friend visit visa behandelingsduur

Gestart door lowrider, zaterdag 10 november 2012, 11:13:58

Vorige topic - Volgende topic

lowrider

Maandag gemaild naar Dienst vreemdelingenzaken, of het dossier bij hun was want op de website niets te bespeuren met het dossiernr.
Geen antwoord gekregen maar plotseling verscheen het vandaag op hun website.
Datum aanvraag: 25/10/2012 Datum registratie DIVZ: 20/11/2012..
Nu komt het plotseling wel op de website  :ikkeniebegrijp:
Dus 3.5 week om dat dossier naar brussel te sturen?... al goed at ik zelf papieren op 48u in manila krijg  :lachen:

Soit nu het daar is ga ik ervan uit dat ze nog een maand zullen niets doen om dan te zeggen dat het afgekeurd is...
dus volop bezig men volgende trip in januari naar manila te plannen..

Weet iemand een leuke condo te huur...voor een leuke prijs ..? lol

ronny

heb ook eens een frend visa gemaakt en mijn vriendin hare visa was afgekeurd ondat ze teveel papieren had binnen gebracht dus beter aleen binnen bregen wat ze vragen niet meer en niet minder

dolfijn76

Mijn man is 3 keer met een visit friend visa naar Belgiƫ gekomen. Nooit problemen gehad maar ja hij had ook werk als zeevarende. Is ondertussen ok al wel van 2002 - 2004 geleden.
En in die tijd was het al niet eenvoudig naar het schijnt.

Je moet zeker niet te veel papieren afgeven. Ik ben toen in de ambassade wel boos geworden want ze bleven maar papieren vragen die ze voordien niet doorgaven en dan klaagden ze. Toen heb ik gezegd hoe moet je die informatie dan krijgen want aan de telefoon zeggen jullie dat het niet mogelijk is en op de ambassade mag je niet komen tenzij het is om je visum in te dienen. En hier zeggen jullie dan dat je het over de telefoon moet krijgen de informatie en daar zeggen ze hier. Jullie moeten het wel weten he. Toen de verantwoordelijke gekregen die nederlands sprak en kreeg volmondig gelijk en visum was later ook goedgekeurd hoor. Ongeacht veel verkeerde informatie toendertijd. Bijvoorbeeld wij vroegen hoe lang duurt het om een visum goed te keuren. Oh 3 dagen. Nu goed alle papieren ingediend meldden ze daar doodleuk ah dat kan 1 tot 3 maanden duren. Ik ah en waarom zeggen jullie dan drie dagen. Antwoord hierop ah dat is de tijd dat het duurt om de stempel in het paspoort te zetten  :floet: (tja stoom komt dan wel uit je oren). In ieder geval toen van binnenlandse zaken gehoord dat het minimaal 20 dagen duurt. 8 dagen om van Manila tot Brussel te geraken. Dan een 4 tal dagen naar Hamburg voor Shengen visum controle. Dan terug een 8 dagen om via BelgiĆ« tot in Manila te geraken. Weet niet of dit nu nog zo is.

In ieder geval 30 november kan je wel op je buik schrijven. Met beetje geluk kerstmis. En inderdaad de dochter gaan ze niet als garantie nemen want de meeste filipina's hebben er ogenschijnlijk geen probleem mee om hun kind achter te laten als zij er beter van worden.

lowrider

tja..we zullen het wel zien binnen een paar weken zekers..
Sowieso aan plan B bezig om weer terug naar Manila af te reizen..

Ik denk ook dat ze met vestigingsgevaar gaan afkomen door het gebrek aan werk.
Ze kon zeker al terug bezig zijn maar we hebben gewacht omdat ze anders maar zeer kort kon komen..
En op de vereisten om terugkeer te bewijzen staat er ook fam.omstandigheden.. dus..
Maar goed blijkbaar weegt een job van 200 euro per maand zwaarder dooe dan een kind ..lol
Zou ik ook zeker voor terugkeren  :lachen:
Terwijl ze beter zou kunnen nadenken en zien dat ik 50euro per dag zou moeten betalen als ze niet terug gaat...Wees gerust hoor ze zou snel terug zijn ahahah
En zeker dat ik haar sneller zou vinden dan de regering  :lachen:

Maar goed zo is het nou eenmaal en ik was zo naief om te denken dat men hersens zou hebben zoals op de ambassade in Moskou ..lol
Nou goed hoor ben er zeker van dat ik die papuieren van werk wel voor paar honderd euro kan fiksen daar .. :lachen:
Corrupte landen hebben ook hun voordelen mss  :happy:

dolfijn76


Pascal&Katiren

Langer dan 3 weken vriend visit gaan ze zoeken lijkt me.
Vooral als het de eerste aanvraag is en of zei/hij een job of andere rede heeft terug te keren.
Die 11% had ik graag de bron van of link ?

lowrider


lowrider

Allee gisteren nog is gemaild om te vragen naar de aanvraag... En ja hoor smorgens was onmiddelijk de status veranderd naar "WEIGERING"
Na een mailtje kunnen ze blijkbaar direct doen, waar ze al 3 weken over deden...en wss nog is 3 weken hun tijd voor gingen nemen.

Beroep aantekenen lijkt me nutteloos... want wat ik begrepen heb is dat zelfs al win je word de beslissing gewoon ingetrokken? en sta je weer bij af..
Dus nu effe wachten oip de reden ...lol wat zpou dat kunnen zijn?  :lachen:

Weet de volgende stap ng niet goed, buiten dat ik nu weer zo snel mogelijk manila gaan...
Mss is horen bij een advocaat wat de beste stappen nu zoudn zijn..

Cosyns Guy

Citaat van: lowrider op vrijdag 30 november 2012, 17:51:21
Allee gisteren nog is gemaild om te vragen naar de aanvraag... En ja hoor smorgens was onmiddelijk de status veranderd naar "WEIGERING"
Na een mailtje kunnen ze blijkbaar direct doen, waar ze al 3 weken over deden...en wss nog is 3 weken hun tijd voor gingen nemen.

Beroep aantekenen lijkt me nutteloos... want wat ik begrepen heb is dat zelfs al win je word de beslissing gewoon ingetrokken? en sta je weer bij af..
Dus nu effe wachten oip de reden ...lol wat zpou dat kunnen zijn?  :lachen:

Weet de volgende stap ng niet goed, buiten dat ik nu weer zo snel mogelijk manila gaan...
Mss is horen bij een advocaat wat de beste stappen nu zoudn zijn..
Vraag je vriendin of ze een kennis heeft wonen in een ander Schengenland,zoja kan die misschien een uitnodiging voor een toeristen visa geven voor je vriendin.Met een Schengen visa mag ze zowiezo door Europa reizen.

stijn54

Inderdaad. Duitsland is blijkbaar heel soepel met friend of tourist visa.