reeds 3x geld verstuurd naar mijn vrouw:
2x ging het om een bedrag rond de 4000php, met name de departure tax en terminal fees toen ze mij kwam bezoeken in Thailand (ik heb toen ook alle vluchten betaald maar met de kredietkaart dus niets opgestuurd)
Vorige maand 7500php voor echografie, legalisatie documenten, bij DFA via agentschap, zwangerschapskledij, vitaminensupplementen en melk(poeder)...

Ik let heel hard op mijn geld en mijn vrouw weet dat, ik heb dat ook van in het begin duidelijk gemaakt. Ze lacht daar dan eens mee en noemt mij 'poor guy' maar op zich is het geen probleem...
Toen ik in mei/juni bij haar verbleef vroeg haar moeder of ik iets kon bijleggen bij de electriciteitskost: 100php
Ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik nooit geld zal opsturen naar haar. Als zij later werkt in belgie mag zij van mij geld opsturen voor een bedrag van ongeveer 10000php.

Klinkt hard maar als 30-jarige met kindje op komst moet dat wel, zelf geld weggeven is immers ook jezelf verarmen!


Er waren ook enkele posts die handelden over DIA: ik heb mijn vrouw leren kennen via DIA, er zitten ook goede vrouwen op DIA, deze zullen wel gereserveerder zijn en uiteraard nooit hun kleren uittrekken, wat iemand aanhaalde...  :negatief:
Ik heb in totaal met 5 DIA dames afgesproken en ze waren op 1 uitzondering na deftige jonge vrouwen, het is hier telkens belangrjk het kaf van het koren te scheiden: als ze zelf over geld beginnen verbreek je best onmiddellijk alle contact, een deftige vrouw met enig zelfrespect zal hierover zelf niet beginnen...


@ Yoshi: Ik citeer "Tot nu toe gaat het goed, al zal die eerste keer elkaar ontmoeten ook spannend zijn natuurlijk "

Hoezo? je hebt je vriendin/lief nog nooit gezien? Hoe kan je dan een lief hebben en spreken van een relatie?
Ik heb mijn echtgenote ook LEREN KENNEN via internet, maar je kan dan toch onmogelijk van een relatie spreken....


Mvg,

Bert

Marinero

Heeft iemand al gebruik gemaakt van de gratis transactie naar bankrekeningen in de Filipijnen met western union trouwens?

vvjoris

Citaat van: bertalert op vrijdag 10 augustus 2012, 04:46:49

1. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik nooit geld zal opsturen naar haar. Als zij later werkt in belgie mag zij van mij geld opsturen voor een bedrag van ongeveer 10000php.

2. Klinkt hard maar als 30-jarige met kindje op komst moet dat wel, zelf geld weggeven is immers ook jezelf verarmen!

3. Ik heb mijn echtgenote ook LEREN KENNEN via internet, maar je kan dan toch onmogelijk van een relatie spreken....



1. Ik denk dat het afhankelijk is van de situatie of je dat al dan niet doet. Ikzelf doe het wel omdat ik niet wil dat Janice tewerkgesteld is als een slaaf, en omdat we al zover zijn dat ik haar al als mijn vrouw beschouw, en in de  :smiley-philippines: wordt een man verondersteld zijn vrouw te onderhouden. Verder is er ook nog 'family support', en daar meen ik dat het een gezond principe is de familie te steunen in zoverre dat ze een eigen zaakje kunnen beginnen. Zomaar geld rondstrooien lijkt me niet aangewezen.

2. Of je nu 30 of 50 bent, een kind op komst hebt, of al dan niet reeds kids hebt, maakt niet uit. Ook of je 'arm' of 'rijk' bent is niet het belangrijkste. Veel belangrijker is dat je  :smiley-philippines: vriendin begrijpt dat een 'witte' vriend hebben niet betekent dat er automatisch geld komt aanwaaien, dat het geld in  :eu: niet aan de bomen groeit, en dat we in  :eu: ook moeten werken om te kunnen eten en wonen, en dat dat bij ons allemaal veel meer kost dan hier in de  :smiley-philippines:

3. Je kan idd onmogelijk van een relatie spreken als je mekaar nog nooit persoonlijk ontmoet hebt.

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

CitaatTrouwens eigenaardig feitje dat in dit topic past: toen mijn asawa geen id had wilde ze niet dat ik het geld naar haar familie stuurde, die zouden dan het geld zelf opeisen of gedeelte ervan willen, dus ging dat via een vriendin waar ik het naartoe moest sturen. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

kan idd kloppen en wel dat die vriendin haar familie maar al te goed kent.
Komt bij dat als je met die vriendin dus een relatie begint, je wel met zo'n familie te maken krijgt.

Daarmee is alles nog niet gezegd want het kan ook zijn dat die vriendin, dat doet om de gemoederen te sussen en later net zo hard om geld vraagt voor de familie als de familie zelf, onder het mom van 'ze zijn zo arm moet ik ze dan laten verhongeren?'

het tegendeel is vaak waar, want ze wisten maar al te goed te overleven alvorens jij je intrede deed in de familie.

Ze hebben nagenoeg allemaal geen scrupules om geld te vragen en dat is makkelijk verdient, zonder er ook maar iets voor te doen, de een is daar geraffineerder in dan de ander, schijnt bedriegt maar al te vaak in de Phils.

No, its not all of them,but give me one who isn't and i believe you. :jajaja:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Darko69 op vrijdag  3 augustus 2012, 10:53:28
Citaat van: Marinero op vrijdag  3 augustus 2012, 04:33:13
Citaat van: Darko69 op donderdag  2 augustus 2012, 16:23:37
Mag ik vragen hoe lang je haar al kent?

Ken haar nu sinds maart 2011. Heb haar op mijn werk ontmoet!

Dat is nog niet erg lang en dan al trouwen en zo enorm zeker van je zaak te zijn. Waarom de grootse haast om te trouwen? Ik ga dat iig nog lang proberen uit te rekken, maar zou er uiteindelijk aan moeten geloven ben ik bang :floet:
Bindingsangst ??

vvjoris

Citaat van: Darko69 op vrijdag 10 augustus 2012, 15:27:29
Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 10 augustus 2012, 13:43:25
Citaat van: Darko69 op vrijdag  3 augustus 2012, 10:53:28
Citaat van: Marinero op vrijdag  3 augustus 2012, 04:33:13
Citaat van: Darko69 op donderdag  2 augustus 2012, 16:23:37
Mag ik vragen hoe lang je haar al kent?

Ken haar nu sinds maart 2011. Heb haar op mijn werk ontmoet!

Dat is nog niet erg lang en dan al trouwen en zo enorm zeker van je zaak te zijn. Waarom de grootse haast om te trouwen? Ik ga dat iig nog lang proberen uit te rekken, maar zou er uiteindelijk aan moeten geloven ben ik bang :floet:
Bindingsangst ??

Eerder niet impulsief zijn en graag de tijd ervoor nemen om iemand beter te leren kennen voordat je ervoor kiest elkaars LEVENSPARTNER te worden. Ik heb zelf niet veel met trouwen, maar kan goed begrijpen dat een dame dit uiteindelijk graag wilt en dan zullen we dat ook zeker doen..... maar niet na pas een jaar elkaar gekend te hebben. Ik weet niet hoor, maar ik zie vaak zulke relaties kapot gaan. Heeft niks met bindingsangst te maken, aangezien ik mezelf wel getrouwd met mijn vriendin zie rondlopen, alleen tot die tijd geen gehaast graag :neeneenee:

Beetje offtopic weer...

Hoort misschien wel in een ander topic thuis, idd, gaat meer over relatie opbouwen dan over geld sturen, maar nu ik hier enkele weken ben, veel meer 'zelfstandig' dan vroeger ben (ik ga zelf exploreren, spreek met zowel Filipino's als foreigners, zonder dat Janice erbij is), leer je wel een beetje wat ze drijft, en van zowel Janice als van de familie komt er een heel andere reactie, ze beseffen nu stilletjes aan dat ik niet iemand ben die zomaar geld komt rondstrooien.

En zo wordt het duidelijk wat de echte drijfveren zijn, en ik heb misschien erg veel geluk, want tot nu toe gaat het steeds beter in de relatie. Voor mij wordt het wel meer en meer duidelijk dat een heel groot deel enkel uit is op het verbeteren van hun materiele situatie, en ik denk dat het meerdere maanden personnlijk - face to face - contact vergt om zeker te weten dat je  :smiley-philippines: vriendin je levenspartner wil worden.

Hals over kop trouwen? :neeneenee:
Geef het de nodige tijd, en vooral
Geef jezelf de nodige tijd ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

Citaat van: Darko69 op vrijdag 10 augustus 2012, 15:27:29
Eerder niet impulsief zijn en graag de tijd ervoor nemen om iemand beter te leren kennen voordat je ervoor kiest elkaars LEVENSPARTNER te worden.

Tijd is allemaal betrekkelijk. Een jaar samen op een schip telt in mijn opinie driedubbel. Als iemand die bij mij op het schip werkt het impulsief zou noemen, dan zou ik het erg vinden.

Het leven is daar totaal onvergelijkbaar met het leven aan de wal.

Ik heb tot nu toe nooit eerder dit gevoel gehad te willen trouwen, met al die andere vriendinnen die ik heb gehad. ik zal ook niet de fout maken dit gevoel te onderdrukken.

Veel relaties op cruiseschepen komen en gaan snel, teveel mooie meiden, teveel uniformen, haantjes gedrag en weinig sociale controle. Wat ik nu heb is superspeciaal voor mij. Once in a lifetime. Kan het niet uitleggen!