Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: vvjoris op vrijdag 16 november 2012, 03:15:54

Waarom credit card? Kan ze alleen groceries mee kopen, want het is haar ten strengste verboden aan ATM af te halen (ik kan alle transacties met de kaart zien op internet), dit om te vermijden dat ze teveel geld weggeeft aan familie om aan nutteloze zaken op te brassen.

oh,nou zelfs in hier  :nederlandsevlag: in de supermarkt vragen ze als je als je betaald ""wil u nog extra geld opnemen"" dus   :biggrinn:

vvjoris

Citaat van: innka3 op vrijdag 16 november 2012, 15:40:50
Citaat van: vvjoris op vrijdag 16 november 2012, 03:15:54

Waarom credit card? Kan ze alleen groceries mee kopen, want het is haar ten strengste verboden aan ATM af te halen (ik kan alle transacties met de kaart zien op internet), dit om te vermijden dat ze teveel geld weggeeft aan familie om aan nutteloze zaken op te brassen.

oh,nou zelfs in hier  :nederlandsevlag: in de supermarkt vragen ze als je als je betaald ""wil u nog extra geld opnemen"" dus   :biggrinn:

Met debit card kan ik dat begrijpen, maar met credit card???? Supermarkt betaalt commissie op het bedrag ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Adobo

Wij hebben gewoon een credit kaart aan mijn oma gegeven, ze pakt gewoon iedere maand wat ze nodig heeft. Ligt meestal rondt de 300euro, als ze dan eens wat meer nodig heeft dan belt ze wel vooraf om het uit te leggen. Ookal hebben we geen uitleg nodig. hehe. Met kerst, verjaardagen of andere feestgelegenheden herrineren we haar er wel steeds aan om wat extra af te halen.  :biggrinn:

Ze wonen daar met 12 in ons huis, maar men grootouders zijn de enige die van de kaart afweten, daarmee dat het nog min of meer beperkt blijft hehe.  :tongue1:

lowrider

Tuurlijk vind ik dat zij mag weten waar ik in het weekend ben... lijkt (voor mij) normaal in een relatie..

En over "the pot of gold" mag je niet te letterlijk pakken...maar als je nu echt denkt dat als je een  werkloze fillipino zou zijn je succes even hoog zou liggen :ikkeniebegrijp:
En dat ze die beschermt ...begrijp ik ook, doe ik ook hoor... Gebeurt hier toch ook, alleen is het met de afstand gewoon moeilijker..

En ja ik stuur 20K naar haar, bedrag heb ik trouwens zelf bedachrt en ik weet ook dat een verkoopstertje maar een paar 100pesos per dag heeft.. Maar weet ook dat die het niet makkelijk hebben..
Trouwens zover kom je met 20K ook niet hoor in manila,... als ik er ben spendeer ik gemakkelijk 5K per dag...  en dan hebben we niet zot gedaan.
Dat is natuurlijk wel vakantie..







boldy

Ik mag tog aannemen dat je hotel kosten ook in die 5000 peso zitten of heb ik dat helemaal mis ?
100 euro per dag zonder hotel kosten erbij vind ik tog een hoop geld. Je kan het natuurlijk altijd zo gek maken als je zelf wilt .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

lowrider

twas echt wel vakantie..en die 2 weken die we dan samen hadden..+ werk 7 op 7 dus als het dan eens vakantie is..
Maar weet heb er veel te veel op gedaan..

2x  per dag op restaurant en dan vooral savonds had ik een zwak voor Manila bay cafe (LA Cafe..) daar gaan ze nogal vlot..


Was wel niet elke dag ..maar toch..

vvjoris

Citaat van: lowrider op zondag 18 november 2012, 05:48:34
twas echt wel vakantie..en die 2 weken die we dan samen hadden..+ werk 7 op 7 dus als het dan eens vakantie is..
Maar weet heb er veel te veel op gedaan..

2x  per dag op restaurant en dan vooral savonds had ik een zwak voor Manila bay cafe (LA Cafe..) daar gaan ze nogal vlot..


Was wel niet elke dag ..maar toch..


Ja, always more fun in The Philippines é ...

Als je hard werkt mag je wel eens stoom afblazen ....

Ik reken grofweg voor een Phills-trip 1000 euro vliegen, 1000 pesos per dag aan verblijf, en 1000 pesos per dag aan jeepney, taxi, eten en drinken, en daarenboven nog wat extra's voor fmily support en kadootjes en zo. Tussendoor in Hong Kong of Singapore verblijven maakt het wel ietske duurder....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

lowrider

Is dat dan ook in Manila? want 1000pesos voor verblijf? ...  Is dat dan op hotel? Die adresjes wil ik wel weten dan...
Ik had een appartementje in Luxor suites en betaalde 45euro per nacht.. (geboekt via Agoda)

Volgende keer ga ik ook wat rustiger aandoen...gaat ze meer moeten koken ..lol
Of vlieg ik door naar Boracay ..

Trouwens was al die shakey's en al die andere amerikaanse shit al snel beu ...
Alleen Jolibee geraak ik maar niet beu ...lol
Beste heb ik gegeten in Harbour view...  :thumb:



vvjoris

Citaat van: lowrider op zondag 18 november 2012, 13:43:49

Is dat dan ook in Manila? want 1000pesos voor verblijf? ...  Is dat dan op hotel? Die adresjes wil ik wel weten dan...


http://www.filippijnen.org/index.php/topic,4957.0.html

Even doornemen, er is erg veel te vinden rond de 1000 pesos, ook in Manila.

Ik geef de voorkeur aan ietsje meer confort, verblijf bvb in Cebu in Pier4 in 'suite room' en dat kost via Agoda zo'n 1700 pesos. Maar ik huur dan voor een deel van mijn verblijf ook een appaertement, kost zo'n 650 - 700 pesos afhankelijk hoelang de duur van de huur is. Zo kom il dus gemiddeld ook op 1000 pesos ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

lowrider

Thanks... schilt toch wel veel tov die 45euro per dag