Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Voor zover ik weet wordt een Nederlander in  :belgiesmiley: algemeen een hollander genoemt , dat is zeker en vast niet als belediging bedoelt ...Ik weet wel dat holland gewoon een provincie is ....vraag je aan 100 personen in  :belgiesmiley: wie zijn onze noorderburen dan antwoord 95% "Hollanders" in oost en west vlaanderen zijn dat de ollanders.
Het klopt wel dat  :nederlandsevlag: iets groffer zijn maar wel ook rechter door zee je weet zo wat je er aan hebt , daar waar de  :belgiesmiley: mss iets meer diplomatisch zijn , maar je weet dan wel niet waar de kop of waar de staart is. Het is zoals een deur dichtslaan(  :nederlandsevlag: ) of ze op een kier laten staan (  :belgiesmiley: )(je weet maar nooit)
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

koy

over wat ging dit topic alweer???
leven en laten leven...

Herbie

Citaat van: koy op maandag  8 juli 2013, 18:05:29
over wat ging dit topic alweer???

Dat Hollanders meer sturen dan Belgen?????
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

gosternokke

Citaat van: mike-bel op zaterdag  6 juli 2013, 11:13:43
zonder bot te willen zijn maar: is hollander een scheldwoord voor nederlander ? :ikkeniebegrijp:



Eeen scheldwoord is het niet maar het heeft waar ik woon wel een negatieve lading het woord Hollander.     Iedereen die bij mij in de buurt komt wonen en beschaafd nederlands  praat i.pv. dialect , word hollander of ,,Import,,  genoemd. Ook al komen ze soms uit Utrecht, voor de mensen hier waar ik woon zijn het toch  ,,Hollanders,,

  En ,,Hollander ,, staat voor bijdehand zijn, recht voor zijn raap zijn.  vrijmoedig.


maar om  :ontopic:  te gaan. Ik stuur zo veel niet. Tis nog steeds zwaar crises hier  :negatief:   ,En alle broertjes en zusje van mijn vrouw zijn met school klaar, dus moeten ze zelf maar de kost proberen te verdienen,  ze blijven wel allemaal in het ouderlijk huis hangen, want daar wonen ze gratis ,  en gebruiken water en elektra op hun ouders kosten. 

Men schoonouders krijgen 50 euro per maand ,voor onder andere medicijnen, en elektra te betalen,  eten mogen de anderen aan bijdragen, men vrouw heeft een broer in amerika  wonen dus die mag ook een duit in het zakje doen.

   Ik moet hier zelf ook van steeds minder rond zien te komen,  sinds januari de toeslagen eraf, dus 250 euro permaand minder.   En heb poosje terug weer in het ziekenhuis gelegen, dus heb ik ook men eiegen risico van 350 euro gelijk te pakken     :negatief:

Ronny55

Citaat van: koy op maandag  8 juli 2013, 18:05:29
over wat ging dit topic alweer???
Ok, Koy , je hebt gelijk , maar als dat af en toe niet kan hoef het voor mij niet.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

Citaat van: gosternokke op maandag  8 juli 2013, 22:06:54
Citaat van: mike-bel op zaterdag  6 juli 2013, 11:13:43
zonder bot te willen zijn maar: is hollander een scheldwoord voor nederlander ? :ikkeniebegrijp:



Eeen scheldwoord is het niet maar het heeft waar ik woon wel een negatieve lading het woord Hollander.   

hier nog meer hoe men over ""the dutch"" dacht vroeger  :thumb:

http://quip.deds.nl/phrases.html

en holland eindigde toen bij duinkerken,toch  :denk:  :daag:

PeterVL

Voor alle duidelijkheid wil ik eerst zeggen dat we ons personeelsbestand inmiddels hebben aangevuld dus gelieve me niet langer(soms agressieve)e-mails te sturen.

Anderzijds ga ik akkoord met wat sommige mensen hier poneren en je dus moet zaaien naar de zak. Ikzelf zou zeker niet toe komen met 60,000 peso per maand hier ik heb  mijn eigen huis en business here uiteraard. Maar ik merk vaak dat velen jawel velen zich alles wat euforisch voorstellen alsof alles gratis is hier. Het hangt er ook vanaf waar je woont om de vaste kosten te bepalen maar vergis je niet als je je leven hier wil invullen als een Europeaan heb je flink wat geld nodig. Ik ken hier belgen, nederlanders, britten enzovoort die het moeten doen met een pensioentje, vaak hebben ze geen kapitaal om een huis te kopen en voor een redelijk huis betaal je snel tussen 20,000 en 45,000 peso om te HUREN . Ok als je de levenswijze van een filipino kan aannemen lukt het wel. Maar laat ons eens eerlijk zijn beste mensen, ook hier slaan de prijzen de pan uit en vergeet ook niet dat je hier NIET de sociale zekerheid hebt zoals in Belgie of nederland; ziek worden hier is een ramp als je geen geld(veeel geld) hebt. ik zie hier veel dramas van mensen die de muren oplopen omdat ze zich niet kunnen vinden in het klimaat(na een tijd)en zich rot vervelen.
De meeste mensen zijn uiteraard enthousiast als ze het hebben over hun vakantie in the Phils maar permanent wonen hier is andere koek.
Ik weet dat er nu een ware exodus is van mensen die terug gaan naar belgie of nederland en vaak zonder the beloved filipina spouse.
Mag ik vragen aan alle mensen van Belgie en nederland om correcte informatie te geven en niet langer hun frustraties te verbergen want dan zijn jullie slechte raadgevers.

innka3

Citaat van: PeterVL op dinsdag  9 juli 2013, 09:39:33
Voor alle duidelijkheid wil ik eerst zeggen dat we ons personeelsbestand inmiddels hebben aangevuld dus gelieve me niet langer(soms agressieve)e-mails te sturen.


even  :ontopic: dan. :denk: hoeveel hebben ze er gestuurd.
en waarvoor  :ikkeniebegrijp:

huisman45

Citaat van: PeterVL op dinsdag  9 juli 2013, 09:39:33
Voor alle duidelijkheid wil ik eerst zeggen dat we ons personeelsbestand inmiddels hebben aangevuld dus gelieve me niet langer(soms agressieve)e-mails te sturen.

Anderzijds ga ik akkoord met wat sommige mensen hier poneren en je dus moet zaaien naar de zak. Ikzelf zou zeker niet toe komen met 60,000 peso per maand hier ik heb  mijn eigen huis en business here uiteraard. Maar ik merk vaak dat velen jawel velen zich alles wat euforisch voorstellen alsof alles gratis is hier. Het hangt er ook vanaf waar je woont om de vaste kosten te bepalen maar vergis je niet als je je leven hier wil invullen als een Europeaan heb je flink wat geld nodig. Ik ken hier belgen, nederlanders, britten enzovoort die het moeten doen met een pensioentje, vaak hebben ze geen kapitaal om een huis te kopen en voor een redelijk huis betaal je snel tussen 20,000 en 45,000 peso om te HUREN . Ok als je de levenswijze van een filipino kan aannemen lukt het wel. Maar laat ons eens eerlijk zijn beste mensen, ook hier slaan de prijzen de pan uit en vergeet ook niet dat je hier NIET de sociale zekerheid hebt zoals in Belgie of nederland; ziek worden hier is een ramp als je geen geld(veeel geld) hebt. ik zie hier veel dramas van mensen die de muren oplopen omdat ze zich niet kunnen vinden in het klimaat(na een tijd)en zich rot vervelen.
De meeste mensen zijn uiteraard enthousiast als ze het hebben over hun vakantie in the Phils maar permanent wonen hier is andere koek.
Ik weet dat er nu een ware exodus is van mensen die terug gaan naar belgie of nederland en vaak zonder the beloved filipina spouse.
Mag ik vragen aan alle mensen van Belgie en nederland om correcte informatie te geven en niet langer hun frustraties te verbergen want dan zijn jullie slechte raadgevers.


Dank U voor u heldere weergave van een realiteit hier,mooi verwoord.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Mawibata

Citaat van: PeterVL op dinsdag  9 juli 2013, 09:39:33
Voor alle duidelijkheid wil ik eerst zeggen dat we ons personeelsbestand inmiddels hebben aangevuld dus gelieve me niet langer(soms agressieve)e-mails te sturen.

Anderzijds ga ik akkoord met wat sommige mensen hier poneren en je dus moet zaaien naar de zak. Ikzelf zou zeker niet toe komen met 60,000 peso per maand hier ik heb  mijn eigen huis en business here uiteraard. Maar ik merk vaak dat velen jawel velen zich alles wat euforisch voorstellen alsof alles gratis is hier. Het hangt er ook vanaf waar je woont om de vaste kosten te bepalen maar vergis je niet als je je leven hier wil invullen als een Europeaan heb je flink wat geld nodig. Ik ken hier belgen, nederlanders, britten enzovoort die het moeten doen met een pensioentje, vaak hebben ze geen kapitaal om een huis te kopen en voor een redelijk huis betaal je snel tussen 20,000 en 45,000 peso om te HUREN . Ok als je de levenswijze van een filipino kan aannemen lukt het wel. Maar laat ons eens eerlijk zijn beste mensen, ook hier slaan de prijzen de pan uit en vergeet ook niet dat je hier NIET de sociale zekerheid hebt zoals in Belgie of nederland; ziek worden hier is een ramp als je geen geld(veeel geld) hebt. ik zie hier veel dramas van mensen die de muren oplopen omdat ze zich niet kunnen vinden in het klimaat(na een tijd)en zich rot vervelen.
De meeste mensen zijn uiteraard enthousiast als ze het hebben over hun vakantie in the Phils maar permanent wonen hier is andere koek.
Ik weet dat er nu een ware exodus is van mensen die terug gaan naar belgie of nederland en vaak zonder the beloved filipina spouse.
Mag ik vragen aan alle mensen van Belgie en nederland om correcte informatie te geven en niet langer hun frustraties te verbergen want dan zijn jullie slechte raadgevers.




Die agressieve mails over dat personeelsbestand gaat nog over http://www.filippijnen.org/index.php/topic,12120.msg93338.html#msg93338  vermoed ik ?



Over jouw antwoord : ik denk er net zo over.

Ok als je de levenswijze van een filipino kan aannemen lukt het wel  Een lekker kopje koffie (native with milk) kost mij 12.00 Peso in m'n stamkroeg    :lachen:    :lachen:

Ga ik naar Starbucks ben ik 100.00  kwijt.





















Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.