Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geloof en armoede etc

Gestart door huisman45, vrijdag 7 juni 2013, 14:35:48

Vorige topic - Volgende topic

huisman45

Ik weet niet of meer personen hier Kris tv gezien hebben de laatse dagen over davao.
maar wat ik vandaag  zag ,en met grote, verbazing, dat ze BRO APOLLO ontmoette en die liet
haar hun gebeds park zien en zijn huis en zijn andere dingen.Als dit,wat volgens mij veel voorkomt hier,
voor alle gelovigen op dit forum te hard aan komt alvast sorry,maar voor mij bevestigt het nogmaals dat religie
de grootste onzin is die er is.
Hij had een park met gebouwen enz gigantisch en was door 2000 mensen gedaan in 8 uur schifts voor 4 maanden.
zijn eigen Mansion,was geen villa of huis(je) maar ,in wassenaar zijn het nog kleintjes.Hij bezit 4 SUV Mercedessen Bmw etc etc
Daar naast een BMW motor , in euro,s in  :nederlandsevlag: ongv 24000 euro.en als laatste een prive vliegtuig.
En dan loopt hij lachent te vertellen dat het door zijn schaapjes bij elkaar is gegeven.
Zijn de filipino,s zo achterlijk stom dat ze die onzin geloven van die paljas.En alle gelovigen die nu mij dood verwensen ga je gang
maar als je zo je geld weg geeft en zelf alles bij elkaar moet schrapen om rond te komen.
Maar mijn waarde inzicht over een doorsnee filipino is gedaald naar een diepte punt.Maar ook voor al degene die zijn vrouwtje
schoorvoets in die onzin volgt.
Mocht er gevoelige zieltjes aanstoot nemen aan wat ik heb geschreven bijvoor baat sorry.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

bananacreek


her

Wie is die Bro Apollo dan? Welk geloof hangt die aan?

gertve

Volgens mij vind je in elke land wel mensen die geld doneren voor hun geloof. Of hun leven geven, of het geloof misbruiken voor hun eigen macht. En dan kun je stellen dat deze zijn schaapjes op het droge heeft, maar wellicht gedraagt hij zich als menig rock star. Die de hemel in geprezen wordt en maar hoeft te knikken en hij krijgt het/iets. Ik noem een Elvis Presley, een Michael Jackson, een Tom Cruise.

Mensen zijn nu eenmaal zwak, de een meer als een ander. Je kunt zeggen dat geloof onzin is, en ja er zijn mensen die zich ongelooflijk stom gedragen als het op geloof aankomt. Maar die zouden ook met drugs problemen hebben, of alcohol.
Als we kijken naar de mensen die sterker in hun schoenen staan, en zich zekerder voelen, dan denk ik dat ik me prettiger voel bij mensen die een geloof aanhangen, welk geloof dan ook. Want in essentie heeft elk geloof het doel om het leven van de mens te verbeteren. De absentie van geloof heeft ook een keerzijde, kijk naar de omstandigheden in China.

huisman45

Ie het toch wel anders,geloof is om je leven te verbeteren,A heb ik geen geloof voor nodig B zie alleen maar wat voor ellende dat er uit voorkomt C als je in een geloof zit heb je oogkleppen en oorkleppen op zodat je geen duidelijke visie op het leven hebt,of je kunt alles verschuilen ,maar dan is het toch de persoon zelf die moet verbeteren,en niet Zeggen God beslist of God weet de waarheid etc.
Maar daar zit dan weer het punt van indoctrinatie van het geloof dat je niet mag zelf beslissen.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

gosternokke

Citaat van: her op vrijdag  7 juni 2013, 18:27:06
Wie is die Bro Apollo dan? Welk geloof hangt die aan?


  Ik ken de man ook nog niet   http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Quiboloy       Maar hij is de zoon van God zegt ie.   Nou reed die andere zoon van God in Jeruzalem op een ezel, maar deze laat zicht iets luxer vervoeren    :lachen:

Ach ja verschil moet er zijn toch .

  Ze krijgen wel steeds meer cocurrentie die katholieken in :smiley-philippines:   . Je ziet ook dat het percentage katholieken in  :smiley-philippines:  sinds het jaar 1900 , toen ze nog meer dan 95 % van de bevolking uitmaakten zakken naar naar net boven de 80 % nu

   Gaan we het maar niet hebben over werkelijk praktizerende katholieken , want dat ligt zo rond  de 35 % .   De rest heeft kotholiek allen op hun geboorteakte staan , maar doen er niks mee.

gosternokke

Een eigen religie toko beginnen is vaak een succes in  :smiley-philippines:   Er zijn er nog al wat , neem bijvoorbeeld  Bro Mike Velarde

  http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Velarde   zit net als Bro Apollo goed in de slappe was.   :jajaja:        wat al deze mannen gemeen hebben is dat het zeer charismatische personen zijn, en vrouwen hebben hier toch vooral een zwak voor.  Als nuchtere  :nederlandsevlag: calvinisten hebben denken de meesten dan zulk soort figuren zouden in  :nederlandsevlag: geen schijn van kans hebben. Maar vergis je niet  , nog niet zo heel lang geleden , in de jaren 60 als ik me niet vergis, was er in   :nederlandsevlag:  ook een charismatisch persoon die beweerde god te zijn. Hij werd Lou de palaingboer genoemd, en duizenden nuchtere hollanders geloofden in hem.

gosternokke

Hier nog wat over Lou de palinboer   http://nl.wikipedia.org/wiki/Lou_de_Palingboer     De nederlandse god

Inday


Ronny55

Je moet zeker niet het redetalent van deze heren onderschatten , ze praten je groen voor rood aan .....Dan de mensen , ja als je nergens geen houvast hebt ben je een gemakkelijke prooi....Zeg zeker niet ,"mij kan zoiets niet gebeuren" Het gaat veelal zonder dat je het zelf merkt en tegen dat je het beseft hang je er met handen en voeten aan vast. De stap terug is dan heel moeilijk of wordt onmogelijk gemaakt.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.