Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Lenn op zondag 23 juni 2013, 12:59:18
Kijk, een klein beetje teveel is niet zo erg, maar hier verlies je toch een hoop geld.Er zijn genoeg andere mogelijkheden, zoals te vinden op dit forum.

Ja inderdaad maar als ik alles uitreken is toch nog altijd het gene met de visa kaart het goedkoopst. Met die paypal ook, na gezien altijd slechte koers. Zeg niet als je boven de P10.000 gaat anders betaal je tweemaal die 5â,¬
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

dozo

ik heb myn geld verstuurd met world remit binnen 5 min is het op te nemen
8000 p is 144 euri plus 6.99 kosten. totaal 148.13 e.

her

Ik heb het dit keer met western union gedaan omdat er haast bij was.De koers was 55 nog wat maar de kosten die zijn iets hoger dan bij de bank namelijk 13 euro in dit geval en 10 euro via de bank

Herbie

Citaat van: dozo op zondag 23 juni 2013, 19:29:42
ik heb myn geld verstuurd met world remit binnen 5 min is het op te nemen
8000 p is 144 euri plus 6.99 kosten. totaal 148.13 e.

Reken foutje misschien totaal is 150.99 euro
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

prutser

Ben pas terug van mijn eerste bezoekje aan mijn toekomstige echtgenote en moet toegeven dat ik serieus geschrokken ben van de leefomstandigheden van de gemiddelde Filippijn. In films zie je het wel een beetje maar de geuren en kleuren moet je zelf ondervinden. Ik vind dat de EU-werknemers die hier gaan betogen omdat ze een prutske van hun superriant loon moeten inleveren, allemaal eens een weekje naar Manila zouden moeten verkassen. Ik kan uren doorgaan maar alleen al het mentaliteitsverschil ivm overschotjes is enorm. Als je hier je zus een half bekertje McDo-cola geeft, krijg je te horen dat ze geen aalmoes of overschot moet hebben. Ginder krijg je een enorme glimlach als bedankje omdat het glas daar halfvol en niet halfleeg is... Zag onlangs op TV een uitzending over een wat oudere kerel die getrouwd was met een pinay (met dochter van een jaar of 12). Ze vertelde heel fier dat hij haar een bed (uiteraard, voor zijn eigen plezier) en een fiets voor haar dochter had gekocht. Geen woord over verdere maandelijkse hulp. Ieder zijn ding maar dan moet je niet met een pinay trouwen, vind ik. Ik heb nu met eigen ogen gezien hoe ze daar moeten (over)leven en amai... En dat je in veel gevallen ook de familie moet helpen (zonder te overdrijven - profiteurs heb je ginder uiteraard, maar ik heb in het westen ook meer dan mijn deel vrouwelijke uitzuigers gehad (Italiaanse, Ierse, Spaanse, enz.) ), moet je erbij nemen. Dat is hun cultuur en dat moet je respecteren. Voor een menswaardig bestaan (in mijn ogen betekent dat, genoeg geld om niet na het bakken van de vis de olie te moeten teruggieten om nog eens te kunnen gebruiken) moet je denk ik toch op 12-14k rekenen en met 1 of twee schoolgaande kinderen zit je direct rond de 20k. Dan heb ik het natuurlijk niet over het samenhokken van 15 man in een huisje van 3 kamers. Wanneer ik daar zelf ga wonen, reken ik toch op 40-50k per maand want ik heb geen luxe maar toch wel een appartementje met ramen en een douche met stromend water nodig...
Zag ook op een Engels forum een post van een Amerikaan die vroeg wat de levenskost in Manila was en of zijn bankdirecteursloon van zegge en schrijve 6 miljoen pesos per jaar (vrouw + 4 kinderen) wel voldoende zou zijn, en bleek na berekening door een ander forumlid dat die 6 m toch maar op het nippertje was. Geen commentaar.

yepyep

Met 6 miljoen pesos leef je hier als een god hoor.

Da's 100.000 euro / 12 = 8.333 euro p/m

Zelfs voor een gezin kan je hier luxe van leven.

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar over het algemeen kan je er goed van leven.

stijn54

Citaat van: yepyep op woensdag  3 juli 2013, 16:59:11
Met 6 miljoen pesos leef je hier als een god hoor.

Da's 100.000 euro / 12 = 8.333 euro p/m

Zelfs voor een gezin kan je hier luxe van leven.

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar over het algemeen kan je er goed van leven.

Ik begrijp dit niet goed. 8.333 euro per maand en goed van leven?? Dan ben je toch rijk in de Filippijnen zelfs in Belgie? Als je refereert naar 50.000 pesos in de maand dan heb ik toch ervaren dat heel basic is ik denk meer aan 80.000 peso per maand voor 2 personen en huren.

huisman45

Net terug van zijn eerste bezoekje ,en ja hij weet meteen hoe de wereld daar in elkaar zit en och wat wonen ze slecht etc etc,
nog een sneer naar zijn medemensen in europa want dat doet het zo goed tegenwoordig bla bla bla.
Denk dat hij zijn vriendin in het riool heeft gevonden maar dat terzijde.
Pierre heeft gelijk er zijn er hier in de  :smiley-philippines: met veel poeha,maar ook die gewoon leven en zeker niet met meer dan 8000 euro permaand.Daarnaast zijn er ook veel filipino,s die leven van de buitenlander of OFW.
dus niet iedereen woont of leeft slecht en appels met peren vergelijken kun je niet.
Mar ik ben ook met een filipina getrouwd ,dus omdat ze haar zaakjes goed op orde had en heeft had ik niet met haar mogen trouwen want ik heb nooit en te nimmer support gegeven.??????????
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

yepyep

Citaat van: stijn54 op woensdag  3 juli 2013, 20:13:10
Citaat van: yepyep op woensdag  3 juli 2013, 16:59:11
Met 6 miljoen pesos leef je hier als een god hoor.

Da's 100.000 euro / 12 = 8.333 euro p/m

Zelfs voor een gezin kan je hier luxe van leven.

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar over het algemeen kan je er goed van leven.

Ik begrijp dit niet goed. 8.333 euro per maand en goed van leven?? Dan ben je toch rijk in de Filippijnen zelfs in Belgie? Als je refereert naar 50.000 pesos in de maand dan heb ik toch ervaren dat heel basic is ik denk meer aan 80.000 peso per maand voor 2 personen en huren.

Ja, dan ben je goed af en kan je leven als een god. Maar het kan natuurlijk nog allemaal grootser als je wilt, bijvoorbeeld een huis huren a 200k per maand, je kinderen naar dure prive scholen sturen, elke dag uit eten gaan in chique aangelegenheden. En dan kun je inderdaad zelfs te weinig hebben aan 100.000 euro.

prutser

Citaat van: huisman45 op donderdag  4 juli 2013, 03:21:38
Net terug van zijn eerste bezoekje ,en ja hij weet meteen hoe de wereld daar in elkaar zit en och wat wonen ze slecht etc etc,
nog een sneer naar zijn medemensen in europa want dat doet het zo goed tegenwoordig bla bla bla.
Denk dat hij zijn vriendin in het riool heeft gevonden maar dat terzijde.
Pierre heeft gelijk er zijn er hier in de  :smiley-philippines: met veel poeha,maar ook die gewoon leven en zeker niet met meer dan 8000 euro permaand.Daarnaast zijn er ook veel filipino,s die leven van de buitenlander of OFW.
dus niet iedereen woont of leeft slecht en appels met peren vergelijken kun je niet.
Mar ik ben ook met een filipina getrouwd ,dus omdat ze haar zaakjes goed op orde had en heeft had ik niet met haar mogen trouwen want ik heb nooit en te nimmer support gegeven.??????????

Huisman, ik beweer absoluut niet dat ik weet hoe de wereld daar in elkaar zit maar ik ben me wel weer bewust van vele kleine dingen die wij als normaal beschouwen, dat niet overal zijn. En mijn sneer was bedoeld voor mensen die aan de Europese Unie werken en dus ongelooflijk maar waar een groter netto-inkomen hebben dan bruto, en nauwelijks belastingen betalen en dan nog durven stellen dat ze slecht betaald zijn en meer presteren dan mensen in de privé-wereld. Vreemd dat op dit forum niets gezegd mag worden of er zijn er wel een aantal die onmiddellijk met het zwaard in de aanslag alles afbreken omdat iemand een andere opinie heeft.
Waar je dat haalt van "ik ben ook met een filipina getrouwd ,dus omdat ze haar zaakjes goed op orde had en heeft had ik niet met haar mogen trouwen want ik heb nooit en te nimmer support gegeven" - wat heeft dat met mijn post te maken??