Kijken ze alleen maar inkomen of ook naar vermogen?

Gestart door Quezonboy, dinsdag 4 december 2012, 16:21:15

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf:


Bezit telt niet. Heb je een eigen huis, afbetaald, leuk voor je. Maar als je verder niet voldoende in komen hebt heb je toch pech. Dan kun je beter je eigen huios verhuren, hjeb je een extra inkomen, en zelf gehuurd gaan zitten. Want daar kijkt men niet naar.

:atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

gosternokke

Dan zou ik toch eerst wel nagaan of huurinkomsten wel meetellen.   Heleboel instanties tellen alleen het inkomen uit arbeid mee.

Ook al zou je bijvoorbeeld 5000 euro per maand huurinkomsten van diverse panden hebben,  dan is en blijft dat inkomsten uit vermogen.      En sommige instanties  weigeren inkomsten uit vermogen mee te tellen, die kijken puur naar inkomsten uit arbeid.


@ Quezonboy, ik snap je zit in een moeilijk parket . beste zou zijn om te werken. Ik weet het makkelijker gezegd ,dan gedaan met een half miljoen werklozen in  :nederlandsevlag:    Plus ieder jaar honderd duizend arbeidsmigranten uit  :eu:  die het werk in
  :nederlandsevlag:  komen doen.    En vind je werk dan is het vaak eerst via een uitzendburo of tijdelijk contract.  Ik weeet je leeftijd en je beroep niet ,maar ik zou me toch echt zorgen maken in die situatie.

Amice

Overigens kan iedereen die daartoe bereid is garant staan voor een (max)90 dagen visum, dat hoeft niet perse familie te zijn.

Het is maar net de vraag of je iemand kent die bereid is dat te doen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

mike-bel

5. Over welk bedrag moet de garant beschikken om een derde persoon ten laste te mogen
nemen?
OPGELET
De bedragen vermeld in deze rubriek zijn referentiebedragen. De administratie zal ook rekening houden met de
samenstelling van het gezin van de garant en met bijzondere omstandigheden zoals de wijze van huisvesting of
de band van verwantschap tussen de garant en de aanvrager.
Voor een familiebezoek2 moet de garant beschikken over een minimum basisbedrag van 800 â,¬ per maand,
vermeerderd met 150 â,¬ per persoon te zijnen laste en 150 â,¬ per uitgenodigde persoon ten laste.
Voor een toeristenbezoek of vriendenbezoek moet de garant beschikken over een minimum basisbedrag van
1000 â,¬, vermeerderd met 150 â,¬ per persoon te zijnen laste en 200 â,¬ per uitgenodigde persoon ten laste.
Deze bedragen zijn netto bedragen.
6. Hoe kan de garant bewijzen dat hij over voldoende bestaansmiddelen beschikt?
De administratie neemt de volgende documenten als bewijs in aanmerking:
o een aanslagbiljet met betrekking tot de inkomsten ontvangen tijdens het jaar dat voorafgaat aan de
datum waarop de verbintenis tot tenlasteneming is aangegaan;
2 Onder familiebezoek moet worden verstaan een bezoek aan verwanten tot in de tweede graad, dat wil zeggen: vader,
moeder, kinderen, schoonouders, schoonkinderen, grootouders, grootouders van de echtgenoot, kleinkinderen, broers, zusters,
schoonbroers en schoonzusters

http://www.mechelen.be/_uploads/Diensten/Winkelmanagement/downloads/informatiebrochure_garanten.pdf

josv

Citaat van: Amice op vrijdag  7 december 2012, 10:34:41
Overigens kan iedereen die daartoe bereid is garant staan voor een (max)90 dagen visum, dat hoeft niet perse familie te zijn.

Het is maar net de vraag of je iemand kent die bereid is dat te doen.

Als iemand uit je familie je 'n beeeeetje vertrouwen in je heeft is dat geen punt. Mijn nichtje heeft al 2x garant gestaan en Nene heeft nu een schengen-visum voor 4 jaar..........

broer....maatschap.....  :ikkeniebegrijp:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lenn

Wij gaan binnenkort ook weer naar europa via nl.Dus mijn vrouw moet een visa aanvragen zonder uitnodigings brief.Ik denk niet dat dat enig probleem oplevert.

josv

Uitnodiging is niet meer belangrijk. De garantstelling ( verkrijgbaar bij de gemeente ) is nu het belangrijkste. Anders voord de rest gewoon even kijken op de site van de IND hoeveel vermogen ze nodig heeft en wat de terugkeer-garantie is ( bezit etc. ). Moet in jouw geval geen probleem zijn.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lenn

We hebben ook geen garantstelling nodig.Mijn vrouw beschikt over voldoende kapitaal.

Quezonboy

Citaat van: josv op vrijdag  7 december 2012, 12:53:52
Uitnodiging is niet meer belangrijk. De garantstelling ( verkrijgbaar bij de gemeente ) is nu het belangrijkste. Anders voord de rest gewoon even kijken op de site van de IND hoeveel vermogen ze nodig heeft en wat de terugkeer-garantie is ( bezit etc. ). Moet in jouw geval geen probleem zijn.
Dat begrijp ik niet :confused2:, waarom zeg je dat het in mijn geval geen probleem is?

Quezonboy

#19
Citaat van: josv op vrijdag  7 december 2012, 11:29:19
Citaat van: Amice op vrijdag  7 december 2012, 10:34:41
Overigens kan iedereen die daartoe bereid is garant staan voor een (max)90 dagen visum, dat hoeft niet perse familie te zijn.

Het is maar net de vraag of je iemand kent die bereid is dat te doen.

Als iemand uit je familie je 'n beeeeetje vertrouwen in je heeft is dat geen punt. Mijn nichtje heeft al 2x garant gestaan en Nene heeft nu een schengen-visum voor 4 jaar..........

broer....maatschap.....  :ikkeniebegrijp:

Is het niet zo dat je het bedrijf niet eerst 6 jaar moet runnen en daarvan moet je 3 jaar een fatsoenlijke inkomen moet van verdienen voordat je garant kunt staan? Mijn broer zit sinds 1 mei 2006 in de maatschap dus dat is niet het probleem, waar ik mee wel zorgen is zijn inkomen. Moet je als zelfstandige ook een minimum salaris verdienen om garant te staan?! :ikkeniebegrijp:. Zo ja dan is dat ook een doodlopend weg vrees ik.