Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Nou, Nou  :neeneenee: het maakt nogal uit welke currency of munt je het opstuurt.
Overal ter wereld zijn de lonen hoger, vaak omdat het maar seizoenswerk is en de rest van het jaar verdient men niks, probeer dan maar je kinderen te laten studeren. Veel Nederlanders verdienden bakken met geld in toeristencentra tijdens het toeristenseizoen overal ter wereld, maar gingen falliet en moesten naar huis omdat ze geen reserve hadden voor de magere jaren. 

lowrider

Die van mij krijgt 20000 pesos... en hahah die zijn zeker altijd op   :lachen:
Geef dit wel verdeeld wekelijks./..anders zijn ze te snel op.
Weet dat dat velen dit veel zullen vinden, maar hierin is wel inbegrepen GSM kosten (om naar mij te bellen) en zoals ze zelf heeft toegeven, snoept de familie hier ook van..   :lachen:
Ook woont ze alleen met dochter in centrum Manila, wat echt niet zo goedkoop is... als het niet met 10 man gedeeld word
Ook vind ik het wel belangrijk dat haar haar en nageltjes steeds gedaan zijn... en zij ook lol..
Noem haar men "high maintenance" fillipina..  :lachen:
Ter verduidelijking ik heb het bedrag zelf bepaald.. en als ze terug gaat werken zal ik het mss verminderen naar 15K ..:) :happy:


Kano

Lowrider T'is wel aan de hoge kant maar als je het makkelijk kunt missen en jullie er goed bij voelen, why not?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

lowrider

Nou gemakkelijk...kunnen missen is weer veel gezegd ..lol
Maar als ze hier bij mij is zou ze me zeker hetzelfde kosten..
en hahaha... ze zorgt er ook wel voor dak ik dat geld niet opbras in nachtleven of aan andere "dames" hier... dus why not  :happy2:

yepyep

Citaat van: lowrider op vrijdag 16 november 2012, 00:55:21
Nou gemakkelijk...kunnen missen is weer veel gezegd ..lol
Maar als ze hier bij mij is zou ze me zeker hetzelfde kosten..
en hahaha... ze zorgt er ook wel voor dak ik dat geld niet opbras in nachtleven of aan andere "dames" hier... dus why not  :happy2:


:thumb:

En hoe zorgt ze daarvoor dan?

vvjoris

Citaat van: lowrider op donderdag 15 november 2012, 22:29:32
Die van mij krijgt 20000 pesos... en hahah die zijn zeker altijd op   :lachen:
Geef dit wel verdeeld wekelijks./..anders zijn ze te snel op.
Weet dat dat velen dit veel zullen vinden, maar hierin is wel inbegrepen GSM kosten (om naar mij te bellen) en zoals ze zelf heeft toegeven, snoept de familie hier ook van..   :lachen:
Ook woont ze alleen met dochter in centrum Manila, wat echt niet zo goedkoop is... als het niet met 10 man gedeeld word
Ook vind ik het wel belangrijk dat haar haar en nageltjes steeds gedaan zijn... en zij ook lol..
Noem haar men "high maintenance" fillipina..  :lachen:
Ter verduidelijking ik heb het bedrag zelf bepaald.. en als ze terug gaat werken zal ik het mss verminderen naar 15K ..:) :happy:



20.000 is wel aan de hoge kant, Janice krijgt 220 euro, dus ongeveer 11.5K, maar ze moet wel geen huur betalen (wel de electric en het water van de tante, en rijst voor heel de familie die er samenwoond (5 pax)) Meer geven geeft aanleiding tot meer opdoen, alles begin van de maand sturen heeft voor gevolg dat alles op is na 1 week, dus er gebeuren wekelijkse of minstens tweewekelijkse 'overdrachten' (met LCC, Coinstar en credit card die ik 'oplaad')

Waarom credit card? Kan ze alleen groceries mee kopen, want het is haar ten strengste verboden aan ATM af te halen (ik kan alle transacties met de kaart zien op internet), dit om te vermijden dat ze teveel geld weggeeft aan familie om aan nutteloze zaken op te brassen. Het is als zakgeld geven aan een klein kind, maar er is geen andere manier ook al geef je 10 jaar uitleg over hoe met geld om te gaan...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

lowrider

lol..yep yep..
Als ik het echt zou willen zou het natuurlijk wel lukken... maar ze doet zeker tactisch moeite om me vrijdag en zaterdagavond zeker voor de cam te hebben ...ook al betekent da dat ze tot smorgens wakker is  :lachen:

making sure that nobody touching her pot of gold .. :lachen:

Lenn

Jij bent toch haar pot of gold?

yepyep

Citaat van: Lenn op vrijdag 16 november 2012, 10:11:51
Jij bent toch haar pot of gold?

Volgens mij bedoeld hij dat ook.

Verder heb ik nooit geld hoeven geven. Wel eens wat kadootjes, en ik kreeg ook wel eens wat kadootjes terug.

Ik begrijp goed dat als je een zak rijst of wat andere primaire levensbehoeften kan voorzien, dat je enorm helpt met met hier en daar wat te sponsoren.