Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

prutser

Citaat van: yepyep op donderdag  4 juli 2013, 07:34:40
Citaat van: stijn54 op woensdag  3 juli 2013, 20:13:10
Citaat van: yepyep op woensdag  3 juli 2013, 16:59:11
Met 6 miljoen pesos leef je hier als een god hoor.

Da's 100.000 euro / 12 = 8.333 euro p/m

Zelfs voor een gezin kan je hier luxe van leven.

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar over het algemeen kan je er goed van leven.

Ik begrijp dit niet goed. 8.333 euro per maand en goed van leven?? Dan ben je toch rijk in de Filippijnen zelfs in Belgie? Als je refereert naar 50.000 pesos in de maand dan heb ik toch ervaren dat heel basic is ik denk meer aan 80.000 peso per maand voor 2 personen en huren.

Ja, dan ben je goed af en kan je leven als een god. Maar het kan natuurlijk nog allemaal grootser als je wilt, bijvoorbeeld een huis huren a 200k per maand, je kinderen naar dure prive scholen sturen, elke dag uit eten gaan in chique aangelegenheden. En dan kun je inderdaad zelfs te weinig hebben aan 100.000 euro.


Klopt allemaal. Daarom zei ik "geen commentaar". Die man had berekend dat de internationale school en de privé-chauffeur en de riante woning in protected compound en alle andere luxe die hij gewend was, ongeveer 6 m pesos zouden kosten. Met dat geld leven de meeste mensen als God in Frankrijk en klagen ze niet. Dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen.

Mawibata

Citaat van: huisman45 op donderdag  4 juli 2013, 03:21:38
Denk dat hij zijn vriendin in het riool heeft gevonden maar dat terzijde.




Huisman,

waar haal je dat

heb jij nou echt geen respect voor anderen

Het staat iedereen vrij hier zijn mening te geven.

Maar wat jij telkens doet, vind ik niet kunnen.






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boomerang

Citaat van: Mawibata op donderdag  4 juli 2013, 11:11:04
Citaat van: huisman45 op donderdag  4 juli 2013, 03:21:38
Denk dat hij zijn vriendin in het riool heeft gevonden maar dat terzijde.




Huisman,

waar haal je dat

heb jij nou echt geen respect voor anderen

Het staat iedereen vrij hier zijn mening te geven.

Maar wat jij telkens doet, vind ik niet kunnen.








:thumb:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Budgie

Citaat van: boomerang op donderdag  4 juli 2013, 12:15:42
Citaat van: Mawibata op donderdag  4 juli 2013, 11:11:04
Citaat van: huisman45 op donderdag  4 juli 2013, 03:21:38
Denk dat hij zijn vriendin in het riool heeft gevonden maar dat terzijde.




Huisman,

waar haal je dat

heb jij nou echt geen respect voor anderen

Het staat iedereen vrij hier zijn mening te geven.

Maar wat jij telkens doet, vind ik niet kunnen.








:thumb:

:thumb: :thumb:

Getting older beats the alternative -dying young

Cosyns Guy

Citaat van: Budgie op donderdag  4 juli 2013, 21:44:05
Citaat van: boomerang op donderdag  4 juli 2013, 12:15:42
Citaat van: Mawibata op donderdag  4 juli 2013, 11:11:04
Citaat van: huisman45 op donderdag  4 juli 2013, 03:21:38
Denk dat hij zijn vriendin in het riool heeft gevonden maar dat terzijde.




Huisman,

waar haal je dat

heb jij nou echt geen respect voor anderen

Het staat iedereen vrij hier zijn mening te geven.

Maar wat jij telkens doet, vind ik niet kunnen.








:thumb:

:thumb: :thumb:



Kan het niet laten om te reageren met wat huisman hier allemaal uitkraamt soms,wat voor een onbeschofte gestampte boer ben je wel zeg Huisman.Iedereen en alles wat leden hier schrijven afbreken en boerse commentaar op leveren.Het is niet omdat je toevallig in de  :smiley-philippines: leeft dat je alle wijsheid in de pan hebt zeg.
Gelukkig woon je niet in Spanje,denk dat je anders al lang tegen een paar Spaanse vuisten zou aangelopen hebben.

Ronny55

Je hoor hier bedragen ....daar valt mijn broek van af ....om niet te spreken van sommige comentaren ...
Waarom niet effe realistisch zijn? Hoeveel of wat iemand nodig heeft om hier te leven is van verschillende factoren afhankelijk...zoals al aangehaald in dit topic , je maakt het zo duur als je maar wil. Maar daar is 1 voornaam punt , hoeveel heb ik, wat kan ik er aan uitgeven? Zo moet iedereen zijn eigen rekening maken. Ga zeker niet andermans rekeningen maken, aan wat die kunnen uitgeven daar heb je toch geen kloten aan.
het aantal caucasian bank directeurs die ik de laatste 15 jaar hier al zijn tegengekomen is niet meer te te tellen, maar ze hadden allen iets gemeen/; tistezeggen, een grote vuile muil,weinig pesos Een uitspraak die ik alleen maar kan beamen en ik ben maar 6 jaar hier .....hoe groter de mond hoe kleiner de geldbeugel(veel gebruikt citaat van wijlen mijn vader)
"Prutser"schrijft hier zijn eerste indrukken die hij opgedaan heeft en als ik effe nadenk ,  :jajaja: ,dat waren ook idd een btje mijn eerste indrukken , intussen ervaar ik het anders uiteraard en heb ik een iets anders beeld, maar dat geeft me zeker niet het recht om "Prutser's" eerste ervaringen of indrukken betreffende de  :smiley-philippines: zomaar af te kraken.....sommige zijn vergeten dat een x aantal jaren geleden zij ook voor de eerste maal hier waren .

BTW , wij hebben een budjet van 60000 peso/maand voor alle vaste kosten. Dan leven we goed , gezin van 5 en 2 helpers, wel eigen huis. Edoch, onvermijdelijk, de extra kosten ( hobby's, party's, vacantie''s, grote aankopen ect) maar daar zijn we wel zelf bij, hoe hoog deze gaan oplopen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

De commentaren van leden naar mijn eigen mening mag kan ik met leven hoor geen probleem,
dat ik een boer ben vind ik een compliment ,eerzaam beroep.een dat ik tegen vuisten kan lopen ach
ben hard en "boers" in mijn commentaren al heel mijn leven en je deelt uit en ontvangt dat is de remedie.
Ik kan niet iedereen gelukkig maken .Ik hoef me niet te schamen dat mijn hart op de tong ligt.
Heb geen universiteit gedaan of iets anders op kosten van de gemeenschap maar heb mijn boontjes zelf gedopt,
En blijkbaar nog niet zo slecht want ben met mijn 50 met pensioen gegaan ,Dus heb me aardig op de ladder omhoog gewerkt
dat wil niet zeggen dat ik mijn achtergrond en waar ik opgegroeid ben moet verlochenen,
Ik zal mijn excuses aanbieden voor wie ik heb beledigt mocht u zich storen aan mijn reacties hier,niet altijd negatief maar meer realistisch,en nee heb niet de wijsheid in pacht ondanks dat ik hier woon,dan moet u maar denken daar is die onbehouwen boer weer.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

her

Soms schaam ik me ten opzichte van de belgen hier op het forum om nederlander te zijn.
Sommige nederlanders kunnen erg bot zijn, botte belgen ben ik (nog) niet tegengekomen.

gosternokke

belgen zijn zondermeer beschaafder in hun taalgebruik dan Nederlanders.  Ik schaam me niet maar erger me soms wel  aan het botte taalgebruik.

laten we het allemaal beschaafd houden.    ik ben niet voor niets een aantal jaren geleden geswitched van het Nederlandse filipppijnen forum, naar dit belgiesche  filippijnenforum , ondermeer vanwege de vele botte opmerkingen  op het nederlandse forum, dat voornamelijk door Hollanders word gedomineerd  :negatief:    ( ja , dat laatste is even een doordenkerje voor onze belgische leden, want ik weet dat ze moeite hebben met het verschil tussen een nederlander en een Hollander )   :jajaja:

innka3

Citaat van: gosternokke op vrijdag  5 juli 2013, 22:33:19
belgen zijn zondermeer beschaafder in hun taalgebruik dan Nederlanders.  Ik schaam me niet maar erger me soms wel  aan het botte taalgebruik.

laten we het allemaal beschaafd houden.    ik ben niet voor niets een aantal jaren geleden geswitched van het Nederlandse filipppijnen forum, naar dit belgiesche  filippijnenforum , ondermeer vanwege de vele botte opmerkingen  op het nederlandse forum, dat voornamelijk door Hollanders word gedomineerd  :negatief:    ( ja , dat laatste is even een doordenkerje voor onze belgische leden, want ik weet dat ze moeite hebben met het verschil tussen een nederlander en een Hollander )   :jajaja:
en hoeveel stuur je nu op om maar weer  :ontopic: te gaan  :biggrinn: