Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Citaat van: boldy op zaterdag 18 augustus 2012, 19:22:42
ik snap niet dat de meeste zo lopen te zeiken als iemand meer op stuurt dan een ander of dan zichzelf . maak je eigen druk over je eigen en je vrouwtje inplaats van een ander af te zeiken omdat hij meer geld op stuurt dan jijzelf.  :jajaja: hoeveel iemand opstuurd maakt diegene zelf uit en heeft niemand anders een zak mee te maken.

Héél juist Boldy, iedereen doet wat hij wil, véél sturen, weinig sturen, het maakt toch niet uit wat anderen doen.

Robert

vvjoris

Citaat van: robert van dijck op zondag 19 augustus 2012, 08:23:01
Citaat van: boldy op zaterdag 18 augustus 2012, 19:22:42
ik snap niet dat de meeste zo lopen te zeiken als iemand meer op stuurt dan een ander of dan zichzelf . maak je eigen druk over je eigen en je vrouwtje inplaats van een ander af te zeiken omdat hij meer geld op stuurt dan jijzelf.  :jajaja: hoeveel iemand opstuurd maakt diegene zelf uit en heeft niemand anders een zak mee te maken.

Héél juist Boldy, iedereen doet wat hij wil, véél sturen, weinig sturen, het maakt toch niet uit wat anderen doen.

Robert

Of iemand nu niks, 100 euro of 1000 euro per maand opstuurt, maakt inderdaad niks uit voor eender iemand anders op dit forum.

Het is volgens mij wel de bedoeling dat we hier iets leren van mekaar, en in dit topic gaat het erover hoeveel 'normaal' is op te sturen, rekening houdend met de bedoeling van diegene die stuurt. Voor mijn part is dat 'voldoende dat ik zeker ben dat ik genoeg sex krijg de volgende keer dat ik er ben' of, zoals het bij mij is 'voldoende dat ze een confortabel leven heeft, dat de familie geholpen wordt, maar zeker niet dat ze geld kan rondstrooien'

Mijn standpunt impliceert dat ik het geheel ook moet evalueren, en eigenlijk kan dat alleen ter plaatse, wat ik nu ook gedaan heb: ik zie wat er hier gebeurt, en ik zie de noden van de onmiddelijke familie, maar vooral: ik weet wat het allemaal kost hier, intussen. Voor mij is het intussen duidelijk dat dat 12.000 pesos per maand moet zijn. Als het minder is moet ze haarzelf of haar zoon iets ontzeggen (en eigenlijk heeft ze daar geen probleem mee, als ik onvoldoende geld heb om zoveel te sturen, is dat maar zo, en begrijpt ze dat), als het meer is gaat ze zowiezo geld rondstrooien of totaal onnodige zaken kopen, want het blijft een feit: hoe meer je ze opstuurt, hoe meer ze uitgeven.

Eens ik hier zal wonen, gaan de zaken wel enigszins veranderen, want dan woont Janice bij mij, en hoef ik voor haar of haar zoon geen 'cash' meer te geven (uiteraard wel als zij gaat shoppen voor groceries of iets anders), en zal de family support de richting uitgaan van ze werk te geven, of voor de financiering van een zaakje te zorgen. Dat gaat nu niet, omdat Filipinos nu eenmaal geen bal verstand hebben van zaken ('profit', precies nog nooit van gehoord.....) en ik dus ook mijn gezond verstand te beschikking stellen, en da's wat moeilijk per e-mail of zo ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Budgie

Citaat van: vvjoris op maandag 20 augustus 2012, 06:08:25
Of iemand nu niks, 100 euro of 1000 euro per maand opstuurt, maakt inderdaad niks uit voor eender iemand anders op dit forum.

Het is volgens mij wel de bedoeling dat we hier iets leren van mekaar, en in dit topic gaat het erover hoeveel 'normaal' is op te sturen, rekening houdend met de bedoeling van diegene die stuurt. Voor mijn part is dat 'voldoende dat ik zeker ben dat ik genoeg sex krijg de volgende keer dat ik er ben' of, zoals het bij mij is 'voldoende dat ze een confortabel leven heeft, dat de familie geholpen wordt, maar zeker niet dat ze geld kan rondstrooien'

Mijn standpunt impliceert dat ik het geheel ook moet evalueren, en eigenlijk kan dat alleen ter plaatse, wat ik nu ook gedaan heb: ik zie wat er hier gebeurt, en ik zie de noden van de onmiddelijke familie, maar vooral: ik weet wat het allemaal kost hier, intussen. Voor mij is het intussen duidelijk dat dat 12.000 pesos per maand moet zijn. Als het minder is moet ze haarzelf of haar zoon iets ontzeggen (en eigenlijk heeft ze daar geen probleem mee, als ik onvoldoende geld heb om zoveel te sturen, is dat maar zo, en begrijpt ze dat), als het meer is gaat ze zowiezo geld rondstrooien of totaal onnodige zaken kopen, want het blijft een feit: hoe meer je ze opstuurt, hoe meer ze uitgeven.

Eens ik hier zal wonen, gaan de zaken wel enigszins veranderen, want dan woont Janice bij mij, en hoef ik voor haar of haar zoon geen 'cash' meer te geven (uiteraard wel als zij gaat shoppen voor groceries of iets anders), en zal de family support de richting uitgaan van ze werk te geven, of voor de financiering van een zaakje te zorgen. Dat gaat nu niet, omdat Filipinos nu eenmaal geen bal verstand hebben van zaken ('profit', precies nog nooit van gehoord.....) en ik dus ook mijn gezond verstand te beschikking stellen, en da's wat moeilijk per e-mail of zo ....

Inderdaad Dit is een duidelijk antwoord wat ongeveer de norm kan zijn als je niet wil dat er met je geld gestrooit word en er problemen komen als het financieel eens wat minder gaat En natuurlijk is er een verschil tussen Manila ed en het platteland maar wat Joris zegt is de waarheid hoe meer je ze geeft hoe meer ze nodig hebben
En hoewel ik mij happy voel met mijn familie daar weet ik gewoon dat er een aantal tussen zitten die telkens proberen ons zo gek te krijgen om hun rekeningen van drank en gokken te betalen En die kunnen ook best aardig liegen of zoals mijn asawa zegt They do not lie but don`t tell everything.
Getting older beats the alternative -dying young

Digos

Citaat van: vvjoris op maandag 20 augustus 2012, 06:08:25
Of iemand nu niks, 100 euro of 1000 euro per maand opstuurt, maakt inderdaad niks uit voor eender iemand anders op dit forum.

Het is volgens mij wel de bedoeling dat we hier iets leren van mekaar, en in dit topic gaat het erover hoeveel 'normaal' is op te sturen, rekening houdend met de bedoeling van diegene die stuurt. Voor mijn part is dat 'voldoende dat ik zeker ben dat ik genoeg sex krijg de volgende keer dat ik er ben'

Betaalde sex.

Misschien een woordje toevoegen aan de titel van het topic "en waarom?"

LIVE ONCE - LIVE IT

bertalert

hey,

en laat ik er nogmaals aan toevoegen dat je het ook allemaal dient te plaatsen vanuit je eigen inkomsten.
Om het voorbeeld te nemen van die 12000 pesos. (Ik ga gemakkelijkheidshalve omzetten naar 250â,¬)

Als je een gewoon basisloontje hebt als starter van 1500â,¬ is dat bijna 20% van je netto-loon, wat best veel is.
Als je wat ouder bent en/of je hebt een wat hoger gekwalificeerde job en je verdient 2500â,¬, weegt het toch veel minder door.
Komt daarbij of je nog al dan niet een lening dient af te betalen, e.d.


vvjoris

Citaat van: bertalert op dinsdag 21 augustus 2012, 01:48:41
hey,

en laat ik er nogmaals aan toevoegen dat je het ook allemaal dient te plaatsen vanuit je eigen inkomsten.
Om het voorbeeld te nemen van die 12000 pesos. (Ik ga gemakkelijkheidshalve omzetten naar 250â,¬)

Als je een gewoon basisloontje hebt als starter van 1500â,¬ is dat bijna 20% van je netto-loon, wat best veel is.
Als je wat ouder bent en/of je hebt een wat hoger gekwalificeerde job en je verdient 2500â,¬, weegt het toch veel minder door.
Komt daarbij of je nog al dan niet een lening dient af te betalen, e.d.



Dat is heel juist, het gaat ook om "hoeveel kan je opsturen", als je zelf een klein inkomen hebt, en maar een klein bedrag voor 'cost of living' in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag:, dan is het eenvoudigweg niet mogelijk om â,¬ 250 op te sturen.

Sommige mensen zitten in zo'n situatie, misschien geen werk, of klein pensioentje, maar andere mensen verdienen â,¬ 5000 per maand, en vinden het voldoende om â,¬ 200 op te sturen, zelfs al zijn er extra kosten, en dat is dan, meen ik, een beetje aan de lage kant.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

westhoek

Citaat van: bertalert op dinsdag 21 augustus 2012, 01:48:41
hey,

en laat ik er nogmaals aan toevoegen dat je het ook allemaal dient te plaatsen vanuit je eigen inkomsten.
Om het voorbeeld te nemen van die 12000 pesos. (Ik ga gemakkelijkheidshalve omzetten naar 250â,¬)

Als je een gewoon basisloontje hebt als starter van 1500â,¬
en als eindiger ook

is dat bijna 20% van je netto-loon, wat best veel is.
Als je wat ouder bent en/of je hebt een wat hoger gekwalificeerde job en je verdient 2500â,¬,

en/of ?? Ik weet niet in welke jobs jij zit, maar ik aanvaard die van 2500 â,¬, en ben ook al wa ouder;...  :denk:
weegt het toch veel minder door.
't zal nie zijn dat het dan minder doorweegt, maar velen hebben dat loon maar aan den toog, de meeste hangen wel rond die 1500 â,¬ en met pensioenen nog veel minder dan dat.
Komt daarbij of je nog al dan niet een lening dient af te betalen, e.d.




vvjoris

Citaat van: westhoek op dinsdag 21 augustus 2012, 03:54:28
Citaat van: bertalert op dinsdag 21 augustus 2012, 01:48:41

Als je wat ouder bent en/of je hebt een wat hoger gekwalificeerde job en je verdient 2500â,¬,

..., maar velen hebben dat loon maar aan den toog, de meeste hangen wel rond die 1500 â,¬ en met pensioenen nog veel minder dan dat.[/color]
Komt daarbij of je nog al dan niet een lening dient af te betalen, e.d.




http://www.vacature.com/job/sollicitatie/gemiddeld-salaris-belgi%C3%AB-0

Citaat
De gemiddelde Belg verdient 3.103 euro bruto per maand

Er staat in het artikel dat 50% van de Belgen minder dan 2640 euro verdient. Dat is dus de mediaan.

Dat is dus netto respectievelijk (SD Worx, alleenstande, wat ik veronderstel als je een  :smiley-philippines: vriendin hebt:


Totaal bruto      RSZ      Voorheffing      Bijzondere bijdrage            Netto
3103,00          -   405,56 -   812,98         -   28,64                               =   1855,82

Totaal bruto      RSZ      Voorheffing      Bijzondere bijdrage            Netto
2640,00          -   345,05 -   623,82         -   23,55                               =   1647,58





Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

westhoek

Netto dus, van dat bruto zie je nooit een reet. Tenzij om op te scheppen.
Je mag al erg blij zijn als je als werknemer aan dat gem. netto loon komt.

Phille

En ondertussen ... zijn de Filipina's in een soortgelijke discussie .. "hoeveel krijg jij van uwe foreigner?" ... :weetikniet: ... oei, nie meer dan dat, he must be a kurripot   :floet:

:daag: