Vergelijking kostprijzen levensmiddelen Philipines versus BE en NL

Gestart door Johan En Elvie, woensdag 30 november 2011, 15:42:50

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Dan zal het idd de platte neus zoals johan dat omschrijft zijn :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

#91
 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Wij leven in NL in de driehoek NL, Belgie en Duitsland. Wij kopen bewust in, daar waar het goed en goedkoop is. Benzine in Belgie of Duitsland, levensmiddelen meestal in Duitsland, de ANWB en Wegenwacht in Duitsland (+ hetzelfde en kost de helft). Medicijnen in NL, drogisterij artikelen Kruidvat in NL enz.

Wat nemen wij mee in onze koffers cq. sturen wij op naar de PH (via Balikbayanbox) vanwege goedkoper, niet verkrijgbaar of een veel betere prijs kwaliteit verhouding:

Chocolade (10 kilo)
Koffie (8 kilo). Gewone gemalen koffie zowel als poederkoffie en kant en klaar koffieprodukten. Koffie is tot 3 maal zo duur in de PH. Paieren filterzakjes.
Kaas (8 kilo). Jonge, half belegen, oude (Amsterdammer vieux) camembert, smeerkaasjes La vache qui rit. Kaas is echt duur in de PH !!!

Drogisterij artikelen als zeep, shampoo, inlegkruisjes, gebitsreiniger-tabletten (superduur in de PH !!) tandpasta, tandenborstels, nivea cremes, parfums, aftershave en anti transpireer spullen, scheergel en mesjes.
Afwasmiddel

Koffie creamer
Zoetstoffen zowel poedervorm als tabletjes.

Blikjes leverpatee en zakjes poeder-soep, bouillon tabletten, poeder sauzen, tomatenpuree

Drop, haribo, menthos, keel pastilles

Gereedschap !!
Keuken gerei en keukenmachines, frieteketels, snijmachine, aardappel-frieten snij machine. Vleeswolf (= vleesmolen) om zelf (betrouwbaar) gehakt te draaien. Bakvormen. Wafelijzer. Broodmachine, ijsmachine. Senseo ed. apparaat (hallo Yep Yep)

Generetic medicijnen zoals paracetamol enz. Ook multi vitaminen, voedings suplementen, vitaminenpreparaten
"Echte" (op recept) medicijnen en aanverwante zoals naaldjes om insuline te spuiten, teststrips, insuline.

De hit van het jaar 2011: veel reclame op tv en overal in de malls: Ferrero Rocher ronde (=brengt geluk) in goud papier gewikkelde choco met biscuit en nootjes kogels. Zijn wel 3 maal zo duur hier als in EU. Perfekt kado voor rond de Kerst.

Salami (diverse soorten) Pindakaas, chocolade pasta (goede kwaliteit is in de PH of duur of niet te krijgen). Hagelslag en ander typisch EU broodbeleg gekleurde muisjes. Blikken appelstroop. Appelcompote. (Sauer-)Kersen op sap voor bv Schwarzwaldersahnekirschechocoladestreusel Torte.

:jajaja: :atyourservice: :thumb: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

xav

ik zie dat je zelfs vleeswaren en kaas opstuurd... nu vraag ik me wel af in welke staat deze aankomt  :ikkeniebegrijp:

of neem je dit mee in je koffer...?

Baron

 :confused2: :confused2:


Vleeswaren zijn in blik, de kaas gaat mee in het koffer cq de handbagage.
Overigens gaat chocolade, mits goed in plastic verpakt, prima in de balikbayanbox.



:atyourservice:  :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Rich

@Baron,  die mentos hebben ze daar toch ook?  Ik koop die daar altijd.
Rich de Nederbelg.

Tinulang_Manok

Citaat van: Rich op maandag 26 december 2011, 00:54:53
@Baron,  die mentos hebben ze daar toch ook?  Ik koop die daar altijd.
Hij zal hij voor de filipino's meenemen, dat zijn dan mentos uit Europa, da's wat anders als mentos uit Vietnam.
Zo neem ik altijd Dove zeep mee, die is ook in de Filippijnen te krijgen, maar blijkbaar is die uit de :eu: veel beter :weetikniet:
Amare et sapere vix deo conceditur

Rich

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 26 december 2011, 01:08:17
Citaat van: Rich op maandag 26 december 2011, 00:54:53
@Baron,  die mentos hebben ze daar toch ook?  Ik koop die daar altijd.
Hij zal hij voor de filipino's meenemen, dat zijn dan mentos uit Europa, da's wat anders als mentos uit Vietnam.
Zo neem ik altijd Dove zeep mee, die is ook in de Filippijnen te krijgen, maar blijkbaar is die uit de :eu: veel beter :weetikniet:


Van Melle heeft voor zover ik weet ook een fabriek in Manila. Zou natuurlijk kunnen dat ze die mentos daar niet maken  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

Tinulang_Manok

Citaat van: Rich op maandag 26 december 2011, 01:17:46
Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 26 december 2011, 01:08:17
Citaat van: Rich op maandag 26 december 2011, 00:54:53
@Baron,  die mentos hebben ze daar toch ook?  Ik koop die daar altijd.
Hij zal hij voor de filipino's meenemen, dat zijn dan mentos uit Europa, da's wat anders als mentos uit Vietnam.
Zo neem ik altijd Dove zeep mee, die is ook in de Filippijnen te krijgen, maar blijkbaar is die uit de :eu: veel beter :weetikniet:


Van Melle heeft voor zover ik weet ook een fabriek in Manila. Zou natuurlijk kunnen dat ze die mentos daar niet maken  :weetikniet:
Dat zou best kunnen, de Mentos die ik meeneem komt tot nu toe altijd uit vietnam, ik vindt de individuele verpakking wel handig, vandaar dat ik het meesleep naar :eu:.
Amare et sapere vix deo conceditur

Baron

Citaat van: Rich op maandag 26 december 2011, 00:54:53
@Baron,  die mentos hebben ze daar toch ook?  Ik koop die daar altijd.

:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Ik noem Mentos als verzamelnaam voor bv ook Fishermans Friends. Daarbiju ben ik diabeet en neem bij voorkeur suikervrij snoep, drop, mewntos enz.
Ook heb je natuurlijk de gewenning aan je eigen merk drop, snoep, chocolade enz.

:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Bulldozer

Wat een leuk topic, prijzen vergelijken! Ben ik dol op.

1.5 liter cola P47
1 ChupaChup aardbei lollie P11

Maar dat is van de dure Ministop

Douchekop met 3 verschillende stralen P990
Deurknop met slot voor badkamer P350