Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

dolfijn76

Citaat van: huisman45 op donderdag 16 augustus 2012, 13:42:11
kijk wij weten hoe we met het geld om moeten gaan ,kuripot,
die belgen spenderen maar en die vrouwen lachen er hartelijk om,tot het op is  :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Huisman ik heb op een schip vol met Nederlanders gezeten en ik heb toch wel wat anders gezien hoor  :jajaja:

huisman45

klopt alleen nederlanders lijkt het veel,
alleen belgen is de titanic ,maar dan van hun accounts. :jajaja: :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Pascal&Katiren

Moet je wel durven een dergelijke uitspraak hier te plaatsen als NL
Wss onwetende reactie, maar  :offtopic:
O en gefeliciteerd met de 2-4 NL belgie lol
Ikzelf heb 8 jaar in het zinkende schip gewoond  :nederlandsevlag: dus zoek eerst even wat op voot je hier een reactie plaatst?




Cosyns Guy

Citaat van: Pascal&Katiren op zaterdag 18 augustus 2012, 16:03:11
Moet je wel durven een dergelijke uitspraak hier te plaatsen als NL
Wss onwetende reactie, maar  :offtopic:
O en gefeliciteerd met de 2-4 NL belgie lol
Ikzelf heb 8 jaar in het zinkende schip gewoond  :nederlandsevlag: dus zoek eerst even wat op voot je hier een reactie plaatst?




Zalig zijn de zwakken van geest want ze weten niet wat ze zeggen.

huisman45

ach als ik lees wat ze allemaal opsturen naar hun vrouwtje,
lachen geblazen, ik  hebnamelijk 0,00 euro gestuurd, daarom zal ik wel een nederlander zijn,
of een wijs man, of voor jullie misschien een..............
geen nood blijkbaar heb ik op een paar tenen getrapt.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

boldy

ik snap niet dat de meeste zo lopen te zeiken als iemand meer op stuurt dan een ander of dan zichzelf . maak je eigen druk over je eigen en je vrouwtje inplaats van een ander af te zeiken omdat hij meer geld op stuurt dan jijzelf.  :jajaja: hoeveel iemand opstuurd maakt diegene zelf uit en heeft niemand anders een zak mee te maken.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

westhoek

Citaat van: huisman45 op zaterdag 18 augustus 2012, 16:42:52
ach als ik lees wat ze allemaal opsturen naar hun vrouwtje,
lachen geblazen, ik  hebnamelijk 0,00 euro gestuurd, daarom zal ik wel een nederlander zijn,
of een wijs man, of voor jullie misschien een..............
geen nood blijkbaar heb ik op een paar tenen getrapt.
Nee, je vrouw beheert de rekening zeker hé.
Iemand die zoiets meteen schrijft, daar heb ik mijn twijfels over, eerder dan al de zovelen die vragen hoeveel en dergelijke, want die hebben hun zaakjes stevig op orde.
Wat maakt u dat inderdaad uit wat een ander doet ? En wat heeft uw nationaliteit daarmee te maken ?

Budgie

Citaat van: boldy op zaterdag 18 augustus 2012, 19:22:42
ik snap niet dat de meeste zo lopen te zeiken als iemand meer op stuurt dan een ander of dan zichzelf . maak je eigen druk over je eigen en je vrouwtje inplaats van een ander af te zeiken omdat hij meer geld op stuurt dan jijzelf.  :jajaja: hoeveel iemand opstuurd maakt diegene zelf uit en heeft niemand anders een zak mee te maken.

Sorry Boldy Ik ben het absoluut niet met je eens want het topic is hoeveel stuur je op Dus is het ook heel normaal als je discuseer dat iets te veel of te weinig is.

Vind het alleen af en toe jammer dat mensen die nog maar enkele jaren ervaring met de Filippijnen menen alles te weten Lees hier af en toe tenenkrommende opmerkingen  over het te grote vertrouwen in het meisje

Zal je een voorbeeld geven In de loop van de tijd is het zeer duidelijk dat de ambasade meest nooit papieren opstuurt Toch wacht men rustig af want misschien worden ze opgestuurt.

Weet uit ervaring een ding heel zeker Filipino`s zijn zeer goed in het verzinnen van smoesjes.Asawa krijgt alle maanden wel een of twee smsjes met zo`n smoesje Laatste was het dak van de comfortroom van het nichtje  is lek Hebben een sari saristore en alleen in het toilet zou het zo hard lekken dat je rug en kont nat word ? Laat maar kost 600 pesos naar dat hebben we nu net niet.
Getting older beats the alternative -dying young

vvjoris

Citaat van: Budgie op zaterdag 18 augustus 2012, 22:28:51

Vind het alleen af en toe jammer dat mensen die nog maar enkele jaren ervaring met de Filippijnen menen alles te weten Lees hier af en toe tenenkrommende opmerkingen  over het te grote vertrouwen in het meisje


Bij mij is het 4 jaar en 8 maanden. Dat is niet voldoende om alles te weten, want ik besef maar al te goed dat ik niet alles weet. Je komt wel heel veel te weten over hoe het is samen te leven met een Filipina, als je dat daadwerkelijk uittest (en best niet in een vakantiesfeer, op hotel of in een resort, maar als je een appartement huurt of zo), en als er een kleine is, liefst met die erbij.

Logisch dat mensen hier vragen hoeveel 'normaal' is of 'verantwoord' om op te sturen, en in sommige gevallen is 100 of 200 euro normaal, soms lijkt 'niks' logisch, als asawa bijvoorbeeld een inkomen heeft. Vraag is hoe confortabel je wil dat ze leeft, daarom moet je de gemiddelde inkomsten en de armoedegraad bekijken, en is het ook interessant de 'cost of living' in de  :smiley-philippines: te bekijken. Deze zaken zijn al aan bod gekomen in dit en andere toics.

Sommige gewoontes in  :smiley-philippines: zijn heel onlogisch, sommige zelf storend. Dat heeft niks te maken met het aanpassingsvermogen van een foreigner, maar met de Filippijnse 'aard', waar je echter niet moet veralgemenen. Een voorbeeld: als ze iets doen dat met geld te maken heeft, controleren ze mekaar eindeloos (cashiers bevoorbeeld, en ticketverkopers op een bus). Dat betekent dat ze zelfs mekaar niet vertrouwen, en het is voor een foreigner dan ook zeer aangewezen niet direct je vertrouwen aan een Filipino/a te geven. Ze zijn echter niet allemaal 'greedy' of er enkel op uit zoveel mogelijk geld uit de zakken van een foreigner te kloppen.

Met een vriendin is het net zo. Je moet dat 'testen' en bij het effectief samenzijn een redelijk lange periode, kom je al heel wat te weten, zoals ook hoeveel normaal is op te sturen, en of het 'grote' vertrouwen terecht is.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

Citaat van: Budgie op zaterdag 18 augustus 2012, 22:28:51
Citaat van: boldy op zaterdag 18 augustus 2012, 19:22:42
ik snap niet dat de meeste zo lopen te zeiken als iemand meer op stuurt dan een ander of dan zichzelf . maak je eigen druk over je eigen en je vrouwtje inplaats van een ander af te zeiken omdat hij meer geld op stuurt dan jijzelf.  :jajaja: hoeveel iemand opstuurd maakt diegene zelf uit en heeft niemand anders een zak mee te maken.

Sorry Boldy Ik ben het absoluut niet met je eens want het topic is hoeveel stuur je op Dus is het ook heel normaal als je discuseer dat iets te veel of te weinig is.


Dat je discuseer over of er iets teveel of te weinig kost heb ik geen moeite mee ,das normaal ,maar, als iemand verteld dat hij 400 euro per maand opstuurt omdat hij zijn vriendin een beter leven wilt geven ,nou,dan lusten de honden er af en toe geen brood van hoe sommige daar op reageren.
Als iemand  zegt ik heb 1000 peso opgestuurd omdat ze een nieuw paspoort moest hebben en de mensen die daar wonen(die op het forum zitten hier) weten dat dat maar 300 peso kost dan kan je dat zeggen dat 1000 veels teveel geld is. Maar als iemand  lekker zijn geld op stuurt om zijn vriendin/vrouw een leuk leven te gunnen dan heeft niemand anders daar iets mee te maken.
het leven is net een lul keihard en veel te kort