Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

koy

Ik ben blij dat dit topic nog steeds heel actueel blijft  :applaus:

Nu terug  :ontopic: hoeveel stuur ik nu nog op, nadat Marven ondertussen hier een 3-tal maand in België is?

Vanaf hij hier is aangekomen heb ik geen peso meer gestuurd. Op het laatst sruurde ik wel 10.000 p op elke maand maar als er naar Manila moest worden gevlogen voor de visa dan was dat nog een extra. Die laatste maanden zat ik eerder aan 500â,¬ door alle kosten dat de visa aanvraag met zich meebracht, red ribbon documenten, CFO-opleiding, gecertifieerde documenten, vluchten en verplaatsingen etc.

Momenteel volgt Marven een cursus NL 1.1 wat nodig is om je bv. te kunnen inschrijven in de VDAB (hij wil zo snel mogelijk werken en zelf geld verdienen en dat kan ik enkel toejuichen). Die cursus is gratis en ook verplaatsingen worden terugbetaald. Hij krijgt van mij 100â,¬ op maandbasis voor zijn kleine kosten, maar ook dat zal stoppen eens hij zelf geld verdient en dan zal hij ook bijdragen in de gemeenschappelijke kosten.

groetjes,
koy
leven en laten leven...

josv

Citaat van: gosternokke op vrijdag  5 juli 2013, 22:33:19
ondermeer vanwege de vele botte opmerkingen  op het nederlandse forum, dat voornamelijk door Hollanders word gedomineerd  :negatief: 

Tja, nu voel ik me weer beledigd ! Waar baseer je dit op ? Wat heeft het te maken met wat huisman schreef ? Je kan hem van alles beschuldigen, behalve dat het een "hollander" is.  :ikkeniebegrijp:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

mike-bel

zonder bot te willen zijn maar: is hollander een scheldwoord voor nederlander ? :ikkeniebegrijp:

boldy

mike bel ik zou het ook eens willen weten wat het verschil is want ik weet het namelijk niet.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Hol·lan·der (de ~ (m.), ~s)
1 iem. afkomstig uit of wonend in Noord- of Zuid-Holland
2 Nederlander
Rich de Nederbelg.

Amice

Nu voel ik me weer beledigd want als nederlander kom ik dus wel op de 2e plaats om hollander te zijn.

Zo kunnen we nog wel even. :floet:

Moraal van het verhaal is dat diegene die als Nederlander/belg of ander lander, bot wil zijn beter naar het andere forum kan verhuizen.

Neem aan dat het nu wel duidelijk is.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

Citaat van: Rich op zaterdag  6 juli 2013, 11:28:36
Hol·lan·der (de ~ (m.), ~s)
1 iem. afkomstig uit of wonend in Noord- of Zuid-Holland
2 Nederlander
nu hier dan iets voor  :belgiesmiley:( :vl:) en  :nederlandsevlag:  :happy:

http://muzieknl.startnederland.nl/

dit kun je ook opsturen naar  :smiley-philippines: kunnen ze daar alvast NT2 studeren en kost niks . :thumb:

Lenn

Bestaan er dan geen botte Belgen?Of is dat typisch NL?

Cosyns Guy

Citaat van: Lenn op zaterdag  6 juli 2013, 14:32:15
Bestaan er dan geen botte Belgen?Of is dat typisch NL?
Ach,denk dat het er meer aan ligt dat  :nederlandsevlag: het hart op de tong dragen en de  :belgiesmiley: meer terughoudend zijn in hun commentaar.Botterikken vind je overal.

vvjoris

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  6 juli 2013, 15:05:21
Citaat van: Lenn op zaterdag  6 juli 2013, 14:32:15
Bestaan er dan geen botte Belgen?Of is dat typisch NL?
Ach,denk dat het er meer aan ligt dat  :nederlandsevlag: het hart op de tong dragen en de  :belgiesmiley: meer terughoudend zijn in hun commentaar.Botterikken vind je overal.


Er zijn Belgen die heel grof kunnen zijn. Het gaat dan weliswaar dikwijls over zatlappen die door overmatig alcoholgebruik niet weten hoe om te gaan met andere mensen. Men zegt dan wel eens dat er iets mis is met sociale cognitie, iets wat niet alleen voorkomt bij zatlappen, natuurlijk....

Merk ook op dat er een verschil is tussen zeggen waar het op staat (waar Nederlanders gemiddeld (want je mag niet veralgemenen) alleszins meer bedreven in zijn dan Vlamingen, aan wie het toch soms enigszins aan assertiviteit ontbreekt) en de botterik uithangen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.