friend visit visa behandelingsduur

Gestart door lowrider, zaterdag 10 november 2012, 11:13:58

Vorige topic - Volgende topic

lowrider

Hoi,

mijn fillipijnse vriendin heeft haar visumaanvraag (friend visit) aangevraagd op 25/10/2012 op de ambassade in Manila. Voor de periode van 30/11 tot 25/02/2013
Op de website van dvz is nog steeds niets te zien.
We hadden graag de stand van zaken geweten, zou het een goed idee zijn om eens naar de ambassade te bellen?
Ons dossier was goed voorbereid, en alle papieren aanwezig (meer dan gevraagd zelfs) :)
Ik zelf heb een (goed) inkomen en eigendom, zij is momenteel werkloos maar laat haar dochtertje bij haar ouders, dit gebruiken we dan ook voor "de reden van terugkeer" .. Ben zelf reeds 2 weken in Manila geweest bij haar (hebben we ook alle bewijzen van ingediend)

Zou het nog lang duren voor we een antwoord hebben? wil haar laten vliegen op 30/11..dus wil zsm een ticket boeken.

Heeft er iemand ervaring mee om rechtstreeks contact op te nemen met de ambassade??

Alvast bedankt voor jullie raad en/of tips..:

Herbie

Citaat van: lowrider op zaterdag 10 november 2012, 11:13:58
Hoi,

mijn fillipijnse vriendin heeft haar visumaanvraag (friend visit) aangevraagd op 25/10/2012 op de ambassade in Manila. Voor de periode van 30/11 tot 25/02/2013
Op de website van dvz is nog steeds niets te zien.
We hadden graag de stand van zaken geweten, zou het een goed idee zijn om eens naar de ambassade te bellen?
Ons dossier was goed voorbereid, en alle papieren aanwezig (meer dan gevraagd zelfs) :)
Ik zelf heb een (goed) inkomen en eigendom, zij is momenteel werkloos maar laat haar dochtertje bij haar ouders, dit gebruiken we dan ook voor "de reden van terugkeer" .. Ben zelf reeds 2 weken in Manila geweest bij haar (hebben we ook alle bewijzen van ingediend)

Zou het nog lang duren voor we een antwoord hebben? wil haar laten vliegen op 30/11..dus wil zsm een ticket boeken.

Heeft er iemand ervaring mee om rechtstreeks contact op te nemen met de ambassade??

Alvast bedankt voor jullie raad en/of tips..:

Je mag toch rekenen op vier a vijf weken, dus 30/11 mag je zeker vergeten. Alleen op dinsdag weet je het, zo een week later op een dinsdag kan je pas om de papieren. En wat je zegt teveel papieren? Dat vragen ze niet. Ik heb het zelfste tegen gekomen. Papieren goed gedrag en zegen plus geboorte akte. Dat zijn papieren lang verblijf. Daarom nu van mij al drie maal geweigert. Wij kennen elkaar al meer dan drie jaar en ik ben er al zes keer geweest. Plus reis samen van 30 dagen in Thailand.
i.v.b haar dochter, Joy heeft er drie. Ze gaven ook als antwoord, wie laat er nu zijn kinderen voor 30 dagen alleen achter. plus zeiden ze, ze is niet getrouwd ?????

Zo veel succes en hopelijk beter dan ik.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

lowrider

Oei.. echt wel erg voor jullie. Had al begrepen dat ze daar in Manila nogal raar doen
Heb enkele jaren geleden een russische vriendin gehad en die haar visum was goedgekeur binnen de 10 dagen..
Maar goed dat terzijde want nu zal ik moeten leren leven met de ambassade in Manila.
Ik ga maandag toch eens bellen... want vind het nogal belachelijk dat je je  visumaanvraag minstens 1maand op voorhand moet doen en dat ze dan 5 weken nodig hebben ...
Kan ik er wel vanuit gaan dat de het niet verzenden naar brussel een goed teken is?
Of is dat gewoon omdat ze zo traag zijn..lol

Had het graag geweten ook al keuren ze het af... dan kan ik mijn reis naar' Manila beginnen plannen voor januari..

Ja betreft haar dochter hadden ze ook zoiets gezegd tijdens de applicatie.. Maar als ze ze meeneemt dan denken ze weer dat ze hier gaat blijven.
Heb het idee dat ze niet goed weten wat ze willen...

Thx Voor de reactie en veel succes voor jullie ook.. !!

Cosyns Guy

Citaat van: lowrider op zaterdag 10 november 2012, 12:53:07
Oei.. echt wel erg voor jullie. Had al begrepen dat ze daar in Manila nogal raar doen
Heb enkele jaren geleden een russische vriendin gehad en die haar visum was goedgekeur binnen de 10 dagen..
Maar goed dat terzijde want nu zal ik moeten leren leven met de ambassade in Manila.
Ik ga maandag toch eens bellen... want vind het nogal belachelijk dat je je  visumaanvraag minstens 1maand op voorhand moet doen en dat ze dan 5 weken nodig hebben ...
Kan ik er wel vanuit gaan dat de het niet verzenden naar brussel een goed teken is?
Of is dat gewoon omdat ze zo traag zijn..lol

Had het graag geweten ook al keuren ze het af... dan kan ik mijn reis naar' Manila beginnen plannen voor januari..

Ja betreft haar dochter hadden ze ook zoiets gezegd tijdens de applicatie.. Maar als ze ze meeneemt dan denken ze weer dat ze hier gaat blijven.
Heb het idee dat ze niet goed weten wat ze willen...

Thx Voor de reactie en veel succes voor jullie ook.. !!


Waar de logica eindigt begint de administratie....sigh :jajaja:

lowrider

Als ik zo rond lees blijkt het bijna onmogelijk om een friend visit visa te verkrijgen..
Nochtans als men den officiele cijfers gaat bekijken op deze website zou er maar een 11% afgekeurd worden van alle aanvragen.

http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/borders-and-visas/visa-policy/index_en.htm

is het dan zo dat enkel de slechte verhalen op forums komen? of kloppen deze cijfers niet?
Men zou bijna 90% slagings kans moeten hebben...

µ

Herbie

Citaat van: lowrider op zaterdag 10 november 2012, 12:53:07


Ja betreft haar dochter hadden ze ook zoiets gezegd tijdens de applicatie.. Maar als ze ze meeneemt dan denken ze weer dat ze hier gaat blijven.
Heb het idee dat ze niet goed weten wat ze willen...

Thx Voor de reactie en veel succes voor jullie ook.. !!


Ze weten inderdaad niet wat ze willen. Maar de aanvragen die goed zijn gekeurd zijn meestel van mensen dat gehuwd zijn, die maken veel meer kans, maar kan ook wel lang duren. Van sommigen wel een jaar.

De andere aanvragen van een friend visit visa die goedgekeurd zijn. Hebben de meisjes altijd werk. Zo geeft mijn ex een verpleegster haar visa ook rap gekregen in een zestal weken. Veel papieren van haar werk en maar drie weken verlof.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

BartBec

Hallo,

Mijn vrouw heeft in 2010 een friend visit visa  voor 3 weken ) verkregen voor België. Ze had alle noodzakelijke documenten ingediend en verder niets meer. We hadden wel beiden een brief geschreven waarin stond wat onze relatie was en hoe we mekaar leren kennen hebben. Ik heb ook een uitnodiging brief geschreven. Totale duur van aanvraag tot goedkeuring was iets meer dan 2 maanden. Weet het niet precies meer.
Dus ik vrees dat je aanvraag niet tijdig zal in orde komen. Ik vermoed dat de eerste aanvraag altijd naar Brussel gaat voor beslissing en dan ben je al snel meer dan een maand aan het wachten. Ook de aangevraagde duur van het geplande verblijf lijkt me veel. Je vraag onmiddellijk 3 maanden. Daar durven ze ( zoals de verhalen hier zijn) echt moeilijk over te doen. Als je vriendin geen heeft werk heeft zal ze inderdaad echt wel een goede reden moeten hebben om aan te tonen dat ze ook zal terugkeren naar de Phils.
Alleszins wens ik je veel succes met de aanvraag en hoop voor jullie dat het alsnog tijdig in orde komt. Vrees er wel voor eerlijk gezegd.   
Groetjes

lowrider

Ziet er inderdaad niet goed uit ... Spijtig da ze niet van Afrika is dan had haar volldedig dorp wss mogen meekomen .. :lachen:
Ik ga vannacht bellen naar de ambassade horen hoe het zit ..
Hopelijk worden we dan iets wijzer.


Herbie

Ja dat is ook zo iets die moslimkas, zijn het nu noord-afrikanen of turken, die mogen België binnen en buiten lopen. En wij maar betalen voor die stinkzakken, dan nog voor heel de familie toe.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

lowrider

Vandaag gebeld..allee eigenlijk vanacht want er staat openingsuren van 8u tot 13u.
Nu blijkt dat er een rechtstreeks nummer is voor info over lopende aanvragen maar wel enkel bereikbaar van 14u30 tot 16u !! Shit..voor niets midden in de nacht opgestaan dus..
Kreeg wel direct iemand aan delijn ( wss diegene die ook de aanvragen aanneemt bij de dames, hier wss bekend voor haar vriendelijkheid )... Aan de lijn was ze heel vriendelijk en vroeg de ref.nr en naam...en ik kreeg dan als antwoord "HER APPLICATION IS PROCESSING"  :ikkeniebegrijp:... yeah right had ik ook wel kunnen raden...
Op de vraag of ze wisten welke tijdspanne er nog nodig was.. : "we have to wait for the result but we usually let the person know immediatly"
pfffff... op website van DIVZ nog steeds niets, dus naar mijn mening wordt het daar dus niet geprocessed...
In het kort niets wijzer geworden :(

Hebben vandaag besloten er niet meer aan te denken...alllee proberen toch  en we zullen dan wel zien zekers..
Had het wel graag geweten want als ik zelf weer naar daar moet had ik een ticket kunnen kopen voor 650euro om in januari af te reizen...